Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - kontrolka oleju świeci przy wcisniętym sprzęgle

interneter - 2011-06-11, 17:20
Temat postu: kontrolka oleju świeci przy wcisniętym sprzęgle
Otóż problem polega na tym, że gdy rozpędzony zaczynam hamować i wciskam sprzęgło z hamulcem, to zapala mi się kontrolka oleju i świeci sie do momentu aż puszczę sprzęgło. Gdy tylko ruszę, kontrolka całkowicie gaśnie.
Co to może być?

[ Dodano: 2011-06-11, 17:41 ]
Dodam jeszcze, że oleju napewno nie jest mało, bo sprawdzałem poziom i jest tak jak trzeba

zajxt - 2011-06-11, 19:14

Silnik ma za słabe ciśnienie oleju (pompa oleju lub panewki ) Pewnie na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach też się świci
interneter - 2011-06-11, 19:37

zajxt napisał/a:
Silnik ma za słabe ciśnienie oleju (pompa oleju lub panewki ) Pewnie na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach też się świci


właśnie jak stoję w miejscu na wolnych obrotach, to się nie swieci. Wystarczy, że delikatnie musnę sprzęgłem, zaczyna sie żarzyć. Jak tylko wszystko puszczę, to kontrolka gaśnie i jest OK.
Myślę, że pompa to chyba nie, bo ja na takim stanie przejechałem ok 250 km. Gdyby pompa siadła, to bym 1 km nie przejechał i by sie wszystko zatarło i silnik by był praktycznie na złom.
Może to coś z czujnikiem oleju? Może gdzies kabelki nie stykają?

slavok - 2011-06-11, 21:29

może sprawdź a nie pytaj ;) czujnik ciśniena oleju jest wkręcony w blok silnika po jego prawej stronie patrząc na od przodu - tzn od strony kierowcy, dochodzi do niego jeden kabelek.
interneter - 2011-06-11, 21:33

no pytam się, bo byćmoże ktos juz kiedys miał taki problem
wojtassj - 2011-06-12, 00:34

a jak wciskasz i puszczasz pedał sprzęgła to silnik tak samo chodzi czy może zmieniają się obroty?

Bo z tego co wyczytałem to jak "delikatnie muśniesz sprzęgłem" to zaczyna się "żarzyć" czyli po polskiemu: kontrolka zaczyna się żarzyć po wyciśnięciu łożyska oporowego..
może łożysko stanowi obciążenie dla silnika i co za tym idzie dla pompy oleju. Silnik "zdławiony", pompa oleju wolniej się kręci i ciśnienie spada???

interneter - 2011-06-12, 06:39

No właśnie o to chodzi, że w pracy silnika nie ma żadnej różnicy. Przynajmniej nic nie zaobserwowałem, a wsłuchiwałem się dokładnie. Po prostu ta kontrolka zależy od tego, czy wciskam sprzęgło czy nie. Tak to samochód pięknie śmiga.
Jutro ma mi mechanik sprawdzić manometrem ciśnienie oleju w pompie i się wszystko okaże, choć wolałbym, żeby to nie była pompa...

slavok - 2011-06-12, 13:41

nie prościej pierw sprawdzić czy kabelek idący do czujnika ciśnienia oleju jest cały ?
interneter - 2011-06-15, 19:34

Więc gdyby ktoś miał w przyszłości taki problem, to najpierw sprawdzic stan oleju, wymienic filtr i sprawdzic kabelki od czujnika. U mnie pomogło i problem zniknął.
Kamil - 2011-09-26, 20:49

a jakie ciśnienie ma pompa oleju na wolnych obrotach ? i przy 2000obr/min

bo i kolega ma taki problem

Nightfox - 2015-11-28, 20:26

UP.
Znowu zimno i kontrolka oleju świeci po zapaleniu o 2 sek
Na ciepłym gaśnie od razu,na wolnych nic nie mruga nic nie świeci.
Ten typ tak ma,czy pompa do wymiany ?

