Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Od czego zacz±æ modyfikacje i jaka kolejno¶æ

mrpaulo - 2016-11-15, 19:24
Temat postu: Od czego zacz±æ modyfikacje i jaka kolejno¶æ
Witam i zamieszczam pierwszy post z pro¶b± o „dobr± radê”, gdy¿ pierwszy raz mam do czynienia z terenówk±. Generalnie 2 msc. temu zakupi³em samiego z 1991 r. 1.3 i na chwilê obecn±:
1) silnik i napêdy ogarniête (przegl±d) - zosta³o wymieniæ ch³odnicê gdy¿ pu¶ci³y mocowania (jeszcze oryginalna) i sprzêg³o ju¿ siê koñczy. Polecacie oryginalne czy raczej co¶ wzmocnionego? od razu wymieniæ linkê?
2) rama zabezpieczona i bez korozji, blacharka ok i aktualnie dopieszcza j± blacharz.
3) instalacja elektryczna – jest problem gdy¿ pasek osprzêtu nie jest w jednej linii z alternatorem (prawdopodobnie alternator z innego auta), st±d te¿ zakupi³em u¿ywanego bosha 55a, który poszed³ do regeneracji i mam nadzieje, ¿e bêdzie pasowa³… Jak rozumiem w alternatorze oprócz przewodu g³ównego pod³±cza siê tylko jeden przewód na wzbudzenie/lampkê?

Po usuniêciu ww. usterek chcê zacz±æ „modyfikacje w³a¶ciwe” i tu jestem zielony. Wstêpne za³o¿enia przy pocz±tkowo lekkim terenie, aby nauczyæ siê ¶migaæ to:
1) Zawieszenie. Generalnie s± ca³e zestawy jak i mo¿na nabywaæ pojedynczo. Zale¿y mi na podniesieniu auta o ok. 5 cm i aby resory by³y miêksze w stosunku do seryjnych. Obecnie autko jest lekko przechylone do przodu i wydaje mi siê, ¿e kto¶ co¶ majstrowa³, gdy¿ z przodu s± tylko po dwa pióra w resorach. Co polecacie?
2) Zast±pienie seryjnych zderzaków zderzakami o wiêkszym k±cie natarcia i monta¿ wyci±garki. Czy nie bêdzie zgrzytu z zawieszeniem gdy¿ nowy zderzak i wyci±garka pewnie z 50kg wa¿±. Mo¿e przed zawieszeniem zamontowaæ docelowy zderzak i obci±¿yæ go mas± wyci±garki na potrzeby dostrojenia zawieszenia?
3) Ko³a. Tu siê chyba pospieszy³em, gdy¿ mia³em okazje zakupiæ felgi DOTZ rozmiar 15x7, rozstaw ¶rub 5x139.7 et 0 z oponami Insa Turbo bieznik kopia Simex'a rozmiar 195/80 r15. Nie bêd± ocieraæ przy seryjnym zawieszeniu? Generalnie s³ysza³em, ¿e ten rozmiar jest optymalny przy seryjnym reduktorze itd.

4) Z czasem pneumatyczna blokada mostu tylnego. Nie bardzo rozumiem sensu takiej blokady (teorie znam) jednak wymaga ona sprê¿arki i pytanie czy zbiornik ze sprê¿onym powietrzem rozwi±za³by problem? Kto¶ to testowa³?

Dodatkowo najlepiej ¶miga siê na co najmniej dwa autka, zatem czy kto¶ je¼dzi w okolicach Legionowa, Nowego Dworu Mazowieckiego, Zegrza? S± tam jakie¶ fajne miejsca aby wypróbowaæ autko w lekkim terenie?

Ponadto odno¶nie mechaniki jakie¶ tam pojêcie mam, przy czym jaki rozs±dny warsztat w okolicy Wawy polecacie bo wymiana i zestrojenie zawieszenia wymaga pewnej wiedzy…

Z góry dziêkuje za pomoc. Jeszcze raz pozdrawiam wszystkich Forumowiczów.

zbuj_12 - 2016-11-15, 19:32

okolice Wo³omina Po¶wiêtne czasami je¼dzimy
mrpaulo - 2016-11-15, 20:05

zbuj_12 napisa³/a:
okolice Wo³omina Po¶wiêtne czasami je¼dzimy


Mo¿na siê do Was przy³±czyæ jak ju¿ wreszcie zrobiê podstawowe tematy w aucie?

szymszym - 2016-11-15, 20:18

Hej,

to ja siê powym±drzam, bo czasami lubiê :)

mo¿esz rozwa¿yæ nastêpuj±cy scenariusz wydarzeñ: Doprowad¼ auto do pe³nej sprawno¶ci, za³ó¿ kupione ko³a (powinny wej¶æ i nie ocieraæ) i potrenuj trochê teren. Zobaczysz co potrafi samurai w takim setupie. Piszesz, ¿e chcesz auto wy¿ej i bardziej miêkko. Przy resorach nie jest to banalne. Mo¿e OME lub Lovells daj± tak± mo¿liwo¶æ - nie wiem. Popularne 'Mazury' miêkkie nie s±. I na pewno nie modyfikuj zawieszenia zanim nie ustalisz czym chcesz je obci±¿yæ. Stalowy zderzak i wyci±garka stanowczo dowa¿± Ci przód.
Poza tym w okolicach Warszawy jest pare samuriów w ró¿nych konfiguracjach. Zawsze mo¿esz obejrzeæ i popytaæ.

W okolicach Zegrza jest sympatyczna piaskarnia: 52.377327, 20.988555 - przyjemnie siê tam je¼dzi.

Do¶æ wym±drzania - a Ty zrób jak zechcesz :)

Pozdrawaim,

PS.
pamiêtaj, ¿e auto autem, ale za to co ono potrafi w gruncie rzeczy odpowiada kierownik :)

SamNaSamZSam - 2016-11-15, 20:23

nie rób nic, przynajmniej nie bêdzie trzeba poprawiaæ... :)
mrpaulo - 2016-11-15, 20:33

Piêkne dziêki:) Generalnie wiem ¿e miêkki nigdy nie bêdzie bo i nie o to chodzi tylko nieco chce poprawiæ temat. Dok³adnie tego siê obawia³em - zrobiê zawieszenie a dok³adaj±c zderzak i wyci±garkê wszystko trzeba bêdzie od nowa. Odno¶nie piaskarni rozumiem, ¿e poda³e¶ mi wspó³rzêdne gps:)? Auto mapa wystarczy... :)?

[ Dodano: 2016-11-15, 20:35 ]
Co¶ tam trzeba pozmieniaæ bo z przodu ewidentnie kto¶ siê babra³ i mu nie wysz³o. Jak widzê w necie powinny byæ z przodu 3 pióra?

zbuj_12 - 2016-11-15, 20:57

no pewnie samy nie mamy zkim je¼dziæ tylko daleko by¶ mia³ ja swojego samurai tez dopiero szykuje
szymszym - 2016-11-15, 21:07

mrpaulo napisa³/a:
Odno¶nie piaskarni rozumiem, ¿e poda³e¶ mi wspó³rzêdne gps:)? Auto mapa wystarczy... :)?

