Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - samurai 1.9 - jednomas seria ?

czuperek - 2016-12-23, 18:54
Temat postu: samurai 1.9 - jednomas seria ?
Hey,
orientuje sie ktos czy w samuraju 1.9TD fabrycznie byl jednomas ?

meenia - 2016-12-23, 19:03
Temat postu: Re: samurai 1.9 - jednomas seria ?
czuperek napisał/a:
Hey,
orientuje sie ktos czy w samuraju 1.9TD fabrycznie byl jednomas ?



2000 rok w longu jednomas

czuperek - 2016-12-23, 19:10

2000 blaszak tez. czyli chyba fabryka. Jest sens cos kombinować z tą jednomasą (odchudzać) ?
Zawias - 2016-12-23, 19:51

Przy dieslu musi tyle ważyć.
czuperek - 2016-12-23, 20:32

jaki był by efekt po odchudzeniu ?
Zawias - 2016-12-23, 20:49

Nierówna praca silnika.
meenia - 2016-12-23, 22:14

czuperek napisał/a:
jaki był by efekt po odchudzeniu ?


A co chcesz uzyskac ?? bo jak moc to nie tedy droga ;-)

czuperek - 2016-12-23, 22:34

przyspieszenie
meenia - 2016-12-23, 22:37

czuperek napisał/a:
przyspieszenie


Obawiam sie ze tak latwo nie bedzie, jak nie wymagasz duzo to cisnienie doladowania i troszke dawka w gore, jak bedzie malo to pompa boscha z boostpinem i wtryski do kompletu, no i jakis intercooler by sie przydal, takim ukladzie ponad 100 koni bez problemu ;-)

czuperek - 2016-12-23, 23:03

Te wszystkie gadżety już pomontowane, musze dostroić tylko pompe pisałem o tym w innym temacie.

Ponoć 150 km idzie wyciągnąć z tego silnika na fabrycznej turbinie i pompie boscha.

Czekam jeszcze na sugestie co z tym jednomasem robić ;)

meenia - 2016-12-23, 23:12

czuperek napisał/a:
Te wszystkie gadżety już pomontowane, musze dostroić tylko pompe pisałem o tym w innym temacie.

Ponoć 150 km idzie wyciągnąć z tego silnika na fabrycznej turbinie i pompie boscha.

Czekam jeszcze na sugestie co z tym jednomasem robić ;)


150 to raczej nadmiar optymizmu, mam 1,9 PSA pomodzony i schamowany na 113hp i powyzej tej mocy charakterystyka i spalanie sie robia mocno niefajne :-P

Zamach zostaw w spokoju, bo beda drgawki na wolnych obrotach

bulimierz - 2016-12-25, 16:33

150 KM z silnika diesla, czy to jest realne? Z tego co mi wiadomo to diesle duże, ciężkie i słabe;-)
meenia - 2016-12-25, 16:57

bulimierz napisał/a:
150 KM z silnika diesla, czy to jest realne? Z tego co mi wiadomo to diesle duże, ciężkie i słabe;-)



Hehehe dobrze wiesz ze da sie i wiecej :mrgreen: bylo u mnie na warsztacie 3,0tdi paaanie 300koni i wykres mom :-P po zrobieniu softu na nowo i pomiarach gtechem wyszlo jakies niecale 240hp i ponad pol sekundy do setki szybciej niz poprzednie czysta. Czemu, nie wiadomo 8-)

bulimierz - 2016-12-26, 18:13

Dobra, przyznaję się :mrgreen:
egon - 2016-12-26, 19:02

Odelżenie samego koła zamachowego nic nie da a nawet pogorszy jak piszą inni ,żeby był jakikolwiek efekt należy jeszcze splanować głowicę i odchudzić wał zmienić wałek rozrządu itp itd a i to nie dodaje koni tylko poprawia moment obrotowy w większości przypadków .A druga sprawa to w 1,9td nie warto się bawić w jakikolwiek tuning, lepiej wsadzić jakiegoś dizla z kompem i go zmapować i pobawić się pompą i wtryskami.
bulimierz - 2016-12-27, 12:46

egon napisał/a:
Odelżenie samego koła zamachowego nic nie da a nawet pogorszy jak piszą inni ,żeby był jakikolwiek efekt należy jeszcze splanować głowicę i odchudzić wał zmienić wałek rozrządu itp itd a i to nie dodaje koni tylko poprawia moment obrotowy w większości przypadków .A druga sprawa to w 1,9td nie warto się bawić w jakikolwiek tuning, lepiej wsadzić jakiegoś dizla z kompem i go zmapować i pobawić się pompą i wtryskami.

Morderca :-P

egon - 2016-12-27, 13:31

Od razu morderca :mrgreen: :lol:
Po prostu tdi jest lepsze niż archaiczne td , z td jest jeszcze taki problem że turbina jest tam tylko po to aby silnik dizla płynniej pracował ,przeważnie dmucha małe ciśnienie.

bulimierz - 2016-12-27, 18:23

Opisujesz rozwiązanie silnika z Suzuki, jak rozumiem.
czuperek - 2016-12-27, 21:10

Panowie jak już mówimy że 1.9 td slaby to może odowie mi ktoś :

,,A kto mi powie jak ustawić dawkę paliwa oraz boost pin ?

Boost pin dawkuje więcej paliwa wraz ze wzrostem ciśnienia wytwarzanym przez turbo, zgadza się?

Po bucie w podłodze przykapca samurajek na czarno lecz nie mam pewności czy to przez wkręcona za mocno śrubę od bost pina czy przez śrubę od dawki paliwa.

Jak to ustawić prawidłowo ?
Pompa boscha, brak kata
Chciał bym wycisnąć max z tego silnika.``

bulimierz - 2016-12-28, 12:38

Kolego, poświęć parę godzin wieczorem i grzebnij po necie. Na pytania nurtujące Cię są setki odpowiedzi. Znajdziesz wszystko, po prostu to zbyt dużo pisania, a inspektor głupio zagląda :mrgreen:
czuperek - 2016-12-28, 13:43

Ok może ktoś będzie miał ochotę i czas aby podzielić się wiedzą. Myślę że jest tu kilku użytkowników diesli którym mogło by się kiedyś przydać ustawianie pompy wtryskowej ;)
jeżu - 2016-12-30, 16:23

Podniesienie mocy w td jest bardzo proste. Własciwie regulujesz tylko dwie rzeczy ilość powietrza poprzez ciśnienie doładowania i dawke paliwa. Ustawiasz na granicy dymienia i jest ok. U siebie podniosłem cisnienie doładowania z 0,6 do 1,1 bara. Nie wiem ile dokładnie zwiekszyła sie moc, ale wyraźnie odczuwalnie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group