Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Strasznie cosik huczy...

miczo1 - 2016-12-19, 08:48
Temat postu: Strasznie cosik huczy...
Witam, od paru dni mam w pikusiu dziwną przypadłość, od około 60 km/h wzwyż strasznie coś huczy. Głównie dzieje się tak na 4 i 5 biegu. Po wysprzęgleniu huczenie ustaje. Trudno ustalić skąd to dobiega.
Byłem u znajomego mechanika i powiedział mi że uszkodzony jest prawdopodobnie wał i jak to powiedział "własnie na 4 biegu jakaś tam prędkość obrotowa czegoś tam silniku jest proporcjonalna do czegoś" :-) ) i to się objawia właśnie huczeniem.
Jak wszedł pod samochód to mówił mi że uszkodzona jest osłona tego przegubu wału.
Myślicie że spróbować odpiąć tylni wał i pogonić go na przednim napędzie?
Jak się okaże że to ucichnie to wysyłać wał do regeneracji czy podmienić na inny żeby wykluczyć np. tylni most??
pomóżcie..

kurian - 2016-12-19, 08:58

w pierwszej kolejności zdemontuj tylny wał skoro na niego padły podejrzenia i zobacz jaki da to efekt.
Mając zdemontowany wał jesteś w stanie ocenić stan kompensacji i krzyżaków. Na kompensacji nie powinno być luzu promieniowego. Przed sprawdzaniem luzu warto by było wyczyścić kompensacje ze starego smaru.

tosiekDH - 2016-12-19, 09:11

Wał nie za bardzo może huczeć bo nie ma podpory (z łożyskiem), mogły by Ci stukać krzyżaki wału.
Sprawdź poziom oliwy w skrzyni biegów.
Jak byłeś na kanale u tego znajomego "mechanika" to mógł wrzucić "N" i 4 lub 5 bieg, i już byś słyszał czy to skrzynia czy reduktor, czy miałbyś ciszę.
W czasie jazdy na prostej łagodnie skręć kierownicę w jedną a potem w drugą stronę, kiedy auto przechyli się zostanie dociążona jedna a potem druga strona, jeżeli wtedy powiększy się huczenie to masz walnięte łożysko w kole.
Jedziesz w prawo i huczy głośniej to z lewej padło łożysko i na odwrót.
Jeżeli masz możliwość to możesz też podjechać na stację diagnostyczną gdzie na rolkach możesz rozpędzić auto i posłuchać go.

miczo1 - 2016-12-19, 09:11

Kurde ja bardziej obstawiałem że może skrzynia czy coś, ale faktycznie jeszcze chyba czuć ostatnio jakieś większe wibracje podczas jazdy, czyli generalnie możliwe żeby takie huczenie było właśnie od wału?
Reduktor generalnie wykluczam bo jest po remoncie.
Ale łożysko to by huczało chyba nawet po wysprzęgleniu?

tosiekDH - 2016-12-19, 09:16

Prz luzie promieniowym na kompensacji było by słychać stuknięcie mniejsze lub większe, w zależności od luzu, przy ruszaniu i każdej zmianie biegu.
Wibrację przy jakiej masz prędkości, na kierownicy czy czy całego pojazdu ?

miczo1 - 2016-12-19, 09:20

tosiekDH napisał/a:
Wał nie za bardzo może huczeć bo nie ma podpory (z łożyskiem), mogły by Ci stukać krzyżaki wału.
Sprawdź poziom oliwy w skrzyni biegów.
Jak byłeś na kanale u tego znajomego "mechanika" to mógł wrzucić "N" i 4 lub 5 bieg, i już byś słyszał czy to skrzynia czy reduktor, czy miałbyś ciszę.
W czasie jazdy na prostej łagodnie skręć kierownicę w jedną a potem w drugą stronę, kiedy auto przechyli się zostanie dociążona jedna a potem druga strona, jeżeli wtedy powiększy się huczenie to masz walnięte łożysko w kole.
Jedziesz w prawo i huczy głośniej to z lewej padło łożysko i na odwrót.
Jeżeli masz możliwość to możesz też podjechać na stację diagnostyczną gdzie na rolkach możesz rozpędzić auto i posłuchać go.


Hej, wrzuciełm N i na 4 i 5 biegu huk straszny po przekroczeniu pewnych obrotów... czyli co skrzynia??

tosiekDH - 2016-12-19, 09:21

Nie doczytałem,że po wysprzęgleniu ustaje.
A ten remont to na chińskich łożyskach ? Łożyska był wbijane młotkiem,czy na prasie montowane? Olej wlałeś ?

[ Dodano: 2016-12-19, 09:22 ]
Skrzynia lub reduktor.