[ Dodano: 2016-11-15, 20:35 ]
Co¶ tam trzeba pozmieniaæ bo z przodu ewidentnie kto¶ siê babra³ i mu nie wysz³o. Jak widzê w necie powinny byæ z przodu 3 pióra?


wklej wspó³rzêdne do maps.google.com

co do ilo¶ci piór: to santana czy japoñczyk? Jak snatana to jutro policze :)

mrpaulo - 2016-11-15, 21:08

zbuj_12 napisa³/a:
no pewnie samy nie mamy zkim je¼dziæ tylko daleko by¶ mia³ ja swojego samurai tez dopiero szykuje

Spoko ¶ci±ga³em go ponad 500km z uszkodzona prowadnica fotela (przechylony na bok) bez ¶wiate³ mijania pad³ rozrusznik a smigalem ekspresowka i autostrada;)) Odleg³o¶æ to nie problem niedaleko mnie tez jest kilka miejsc wiec mo¿emy po¶migaæ i cos pomontowaæ przy furach - musze nawiewy tez oczy¶ciæ Pozatym na dwa dobrze jak sie który¶ zakopie;) mam line kinetyczna jak cos;)

zbuj_12 - 2016-11-15, 21:13

500km Samuraiem na ko³ach wow mo¿e na wiosne sie spotkamy bo w tym roku to ja swojego sk³adam
Starscream - 2016-11-15, 21:39

Ja bym stwierdzi³ ¿e ¿aden resor liftowany lub wzmacniany nie jest bardziej komfortowy od serii. Kup sobie zestaw zamontuj i olej mechaników- bêdziesz zdrowszy a za resztê kupisz inny szpej
Alternator 55A do wci±garki to ma³o
,Zapomnia³em o wspomaganiu i prze³o¿eniach reduktora

Dany44 - 2016-11-15, 22:10

Choæ znawc± nie jestem to ogl±daj±c kumpli którzy motali seryjne auta to ja bym wybra³ tak± drogê która usprawni zdolno¶æ terenow± auta (chodzi mi o typowe zdolno¶ci jezdne):

1. Lift zawieszenia i du¿o jazdy w terenie.
2. Agresywniejsze opony i du¿o jazdy w terenie.
3. Blokada tylnego dyfra i oswajanie siê z ni± poprzez du¿o jazdy.
4. Wolniejszy reduktor lub mocniejszy motor i du¿o jazdy :-)

W miedzy czasie mog± wpa¶æ takie dodatki jak: wyci±garka / wspomaganie / tarcze na tyle / snorkel / odpowietrzenie mostów itp.

Pó¼niejsze motanie to ju¿ zaczyna siê wy¶cig zbrojeñ:

5. Zawieszenie na sprê¿ynie.
6. Mocniejszy motor.
7. Klatka bezpieczeñstwa.
8. Ko³a co najmniej 31"

Plus sporo innych rzeczy :-)

Hej

mrpaulo - 2016-11-16, 05:56

szymszym napisa³/a:
mrpaulo napisa³/a:
Odno¶nie piaskarni rozumiem, ¿e poda³e¶ mi wspó³rzêdne gps:)? Auto mapa wystarczy... :)?

[ Dodano: 2016-11-15, 20:35 ]
Co¶ tam trzeba pozmieniaæ bo z przodu ewidentnie kto¶ siê babra³ i mu nie wysz³o. Jak widzê w necie powinny byæ z przodu 3 pióra?


wklej wspó³rzêdne do maps.google.com

co do ilo¶ci piór: to santana czy japoñczyk? Jak snatana to jutro policze :)


Chyba japonczyk... Wersja z miekkim dachem... Bylem w aso i po numerze vin du¿o nie powiedzieli...

[ Dodano: 2016-11-16, 06:27 ]
zbuj_12 napisa³/a:
no pewnie samy nie mamy zkim je¼dziæ tylko daleko by¶ mia³ ja swojego samurai tez dopiero szykuje


Nie ma sprawy ja w grudniu odbieram od blacharza, poprawiam po blacharzu i fotele do tapicera bo troche gabka pad³a:)

[ Dodano: 2016-11-16, 06:30 ]
Starscream napisa³/a:
Ja bym stwierdzi³ ¿e ¿aden resor liftowany lub wzmacniany nie jest bardziej komfortowy od serii. Kup sobie zestaw zamontuj i olej mechaników- bêdziesz zdrowszy a za resztê kupisz inny szpej
Alternator 55A do wci±garki to ma³o
,Zapomnia³em o wspomaganiu i prze³o¿eniach reduktora


Dziêki odno¶nie zawieszenia. Co do alternatora ile proponujesz? Jak liczy³em 55a jest mala ale do 75ah bêdzie w miare szczególnie ze sami ma³o pobiera a o¶wietlenie mam ledowe. Wyci±garka tez nie chodzi ca³y czas i chcia³em postawiæ na dobry akumulator kosztem mniejszego alternatora. Odno¶nie wspomagania warto? Co z tym reduktorem? tj. co daje zmiana prze³o¿eñ?

[ Dodano: 2016-11-16, 06:36 ]
Dany44 napisa³/a:
Choæ znawc± nie jestem to ogl±daj±c kumpli którzy motali seryjne auta to ja bym wybra³ tak± drogê która usprawni zdolno¶æ terenow± auta (chodzi mi o typowe zdolno¶ci jezdne):

1. Lift zawieszenia i du¿o jazdy w terenie.
2. Agresywniejsze opony i du¿o jazdy w terenie.
3. Blokada tylnego dyfra i oswajanie siê z ni± poprzez du¿o jazdy.
4. Wolniejszy reduktor lub mocniejszy motor i du¿o jazdy :-)

W miedzy czasie mog± wpa¶æ takie dodatki jak: wyci±garka / wspomaganie / tarcze na tyle / snorkel / odpowietrzenie mostów itp.

Pó¼niejsze motanie to ju¿ zaczyna siê wy¶cig zbrojeñ:

5. Zawieszenie na sprê¿ynie.
6. Mocniejszy motor.
7. Klatka bezpieczeñstwa.
8. Ko³a co najmniej 31"

Plus sporo innych rzeczy :-)

Hej


Co rozumiesz przez lift zawieszenia? wymianê i podwy¿szenie?
Odno¶nie opon czekam a¿ mi podrzuc± te typowo terenowe to spróbuje jak to w ogóle chodzi.
Jak jest z t± blokad± dyfra s³ysza³em ¿e s± sta³e (s³aby pomys³ przy je¼dzie po twardej nawierzchni) i pneumatyki. Te drugie nieco dro¿sze, przy czym wymagany jest kompresor. Czy kompresor mo¿na zast±piæ zbiornikiem ci¶nieniowym?
Zmiana prze³o¿eñ reduktora fajna sprawa widzia³em zestawy na allegro (du¿o daje?) odno¶nie motoru troche szkoda bo jak mierzy³em ma kompresje ksi±¿kow± i chyba oryginalny przebieg wiêc szybko nie padnie:)

Co do pó¼niejszych bardziej zaawansowanych przeróbek to faktycznie jest potencja³:)

Dzieki

szymszym - 2016-11-16, 07:36

mrpaulo napisa³/a:


Chyba japonczyk... Wersja z miekkim dachem... Bylem w aso i po numerze vin du¿o nie powiedzieli...


VIN VSES............ santana
Jco¶tam....... - japoñczyk :)

mrpaulo - 2016-11-16, 08:58

szymszym napisa³/a:
mrpaulo napisa³/a:


Chyba japonczyk... Wersja z miekkim dachem... Bylem w aso i po numerze vin du¿o nie powiedzieli...


VIN VSES............ santana
Jco¶tam....... - japoñczyk :)


Dziêki to japoñczyk:)
VIN: JSA0SJ70000400170

alientm - 2016-11-16, 08:58

Nie ³atwo zrobiæ "tani" start z modyfikacjami.

Tanio i warto to mo¿na zrobiæ odpowietrzenia mostów - reszta wi±¿e siê niestety z nie ma³ymi wydatkami, czêsto jedna modyfikacja ci±gnie kolejn± niezbêdn± - tak jak przedmówcy pisz±, trzeba to pok³adaæ sobie w g³owie.

Pocz±tki to chyba zawsze ogarniêcie blacharki, konserwacja ramy.

