|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Śruby do wałów
acze - 2016-12-20, 11:08 Temat postu: Śruby do wałów Ostatnio odkręcałem wał między skrzynią i reduktorem, bo chciałem zrzucić skrzynię i z przerażeniem stwierdziłem,
że wszystkie sruby mogę odkręcić palcem - z czego część już grubo odkręcona.
Dałbym sobie rękę uciąć, że je dokręcałem ostatnim razem (w marcu), do tego kluczem dynamometrycznym.
Mam dwa pytania:
- czy ma znaczenie "kierunek" zamocowania śruby? wątpię, ale wolę zapytać
- czy warto wsadzić tu nakrętki samokontrujące? Da to coś?
Zawias - 2016-12-20, 11:36
Jest klej do gwintów.
Hałas - 2016-12-20, 12:08
Oryginaly maja gwint drobnozwojny plus podkladki sprezynujace.
Tez sie kiedys zdziwklem jak bym wal zgubil
robertisyn - 2016-12-20, 13:06
Dziwne, może masz gdzieś na tym układzie bicie????? miało by to sens od marca pracowało pracowało i się odkręciły.
Zawsze można pociągnąć trochę klejem ale to tylko półśrodek. trzeba znaleźć przyczynę;)
Hałas - 2016-12-20, 13:32
Najlepiej szukaj oryginalnych srub i nakretek. Na "zwyklych" bez kleju bedzie sie odkrecalo i to jest norma
bulimierz - 2016-12-20, 16:11
Śruba klasy 10.9, do kompletu dorzucić podkładki NordLock i pa
A najprościej jak wyżej napisano, dobra śruba i klej (niekoniecznie najmocniejszy z dostępnych).
Nie jest to żaden polsrodek, jakie obciążenia występują na tych śrubach w oryginale a jakie w pomotanym aucie.
Klej to polsrodek, dobre
A sprawdzić bicie profilaktycznie też zawsze można.
Starscream - 2016-12-20, 16:36
Przesadzanie. Ja dałem 8.8 tyle że łepek już na klucz 13 i nakrętka z wkładką. Nigdy nic nie poluzowało. Lepsze są na 12 bo klucz łatwiej wchodzi
bulimierz - 2016-12-20, 18:18
Star, bo po zawodach auta nie ciorasz, trochę inny klimat.
A dwa, jak wkład między fotelem a kierownicą nerwowy to nie ma h... ee wsi, bo jestem w robocie.
Starscream - 2016-12-20, 18:22
Nie zawody nie. Mój to ciężko wozi. Ale coraz bardziej zastanawiam się nad navarą
yenko - 2016-12-20, 19:42
śruby 8.8 wystarczą nawet na zawody, byle by śruba miała drobny gwint, podkładkę sprężynową i nakrętkę z kontrą. Amen w pacierzu. Mam tak resory przykręcone do tej blachy na dole i jeszcze nigdy mi się nie poluzowały nakrętki tak jak ludzie piszą żeby zawsze po wypadzie w teren dokręcać itp. Star a navara jest paskudna :P
Starscream - 2016-12-20, 21:21
Może ale się odrobi bo 3-4 miesiącach :)) a gv nigdy
acze - 2016-12-21, 09:48
Wezmę 10.9 i spróbuję tego nord locka, zobaczymy.
Wezmę sobie kołnierzową M8, to samo pracujące połączenie nie będzie na gwincie.
Myślę czy w takiej konfiguracji brać drobnozwojony?
yenko - 2016-12-21, 16:24
Tak
bulimierz - 2016-12-21, 19:55
Nordlock
Śmierdzi mi tu wkurwem przy demontażu
Nakrętka też 10.9 i dobra wąska nasadka, bo będziesz klął.
Maror - 2017-01-10, 16:55
Dziwi mnie to że nikt nie wspomniał o tym że śruba powinna mieć nie pełny gwint, tak jak oryginalna.
yenko - 2017-01-10, 19:57
U mnie oryginalne mialy pelny gwint.
Didymos - 2017-01-10, 21:50
A jaką masz pewność, że to był oryginał?
Starscream - 2017-01-10, 23:31
Powinny. Ale akurat miałem z całym gwintem i kilka lat jeżdżę nie zaobserwowałem nic złego.
yenko - 2017-01-11, 08:35
Bo wyglądają jak cała reszta śrub od Samca, taki sam wygląd, cyferki na łebkach itp.
Maror - 2017-01-11, 19:56
yenko napisał/a: | Bo wyglądają jak cała reszta śrub od Samca, taki sam wygląd, cyferki na łebkach itp. |
Mogły być wzięte z innego miejsca w Samuraiu i akurat wrzucone na wały. Wątpię żeby inżynierowie z Suzuki corp. dali tam śruby z pełnym gwintem
yenko - 2017-01-11, 21:46
Nie wiem, ale skoro są z pełnym gwintem do tego stare i zardzewiałe i się trzymają a ostatnio katuje samca trochę w terenie to nie widzę przeszkód aby założyć nowe pełne śruby które wytrzymają kolejne 25 lat :)
SamNaSamZSam - 2017-01-11, 23:07
zamówcie sobie koszerne, prosto z Japońskiego magazynu: https://www.megazip.net/z...10#/il-89302066
13,70 USD za 10 szt. ; nakrętki i podkładki też mają :)
|
|