|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - blokada dyferencjału.... Samurai Long 1999r , 1,9TD
ssaammuurraaii - 2016-12-18, 21:12 Temat postu: blokada dyferencjału.... Samurai Long 1999r , 1,9TD Witam serdecznie,
całkiem niedawno kupiłem suzuki samuraia w długiej wersji rocznik 1999 z silnikiem 1.9 TD
Mam pytanko odnośnie blokady dyferencjału i sprzęgiełek...
w moim samuraiu na piastach są pozakładane plastikowe kapsle a w niektórych są sprzęgiełka , jak rozumiem w moim nie ma blokady mostu , bo są zwykłę zabieraki...czy mam rację czy nie??? czy jest możliwość założenie do niego takich sprzęgiełek, lub co zrobić żeby miał blokadę????czy one mają blokadę tylnego mostu???
Panowie i Panie proszę o odpowiedz
Zawias - 2016-12-18, 21:18
Masz po prostu stałe zabieraki. W tym modelu nie były montowane żadne blokady. Sprzęgiełka wypinają napęd,żeby koło nie było spięte z przegubem.
ssaammuurraaii - 2016-12-18, 21:23
dziękuję za szybką odpowiedz
... a co zrobić żeby ten model miał blokady???trzeba wymieniać całe mosty??? czy założyć wspomniane sprzęgiełka i blokada będzie????
SamNaSamZSam - 2016-12-18, 21:23
Trochę mieszasz pojęcia.
Sprzęgiełka lub zabieraki służą do zablokowania półosi mostu przedniego, który po przestawieniu wajchy reduktora na 4L lub 4H będzie napędzał właśnie przednie koła. Warunki jakie muszą byś spełnione to reduktor w tych położeniach czyli napędzany jest wał przedni, który napędza przedni mechanizm różnicowy, a ten napędza przednie półosie. Zablokowane sprzęgiełka lub stałe zabieraki następnie przekazują napęd z półosi na koła.
Blokada mechanizmu różnicowego aka blokada dyfra powoduje "tylko" tyle że napęd przekazywany jest na obydwie półosie jednocześnie niezależnie od stopnia przyczepności kół (lewe vs prawe). Przy blokadzie 100% półosie przenoszą równą siłę na każde koło, niezależnie czy wisi ono w powietrzu czy się zblokowało na przeszkodzie.
Dopytuj o szczegóły bo trudno tak bez eseju i zrozumiale opisać. Albo obejrzyj sobie filmiki na yt "otwarty dyferencjał" vs blokada dyferencjału albo jak działa mechanizm różnicowy itp.
Oczywiście da się zastąpić sprzęgiełka zabierakami i na odwrót. Jeśli masz w miarę seryjnego samuraia to nie masz blokad dyferencjału ani z przodu a ni z tyłu.
ssaammuurraaii - 2016-12-18, 21:29
witam , zgadza się nie mam pojęcia na temat napędów 4x4
...zakładam że jest w miarę seryjny więc jak mu zafundować blokadę dyferencjału???
w jakich kombinacjach występowały blokady???tzn czy były auta tylko z blokadą na przód, tylko na tył, obie osie czy wcale tak jak mój???? czy to zależało od modelu ???
SamNaSamZSam - 2016-12-18, 21:32
W jakim celu chcesz blokadę?
Zgodnie z moją wiedzą nie występowały fabryczne modele tedejów z blokadą któregokolwiek mostu. Być może są jakieś egzotyki typu Maruti Gypsy, ale to forum takiego jeszcze nie widziało.
Jakby Ci przyszło do głowy przekładać mosty to musisz pamiętać, że dieslowe mają inne przełożenia niż benzyna. Przełożenie (dyfra) mostu przedniego i tylnego musi być takie samo jeśli chcesz móc jeździć z napędem na dwie osie.
Zawias - 2016-12-18, 21:46
Blokada mostu występuje bez pary kół i można wykorzystać istniejącą. Blokady są stałe i dołączane.Zapinane są pneumatycznie lub mechaniczne. Jaką blokadę - to zależy od portfela.
ssaammuurraaii - 2016-12-18, 21:55
tak pytam o te blokady z czystej ciekawości bo miałem taką sytuację w której samurai poległ , mianowicie dwa lewe koła wpadły w błoto pod lodem a dwa prawe stały na lodzie i się kręciły ......i lipa
ale mosty od benzyny z takimi samymi przełożeniami ale z blokadami będą pasować????
oczywiście gdyby kiedyś przyszło mi do głowy coś robić to pewnie w wersji mechanicznej bo pewnie najtańsza....ale od czego zacząć żeby było dobrze????
dziękuję za odpowiedzi
Zawias - 2016-12-18, 22:05
Zacznij od trapów,kinetyka,łopaty i jakiejś małej wyciągarki łańcuchowej np. 700 kg. Staraj się w teren wyjeżdżać z drugim autem . Na blokady przyjdzie czas.
Didymos - 2016-12-18, 22:07
W samuraiu fabrycznie nie było blokad, ani w dieslu, ani w benzynie.
Zdarzały się niezwykle rzadko w sj413 i nieco częściej w sj410, ale był to wyrób tak gówniany, że nie warto zaprzątać sobie nim głowy.
Jak chcesz blokadę, to można dokupić jakiś wyrób dedykowany np. typu arb (tudzież jego chińską kopię), jakąś odmianę lockrighta (blokada automatyczna) albo założyć spoola/zaspawać dyfer (efekt ten sam), ale to jest dobre tylko w teren.
ssaammuurraaii - 2016-12-19, 21:37
witam
dziękuje za odpowiedzi ,
samuraj ma służyć do jazdy trochę na co dzień jako zastępca toyoty LC tak więc spawanie dyfra nie wchodzi w grę, trzeba po prostu bardziej uważać
|
|