Potem przysz³y agresywniejsze opony, nastêpstwem by³o obcieranie o nadkola itp, okaza³o siê ¿e auto musi szybko pój¶æ w górê i inwestowa³em w zawieszenie, kupi³em kompletne levells (wersjê pod wyci±garkê i zderzak stalowy), do czasu a¿ nie kupi³em zderzaka po jednym piórze mia³em wyjête wiêc nie by³o mega taczki, po zakupie zderzaka w³o¿y³em spowrotem wszystkie pióra lecz dopiero po za³o¿eniu wyci±garki otrzyma³em "sensowny" komfort i ugiêcie zawieszenia.
Za³o¿enie wyci±garki zweryfikowa³o stary akumulator i przy okazji wiêkszy alternator, wypada³o zakupiæ d³u¿sze przewody do windy i wstawiæ hebel. W miêdzy czasie wy¿sze zawieszenie szybko wykoñczy³o oryginalne amortyzatory wiêc wymusi³o zakup czego¶ lekko d³u¿szego (vitara, niva). Z czasem opony zweryfikowa³y ³o¿yska kó³ i tak siê to wszystko krêci - zapowiada siê newer ending story.

Nied³ugo kolejny przegl±d - teraz my¶lê za wczasu co zdemontowaæ, co mo¿e przeszkadzaæ diagno¶cie :)

A ostatnio je¼dzi³ ze mn± swoim seryjnym samurajem kolega, przejecha³ 90% tego co ja - i po co mi te wydatki by³y, a ¿e mia³ "sporego" pilota to i wyci±garka mu nie by³ potrzebna - wypchêli jak by³o trzeba bez niej haha

mrpaulo - 2016-11-16, 09:33

alientm napisa³/a:
Nie ³atwo zrobiæ "tani" start z modyfikacjami.

Tanio i warto to mo¿na zrobiæ odpowietrzenia mostów - reszta wi±¿e siê niestety z nie ma³ymi wydatkami, czêsto jedna modyfikacja ci±gnie kolejn± niezbêdn± - tak jak przedmówcy pisz±, trzeba to pok³adaæ sobie w g³owie.

Pocz±tki to chyba zawsze ogarniêcie blacharki, konserwacja ramy.

Potem przysz³y agresywniejsze opony, nastêpstwem by³o obcieranie o nadkola itp, okaza³o siê ¿e auto musi szybko pój¶æ w górê i inwestowa³em w zawieszenie, kupi³em kompletne levells (wersjê pod wyci±garkê i zderzak stalowy), do czasu a¿ nie kupi³em zderzaka po jednym piórze mia³em wyjête wiêc nie by³o mega taczki, po zakupie zderzaka w³o¿y³em spowrotem wszystkie pióra lecz dopiero po za³o¿eniu wyci±garki otrzyma³em "sensowny" komfort i ugiêcie zawieszenia.
Za³o¿enie wyci±garki zweryfikowa³o stary akumulator i przy okazji wiêkszy alternator, wypada³o zakupiæ d³u¿sze przewody do windy i wstawiæ hebel. W miêdzy czasie wy¿sze zawieszenie szybko wykoñczy³o oryginalne amortyzatory wiêc wymusi³o zakup czego¶ lekko d³u¿szego (vitara, niva). Z czasem opony zweryfikowa³y ³o¿yska kó³ i tak siê to wszystko krêci - zapowiada siê newer ending story.

Nied³ugo kolejny przegl±d - teraz my¶lê za wczasu co zdemontowaæ, co mo¿e przeszkadzaæ diagno¶cie :)

A ostatnio je¼dzi³ ze mn± swoim seryjnym samurajem kolega, przejecha³ 90% tego co ja - i po co mi te wydatki by³y, a ¿e mia³ "sporego" pilota to i wyci±garka mu nie by³ potrzebna - wypchêli jak by³o trzeba bez niej haha


W pe³ni siê zgadzam tyle ¿e nie zale¿y mi na czasie i nie chce dublowaæ przeróbek... Póki co bêdê mia³ ju¿ sensowniejsze ko³a w teren tyle, ¿e trochê bym go podniós³ wymieniaj±c przy okazji resory i od razu amorki. Widzia³em ¿e s± zestawy od ok 2-3k ca³o¶ciowe i jak pisz± nieco poprawiaj± komfort (u mnie ewidentnie przód opada a resory s± prawie poziome - 2 pióra to za ma³o a podobno go¶ciowi to robi³ kto¶ kto ma o tym pojêcie...). Z drugiej strony wszystko jest ju¿ na poliuretanach i szkoda tego wyrzucaæ - podobno mo¿na te¿ zregenerowaæ (podgi±æ itd). Stad te¿ w pierwszej kolejno¶ci my¶la³em o zderzaku stalowym i doci±¿eniu go o masê wyci±garki aby nastêpnie ruszyæ zawieszenie. Do³o¿enie piór to chyba zabawa od nowa z geometri± i w domowych warunkach siê tego nie robi? Apropo samej wyci±garki to faktycznie poleca siê z lina syntetyczna i od razu dobrze ja dodatkowo uszczelniæ, podstaw± jest równie¿ te¿ dobry hebel sterowany z kabiny który ponoæ kosztuje 700 z³ (s± oczywi¶cie inne du¿o tañsze) i oczywi¶cie najwa¿niejszy akumulator co ma to poci±gn±æ...

A jak ju¿ zaczne smigaæ po terenie to rozwa¿e blokady i zmianê prze³o¿enai reduktora. Faktycznie du¿o daje? Poki co zakopa³em siê kilka razy na zwyk³ym 4x4 i bez problemu wyjecha³em w³±czajac w³a¶nie reduktor - tak naprawde zobaczy³em do czego s³u¿y:)

Generalnie miesiêcznie chce wrzucaæ jak±¶ kasê w modyfikacje / naprawy, aby autko by³o w formie i na chodzie tylko nie chce bez sensu wydawaæ i wymieniaæ co¶ co przed chwil± ju¿ wymieni³em.

Du¿ym plusem samuraja jest jego masa:)

Problem z diagnost±:)? Generalnie polskie przepisy wymagaj±, aby nic nie wystawa³o ostrego, plusem jest wiek auta (kwestia homologacji) a dodatkowo jaki¶ papierek na wyci±garkê i ok. Niektórzy diagno¶ci porostu sami nie wiedz± co maj± sprawdzaæ / oceniaæ i dla w³asnego bezpieczeñstwa nie podbijaj± wymagaj±c niestworzonych rzeczy... Warto wcze¶niej podjechaæ i zapytaæ

szymszym - 2016-11-16, 10:22

mrpaulo napisa³/a:
Z drugiej strony wszystko jest ju¿ na poliuretanach i szkoda tego wyrzucaæ - podobno mo¿na te¿ zregenerowaæ (podgi±æ itd). Stad te¿ w pierwszej kolejno¶ci my¶la³em o zderzaku stalowym i doci±¿eniu go o masê wyci±garki aby nastêpnie ruszyæ zawieszenie. Do³o¿enie piór to chyba zabawa od nowa z geometri± i w domowych warunkach siê tego nie robi?


jak masz plany dok³adaæ ciê¿aru to regeneracjê raczej odpu¶æ sobie. Æwiczy³em: po wizycie u kowala przez jaki¶ czas by³o wy¿ej, a potem.... resor pêk³ - mia³ prawo, by³ sterany ¿yciem i tylko bóg wszystkich terenówek wie ile je¼dzi³ bez odboju.