SamNaSamZSam - 2015-11-28, 20:44

W manualu, w sekcji "trouble shoting" masz sekcję "low oil pressure". Proponuję sprawdzić wskazane tam elementy.
Nightfox - 2015-11-28, 21:01

Gdybym znalazł to w manualu, to nie było by pytania.
SamNaSamZSam - 2015-11-28, 21:12

Nightfox napisał/a:
Gdybym znalazł to w manualu, to nie było by pytania.

http://imgur.com/ziGlwdu

Nightfox - 2015-11-28, 21:35

Innej odpowiedzi oczekiwałem,ale dzięki.
SamNaSamZSam - 2015-11-28, 21:39

Nightfox napisał/a:
Innej odpowiedzi oczekiwałem,ale dzięki.

Jakie zatem są Twoje oczekiwania?

Nightfox - 2015-11-28, 21:56

Jak by każdy czytał Manuale, to Fora były by zbędne ;-)
SamNaSamZSam - 2015-11-28, 22:15

to powiesz czego oczekujesz i dasz sobie szansę pomóc czy będziemy tak krążyć wokół egzystencjalnych rozterek? :)

W manualu masz potencjalną przyczynę np. "improper oil fiscosity". Napisałbyś chociaż jaki olej masz zalany, kiedy zmieniany, jaki poziom, czy coś Ci ubywa, czy coś dłubałeś i zaczęło tak się robić czy "samo", czy sprawdzałeś czujnik ciśnienia oleju, czy mierzyłeś ciśnienie oleju, cokolwiek...

Nightfox - 2015-11-28, 22:36

A więc tak.
Obecny olej to 10w40 Mobil wymieniony 2 dni temu,wcześniej castrol też 10w40 zmieniany co 8tyś.
Olej bierz, ok 2 litry na te 8 tyś.
Kupiłem w lecie i tego nie było,jak robi się zimno to kontrolka gaśnie po tych 2 nawet 3 sek.
Jak zapalę i zgaszę i znowu zapalę to gaśnie bardzo szybko.
Wygląda tak jak by olej spływał do miski,bo przez te 2 sek słychać głośną pracę popychaczy.
Miałem tak w Bmw ale tam jest zaworek zwrotny na podstawie filtra i to było przyczyną.
I za każdym razem pompowało olej od zera.
Ciśnienia nie sprawdzałem.

SamNaSamZSam - 2015-11-29, 00:12

A jakie masz obrotu przy tym pierwszym odpalaniu? Nie masz problemu ze ssaniem, z zapalaniem? Filtr oleju rozumiem, że też wymieniałeś przy wymianie samego oleju? Tak swoją drogą to ta konsumpcja 2l oleju na 8 tys. km. zakładając, że nie masz jakiś wycieków to chyba spora, ale nie znam "normy" dla benzynowca.

Dla spokojnego sumienia sprawdziłbym ciśnienie oleju i odniósł to do referencyjnych wartości http://imgur.com/WIcE0bV (zakładam, że masz silnik 1.3 na wtrysku). Jeśli będzie się mieścić w zakresie z manuala to specjalnie bym się tym nie przejmował, że przy pierwszym odpaleniu gaśnie kontrolka po 2 sekundach.

Starscream - 2015-11-29, 00:51

a nie prościej ciśnienie sprawdzić a nie domyślać się ? Jak dobre to szukać przyczyny w instalacji kontrolki.
Nightfox - 2015-11-29, 08:44

Filtr to normalne że wymieniony :-) Ktoś w ogóle wymienia olej bez filtra .?!
Silnik w największe mrozy zapala od strzała.
Przy odpaleniu wchodzi na 3tyś po 1 sek schodzi na 2.400.
U mnie w okolicy ''mechanicy '' nie mają manometru do sprawdzania ciśnienia,bo już byłem u kilku.

SamNaSamZSam - 2015-11-29, 10:56

Nightfox napisał/a:
U mnie w okolicy ''mechanicy '' nie mają manometru do sprawdzania ciśnienia,bo już byłem u kilku.


