|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - 1.9td pytania...
samuraiksu - 2017-01-08, 11:55 Temat postu: 1.9td pytania... właśnie upchałem do vitary 1.9td xud9sd i mam kilka pytań..
czy 1.9td w samcu i vitarze to te same silniki??
czy w vitarze z tym silnikiem mozna zastosować pompe R8445B251B tak jak zrobił to Dawid w swoim samcu??
SamNaSamZSam - 2017-01-08, 16:16
chyba nie dokładnie te same silniki, co masz na bloku u siebie DHU czy DHY czy może jeszcze inne literki?
meenia - 2017-01-08, 16:35 Temat postu: Re: 1.9td pytania...
samuraiksu napisał/a: | właśnie upchałem do vitary 1.9td xud9sd i mam kilka pytań..
czy 1.9td w samcu i vitarze to te same silniki??
czy w vitarze z tym silnikiem mozna zastosować pompe R8445B251B tak jak zrobił to Dawid w swoim samcu?? |
Nie widze sensu pchania lucasa best boostpina, jak juz to bosch 0460494278, turbo na 1 bar, boostpin lekko w lewo i
querly - 2017-01-08, 16:43
A od czego ta pompa bosch 0460494278
SamNaSamZSam - 2017-01-08, 16:51
querly napisał/a: | A od czego ta pompa bosch 0460494278 |
https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=0460494278
samuraiksu - 2017-01-08, 18:12 Temat postu: Re: 1.9td pytania...
meenia napisał/a: | samuraiksu napisał/a: | właśnie upchałem do vitary 1.9td xud9sd i mam kilka pytań..
czy 1.9td w samcu i vitarze to te same silniki??
czy w vitarze z tym silnikiem mozna zastosować pompe R8445B251B tak jak zrobił to Dawid w swoim samcu?? |
Nie widze sensu pchania lucasa best boostpina, jak juz to bosch 0460494278, turbo na 1 bar, boostpin lekko w lewo i |
cały ten nr pompy musi być identyczny??
jest w cholere pomp ale trzy ostatnie nr są inne..
bulimierz - 2017-01-09, 04:38
Kurcze, należałoby do katalogu Boscha zajrzeć. Tam będzie opis.
Spytaj u pumpmana.
meenia - 2017-01-09, 10:02 Temat postu: Re: 1.9td pytania...
samuraiksu napisał/a: | meenia napisał/a: | samuraiksu napisał/a: | właśnie upchałem do vitary 1.9td xud9sd i mam kilka pytań..
czy 1.9td w samcu i vitarze to te same silniki??
czy w vitarze z tym silnikiem mozna zastosować pompe R8445B251B tak jak zrobił to Dawid w swoim samcu?? |
Nie widze sensu pchania lucasa best boostpina, jak juz to bosch 0460494278, turbo na 1 bar, boostpin lekko w lewo i |
cały ten nr pompy musi być identyczny??
jest w cholere pomp ale trzy ostatnie nr są inne.. |
Szukaj pompy od PSA 1,9 td, boscha z membrana na gorze, tak naprawde to sa dwa rodzaje tych pomp, pomimo roznych numerow, roznia sie wydajnoscia, do 100hp podobno wyrobi kazda, powyzej musi byc tlokorozdzielacz 9mm
bulimierz - 2017-01-12, 12:30
Rafał, jedyny właściwy zakres rozmiarów tłokorozdzielacza zaczyna się od 11
meenia - 2017-01-12, 17:05
bulimierz napisał/a: | Rafał, jedyny właściwy zakres rozmiarów tłokorozdzielacza zaczyna się od 11 |
Do patrola chyba
samuraiksu - 2017-02-22, 19:20
ok,boschową pompę mam przewody mam i kilka pytań mam.... ;)
jak z wtryskami??? trzeba je zmieniać? czy na ori wtryskiwaczach ma prawo to działać poprawinie? Meenia mógłbyś podać mi nr jaki masz nabity na wtrysku?
skąd najlepiej pobrać ciśnienie do boostpina??
meenia - 2017-02-22, 20:15
samuraiksu napisał/a: | ok,boschową pompę mam przewody mam i kilka pytań mam.... ;)
jak z wtryskami??? trzeba je zmieniać? czy na ori wtryskiwaczach ma prawo to działać poprawinie? Meenia mógłbyś podać mi nr jaki masz nabity na wtrysku?