Natomiast widzê, ¿e geometria jest Twoim fetyszem :-P najwyra¼niej. Przy resorach (o ile s± dedykowane do samuraia) doktoratu nie trzeba. Zak³adasz i osie s± tam gdzie powinny. Wyjmujesz pióro - jest bardziej miêkko i nisko, dok³adasz - jest twardziej i znów wy¿ej. Zabawy z geometri± to przeróbka na sprê¿yny. Tu jest tyle cosinusów fi, ¿e faktycznie ³atwiej popsuæ ni¿ zrobiæ dobrze. Potem na allegro s± 'okazje' typu: Samurai na sprê¿ynach, ¶wietny w terenie, wymagaj±cy delikatnego dostrojenia :)

Pozdrawiam,

PS.
co¶ mi siê sta³o, bo wym±drzam siê i wym±drzam, czasami nawet nie znj±c siê (vide sprê¿yny, których w samuraiu nie mam i nie planuje :)). Dobra, czas wzi±æ pigu³ki i przestaæ :D

Didymos - 2016-11-16, 10:51

Kiedy¶, w¶ród dawnych off-roadowców, panowa³ pogl±d, ¿e przedwczesny zakup wyci±garki powoduje niedorozwój procesów my¶lowych :mrgreen:
Imho, je¶li nie masz do¶wiadczenia z terenówkami, to nie zaczynaj swojej przygody od modyfikacji auta, tylko od je¿d¿enia.
Mo¿esz mieæ mega wyszpejowany sprzêt, ale bez do¶wiadczenia i tak nie wykorzystasz jego mo¿liwo¶ci.
Masz ju¿ dobre ko³a, to zak³adaj i w teren, jak bêd± gdzie¶ ociera³y, to lekki lift albo podciêcie tego co zawadza, do tego podniesione odpowietrzenia napêdów i ewentualnie snorkel, na pocz±tek w zupe³no¶ci wystarczy.
Pancernych zderzaków w ogóle bym nie poleca³, nie ma sensu obci±¿aæ tym samochodu.
Jak ju¿ trochê poje¼dzisz, to sam bêdziesz wiedzia³ najlepiej czego potrzebujesz, a przy okazji nie stracisz czasu i kasy na nietrafione modyfikacje.

woodek - 2016-11-16, 10:54

Je¶li chodzi o zawieszenie to s± dwie drogi:
- sprê¿yny - koszt od 3,5 ty¶ w górê
- resory (ome, lovells, mazur) + amory (zamienniki, lub tuningowe) - zamontowanie resorów ogarniesz sam. Mo¿esz napotkaæ chyba tylko dwa problemy. Pierwszy to zaspawane rdz± ¶ruby w tulejce mocuj±ce resory do ramy. Drugi to niemo¿no¶æ odkrêcenia górnego mocowania przedniego amortyzatora. W obu przypadkach szlifierka rozwi±zuje problem. Resztê ¶rub dasz radê odkrêciæ. To takie lego technic dla doros³ych :D

Ko³a - tutaj dobrze przemy¶l temat, ¿eby za 3-4 miesi±ce ich nie wymieniaæ ;) Przy feldze z ujemym et i liftem, wchodz± do 235/75 bez obcierania. Trzeba tylko rurki z przodu obci±æ.

Zderzaki - wybierzesz co ci siê spodoba. Pamietaj tylko przy monta¿u przedniego wspawaj tulejki, tak ¿eby ¶ruby mocuj±ce mia³y ciasno, ¿eby nie by³o luzu. Bo jak jest luz, to siê on tylko z czasem powiêksza. Aha, przed zakupem zastanów siê czy bêdziesz robi³ bodylift (czasem jest konieczny, a czasem tylko podnosi budê do góry), bo zderzaki mo¿na zamówiæ pod pobylift.

Czytaj±c twoje posty, wnioskujê ¿e chcesz je¼dziæ w terenie, a nie zwyk³e prytu prytu, tylko trochê nie¶mia³o o tym mówisz ;-) A b³oto wci±ga, oj wci±ga.

mrpaulo - 2016-11-16, 11:56

woodek napisa³/a:
Je¶li chodzi o zawieszenie to s± dwie drogi:
- sprê¿yny - koszt od 3,5 ty¶ w górê
- resory (ome, lovells, mazur) + amory (zamienniki, lub tuningowe) - zamontowanie resorów ogarniesz sam. Mo¿esz napotkaæ chyba tylko dwa problemy. Pierwszy to zaspawane rdz± ¶ruby w tulejce mocuj±ce resory do ramy. Drugi to niemo¿no¶æ odkrêcenia górnego mocowania przedniego amortyzatora. W obu przypadkach szlifierka rozwi±zuje problem. Resztê ¶rub dasz radê odkrêciæ. To takie lego technic dla doros³ych :D

Ko³a - tutaj dobrze przemy¶l temat, ¿eby za 3-4 miesi±ce ich nie wymieniaæ ;) Przy feldze z ujemym et i liftem, wchodz± do 235/75 bez obcierania. Trzeba tylko rurki z przodu obci±æ.

Zderzaki - wybierzesz co ci siê spodoba. Pamietaj tylko przy monta¿u przedniego wspawaj tulejki, tak ¿eby ¶ruby mocuj±ce mia³y ciasno, ¿eby nie by³o luzu. Bo jak jest luz, to siê on tylko z czasem powiêksza. Aha, przed zakupem zastanów siê czy bêdziesz robi³ bodylift (czasem jest konieczny, a czasem tylko podnosi budê do góry), bo zderzaki mo¿na zamówiæ pod pobylift.

Czytaj±c twoje posty, wnioskujê ¿e chcesz je¼dziæ w terenie, a nie zwyk³e prytu prytu, tylko trochê nie¶mia³o o tym mówisz ;-) A b³oto wci±ga, oj wci±ga.


Dziêki za info. Generalnie chce pozostaæ przy resorach bo podoba mi siê ten klimat:) Widzia³em zestawy resory z amorkami itd. za ok. 3k W aucie poprzednik robi³ budê i zabezpiecza³ ramê wiêc ¶ruby powinny pój¶æ bez problemu bo widaæ, ¿e wszystko by³o ruszane. Ok pomy¶le wiêc o zestawie.

Ko³a ju¿ kupi³em u¿ywki wiêc siê zobaczy i po testuje - przynajmniej maj± bie¿nik terenowy w stosunku do tego co mam... Wchodz± 235/75 rozumiem 15? a jakie et -30? silnik i reduktor modyfikowa³e¶?

Zderzak ju¿ w zasadzie mam wybrany tyle ze pod wyci±garkê trzeba lekko podci±æ w budzie...
http://www.samurai-serwis...-wersja-ii.html

Dok³adnie tak powoli chce nim ¶migaæ w coraz bardziej wymagaj±cym terenie... :) tyle ¿e póki co to dopiero raczkuje w temacie

[ Dodano: 2016-11-16, 12:01 ]
Didymos napisa³/a:
Kiedy¶, w¶ród dawnych off-roadowców, panowa³ pogl±d, ¿e przedwczesny zakup wyci±garki powoduje niedorozwój procesów my¶lowych :mrgreen:
Imho, je¶li nie masz do¶wiadczenia z terenówkami, to nie zaczynaj swojej przygody od modyfikacji auta, tylko od je¿d¿enia.
Mo¿esz mieæ mega wyszpejowany sprzêt, ale bez do¶wiadczenia i tak nie wykorzystasz jego mo¿liwo¶ci.
Masz ju¿ dobre ko³a, to zak³adaj i w teren, jak bêd± gdzie¶ ociera³y, to lekki lift albo podciêcie tego co zawadza, do tego podniesione odpowietrzenia napêdów i ewentualnie snorkel, na pocz±tek w zupe³no¶ci wystarczy.
Pancernych zderzaków w ogóle bym nie poleca³, nie ma sensu obci±¿aæ tym samochodu.
Jak ju¿ trochê poje¼dzisz, to sam bêdziesz wiedzia³ najlepiej czego potrzebujesz, a przy okazji nie stracisz czasu i kasy na nietrafione modyfikacje.


