|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - samurai 1.9 - jednomas seria ?
czuperek - 2016-12-23, 18:54 Temat postu: samurai 1.9 - jednomas seria ? Hey,
orientuje sie ktos czy w samuraju 1.9TD fabrycznie byl jednomas ?
meenia - 2016-12-23, 19:03 Temat postu: Re: samurai 1.9 - jednomas seria ?
czuperek napisał/a: | Hey,
orientuje sie ktos czy w samuraju 1.9TD fabrycznie byl jednomas ? |
2000 rok w longu jednomas
czuperek - 2016-12-23, 19:10
2000 blaszak tez. czyli chyba fabryka. Jest sens cos kombinować z tą jednomasą (odchudzać) ?
Zawias - 2016-12-23, 19:51
Przy dieslu musi tyle ważyć.
czuperek - 2016-12-23, 20:32
jaki był by efekt po odchudzeniu ?
Zawias - 2016-12-23, 20:49
Nierówna praca silnika.
meenia - 2016-12-23, 22:14
czuperek napisał/a: | jaki był by efekt po odchudzeniu ? |
A co chcesz uzyskac ?? bo jak moc to nie tedy droga
czuperek - 2016-12-23, 22:34
przyspieszenie
meenia - 2016-12-23, 22:37
czuperek napisał/a: | przyspieszenie |
Obawiam sie ze tak latwo nie bedzie, jak nie wymagasz duzo to cisnienie doladowania i troszke dawka w gore, jak bedzie malo to pompa boscha z boostpinem i wtryski do kompletu, no i jakis intercooler by sie przydal, takim ukladzie ponad 100 koni bez problemu
czuperek - 2016-12-23, 23:03
Te wszystkie gadżety już pomontowane, musze dostroić tylko pompe pisałem o tym w innym temacie.
Ponoć 150 km idzie wyciągnąć z tego silnika na fabrycznej turbinie i pompie boscha.
Czekam jeszcze na sugestie co z tym jednomasem robić ;)
meenia - 2016-12-23, 23:12
czuperek napisał/a: | Te wszystkie gadżety już pomontowane, musze dostroić tylko pompe pisałem o tym w innym temacie.
Ponoć 150 km idzie wyciągnąć z tego silnika na fabrycznej turbinie i pompie boscha.
Czekam jeszcze na sugestie co z tym jednomasem robić ;) |
150 to raczej nadmiar optymizmu, mam 1,9 PSA pomodzony i schamowany na 113hp i powyzej tej mocy charakterystyka i spalanie sie robia mocno niefajne
Zamach zostaw w spokoju, bo beda drgawki na wolnych obrotach
bulimierz - 2016-12-25, 16:33
150 KM z silnika diesla, czy to jest realne? Z tego co mi wiadomo to diesle duże, ciężkie i słabe;-)
meenia - 2016-12-25, 16:57
bulimierz napisał/a: | 150 KM z silnika diesla, czy to jest realne? Z tego co mi wiadomo to diesle duże, ciężkie i słabe;-) |
Hehehe dobrze wiesz ze da sie i wiecej bylo u mnie na warsztacie 3,0tdi paaanie 300koni i wykres mom po zrobieniu softu na nowo i pomiarach gtechem wyszlo jakies niecale 240hp i ponad pol sekundy do setki szybciej niz poprzednie czysta. Czemu, nie wiadomo
bulimierz - 2016-12-26, 18:13
Dobra, przyznaję się
egon - 2016-12-26, 19:02
Odelżenie samego koła zamachowego nic nie da a nawet pogorszy jak piszą inni ,żeby był jakikolwiek efekt należy jeszcze splanować głowicę i odchudzić wał zmienić wałek rozrządu itp itd a i to nie dodaje koni tylko poprawia moment obrotowy w większości przypadków .A druga sprawa to w 1,9td nie warto się bawić w jakikolwiek tuning, lepiej wsadzić jakiegoś dizla z kompem i go zmapować i pobawić się pompą i wtryskami.
bulimierz - 2016-12-27, 12:46
egon napisał/a: | Odelżenie samego koła zamachowego nic nie da a nawet pogorszy jak piszą inni ,żeby był jakikolwiek efekt należy jeszcze splanować głowicę i odchudzić wał zmienić wałek rozrządu itp itd a i to nie dodaje koni tylko poprawia moment obrotowy w większości przypadków .A druga sprawa to w 1,9td nie warto się bawić w jakikolwiek tuning, lepiej wsadzić jakiegoś dizla z kompem i go zmapować i pobawić się pompą i wtryskami. |
Morderca
egon - 2016-12-27, 13:31
Od razu morderca
Po prostu tdi jest lepsze niż archaiczne td , z td jest jeszcze taki problem że turbina jest tam tylko po to aby silnik dizla płynniej pracował ,przeważnie dmucha małe ciśnienie.
bulimierz - 2016-12-27, 18:23
Opisujesz rozwiązanie silnika z Suzuki, jak rozumiem.
czuperek - 2016-12-27, 21:10
Panowie jak już mówimy że 1.9 td slaby to może odowie mi ktoś :
,,A kto mi powie jak ustawić dawkę paliwa oraz boost pin ?
Boost pin dawkuje więcej paliwa wraz ze wzrostem ciśnienia wytwarzanym przez turbo, zgadza się?
Po bucie w podłodze przykapca samurajek na czarno lecz nie mam pewności czy to przez wkręcona za mocno śrubę od bost pina czy przez śrubę od dawki paliwa.
Jak to ustawić prawidłowo ?
Pompa boscha, brak kata
Chciał bym wycisnąć max z tego silnika.``
bulimierz - 2016-12-28, 12:38
Kolego, poświęć parę godzin wieczorem i grzebnij po necie. Na pytania nurtujące Cię są setki odpowiedzi. Znajdziesz wszystko, po prostu to zbyt dużo pisania, a inspektor głupio zagląda
czuperek - 2016-12-28, 13:43
Ok może ktoś będzie miał ochotę i czas aby podzielić się wiedzą. Myślę że jest tu kilku użytkowników diesli którym mogło by się kiedyś przydać ustawianie pompy wtryskowej ;)
jeżu - 2016-12-30, 16:23
Podniesienie mocy w td jest bardzo proste. Własciwie regulujesz tylko dwie rzeczy ilość powietrza poprzez ciśnienie doładowania i dawke paliwa. Ustawiasz na granicy dymienia i jest ok. U siebie podniosłem cisnienie doładowania z 0,6 do 1,1 bara. Nie wiem ile dokładnie zwiekszyła sie moc, ale wyraźnie odczuwalnie.
|
|