skąd najlepiej pobrać ciśnienie do boostpina?? |
Postaram sie odczytac jutro nr, cisnienie do boostpina mam wziete z wkretki wkreconej w koncowke kolektora ssacego, te odkrecana, wkretka 8mm
querly - 2017-02-22, 23:07
Gdzieś w innym temacie było o wtryskach że : Wtryskiwacze różnią się zewnętrznie, lukasy są wyższe, ale końcówki podobno są te same i podobno powinny działać. Natomiast przewody wysokiego ciśnienia muszą być bosch .
Też szukam powolutku pompy takowej ale nie wiem czy ufać tym z allegro . Jak myślicie same szroty cieknące ?
samuraiksu gdzie nabyłeś pompe ?
bulimierz - 2017-02-23, 07:26
A kuzyn wujka mówił, że jego stryjek założył WUZETEMy i poszło od razu 300 kuni.
Querly, popytaj u pompiarza, ewentualnie kup i loteria, bo jak taka pompa długo leżała na półce to i tak powinna iść do myjki.
Zobacz na stacjach demontażu pojazdów, często mają takie silniki jeszcze kompletne z pompami, wtedy narząd niejako z ciepłego jeszcze trupa wyjęty.
querly - 2017-02-23, 20:21
meenia napisał/a: | samuraiksu napisał/a: | ok,boschową pompę mam przewody mam i kilka pytań mam.... ;)
jak z wtryskami??? trzeba je zmieniać? czy na ori wtryskiwaczach ma prawo to działać poprawinie? Meenia mógłbyś podać mi nr jaki masz nabity na wtrysku?
skąd najlepiej pobrać ciśnienie do boostpina?? |
Postaram sie odczytac jutro nr, cisnienie do boostpina mam wziete z wkretki wkreconej w koncowke kolektora ssacego, te odkrecana, wkretka 8mm |
Też by mi się może przydał nr jeśli to nie problem
meenia - 2017-02-24, 09:20
querly napisał/a: | meenia napisał/a: | samuraiksu napisał/a: | ok,boschową pompę mam przewody mam i kilka pytań mam.... ;)
jak z wtryskami??? trzeba je zmieniać? czy na ori wtryskiwaczach ma prawo to działać poprawinie? Meenia mógłbyś podać mi nr jaki masz nabity na wtrysku?
skąd najlepiej pobrać ciśnienie do boostpina?? |
Postaram sie odczytac jutro nr, cisnienie do boostpina mam wziete z wkretki wkreconej w koncowke kolektora ssacego, te odkrecana, wkretka 8mm |
Też by mi się może przydał nr jeśli to nie problem |
KCA17S42 150 bar
Pompe kupic jak najswiezej wyjeta i szanujac wlasny czas i prace dac do pompiarza celem sprawdzenia i uszczelnienia.
zbuj_12 - 2017-02-24, 09:23
ja zmieniałem pompę w 1.9d renault na bosch to wtryski zostawiłem luckas i wszystko działa jest oki
bulimierz - 2017-02-24, 11:31
Cytat: |
Pompe kupic jak najswiezej wyjeta i szanujac wlasny czas i prace dac do pompiarza celem sprawdzenia i uszczelnienia. |
Dobrze mówi, polać mu mineralnej.
samuraiksu - 2017-02-24, 16:00
meenia napisał/a: | querly napisał/a: | meenia napisał/a: | samuraiksu napisał/a: | ok,boschową pompę mam przewody mam i kilka pytań mam.... ;)
jak z wtryskami??? trzeba je zmieniać? czy na ori wtryskiwaczach ma prawo to działać poprawinie? Meenia mógłbyś podać mi nr jaki masz nabity na wtrysku?
skąd najlepiej pobrać ciśnienie do boostpina?? |
Postaram sie odczytac jutro nr, cisnienie do boostpina mam wziete z wkretki wkreconej w koncowke kolektora ssacego, te odkrecana, wkretka 8mm |
Też by mi się może przydał nr jeśli to nie problem |
KCA17S42 150 bar
Pompe kupic jak najswiezej wyjeta i szanujac wlasny czas i prace dac do pompiarza celem sprawdzenia i uszczelnienia. |
za sprawdzenie i uszczelnienie pompy powiedzieli mi w boschie w suchej 550zł, tak że puki co zakupiłem w moim oku ładną (tzn umytą) pompę z alledrogo ;)
a nie przypadkiem 130bar??