Co¶ w tym jest. Dobre miejsca do jazdy znale¼æ i ¶migaæ tyle ¿e zawieszenie musze ruszyæ bo jest co¶ tam ewidentnie nie tak. Dziêki.

[ Dodano: 2016-11-16, 12:02 ]
szymszym napisa³/a:
mrpaulo napisa³/a:
Z drugiej strony wszystko jest ju¿ na poliuretanach i szkoda tego wyrzucaæ - podobno mo¿na te¿ zregenerowaæ (podgi±æ itd). Stad te¿ w pierwszej kolejno¶ci my¶la³em o zderzaku stalowym i doci±¿eniu go o masê wyci±garki aby nastêpnie ruszyæ zawieszenie. Do³o¿enie piór to chyba zabawa od nowa z geometri± i w domowych warunkach siê tego nie robi?


jak masz plany dok³adaæ ciê¿aru to regeneracjê raczej odpu¶æ sobie. Æwiczy³em: po wizycie u kowala przez jaki¶ czas by³o wy¿ej, a potem.... resor pêk³ - mia³ prawo, by³ sterany ¿yciem i tylko bóg wszystkich terenówek wie ile je¼dzi³ bez odboju.

Natomiast widzê, ¿e geometria jest Twoim fetyszem :-P najwyra¼niej. Przy resorach (o ile s± dedykowane do samuraia) doktoratu nie trzeba. Zak³adasz i osie s± tam gdzie powinny. Wyjmujesz pióro - jest bardziej miêkko i nisko, dok³adasz - jest twardziej i znów wy¿ej. Zabawy z geometri± to przeróbka na sprê¿yny. Tu jest tyle cosinusów fi, ¿e faktycznie ³atwiej popsuæ ni¿ zrobiæ dobrze. Potem na allegro s± 'okazje' typu: Samurai na sprê¿ynach, ¶wietny w terenie, wymagaj±cy delikatnego dostrojenia :)

Pozdrawiam,

PS.
co¶ mi siê sta³o, bo wym±drzam siê i wym±drzam, czasami nawet nie znj±c siê (vide sprê¿yny, których w samuraiu nie mam i nie planuje :)). Dobra, czas wzi±æ pigu³ki i przestaæ :D


OK wiêc spróbuje sam z resorami. Sprê¿yn nie chce:)

woodek - 2016-11-16, 12:59

mrpaulo napisa³/a:

Dziêki za info. Generalnie chce pozostaæ przy resorach bo podoba mi siê ten klimat:) Widzia³em zestawy resory z amorkami itd. za ok. 3k W aucie poprzednik robi³ budê i zabezpiecza³ ramê wiêc ¶ruby powinny pój¶æ bez problemu bo widaæ, ¿e wszystko by³o ruszane. Ok pomy¶le wiêc o zestawie.

Ko³a ju¿ kupi³em u¿ywki wiêc siê zobaczy i po testuje - przynajmniej maj± bie¿nik terenowy w stosunku do tego co mam... Wchodz± 235/75 rozumiem 15? a jakie et -30? silnik i reduktor modyfikowa³e¶?

Zderzak ju¿ w zasadzie mam wybrany tyle ze pod wyci±garkê trzeba lekko podci±æ w budzie...
http://www.samurai-serwis...-wersja-ii.html


Ja te¿ wybra³em t± drogê. Choæ d³ugo mia³em ci±goty w stronê springów. Po d³ugiej lekturze i rozmowach z ró¿nymi u¿ytkownikami, wybra³em lovellsa + amortyzatory profandera. I wróci³em do seryjnych wieszaków. Koszt to nieca³e 3000z³ z polibuszami. Resor mam jeszcze nie u³o¿ony, ale amortyzatory fajnie pracuj±. Za jaki¶ czas bêdê móg³ napisaæ co¶ wiêcej.

Felgi to albo obrócone trójk±ty, albo np. 15x7 ET-25 (ja takie kupi³em).

Zderzak trochê drogawy.
Ja kupi³em tutaj https://www.olx.pl/oferta...html#7bb360f9fd grubo¶ci blach dobre, wszêdzie gdzie siê da³o blacha jest giêta, spawy s± tylko tam gdzie musz± byæ. Przerobili mi mocowania pod bodylift. Trochê s³aby lakier proszkowy, ale nie oszczêdza³em go w terenie.
Tylny bra³em tutaj https://www.olx.pl/oferta...html#7bb360f9fd równie¿ mi przerobili mocowania pod bodylift bez problemu.

mrpaulo - 2016-11-16, 13:26

[quote="woodek"]
mrpaulo napisa³/a:

Ja te¿ wybra³em t± drogê. Choæ d³ugo mia³em ci±goty w stronê springów. Po d³ugiej lekturze i rozmowach z ró¿nymi u¿ytkownikami, wybra³em lovellsa + amortyzatory profandera. I wróci³em do seryjnych wieszaków. Koszt to nieca³e 3000z³ z polibuszami. Resor mam jeszcze nie u³o¿ony, ale amortyzatory fajnie pracuj±. Za jaki¶ czas bêdê móg³ napisaæ co¶ wiêcej.

Felgi to albo obrócone trójk±ty, albo np. 15x7 ET-25 (ja takie kupi³em).

Zderzak trochê drogawy.
Ja kupi³em tutaj https://www.olx.pl/oferta...html#7bb360f9fd grubo¶ci blach dobre, wszêdzie gdzie siê da³o blacha jest giêta, spawy s± tylko tam gdzie musz± byæ. Przerobili mi mocowania pod bodylift. Trochê s³aby lakier proszkowy, ale nie oszczêdza³em go w terenie.
Tylny bra³em tutaj https://www.olx.pl/oferta...html#7bb360f9fd równie¿ mi przerobili mocowania pod bodylift bez problemu.


Spox chyba zacznê od zawieszenia i troche po¶migam w terenie (wezmê z zapasem i najwy¿ej zdemontuje jedno pióro do czasu monta¿u wyci±garki) Skoro polecasz to trzeba siê zainteresowaæ (lovells + amortyzatory profander), przy czym rozumiem ¿e podnosz± auto i nie trzeba wymieniaæ wieszaków? Szczerze mówi±c nie bardzo kojarzê jak to jest przy resorach Rozumiem, ¿e mogê podnie¶æ zawieszenie wymieniaj±c wieszaki b±d¼ zmieniaj±c resory które podnosz± ju¿ same w sobie?

alientm - 2016-11-16, 13:39

Co do zderzaka - te¿ mam od TST (dok³adnie ten co poda³ woodek), wykonanie moim zdaniem bardzo dobre, za 500z³ nikt w okolicy nawet nie chcia³ gadaæ aby wykonaæ podobny, wiêc tu nie ma co przep³acaæ. Bra³em te¿ ty³ od nich, chyba ~400z³ te¿ fajnie spasowany i bardzo lekki - wiêc nie bêdzie idioto odporny.
Je¶li by¶ siê zdecydowa³ to od razu pro¶ o solidne malowanie lub zakup wersji bez malowania. U mnie po miesi±cu farba odpada³a p³atami (mam fotki), sprzedaj±cy na moj± reklamacjê zwróci³ czê¶æ $$. Niby problem wynik³ z tego ¿e firma która mu to maluje nie da³a podk³adu.

Przy zakupie 2 sztuk jaki¶ ma³y upust mia³em.

