|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - zasysa pedał hamulca po podpięciu podciśnienia do serwa
plastek - 2016-11-07, 20:31 Temat postu: zasysa pedał hamulca po podpięciu podciśnienia do serwa Mam założony silnik od swifta GTi w samuraju , auto stało koło 5lat. Problem z hamulcami jest taki że słabo biorą , trzeba podpompować je dwa razy i wtedy się zblokują . Problem tez jest w podciśnieniu do serwa. Kiedy jest podłączone do kolektora to raz na jakiś czas potrafi mi zassać pedał do samego końca samoczynnie , lub przy lekkim wcisnieciu pedału. Za duże jest podciśnienie? Bo przewód dalem konkretny , może oryginalny ma jakieś zwęzyki?
Hamulce odpowietrzane ze dwa razy , wszystkie biorą równo a hamulce hamują skutecznie dopiero za drugim naciśnieciem. Wymieniac całe serwo i pompe czy bawić się w regeneracje?
Zawias - 2016-11-07, 20:47
Raczej pompa padła,albo tył na samoregulatorach podciągnąć.
plastek - 2016-11-07, 21:47
ogólnie hamulce biorą równo i chyba nawet prędzej tyl mi sie zblokuje jak dobrze podpompuje.. Na przeglądzie wyszło że są wszystkie 4 sztuki słabe . Pompa by mi wychodziła na to słabe hamowanie i miekki pedał , a serwo za to że po podłączeniu podciśnienia sama wciska pedał?
Pompe wymienie szybko , gorzej z serwem
Zawias - 2016-11-07, 21:52
Jak słaba pompa,to serwo ma łatwiej i wciąga pedał w dół.
Didymos - 2016-11-07, 22:25
Serwo też łatwo wymienić - 4 śruby od strony pedałów i sworzeń (przetyczka) na cięgle łączącym serwo z pedałem hamulca, dostęp trochę niewdzięczny, ale tragedii nie ma.
Jak chcesz, to mogę Ci pożyczyć do testów serwo od vitary, na oko identyczne jak od samuraia, pompę od tejże też posiadam, ale już identyczna nie jest.
tosiekDH - 2016-11-08, 10:18
plastek, sprawdź sobie wymiar cięgna/popychacza od obudowy serwa do osi otworu przez który przechodzi bolec/śruba którym jest przymocowany pedał hamulca. Powinno być 125,5 -126,5 mm. Jeżeli to cięgno jest za bardzo rozkręcone/za długie to jest taki efekt jakby już był lekko wciśnięty pedał i dlatego go wciąga samoczynnie.
Jeszcze możesz sprawdzić czy wyłącznik świateł stopu nad pedałem hamulca nie jest za głęboko wkręcony, wtedy tez jest jakby już wciśnięty lekko pedał hamulca i na pograniczu zasysania serwa.
Za długi popychacz pomiędzy serwem a pedałem, jak i za niski pedał (przez głęboko wkręcony wył.świateł stopu) powoduje zmniejszenie skoku pompy -czyli zmniejszenie wydajności- i można wtedy pompować żeby był hamulec nawet jeżeli jest dobrze odpowietrzone
plastek - 2016-11-08, 22:29
skok pedalu wydaje sie normalny i czuć że jest sporo zakresu , ale właściwie dzieje się coś od połowy wciśnięcia.. Ale sprawdze :)
Co do pożyczenia serwa to może wybiorę się do Ciebie i pomyślimy co z tym zrobić :)
Zawias - 2016-11-08, 22:31
Zacznij od pompy !
|
|