bo takich na 150 nie mogę znaleźć w internetach
zbuj_12 - 2017-02-24, 16:13
ja kupiłem pompę na moich oczach demontował i okazało sie ze leci płaciłem 300zł za uszczelnienie w warszawie
meenia - 2017-02-24, 20:45
150 na pewno
querly - 2017-02-25, 18:59
A jeżeli przy swapie tej pompy zmienisz tak samo wtryski to daje to dużo czy jak pasują lucasowskie to nie pchać się w to tylko zostawić ??
bulimierz - 2017-02-25, 21:23
A jakie ciśnienie mają luki?
Chcesz dlubnac ten motor, czy tylko ożywić nieco, kurde pytaj dokładniej i pisz co chcesz uzyskać, łatwiej się kombinuje.
Jak chcesz dlubnac, to jak mocno i ile masz budżetu.
To jest gowniany silnik do motania wysoko, lubi przy wysokich panewki poobracac.
Hehe... robiłem naszemu wikaremu taki silnik, ale fantazja go poniosła i przekrecił panewke korbowodowa na ekspresowce.
[ Dodano: 2017-02-25, 21:25 ]
Ciśnienie otwarcia wtrysku to jedno, druga sprawa to ile ten wtrysk może podać, a to już kwestia rozmiaru.
samuraiksu - 2017-02-25, 22:39
tzn co tam temu wikaremu zmodziłeś??
nieeee...to nie vag żeby można było kręcić do 180km bez kucia...
jednak przy nalewanym simexie 33" 75km to stanowczo za mało, z drugiej tez nie można przesadzić bo pewnie +250Nm zrobiło by miazgę z każdego mostu.ja celuje w okolice 100-110km i ok200Nm w połączeniu z przełożeniami 4,6 powinno to czyścić simexa wydusić prędkość przelotową w okolicach 100km/h i w miarę długo wytrzymywać
ciekawe czy w xud jest możliwość zastosowania jakichś większych wtrysków? coś jak 216stki w vagu? ja znalazłem kca na 175barów więc mgiełka powinna sie ładnie zapalać.
aha... ku potomności język miłości ale idzie skumać co i jak https://www.youtube.com/watch?v=T4h0_arKmqg
bulimierz - 2017-02-26, 07:45
Właśnie nic nie modzilem bo to PSA, poustawialem ten motor tak jak książka pisze, wymienilem dekiel pompy i założyłem nowa dźwignię regulatora, bo stara była już strasznie wytarta. Wtryski przestały lać a zaczęły rozpylac, po nowych koncowkach.
Na koniec podnioslem mu dawkę i ustaliłem wyższe obroty maksymalne na ograniczniku aktuatora, bo były masakrycznie skręcone.
On do chorych w góry tym jeździ i czasem te jego obroty silnika skutecznie ograniczały zasięg auta.
querly - 2017-02-26, 12:25
bulimierz napisał/a: | A jakie ciśnienie mają luki?
Chcesz dlubnac ten motor, czy tylko ożywić nieco, kurde pytaj dokładniej i pisz co chcesz uzyskać, łatwiej się kombinuje.
Jak chcesz dlubnac, to jak mocno i ile masz budżetu.
To jest gowniany silnik do motania wysoko, lubi przy wysokich panewki poobracac.
Hehe... robiłem naszemu wikaremu taki silnik, ale fantazja go poniosła i przekrecił panewke korbowodowa na ekspresowce.