Ale samo wykonanie, grubo¶æ blach - bardzo fajnie. Taniej i l¿ej by³o by zrobiæ co¶ z Ceownika, a te wygl±daj± bardzo estetycznie.
W przypadku TST aby w³o¿yæ windê konieczne jest podciêcie atrapki nad czym bardzo ubolewa³em, mo¿e gdyby p³yta pod winde by³a ni¿ej bym jako¶ j± upchn±³.

mrpaulo - 2016-11-16, 13:49

alientm napisa³/a:
Co do zderzaka - te¿ mam od TST (dok³adnie ten co poda³ woodek), wykonanie moim zdaniem bardzo dobre, za 500z³ nikt w okolicy nawet nie chcia³ gadaæ aby wykonaæ podobny, wiêc tu nie ma co przep³acaæ. Bra³em te¿ ty³ od nich, chyba ~400z³ te¿ fajnie spasowany i bardzo lekki - wiêc nie bêdzie idioto odporny.
Je¶li by¶ siê zdecydowa³ to od razu pro¶ o solidne malowanie lub zakup wersji bez malowania. U mnie po miesi±cu farba odpada³a p³atami (mam fotki), sprzedaj±cy na moj± reklamacjê zwróci³ czê¶æ $$. Niby problem wynik³ z tego ¿e firma która mu to maluje nie da³a podk³adu.

Przy zakupie 2 sztuk jaki¶ ma³y upust mia³em.

Ale samo wykonanie, grubo¶æ blach - bardzo fajnie. Taniej i l¿ej by³o by zrobiæ co¶ z Ceownika, a te wygl±daj± bardzo estetycznie.
W przypadku TST aby w³o¿yæ windê konieczne jest podciêcie atrapki nad czym bardzo ubolewa³em, mo¿e gdyby p³yta pod winde by³a ni¿ej bym jako¶ j± upchn±³.


Te¿ do nich pisa³em tyle ¿e te uchwyty musia³yby byæ ni¿ej, a dodatkowo potrzebuje mocowania na halogeny i rejestracje (zak³adaj±c monta¿ wyci±garki). Rozumiem, i¿ monta¿ w fabryczne miejsca bez wiêkszych przeróbek? W zderzaku mam te¿ pozycje i kierunki - niestety jako¶æ tych oryginalnych to kicha ale nie mogê wyszukaæ dobrych ledów. My¶la³em te¿ o wymianie ¿arówek na led i zaklejenie silikonem, ale z kierunkami jest problem bo przeka¼nik obci±¿eniowy i przy ledach miga szybko jakby ¿arówka by³a spalona...

Jak przyjdzie czas na zderzaki to jeszcze raz sprawdze wszystkie oferty. Mocowa³e¶ go do karoserii przez tuleje? czy bezpo¶rednio?

woodek - 2016-11-16, 14:41

Ja mam w tym zderzaku kierunek+pozycja od poloneza. Zgubi³em klosz od jednej pozycji 2 miesi±ce temu. Auto topiê co wyjazd, tak ¿e woda jest w ¶rodku. I o dziwo jeszcze ani razu nie musia³em wymieniaæ ¿arówek w tych lampach. Z ty³u lampy, gdzie pod³±cza siê przewody, zala³em to klejem na gor±co, ale chyba niepotrzebnie.

Czy polecam? Raczej napisa³em co wybra³em po rozpoznaniu tematu. Ka¿demu mo¿e wyj¶æ co innego ;) Ale masz ju¿ jak±¶ bazê wyj¶ciow± do pog³êbiania tematu zawieszenia.

Praktycznie ka¿de tuningowe resory podnosz± auto. Wieszaki zostaw seryjne, d³u¿sze niepotrzebnie prostuj± resory.Jak chcesz jeszcze podnie¶æ trochê auto, to id¼ w bodylift. £atwiej siê myje spód auta ;)

edit:
swoj± drog±, trochê szeroka felga do tej opony. Rant bêdzie chyba s³abo chroniony i mo¿e w³aziæ co nie co miêdzy obrêcz a oponê. Ale ¿ycie poka¿e.

mrpaulo - 2016-11-16, 14:49

woodek napisa³/a:
Ja mam w tym zderzaku kierunek+pozycja od poloneza. Zgubi³em klosz od jednej pozycji 2 miesi±ce temu. Auto topiê co wyjazd, tak ¿e woda jest w ¶rodku. I o dziwo jeszcze ani razu nie musia³em wymieniaæ ¿arówek w tych lampach. Z ty³u lampy, gdzie pod³±cza siê przewody, zala³em to klejem na gor±co, ale chyba niepotrzebnie.

Czy polecam? Raczej napisa³em co wybra³em po rozpoznaniu tematu. Ka¿demu mo¿e wyj¶æ co innego ;) Ale masz ju¿ jak±¶ bazê wyj¶ciow± do pog³êbiania tematu zawieszenia.

Praktycznie ka¿de tuningowe resory podnosz± auto. Wieszaki zostaw seryjne, d³u¿sze niepotrzebnie prostuj± resory.Jak chcesz jeszcze podnie¶æ trochê auto, to id¼ w bodylift. £atwiej siê myje spód auta ;)

edit:
swoj± drog±, trochê szeroka felga do tej opony. Rant bêdzie chyba s³abo chroniony i mo¿e w³aziæ co nie co miêdzy obrêcz a oponê. Ale ¿ycie poka¿e.


OK dziêki.

alientm - 2016-11-16, 14:59

Przy TST - monta¿ w oryginalne 4 otwory w ramie, ja da³em tylko metalowe tuleje aby nie ¶cisn±æ za bardzo ramy przykrêcaj±c, ¶ruby klasy 10,8, tak je¿d¿ê, tak siê wyci±gam wyci±gark± (jest wielu przeciwników takiego mocowania - poczytaj na forum), za zderzaki nie zaczepiam kinetyka przy szarpaniu, osobi¶cie uszy w tym zderzaku traktuje jako raczej ozdobê. Kierunki jak pisze woodek - w zestawie producent daje od poloneza, tanie i dzia³aj±.

Rejestracjê da³em na atrapê nad widn±.

Przed zmian± resorów te¿ przez chwilê mia³em wieszaki +2 cale. Dzia³a³o to, auto by³o wy¿ej bo w sumie o to chodzi³o, po zmianie resorów spowrotem wróci³y oryginalne wieszaki - auto jest na tyle wysoko na ile musi, czym wy¿ej - pojawiaj± siê inne problemy jak wy¿szy poziom adrenaliny na przechy³ach :)

mrpaulo - 2016-11-16, 15:06

alientm napisa³/a:
Przy TST - monta¿ w oryginalne 4 otwory w ramie, ja da³em tylko metalowe tuleje aby nie ¶cisn±æ za bardzo ramy przykrêcaj±c, ¶ruby klasy 10,8, tak je¿d¿ê, tak siê wyci±gam wyci±gark± (jest wielu przeciwników takiego mocowania - poczytaj na forum), za zderzaki nie zaczepiam kinetyka przy szarpaniu, osobi¶cie uszy w tym zderzaku traktuje jako raczej ozdobê. Kierunki jak pisze woodek - w zestawie producent daje od poloneza, tanie i dzia³aj±.

Rejestracjê da³em na atrapê nad widn±.

Przed zmian± resorów te¿ przez chwilê mia³em wieszaki +2 cale. Dzia³a³o to, auto by³o wy¿ej bo w sumie o to chodzi³o, po zmianie resorów spowrotem wróci³y oryginalne wieszaki - auto jest na tyle wysoko na ile musi, czym wy¿ej - pojawiaj± siê inne problemy jak wy¿szy poziom adrenaliny na przechy³ach :)


Ok dziêki. Do czego zatem mocujesz kinetyka jak zachodzi potrzeba?

woodek - 2016-11-16, 15:17

Najlepiej dospawaæ lub przykrêciæ porz±dnie jakie¶ ucho do ramy, aby wystawa³o pod zderzakiem. Bo oryginalne ucho mo¿e byæ trochê s³abe.

