|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Wyciągarki - HI-Lift - Wyciągarka 12V zasilana 24V
moziembl - 2016-11-13, 23:47 Temat postu: Wyciągarka 12V zasilana 24V Dawno temu natrafiłem na taki filmik
https://www.youtube.com/watch?v=rXndrYdMduM
I tak cały czas mam problem czy to nie fejk, silnik wyciągarki to silnik bocznikowy, wieć nie przekręci, ale oporność uzwojeń jest przystosowana do 12V więc powinna się grzać mocniej.
Kostuch co o tym sądzisz? Bo już dużo nie pamiętam ze szkoły :) :) :)
pacmano - 2016-11-14, 10:25
Bowmotory tak podpinaja angole podobno i wytrzymuja. Przynajmniej przez jakis czas
kostuch - 2016-11-14, 10:47 Temat postu: Re: Wyciągarka 12V zasilana 24V
moziembl napisał/a: | Dawno temu natrafiłem na taki filmik
https://www.youtube.com/watch?v=rXndrYdMduM
I tak cały czas mam problem czy to nie fejk, silnik wyciągarki to silnik bocznikowy, wieć nie przekręci, ale oporność uzwojeń jest przystosowana do 12V więc powinna się grzać mocniej.
Kostuch co o tym sądzisz? Bo już dużo nie pamiętam ze szkoły :) :) :) |
Ja już nawet nie pamiętam kiedy chodziłem do szkoły, a ty takie pytania...
Mimo demencji wiem jednak, że to nie silnik bocznikowy tylko szeregowy.
A jak jest szeregowy, to z natury rzeczy nieobciążony ma tendencję do rozbiegania (przekręcić to się można w łóżku na bok )
Ale to nie problem, bo i tak jest wstępnie obciążony przekładnią.
Grzać się za to będzie "jak cholera", z powodu że:
I=U/R
oraz
Q=I^2*R*t
Czyli ciepło będzie proporcjonalne do dwa razy większego prądu podniesionego do kwadratu.
Ale za to ile punktów do lansu na dzielnicy...
Starscream - 2016-11-14, 18:02
Mój ma zasilanie laboratoryjne i też się zgrzeje jak 24m liny wciągnie.po rozbiórce tego stwierdzam że nie jeden silnik widziałem ale takiego gówna nigdy. Chodzi to firmęDW. Miedz na uzwojeniach jest blada jak ja po dwudniowym weselu. Lakier na uzwojeniach to trzeba mieć miernik do lakieru samochodowego. Ogólnie China aż śmierdzi. Gadałem z gościem który mi do firmy przewija różne silniki i stwierdził że po kombinuje jak mi go szlag trafi
Hałas - 2016-11-14, 20:00
znajomy kupił takie magiczne pudełeczko pozwalające podać na winde 12/24 (oczywiście silnik w windzie 12V)
Osobiście widziałem tylko na sucho, ale winda jest po pierwszym rajdzie i wszystko z silnikiem OK
w/g mnie zapierdala az miło!
zobaczymy co się będzie działo dalej
pacmano - 2016-11-14, 21:09
No ale co to pudelko ma robic. Laczy dwa aku szeregowo i jest 24v tylko na winde? Jak z ladowaniem w trakcie wyciagania?
Hałas - 2016-11-14, 22:02
alternator jest 12V, instalacja auta ciągnie z jednego aku, winda ma opcje z 12V lub 24V - przełączane guzikiem. Drugi aku zdaje się dopina tylko winde(ale nic sobie uciąć niedam) Domyślnie 24V dostępne jedynie przy zwijaniu i instrukcja mówi, ze tylko pod obciązeniem.
W jaki sposób rozwiązane jest ładowanie nie zagłębiałem się, ale ładuje oba aku.
Po co to pudełko? zeby nie przerabiać całego auta na 24v lub nie dokładać 3-go aku jak mieliśmy ze spławikiem w Vitarze-Dla nie wtajemniczonych: 1 aku tylko do instalacji auta a kolejne 2 tylko do wyciągarki.
coś takiego:
http://www.ebay.com.au/it...a-/131570973542
moziembl - 2016-11-14, 22:07
Hmm jak to małe pudełko to wątpie żeby to była przetwornica bo tej mocy nie będzie mała i TANIA!!!
kostuch - 2016-11-15, 00:06
Blade uzwojenia to może być miedziowane aluminium.