[ Dodano: 2017-02-25, 21:25 ]
Ciśnienie otwarcia wtrysku to jedno, druga sprawa to ile ten wtrysk może podać, a to już kwestia rozmiaru. |
Szczerze to nie wiem jakie ciśnienie mają luki .... Muszę popatrzec
Pewnie lekko ożywić tak żeby może około 100 koników miało i radziło sobie w terenie chodzby z 31" bo brakuje mu takiego kopa
To aż tak łatwo jest przekrecić panewki w takim silniczku ?? Wiele osób katuje z takimi silniczkami lekko nawet pomodzonymi i jakos to tam chodzi ale nie słyszałem o panewkach
bulimierz - 2017-02-26, 17:57
Nie sądzę że to takie słabe rozwiązanie, ale jego pudełko zaczęło jechać. No to osiol zaczął go gonić i w końcu na ekspresowce przekrecił motor.
samuraiksu - 2017-02-27, 22:27
dzisiaj udało mi się odczytać jakie wtryski siędza u mnie lcr67343030 czyli wtryski które także były montowane w 90ciu konnych pugach, jeśli gwint jest zgodny z przewodami od pompy boscha to nie zmieniam, dobrze czy źle robie??
bulimierz - 2017-02-27, 22:31
Jak gwinty ok, to luz. Tylko kolejności nie pomyl
samuraiksu - 2017-02-27, 23:14
bulimierz napisał/a: | Jak gwinty ok, to luz. Tylko kolejności nie pomyl |
spokojnie... ;) mechanikiem jestem tylko ze szkoły a to już prawie 16lat.... ;P ale z tego co kojarzę to przewody mnie nie puszczą
bulimierz - 2017-02-28, 05:59
Spoko Panie, asekuracyjnie zaznaczyłem
nidzik - 2017-03-04, 17:11
Wie ktoś czy kompletny silnik z Peugeota 406 1.9td z pompą Bosch z z wtryskiem sterującym odpali bez sterownika ?, Mogę mieć taki silniczek ale brakuje do niego sterownika. Da się to jakoś obejść ?
bulimierz - 2017-03-04, 17:33
Pompa z elektronicznym nastawnikiem czy linka?
[ Dodano: 2017-03-04, 17:39 ]
Ile kabli idzie do pompy, jeden na zawor gaszenia?
Jak jeden, to plus na zawor gaszenia i odpali.
Nie wiem, po co im pozycja walka? Do EGRa??
[ Dodano: 2017-03-04, 18:06 ]
Rafał, do tablicy prosimy
meenia - 2017-03-04, 19:07
bulimierz napisał/a: | Pompa z elektronicznym nastawnikiem czy linka?
[ Dodano: 2017-03-04, 17:39 ]
Ile kabli idzie do pompy, jeden na zawor gaszenia?
Jak jeden, to plus na zawor gaszenia i odpali.
Nie wiem, po co im pozycja walka? Do EGRa??
[ Dodano: 2017-03-04, 18:06 ]
Rafał, do tablicy prosimy |
Pompa jest raczej z linka, jesli tak to zapali po wywaleniu zaworu kodowego ale jak to bedzie dzialac to nie wiem
bulimierz - 2017-03-04, 19:53
Cytat: | Pompa jest raczej z linka, jesli tak to zapali po wywaleniu zaworu kodowego ale jak to bedzie dzialac to nie wiem |
Dzięki
nidzik - 2017-03-04, 22:35
Zawór kodowy to ten od immobilisera, pod metalową pokrywą?
samuraiksu - 2017-03-04, 23:25
dzisiaj zmieniłem pompę i kolejny problem... auto kręci i coś tam chwyta ale zapalić nie chce..... na plaku chodzi na wolnych ale cholera wie czy pompa padaka czy co... czy podciśnienie do bostpina musi być podpięte by to zapaliło? co by tu sprawdzić zrobić??
bulimierz - 2017-03-04, 23:43
Nie musi być podpięte.
Ustaw to na zegar, wtedy będziesz miał jasność.
Jak nie ogarniesz, to bierz za dupę jakiegoś pompiarza i niech na miejscu ogarnie co się dzieje.
samuraiksu - 2017-03-04, 23:56
bulimierz napisał/a: | Nie musi być podpięte.
Ustaw to na zegar, wtedy będziesz miał jasność.
Jak nie ogarniesz, to bierz za dupę jakiegoś pompiarza i niech na miejscu ogarnie co się dzieje. |
na zegar?? tzn jak??
bulimierz - 2017-03-05, 00:10
No z glowiczki wykrecasz zaslepke, wkrecasz czujnik zegarowy i jazda, wartość regulacyjna wzniosu z danych silnika i cyk.