Zsumuj czas i przepalone paliwo na objazdówkę po mechanikach i zobacz czy inwestycja ~30-50zł (przykładowy low-end: http://allegro.pl/ShowIte...rs_socket_id=9) nie jest do przełknięcia. Przy okazji miałbyś narzędzie, przy pomocy którego mógłbyś zostawać rodzinnym bohaterem wielokrotnie*

Jakbyś kupował taki miernik zwróć uwagę na końcówkę czy pasuje lub weź zestaw różnych.



*co najmniej tylokrotnie ile masz samochodów w rodzinie :D

Starscream - 2015-11-29, 21:53

chyba se jaja robisz -takie cuś to ja mam nawet :mrgreen: z różnymi końcówkami za 70zł
SamNaSamZSam - 2015-12-01, 13:23

Jak tam Nightfox, jakieś postępy w diagnostyce bom sam ciekaw co tam odkryłeś?
Nightfox - 2015-12-01, 21:52

Postępów póki co nie ma,Ciepło jest,kontrolka gaśnie szybko :mrgreen:
Problem odłożyłem na dalszy plan,bo obecnie zajmuję się przednim mostem..
Jak się uporam z Problemem to napiszę ;)

Zawias - 2015-12-01, 22:40

Zmień czujnik ciśnienia oleju.
Nightfox - 2015-12-09, 10:53

SamNaSamZSam napisał/a:
Jak tam Nightfox, jakieś postępy w diagnostyce bom sam ciekaw co tam odkryłeś?

Trochę to trwało :mrgreen:
Czujnik wymieniłem wczoraj,ale dla pewności dziś pojechałem sprawdzić ciśnienie.
900 obr- 2bary
3000 obr ponad 4
Kontrolka po wyminie czujnika gaśnie normalnie,jak na zimnym tak na gorącym.

SamNaSamZSam - 2015-12-09, 10:57

Czyli udało się uniknąć wymiany pompy o rozgrzebywania połowy silnika :D gratulacje! :)
Nightfox - 2015-12-09, 11:27

I tak zaraz wymieniam rozrząd i uszczelniacz wału,więc pompa oleju to 10 min więcej roboty ;-)
No ale jest ok, to niech sobie żyje :mrgreen:
Dzięki za zainteresowanie. ;-)

gajowy - 2016-11-20, 20:30

U mnie natomiast kontrolka od ciśnienia nie pali się wcale. Żarówka sprawdzona, nie jest przepalona. Silnik 1.3 na wtrysku Santana jeśli to ma jakieś znaczenie. Jak sprawdzić czy to wina czujnika? Olej nie będzie wyciekał w razie jak będę musiał go wykręcić?
Zawias - 2016-11-20, 20:46

Jak nie będziesz odpalał to nie wycieknie. Zdejmij przewód z czujnika ciśnienia i przekręć kluczyk Druga osoba niech dotyka końcówkę przewodu do masy,a Ty patrz co się dzieje na wskaźniku.
gajowy - 2016-11-20, 21:17

Czyli jeżeli wskaźnik się zaświeci po dotknięciu przewodu do masy to będzie wiadomo, że czujnik jest uszkodzony, a jeśli nie to muszę szukać innej przyczyny?
Didymos - 2016-11-20, 21:20

Dokładnie tak.
acze - 2016-11-21, 10:10

Jeśli dotknięcie przewodu do masy nie spowoduje zaświecenia kontrolki, to pewnie przewód po drodze.
gajowy - 2016-11-21, 21:15

Sprawdziłem, po dotknięciu przewodu do masy kontrolna się zapaliła. Wykręciłem dziś czujnik, postukałem w niego parę razy, wkręciłem i póki co działa. Tak czy inaczej kupię nowy. Jednak olej delikatnie się sączył mimo nie odpalania silnika. Mam nadzieję, że nie będzie się teraz tam pocić. Dzięki za podpowiedzi ;-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group