[ Dodano: 2016-12-19, 09:27 ]
Wymontuj wał między skrzynią a reduktorem i wtedy wyjaśni Ci się cz to skrzynia czy reduktor huczy.

miczo1 - 2016-12-19, 09:30

Remont robił kolega Slavok na łożyskach z serwisu więc reduktora raczej wykluczam, olej zmieniam dwa razy do roku we wszystkim co ma olej :-)
tosiekDH - 2016-12-19, 09:47

To fajnie że na łożyskach z serwisu jednak nie można wykluczyć wady fabrycznej łożyska, czy simeringu -czyli wyciek świeżego oleju.
Serwisy autoryzowane sprzątają magazyny i części (pewien asortyment) idzie na wyprzedaż - kilkuletni simer ma wiadomo jaką jakość.

miczo1 - 2016-12-19, 09:59

Wiesz co reduktor i skrzynia sucha, ale podejrzewam że to skrzynia bo myślę że gdyby był reduktor wywalony to na każdym biegu byłoby wycie, a jest tylko na 4 i 5...
alientm - 2016-12-19, 10:00

W Vitarze miałem taki problem:

Efekt taki - podczas jazdy na biegu słychać wycie, po wciśnięciu sprzęgła cisza, podczas jazdy na luzie cisza, gdy auto stoi z włączonym silnikiem cisza.

Trafna porada była taka:

"Najprawdopodobniej woda w tylnim dyfrze zabila lozyska. Odkrec tylni wał od mostu i go wyjmij a potem przejedz sie na samym przednim napedzie. Jak bedzie cisza to tylni most/główka mostu do wylotki lub naprawy"

miczo1 - 2016-12-19, 10:25

Rozumiem że wałek zdawczy nie może wyć?
A jak go wypne żeby sprawdzić czy to skrzynia czy reduktor, to muszę go wyjąć ze skrzyni?
Wyleci mi wtedy olej jak rozumiem?

tosiekDH - 2016-12-19, 11:22

Troszkę oliwy wysączy się,ale nie powinna wyciekać. Niestety musisz go wyjąć ze skrzyni po odkręceniu od reduktora, bo wstając i kręcąc się może kogoś poważnie uszkodzić.
Może wyć/huczeć łożysko na zdawczym wałku.
Gdybyś spuścił olej widziałbyś czy jest czysty,czy są opiłki, co się mieli.

[ Dodano: 2016-12-19, 11:25 ]
alientm, jeżeli łożyska się na dyfrze mielą to pod obciążeniem - rozpędzaniem auta inaczej huczy niż przy hamowaniu silnikiem, i nie potrzeba wykręcać wału żeby to stwierdzić.

miczo1 - 2016-12-19, 12:31

tosiekDH, dzięki za cenne uwagi, a powiedz mi, ten wałek krótki nawet w przypadku np złego wyważenia nie powinien sam z siebie jakiś dziwnych dźwięków wydawać tak jak to jest z wałami z przegubami?
Chodzi mi o to że np jak nie będzie wyło po wyjęciu wałka to żebym niepotrzebnie nie reanimował reduktora,w sensie że to będezie wina wału.
To łożysko w skrzyni będzie wyło nawet po wyjęciu wału jak rozumiem?

rumun - 2016-12-19, 15:28

uważaj z tym wyjęciem wału ze skrzyni, odpalisz silnik dasz wiecej gazu to nie wyleci troche oleju tylko spora ilość, my kiedyś przez przypadek tak zrobiliśmy i zalany był cały parking
Starscream - 2016-12-19, 17:32

Tosiek a co ma prasa do łożysk jak bijesz w zewnętrzną bierznię lub na wałek w wewnętrzną,przez wałek z drewna to co ci się stanie? Dziesiątki łożysk tak zakładałem i wszystko ładnie pracuje. Przecież masz czucie i nie walisz jak opętany.
Jak dasz reduktor na neutralnym daj 4 bieg i wleź pod auto idealnie słychać wyjeb.... reduktor czy tam skrzynie. Ja raczej obstywiam te rzeczy. A w reduktorze Miałeś wszystko robione zęby, łożyska kulowe igiełkowe ?

tosiekDH - 2016-12-19, 19:03

Starscream, być może za mało jeszcze widziałeś co potrafią zrobić "mechanicy", mnie już chyba raczej nic nie zaskoczy, dlatego pytałem o prasę.
Osobiście wolę wałek z amelinium lub z brązu do wbijania niż kołek drewniany z którego czasem potrafi drzazga odlecieć.
"Przecież masz czucie i nie walisz jak opętany" - to może być niewiarygodne dla niektórych garażowców i dłubaczy ale większe czucie jest przy wbijaniu młotkiem niż na prasie.
Jednak dla kogoś kto sporadycznie robi bezpieczniej jest wprasować niż wbijać, łatwiej na prasie utrzymać osiowość i nie przekosić łożyska podczas montażu, no i nie musi się taki martwić czy trafi w bieżnię , czy w koszyk :mrgreen:

Starscream - 2016-12-19, 21:08

Dobry bukowy toczony i fajnie idzie. Nie kożystam z mechaników przynajmniej przy większości sprzętów. Ale nigdy mi się nie zdarzyło coś pechowego z łożyskiem.
miczo1 - 2016-12-19, 21:10

Starscream napisał/a:

Jak dasz reduktor na neutralnym daj 4 bieg i wleź pod auto idealnie słychać wyjeb.... reduktor czy tam skrzynie. Ja raczej obstywiam te rzeczy. A w reduktorze Miałeś wszystko robione zęby, łożyska kulowe igiełkowe ?