Z tym że jak tego nie robiłeś, to się pomeczysz trochę.
meenia - 2017-03-05, 15:46
samuraiksu napisał/a: | dzisiaj zmieniłem pompę i kolejny problem... auto kręci i coś tam chwyta ale zapalić nie chce..... na plaku chodzi na wolnych ale cholera wie czy pompa padaka czy co... czy podciśnienie do bostpina musi być podpięte by to zapaliło? co by tu sprawdzić zrobić?? |
Pompe wstawiles na szpilki po lucasie ?? jesli tak to ustawienie na znak jest bledne, mocowanie pompy lucasa ma drugi komplet gwintow, w ktore trzeba przekrecic szpilki, wtedy pompa odchyla sie od silnika i znak pasuje
bulimierz - 2017-03-05, 16:09
Normalnie Ozłocić go proszę
samuraiksu - 2017-03-05, 20:19
meenia napisał/a: | samuraiksu napisał/a: | dzisiaj zmieniłem pompę i kolejny problem... auto kręci i coś tam chwyta ale zapalić nie chce..... na plaku chodzi na wolnych ale cholera wie czy pompa padaka czy co... czy podciśnienie do bostpina musi być podpięte by to zapaliło? co by tu sprawdzić zrobić?? |
Pompe wstawiles na szpilki po lucasie ?? jesli tak to ustawienie na znak jest bledne, mocowanie pompy lucasa ma drugi komplet gwintow, w ktore trzeba przekrecic szpilki, wtedy pompa odchyla sie od silnika i znak pasuje |
nie, ustawiłem ją włąsnie na te drugie szpilki (tzn nie lucasowe) wszystkie znaki pokrywają się dzisiaj odkręciłem jeden przewód przy wtrysku i zakręciłem rozrusznikiem -zero rozprysku ropy... wydaje mi się że że skoro na plaku chodziło to z minute to powinno już się odpowietrzyć, Pompa padaka?? pocieszcie mnie jakoś kur$%$@wa..
[ Dodano: 2017-03-05, 20:32 ]
bo skoro elektrozawór nad przyłączem przewodów do wtrysków tyka to raczej jest dobry nie? z tego co widzę nie ma przy tej pompie żadnego immo, przy lucasie tez nie miałem tylko plus na cewkę i tyle, tutaj podpiołem tak samo.
meenia - 2017-03-05, 20:42
samuraiksu napisał/a: | meenia napisał/a: | samuraiksu napisał/a: | dzisiaj zmieniłem pompę i kolejny problem... auto kręci i coś tam chwyta ale zapalić nie chce..... na plaku chodzi na wolnych ale cholera wie czy pompa padaka czy co... czy podciśnienie do bostpina musi być podpięte by to zapaliło? co by tu sprawdzić zrobić?? |
Pompe wstawiles na szpilki po lucasie ?? jesli tak to ustawienie na znak jest bledne, mocowanie pompy lucasa ma drugi komplet gwintow, w ktore trzeba przekrecic szpilki, wtedy pompa odchyla sie od silnika i znak pasuje |
nie, ustawiłem ją włąsnie na te drugie szpilki (tzn nie lucasowe) wszystkie znaki pokrywają się dzisiaj odkręciłem jeden przewód przy wtrysku i zakręciłem rozrusznikiem -zero rozprysku ropy... wydaje mi się że że skoro na plaku chodziło to z minute to powinno już się odpowietrzyć, Pompa padaka?? pocieszcie mnie jakoś kur$%$@wa..
[ Dodano: 2017-03-05, 20:32 ]
bo skoro elektrozawór nad przyłączem przewodów do wtrysków tyka to raczej jest dobry nie? z tego co widzę nie ma przy tej pompie żadnego immo, przy lucasie tez nie miałem tylko plus na cewkę i tyle, tutaj podpiołem tak samo. |
Wykrec zawor z pompy i wyjmij tloczek, z tym ze wtedy nie bedzie jak zgasic, jak cos z nim nie tak to wyeliminujesz.