A tulejki, które zapobiegaj± zgnieceniu ramy przy skrêcaniu, najlepiej zespawaæ z ram±.

mrpaulo - 2016-11-16, 15:31

woodek napisa³/a:
Najlepiej dospawaæ lub przykrêciæ porz±dnie jakie¶ ucho do ramy, aby wystawa³o pod zderzakiem. Bo oryginalne ucho mo¿e byæ trochê s³abe.

A tulejki, które zapobiegaj± zgnieceniu ramy przy skrêcaniu, najlepiej zespawaæ z ram±.


To jest chyba najlepsza opcja.

Starscream - 2016-11-16, 19:04

Pytasz o wspomaganie - jak za³o¿ysz opony terenowe albo przejedziesz siê samurajem ¿e wspomaganiem i wsi±dziesz znów do swojego to pomy¶lisz czym ja je¿d¿ê? :mrgreen: To jest taka modyfikacja któr± czujesz w 100%
Wolniejszy reduktor (4.16) jak ju¿ bêdziesz mia³ te opony to poczujesz spadek mocy 5 bieg stanie siê niepotrzebny i to wszystko przy seryjnym kole. Samuraj demonem autostrad nie jest ale na takim reduktorze silnik ¿wawo je¼dzi a i w terenie u¿ywasz 2,3 biegu a nie 1. Reduktor fabryczny ma moim zdaniem z³e prze³o¿enia i tyle.
Alternator min 90A teraz to bym i 100 wsadzi³. Winda wpiernicza ¿e oooooo
Ps widzê za patrzy³e¶ siê nie¶wiadomie w firmê samurai serwis - powiem tylko tyle daj se spokój chyba ¿e masz gruby portfel i jeste¶ naiwny, bo ta firma na tym bazuje

Zawias - 2016-11-16, 20:20

Taniej bêdzie kupiæ zmotanego.
mrpaulo - 2016-11-16, 20:38

Starscream napisa³/a:
Pytasz o wspomaganie - jak za³o¿ysz opony terenowe albo przejedziesz siê samurajem ¿e wspomaganiem i wsi±dziesz znów do swojego to pomy¶lisz czym ja je¿d¿ê? :mrgreen: To jest taka modyfikacja któr± czujesz w 100%
Wolniejszy reduktor (4.16) jak ju¿ bêdziesz mia³ te opony to poczujesz spadek mocy 5 bieg stanie siê niepotrzebny i to wszystko przy seryjnym kole. Samuraj demonem autostrad nie jest ale na takim reduktorze silnik ¿wawo je¼dzi a i w terenie u¿ywasz 2,3 biegu a nie 1. Reduktor fabryczny ma moim zdaniem z³e prze³o¿enia i tyle.
Alternator min 90A teraz to bym i 100 wsadzi³. Winda wpiernicza ¿e oooooo
Ps widzê za patrzy³e¶ siê nie¶wiadomie w firmê samurai serwis - powiem tylko tyle daj se spokój chyba ¿e masz gruby portfel i jeste¶ naiwny, bo ta firma na tym bazuje


Ok dziêki za info. Wiesz generalnie rozgl±dam siê po necie i szukam. Czyli te opony 195/80 jeszcze reduktor na fabryce poci±gnie, ale wiêksze to wpierw prze³o¿enia w reduktorze. Widzisz dziêki za info bo po prostu nie wiedzia³em. Wspomaganie od vitary?

[ Dodano: 2016-11-16, 20:47 ]
Zawias napisa³/a:
Taniej bêdzie kupiæ zmotanego.


Wiesz z jednej strony masz racje i racjonalnie tak powinienem zrobiæ:) ale lubiê sam grzebaæ przy aucie i fajnie widzieæ jak to wszystko siê rozwija/ zmienia. Owszem s± rzeczy których z uwagi na chocia¿by zaplecze techniczne i obecn± wiedzê nie zrobiê, ale to co robiê traktuje jak hobby. Sam ogarn±³em mechanikê w podstawowym zakresie, uk³ad elektryczny itd. (blacharz/lakiernik i tapicer to nie moja bajka). Moim prywatnym zdaniem wiêksza frajda z zabawy jak sam masz w tym wk³ad jest lepsza, a samurai chocia¿by z uwagi na prostotê jest do tego idealny. Kiedy¶ bawi³em siê w drug± stronê tj. nisko i szybko teraz czas na teren:)

rumun - 2016-11-16, 20:56

Ehhh, nie chce mi sie juz czytac 2 strony :-)
Duzo masz p8eniedzy? Chcesz je wydac w bloto? Chcesz jezdzic? To jezdzij tym co masz? Nie chcesz czegos dwa razy robic? To napisze Ci z czego bedziesz zadowolony:
Silnik 1.3 wtrysk, reduktor 4.16, kola 31 cali simex, wspomaganie, sprezyna( na resorach nigdy nie jezdzilem wiec nie wiem jak to jest) + blokada tylnego mostu(tutaj wybor zalezy od Ciebie, wszystko zalezy od kasy, 600zl-4500zl)

W okolicach warszawy wszystko ogarnie Ci zajxt, dobra robota, dobre pieniadze, gorzej z czasem.

Hebel 700zl? Czlowieku, gdzie ty takie rzeczy czytasz?
Co do calosci mozesz posluchac sie nas i zrobic to co piszemy, ale i tak wszystko Ci wyjdzie nak zaczniesz jezdzic, ja nie motalem tak jak ty tylko odrazu kupilem troche zmotany i poprawialem to co trzeba, albo dostosowalem do siebie.

Didymos - 2016-11-16, 21:18

Opony 195/80R15 seryjny 1,3 poci±gnie bez wysi³ku, nie ma najmniejszego sensu pakowaæ siê w zwolnione prze³o¿enia, z reszt± 235/75 te¿ spokojnie ogarnia.
Ze wspomaganiem podobnie, je¼dzi siê du¿o przyjemniej, ale znowu do takich ma³ych opon nie jest to rzecz o pierwszorzêdnym znaczeniu.

Starscream - 2016-11-16, 21:33

tu siê nie zgodzê - ¿e bez wysi³ku. Jedzie jak by mu sie nie chcia³o szczególnie w terenie górzystym. Ja mam tak± konfiguracjê i rwie a¿ mi³o. Temu nie my¶lê o swapie, przerabia³em AT potem MT na zwyk³ym reduktorze na litrówce i teraz 4.16. Silnik co prawda gaznik z pony ale najlepsza opcja to mniejsze prze³o¿enie. A gdyby¶ zechcia³ kiedy¶ przyczepê ci±gn±æ to ju¿ w ogóle bajka.
wspomaganie -kosztuje kilkaset z³otych a przyjemno¶æ jazdy niezmierna. Osobi¶cie vitarê ola³em bo: stare to ju¿ jest. Mam przek³adnie z 2008 jimny + pompê za ca³o¶æ wyskoczy³em ze dwa lata temu 900 + jakie¶ tam akcesoria

mrpaulo - 2016-11-17, 06:39

rumun napisa³/a:
Ehhh, nie chce mi sie juz czytac 2 strony :-)
Duzo masz p8eniedzy? Chcesz je wydac w bloto? Chcesz jezdzic? To jezdzij tym co masz? Nie chcesz czegos dwa razy robic? To napisze Ci z czego bedziesz zadowolony:
Silnik 1.3 wtrysk, reduktor 4.16, kola 31 cali simex, wspomaganie, sprezyna( na resorach nigdy nie jezdzilem wiec nie wiem jak to jest) + blokada tylnego mostu(tutaj wybor zalezy od Ciebie, wszystko zalezy od kasy, 600zl-4500zl)

W okolicach warszawy wszystko ogarnie Ci zajxt, dobra robota, dobre pieniadze, gorzej z czasem.