Takie obtanienia robią np we współczesnych spawarkach. Nie zdziwiłbym się, jakby w chińskich silnikach również tak robili.
A ten magicbox to zwykły przełącznik akumulatorów z układu równoległego na szeregowy.
Przy szeregowym oczywiście nie będzie ładowania drugiego akumulatora, więc to taki trochę chwilowy dopalacz.
Pytanie też jak zachowuje się elektronika auta, jak przez moment rozepnie się akumulator przy działającym alternatorze. Widziałem już jak przy takiej akcji komputer szedł do krainy wiecznego błota
No i prawie 400$ za kilka styczników w ładnej obudowie to całkiem niezły deal.
Jakbym koniecznie miał kombinować, to kompromisowo wziąłbym trzy akumulatory 6V połączone szeregowo i podniósł napięcie ładowania na standardowym alternatorze.
Elektronika auta powinna wytrzymać 18V a winda nie byłaby gwałcona dwa razy większym napięciem. Ewentualnie trzeba by pomyśleć nad wymianą żarówek na ledy.
pacmano - 2016-11-15, 07:27
Takie sobie zatem
Hałas - 2016-11-15, 08:27
Sterownik silnika nie powiedzial by papa?
kostuch - 2016-11-15, 10:38
Hałas napisał/a: | Sterownik silnika nie powiedzial by papa? |
Nie
bulimierz - 2016-11-16, 22:23
U mnie non stop 17V hula po odpaleniu, bo mi się kabla na alterek nie chcialo podpiąć. A później zapomniałem i lata tak do dzisiaj.
kostuch - 2016-11-17, 10:14
bulimierz napisał/a: | U mnie non stop 17V hula po odpaleniu, bo mi się kabla na alterek nie chcialo podpiąć. A później zapomniałem i lata tak do dzisiaj. |
To masz bardzo wyrozumiały akumulator, że nie gotuje elektrolitu.
rumun - 2016-11-17, 16:27
u mnie niestety na ostatnim rajdzie padła czerwona optima :/ na wolnych obrotach było 17,5 ładowanie , a woltomierza nie miałem i dopiero jak padł całkowicie akumulator to sprawdziłem ładowanie
bulimierz - 2016-11-17, 22:27
kostuch napisał/a: | bulimierz napisał/a: | U mnie non stop 17V hula po odpaleniu, bo mi się kabla na alterek nie chcialo podpiąć. A później zapomniałem i lata tak do dzisiaj. |
To masz bardzo wyrozumiały akumulator, że nie gotuje elektrolitu. |
Fakt, ale to tylko dlatego ze odsniezanie trwa max godzine, a to krowa cos 120Ah
W weekend to w koncu podepne... bo to az wstyd
[ Dodano: 2016-11-17, 22:28 ]
A zapomnialem dodac...to żeluś, znaczy teraz to pewnie juz skwarek
kis2001 - 2018-08-05, 08:33
Odgrzeje :)
Temat ładowania jest ogarnięty, ładuje oba aku tylko jak nie pracuje wyciągarka na 24v, w momencie pracy brak ładowania alternatorem. Styki pomocnicze normalnie zwarte do ładowania na postoju wyciągarki. Cała pozostała instalacja pracuje na 12v (brak jakiś zakłóceń) Wyciągarka śmiga jak tralla :) Taki przełącznik można zmotać za jakieś 80-130zł. Ściągnięta cała lina z zaczepionym zblokowanym Patrolu, wyciągarka gorąca ale idzie jak szalona. Wszystko by grało tylko ile ten chiński silnik wytrzyma takich przeciągnięć ? 90% podciągnięć jest na jednej długości liny czasami krócej. Ale zdarzają się przeprawy na trzy, cztery przepięcia i tu jest problem bo czekanie aż ochłodnie traci sens.
pacmano - 2018-08-05, 09:41
No jak chcesz miec taki zestaw ktory smiga, to trzeba raczej kupic motor ktory sobie z tym daje rade, bez plakania ze drogo ;) Obecnie ludzie ktorzy maja 24v gigglepiny lub hornety to wlasnie na silnikach BM albo OX od red wincha.
|
|