samuraiksu - 2017-03-05, 20:50
meenia napisał/a: | samuraiksu napisał/a: | meenia napisał/a: | samuraiksu napisał/a: | dzisiaj zmieniłem pompę i kolejny problem... auto kręci i coś tam chwyta ale zapalić nie chce..... na plaku chodzi na wolnych ale cholera wie czy pompa padaka czy co... czy podciśnienie do bostpina musi być podpięte by to zapaliło? co by tu sprawdzić zrobić?? |
Pompe wstawiles na szpilki po lucasie ?? jesli tak to ustawienie na znak jest bledne, mocowanie pompy lucasa ma drugi komplet gwintow, w ktore trzeba przekrecic szpilki, wtedy pompa odchyla sie od silnika i znak pasuje |
nie, ustawiłem ją włąsnie na te drugie szpilki (tzn nie lucasowe) wszystkie znaki pokrywają się dzisiaj odkręciłem jeden przewód przy wtrysku i zakręciłem rozrusznikiem -zero rozprysku ropy... wydaje mi się że że skoro na plaku chodziło to z minute to powinno już się odpowietrzyć, Pompa padaka?? pocieszcie mnie jakoś kur$%$@wa..
[ Dodano: 2017-03-05, 20:32 ]
bo skoro elektrozawór nad przyłączem przewodów do wtrysków tyka to raczej jest dobry nie? z tego co widzę nie ma przy tej pompie żadnego immo, przy lucasie tez nie miałem tylko plus na cewkę i tyle, tutaj podpiołem tak samo. |
Wykrec zawor z pompy i wyjmij tloczek, z tym ze wtedy nie bedzie jak zgasic, jak cos z nim nie tak to wyeliminujesz. |
spróbuję przełożyć zawór z lucasa, dziwne jest to że na boschu silnik się odzywa ale zaledwie na sek czy dwie po czym gaśnie, jak myslisz na padniętej pompie odezwał by sie czy zero reakcji?
bulimierz - 2017-03-05, 20:51
Weź podepnij paliwo z bańki, nie z baku, zasilanie i powrót do piątki z ropą, bańkę ustaw wyżej i wtedy sprawdzaj.
Jak pompę przywiozłeś to było w niej paliwo czy nic nie wyciekło?
[ Dodano: 2017-03-05, 20:54 ]
A weź podkręć lekko dawkę na śrubie.
Być może ktoś tam kopał, dziwne że gaśnie od razu.
To lucasy mialy problem ze po dlugim okresie regulator im chwytalo i miał tylko wysokie obroty.
Próbowałeś na pełnym "gazie" uruchamiać??
samuraiksu - 2017-03-05, 21:19
bulimierz napisał/a: | Weź podepnij paliwo z bańki, nie z baku, zasilanie i powrót do piątki z ropą, bańkę ustaw wyżej i wtedy sprawdzaj.
Jak pompę przywiozłeś to było w niej paliwo czy nic nie wyciekło?
[ Dodano: 2017-03-05, 20:54 ]
A weź podkręć lekko dawkę na śrubie.
Być może ktoś tam kopał, dziwne że gaśnie od razu.
To lucasy mialy problem ze po dlugim okresie regulator im chwytalo i miał tylko wysokie obroty.
Próbowałeś na pełnym "gazie" uruchamiać?? |
coś tam z niej wyciekło, tzn nie wiem co bo nawet mi na spodnie poleciało i waliło jak uj wi co...mimo zapewnień sprzedawcy że pompa jest sprawna nie mam zadnej gwarancji ze taka jest :roll:choćby nawet była sprawna przy demontażu to uj wi ile stała na półce
spróbuję jeszcze podpiąć z bańki (jak mówisz) i odpowietrzyć ,dziwi mnie fakt że na przewodach przed wtryskami nie mam siku ropy, jak podmianka zaworu nie pomoże to chyba będę znów szukał pompy...
bulimierz - 2017-03-05, 21:27
Nie szukaj pompy, bo to loteria, popuść przewody i daj regulator na "pełen gaz" i wtedy kręć.