Hebel 700zl? Czlowieku, gdzie ty takie rzeczy czytasz?
Co do calosci mozesz posluchac sie nas i zrobic to co piszemy, ale i tak wszystko Ci wyjdzie nak zaczniesz jezdzic, ja nie motalem tak jak ty tylko odrazu kupilem troche zmotany i poprawialem to co trzeba, albo dostosowalem do siebie.


Ok rozumiem idee:) Zatem jak tylko odbiorê od blacharza ruszam w teren i bêdê siê kontaktowa³ odno¶nie przeróbek, o których napisa³e¶. Dziêki za zdroworozs±dkowe podej¶cie:)

[ Dodano: 2016-11-17, 06:46 ]
Starscream napisa³/a:
tu siê nie zgodzê - ¿e bez wysi³ku. Jedzie jak by mu sie nie chcia³o szczególnie w terenie górzystym. Ja mam tak± konfiguracjê i rwie a¿ mi³o. Temu nie my¶lê o swapie, przerabia³em AT potem MT na zwyk³ym reduktorze na litrówce i teraz 4.16. Silnik co prawda gaznik z pony ale najlepsza opcja to mniejsze prze³o¿enie. A gdyby¶ zechcia³ kiedy¶ przyczepê ci±gn±æ to ju¿ w ogóle bajka.
wspomaganie -kosztuje kilkaset z³otych a przyjemno¶æ jazdy niezmierna. Osobi¶cie vitarê ola³em bo: stare to ju¿ jest. Mam przek³adnie z 2008 jimny + pompê za ca³o¶æ wyskoczy³em ze dwa lata temu 900 + jakie¶ tam akcesoria


Masz mo¿e fotkê jak to wspomaganie wrzuci³e¶. Jak rozumiem id±c Twoim tropem potrzebuje z jimny pompê, przek³adnie i zbiornik? Generalnie sporz±dzam listê i powoli szukam bo czasem mo¿na co¶ trafiæ rozs±dnego w dobrej cenie jak ostatnio dopad³em alternator.

egon - 2016-11-17, 08:08

Na start spokojnie wystarcz± ci d³u¿sze wieszaki resora i d³u¿sze amory ,wiele osób od tego zaczyna³o .Wyci±garkê na razie sobie odpu¶æ ,jazda bez niej uczy pokory w terenie a po zderzaki do Krzykka z forum.
mrpaulo - 2016-11-17, 09:08

egon napisa³/a:
Na start spokojnie wystarcz± ci d³u¿sze wieszaki resora i d³u¿sze amory ,wiele osób od tego zaczyna³o .Wyci±garkê na razie sobie odpu¶æ ,jazda bez niej uczy pokory w terenie a po zderzaki do Krzykka z forum.


Ok dziêki

[ Dodano: 2016-11-17, 09:13 ]
egon napisa³/a:
Na start spokojnie wystarcz± ci d³u¿sze wieszaki resora i d³u¿sze amory ,wiele osób od tego zaczyna³o .Wyci±garkê na razie sobie odpu¶æ ,jazda bez niej uczy pokory w terenie a po zderzaki do Krzykka z forum.


Nie mogê znale¼æ go¶cia o ksywie "Krzykk/a" wpisa³e¶ ok?

woodek - 2016-11-17, 10:27

http://samurai.org.pl/pro...ewprofile&u=846
mrpaulo - 2016-11-17, 10:41

woodek napisa³/a:
http://samurai.org.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=846


Dziêki

Dany44 - 2016-11-17, 22:04

Podzielam to co ch³opaki pisz± (sam siê z³apa³em w podobn± pu³apkê) najwa¿niejsza jest jazda w terenie i s³uchanie czytanie tego co mówi± i pisz± bardziej do¶wiadczeni koledzy a sam po kilku wypadach bêdziesz wiedzia³ czego potrzebujesz. Fajnie je¼dzi siê z kim¶ kto ma ju¿ zmotane auto bo widzisz ró¿nicê miêdzy swoj± seri± a d³ubniêtym autem. Jazdê w terenie mo¿na podzieliæ na kilka etapów rozwojowych.
Do pierwszej wtopy :-)
Do pierwszego wodowania :-)
Do pierwszego boku :-)
Do pierwszej rolki :-)
Do pierwszego rajdu :D
I tak mo¿na wymieniaæ wiêcej a po ka¿dej przygodzie rozwi±zania siê znajduj±.

mrpaulo - 2016-11-18, 06:58

Dany44 napisa³/a:
Podzielam to co ch³opaki pisz± (sam siê z³apa³em w podobn± pu³apkê) najwa¿niejsza jest jazda w terenie i s³uchanie czytanie tego co mówi± i pisz± bardziej do¶wiadczeni koledzy a sam po kilku wypadach bêdziesz wiedzia³ czego potrzebujesz. Fajnie je¼dzi siê z kim¶ kto ma ju¿ zmotane auto bo widzisz ró¿nicê miêdzy swoj± seri± a d³ubniêtym autem. Jazdê w terenie mo¿na podzieliæ na kilka etapów rozwojowych.
Do pierwszej wtopy :-)
Do pierwszego wodowania :-)
Do pierwszego boku :-)
Do pierwszej rolki :-)
Do pierwszego rajdu :D
I tak mo¿na wymieniaæ wiêcej a po ka¿dej przygodzie rozwi±zania siê znajduj±.


OK dziêki.

szymszym - 2016-11-18, 08:19

Ej, ch³opaki, a mo¿e mrpaulo ma tak jak ja: Bardziej bawi go modzenie auta, a zw³aszcza jego planowanie ni¿ jazda? shuffle
Nie chodzi o to by z³apaæ króliczka tylko by goniæ go! :mrgreen:

pozdrawiam,

(ja oczywi¶cie ¿yczliwie siê natrz±sam, jak napisa³em, te¿ tak mam nie tylko z samuraiem, ale i RC. Ale na tym te¿ mo¿e polegaæ hobby :))

SamNaSamZSam - 2016-11-18, 10:15

szymszym napisa³/a:
Ej, ch³opaki, a mo¿e mrpaulo ma tak jak ja: Bardziej bawi go modzenie auta, a zw³aszcza jego planowanie ni¿ jazda? shuffle
Nie chodzi o to by z³apaæ króliczka tylko by goniæ go! :mrgreen:

pozdrawiam,

(ja oczywi¶cie ¿yczliwie siê natrz±sam, jak napisa³em, te¿ tak mam nie tylko z samuraiem, ale i RC. Ale na tym te¿ mo¿e polegaæ hobby :))


o¶mielê siê zoftopiæ - na tym moim zdaniem polegaj± marzenia. Nie wolno ich realizowaæ! W marzeniach najcenniejsze nie jest to co nam daj± gdy je realizujemy tylko to jakie emocje i wyobra¿enia w nas budz± gdy o nich rozmy¶lamy. Nieroztropnie jest pozbawiaæ siê tak potê¿nego ¼ród³a gratyfikacji energii ¿yciowej poprzez ich zrealizowanie :D chyba, ¿e na miejsce tych, które zdegradowane zosta³y do "planów wykonawczych" wmontujemy nowe, generuj±ce te sam strumieñ emocji.

szymszym - 2016-11-18, 11:09

Cel jest wa¿ny, ale wa¿niejsza jest droga!

:mrgreen:

mrpaulo - 2016-11-18, 14:33

szymszym napisa³/a:
Cel jest wa¿ny, ale wa¿niejsza jest droga!

:mrgreen:


Albo wyznaczenie w³asnej drogi:))


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group