|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Luz na zaworach
alientm - 2016-11-17, 10:15 Temat postu: Luz na zaworach Temat regulacji luzów zaworowych był, jest też manual.
Pacjent 1.3 na wtrysku (92rok)
Przesiadłem się z Vitary na Samuraja i głos dochodzący z komory silnika Samuraja ciągle mi mówił - ustaw luz na zaworach.
Ustawiłem według manuala, jest może minimalnie ciszej, ale różnica na prawdę mała.
Może te silniki tak mają ? Stojąc na zewnątrz auta tego jakoś specjalnie nie słychać, ale będąc w środku podczas jazdy już całkiem mocno, szczególnie na zimnym choć jak się nagrzewa nie wiele odgłosy słabną.
Regulować dalej - czy zostawić ?
Dodam że silnik nie zamula, wręcz czasami mam wrażenie że jest żwawszy od Viatry którą jeździłem.
SamNaSamZSam - 2016-11-17, 11:30
pogadaj ze Starem, albo ustaw na ucho :)
Starscream - 2016-11-17, 21:01
Ja walczę z tym od pewnego czasu . Rozkminiamy temat z bardziej doświadczonymi. Dalej nie za wiele się zmieniło.Mam ciszej ale pod obciążeniem koło 2000 dzwoni. Słychać to najbardziej na 4biegu. Regulowałem na ciepło i na zimno. Ale nie chcę doprowadzić do sytuacji że podeprzeć mi zawory. Prawda taka że na zimno ustawiłem na 0,15 wydech a na ciepło miał 0,35. A to wiadomo że zanim ściągniesz dekiel to ostygnie. Teraz zrobiłem 0,10 na zimnym. Jeden z koników ma inny dzwięk, może w nim tkwi problem.Może to wina oleju bo Lotos to nie jakaś zabujcza jakość.
Zawias - 2016-11-17, 21:03
[ Dodano: 2016-11-17, 21:04 ]
to nie wina oleju.Dźwigienka ma stukać,ale bez przesady.Musisz próbować
Starscream - 2016-11-17, 21:15
Nigdy nie miałem w żadnym sprzęcie takiej sytuacji. A nie chcę zajechać tego silnika. A jaki może być minimalny luz na zaworze żeby np przy -20 nie podparło go całkiem? Na czytałem się trochę na forum Forda Capri bo tam chłopaki też kumaci są, i tam robił gość doświadczenia z olejami i twierdzi że na niektórych mu dzwoni klawiatura a na innych nie
alientm - 2016-11-18, 10:34
Ja mam olej GM 10w40 - tani ale we wcześniejszych autach się sprawdzał.
Luz ustawiałem zgodnie z manualem i wartościami tam podanymi (na zimnym silniku), jakiś człek z warsztatu okolicznego powiedział mi że jeśli dalej dzwoni to żeby zrobić minimalnie mniejszy luz - czyli mniej niż mówi instrukcja - ale nie wiem czy to dobry pomysł.
Ja nie mam z tym żadnego doświadczenia. Póki co auto śmiga, silnik odpala, ciągnie ok - ale wiadomo jeśli tez zawory mogą mieć jakiś negatywny wpływ na późniejsze jego działanie lub trwałość to szkoda było by tak zostawić.
Starscream - 2016-11-18, 18:20
Można zmniejszyć w granicach rozsądku. Może zawias coś doradzi bo ma więcej praktyki i wytłumaczy jak chłopi
Te nk
Zawias - 2016-11-18, 18:41
Za duży luz powoduje klepanie i otwieranie zaworu w trochę mniejszym zakresie.Za ciasny i wręcz podparty grozi wypaleniem zaworu (nie domyka zawór i gorące gazy przeciskają się między zaworem i gniazdem )
Starscream - 2016-11-18, 20:16
A co w przypadku gdy na zimnym silniku wykasujesz luz całkowicie? Trochę zrobi się na ciepłym ale ile to nie wie nikt
A co powoduje taką sytuację? Wybity wałek rozrządu wybita przylgnia konika, prowadzenie konika , sam zawór czy co?
Zawias - 2016-11-18, 20:51
Zużywa się przeważnie dźwigienka.Nie ryzykowałbym ustawienia luzu na zero.Należy brać pod uwagę bezwładność części .
yenko - 2016-11-19, 05:36
Ja mialem luzy na 0 i klepal jak diesel na.zimno
Zawias - 2016-11-19, 07:39
Mierzone szczelinomierzem ? To jest tak,że jak w przypadku luzu na flanszy mostu-stuk jest spowodowany sumą luzów na klawiaturze.
Uh Lala - 2016-11-19, 10:23
Zawiasie a czy Ty umiesz mi - laikowi - wytłumaczyć dlaczego jak temperatura wzrasta to luz się zwiększa? Zawsze wzrost temp kojarzy mi się z rozszerzalnością cieplną, co by tu miało się rozszerzać?
SamNaSamZSam - 2016-11-19, 13:07
z tym, że luz wzrasta to ponoć różnie jest, powołując się na wiedzę z motoforów i silników motocyklowych - różnie w zależności od typu silnika, jego chłodzenia i materiałów z jakich jest zrobiony. Generalnie coś się rozszerza bardziej od czegoś innego. Im różnica temperatur większa i materiały bardziej zróżnicowane tym zestaw gniazdo, zawór, podkładki/płytki, popychacze czy tam dźwigienki tym układ pracuje inaczej.
Zawias - 2016-11-19, 13:30
Poza tym jak silnik jest zimny olej jest gęstszy i bardziej tłumi.
Starscream - 2016-11-19, 18:43
W samuraiu akurat na ciepło luz się zwiększa.
Ustawiłem na ucho i jest lepiej. Na zimno całkiem cicho. Na gorącym dopiero koło 2000 i potem znów cicho. Ale co wymienić żeby było fabrycznie, całą klawiaturę? Zawias?
Zawias - 2016-11-19, 18:54
Jak na zimno ustawiłeś tak , że luz jest to tylko cieszyć się jazdą.
Starscream - 2016-11-19, 20:39
Na zimno. sprawdzałem potem na ciepło i znów korekta na zimnym itd. Zajęło to trochę ale już nie drażni tak ucha
bialy bill - 2017-02-10, 21:04
Pytanko. Jak ściągaliście pokrywę zaworów czy tak mieliście. Na 3 i 4 cylindrze po stronie ssącej zawory dosłownie stoją w oleju, między 3 a 4 nie widać łba śruby głowicy. Wiem że tam musi być olej ale nigdy nie spotkałem się że aż tyle
SamNaSamZSam - 2017-02-11, 00:57
Cytat: | Zawias napisał(a):
olej powinien spływać do miski |
|
|