Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Problemy z wymianą sprzęgła

Dzordz - 2016-12-25, 19:57
Temat postu: Problemy z wymianą sprzęgła
Temat był już poruszany w chat, pacjent po wymianie sprzęgła nie chce ruszyć z miejsca.
Założony spiek i nowy docisk, wszystko poskładane prawidłowo i niezabrudzone olejem ani smarem.
Łożysko wyciskowe też ma luz i nie dotyka sprzęgła.
Ja stawiam że docisk jakiś lipny.
Porównanie docisków


Widać ślady tarcia


Docisk już ma spore rysy.

Ktoś miał do czynienia z tą firmą

Starscream - 2016-12-25, 20:51

Czemu kupiłeś taki? Ja szukałem oryginału.
Dzordz - 2016-12-25, 21:06

Kupowałem w swoim zaprzyjaźnionym sklepie i to była najtańsza opcja :-/ Jak bym wiedział to bym oryginał zamówił przez neta, ale chciałem szybciej :-(
SamNaSamZSam - 2016-12-25, 21:18

po katalogu numerki odpowiednie... nie ma co hejtować póki się nie wyjaśni.

A próbowałeś złożyć na testy na nowej tarczy, nowym łożysku, ale starym docisku?

Dzordz - 2016-12-25, 21:37

Miałem już taką tarczę wcześniej i się spisała, więc raczej ją wykluczam, przed świętami brakło czasu, ale też myślałem założyć stary docisk.
yenko - 2016-12-25, 21:50

Ja mam komplet od japan parts u siebie i dziala dobrze.
Starscream - 2016-12-25, 22:08

Pomierz ten docisk względem starego
Dzordz - 2016-12-25, 22:34

względem starego jest właśnie identyczny, mam wrażenie że sprężyna jest jakby za słaba
bulimierz - 2016-12-26, 11:26

Czołem, jeżeli masz luz na oporowym i reszta elementów przeniesienia jest ok, znaczy że albo coś wpadło podczas montażu do docisku albo faktycznie masz wadliwy docisk.
Te ślady na docisku są na całym obwodzie, czy tylko w jednym miejscu, wysokość spiekow ok?
W sumie to pewnie aaronex. bo tarcza od extremow.
Zakładałem Ludziom Japanpartsy i było ok.

Zawias - 2016-12-26, 12:01

Zdarzyło mi raz się założyć odwrotnie tarczę sprzęgła i efekt był taki sam.
bulimierz - 2016-12-26, 13:17

Kurde, tego nie biorę pod uwagę. Kolega z malanami robi zawodowo więc przyjąłem że wie, w która stronę zabudowa tłumika. Chociaż jak pamiętam w 126p nie było tłumika. Zabudowa tłumika strona wyższa do skrzyni:-)
Starscream - 2016-12-26, 22:00

No ja w maluchu kiedyś tarcze obruciłem i efekt był że auto nie jeździło.
Dzordz - 2016-12-27, 07:28

Wszystko poskładane dobrze, nic nie wpadło i nie jest zabrudzone. Też myślałem że założyłem odwrotnie ale nie, ślad współpracy jest na wszystkich spiekach taki sam.
bulimierz - 2016-12-27, 12:41

Pytałem, czy na docisku wydarte dookoła, czy tylko w jednej części, swoją drogą spieki jakoś dziwnie wydarlo. Obadaj na starym docisku, jak wyżej napisałeś.
Ari - 2016-12-27, 22:33

Sprawdź grubość łączną tarczy spiekowej i porównaj ją do tej z manuala.
Później podejdź do najbliższego zakładu ślusarskiego i wrzuć na tokarkę - nie powinno być żadnego bicia.

Stal stosowana do tarcz spiekowych musi być o odpowiednich parametrach twardości, odporności na temperaturę itp. Zwyczajowo jest ona przynajmniej kilka razy droższa od zwykłej konstrukcyjnej - choć jest jej niewiele to niektórzy fachowcy świetnie sobie radzą z kosztami.

Dzordz - 2016-12-31, 10:05

Spiek jest ok, winny był docisk.

Japanparts


Po jednej próbie ruszenia, takie jaja, tarczą sprzędła można spokojnie obrodzić. :shock:

Aisin


Teraz jest super, wybyłbym sobie zęby na wstecznym :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group