No właśnie ciężko ocenić co huczy jak się wejdzie po spód bo się to tak dziwnie przenosi.. Mam na podmianę stary reduktor i skrzynie, nie mam tylko wału ale może coś do weekendu zorganizuje i chyba będę podmieniał po kolei..
Z tego co kojarzę to wszystkie łożyska były wymieniane i tyle, reszta była ponoć ok.

woodek - 2016-12-20, 08:44

miczo1 może masz możliwość pożyczyć stetoskop diagnostyczny. Wtedy przykładając do reduktora i skrzyni, usłyszysz skąd dochodzi głośniejszy dźwięk.
miczo1 - 2016-12-20, 08:57

A chyba właśnie muszę zakupić, może się uda namierzyć "od strzała" kto jest winowajcą :-) widzę że śmieszne pieniądze to przyda się na przyszłość, dzięki za podpowiedź
tosiekDH - 2016-12-20, 09:45

Na szybko z braku stetoskopu możesz użyć dużego śrubokręta albo drewnianego trzonka od młotka, jednym końcem opierasz o skrzynkę/reduktor a drugi koniec przystawiasz do ucha, efekt ten sam - wszystko słychać [sprawdzone ;-) ]
miczo1 - 2017-01-26, 08:17

No, wymieniłem w ciemno wałek zdawczy ze skrzyni i auto funkiel nówka.
Okazuje się że krzyżaki były jak nowe a urwał się odważnik i różnica w jeździe była kolosalna na -.

Czupur - 2017-03-01, 16:59

Dzień dobry wszystkim. Dołączę się do tematu. Tez mi wyje i tez nie wiem co. Stawiałem na skrzynię, ale wymiana nic nie zmieniła. Po za zawartością portfela ;) Jeden mechanik obstawia reduktor, drugi tylny most. Na neutralu względna cisza (Sami nie ma tapicerki, wiec zawsze jest głośno :mrgreen: ), podczas jazdy wyje na każdym biegu ale tylko pod obciążeniem. Po zdjęciu nogi z gazu cichnie. Zgodnie z Waszymi sugestiami zamierzam odpiąć tylny most. Trochę przerażają mnie ceny mostów, stad pytanie co konkretnie może w nim wyć i czy jest sens w nim grzebać, czy można kupić "flaki" z mostu? Szukałem w necie ale tylko kompletne mosty są. Jakieś rady dla świeżaka? :)
Starscream - 2017-03-01, 18:43

Przecież wycie redaktora można odróżnić od wycia tylnego mostu bez większego problemu
zbuj_12 - 2017-03-01, 19:25

po poszczeniu gazu przestaje wyć jeśli tak to reduktor u mnie tak było
Zawias - 2017-03-01, 19:44

Przy moście też tak jest.
SamNaSamZSam - 2017-03-01, 21:44

hmm u mnie podobnie reduktor reagował, ponoć wytarty wałek pośredni dawał taki efekt.

Tutaj poprosiłem mamę, żeby opisała jak to było przed naprawą, u Ciebie też tak jest? klik

miczo1 - 2017-03-01, 23:21

Czupur napisał/a:
Dzień dobry wszystkim. Dołączę się do tematu. Tez mi wyje i tez nie wiem co. Stawiałem na skrzynię, ale wymiana nic nie zmieniła. Po za zawartością portfela ;) Jeden mechanik obstawia reduktor, drugi tylny most. Na neutralu względna cisza (Sami nie ma tapicerki, wiec zawsze jest głośno :mrgreen: ), podczas jazdy wyje na każdym biegu ale tylko pod obciążeniem. Po zdjęciu nogi z gazu cichnie. Zgodnie z Waszymi sugestiami zamierzam odpiąć tylny most. Trochę przerażają mnie ceny mostów, stad pytanie co konkretnie może w nim wyć i czy jest sens w nim grzebać, czy można kupić "flaki" z mostu? Szukałem w necie ale tylko kompletne mosty są. Jakieś rady dla świeżaka? :)

Podmień wałek krótki na próbę, miałem te same objawy, z tym że u mnie wyło na reduktorze na N przy obrotach powyżej 3 tys. Odkręć też tylni wał na próbę, to 5 minut roboty w warsztacie, wrzuć 4H i się przejedź zobacz czy jest różnica


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group