Jak pojdzie paliwo sprawa jasna, pompa do czyszczenia.
samuraiksu - 2017-03-09, 21:35
Ok. Druga pompa zagadala:) co nie oznacza że dalej się nie męczę.... Jest dobrze silnik odpala,ale cholernie dymi na biało, dlaczego?¿? A Czy a wtryski lucasa nie nadają się do tej pompy? B czy bez rozkreconej turbiny silnik dostaje za dużo paliwa?? C pompę kupiłem razem z mocowaniem i nie grzebałem w kącie wtrysku,muszę grzebać?? ....
bulimierz - 2017-03-09, 21:55
Najlepiej byłoby zegarem poczatek ustawić, ale jak nie masz to na zapalonym dygnij ja delikatnie i pojedz do pompiarza coby ustawił.
Przyczyn bialego dyma jest więcej, ale skoro wczesniejsze posty czytales to musi byc zly kąt.
samuraiksu - 2017-03-10, 07:13
do tego zaworka ma dochodzić zwykły plus po stacyjce (jak do zaworu u góry pompy) czy coś innego?
meenia - 2017-03-10, 09:55
To jest o ile dobrze pamietam przestawiacz kata wtrysku, nie masz czym go zasterowac, bo jest potrzebny tylko na zimno, razem z urzadzeniem rozruchowym podnnoszacym obroty przez linke z zaworu woskowego, tak jak mowilem przez tel mozesz go z powodzeniem nie poodlaczac, moje auto zyje bez niego i ma sie swietnie ;] Mozna by sie pokusic o zasterowanie go przez przekaznik sterowany grzaniem swiec i powinno dzialac. Jesli dym jes bialy i gryzie w oczy to kont wtrysku do ustawnienia i tyle
samuraiksu - 2017-03-10, 13:36
Dzisiaj pogrzebalem w kącie zapłonu i jest dużo lepiej,ale uj... Z tego jak pompa zaczęła cieknac z tyłu z okolic przyłączy rurek.... Jest tam może jakiś orient co da się samemu zmienić?
Mam dość idę się nakurwic..
[ Dodano: 2017-03-14, 08:18 ]
na szczęście walnął tylko ten duży oring między korpusem alu a kopułą żeliwną tak że nawet udało mi się go samemu wymienić,
wczoraj po raz setny poskładałem wszytko do kupy i wreszcie wyjechałem z garażu.
co do zmiany pompy na boscha powiem tak.. różnica jest po prostu ogromna nawet bez grzebania w cisnieniu turbiny i dawce auto po prostu zapierdala vmax wzrosło o 20km/h teraz czuć że to td a nie zwykły diesel. jesli ktoś jeszcze sie zastanawia czy warto zmieniać pompę na boscha to powiem szczerze że na prawdę nie ma nad czym myśleć tylko od razu się za to brać
acha ja założyłem pompę o nr 0460494344
jak by co mam na zbyciu pompę z tym nr co ma kolega Meenia pompa jest szczelna ale wymaga czyszczenia. oddam za 100zł
może komuś się przyda ;)
wymiana uszczelnień pompy bosch
MalyTraktor - 2017-10-29, 21:08
Witam, podepnę sie do tematu, wrociłem do samuraja, tym razem w wersji 1.9td citroen. Janusze zanim sprzedali auto musieli wyciąć imobilajzer i to dosłownie. Finalnie kupiłem nowy zawór do gaszenia silnika i pozostał mi jedynie problem podłaczenia drugiego - tego od przestawiania konta wtrysku. Proszę o pomoc gdzie maja być wpięte oba biegnące od niego przewody?
Franek_ - 2018-04-22, 14:42
Podpinając się pod temat - ile bezpiecznie można kręcić ten silnik 1.9?
Mam go w vitarze, pompa Bosch, nowe wydajniejsze turbo. Gdzie znajduje się granica wybuchu?
meenia - 2018-04-23, 21:44
Franek_ napisał/a: | Podpinając się pod temat - ile bezpiecznie można kręcić ten silnik 1.9?
Mam go w vitarze, pompa Bosch, nowe wydajniejsze turbo. Gdzie znajduje się granica wybuchu? |
W moim pierwsze poddało się sprzęgło, wymiana na nowe Valeo wystarczyła na trzy dni. Myślę że granicą wybuchu jest daleko poza możliwościami seryjnego sprzęgła 200mm z żałosnym dociskiem od isuzu jakby co to mam teraz 215 mm i trzyma, motor na 11mm tloczku też nie wybucha. Świeca żarowa się spaliła, ale to chyba nie od tego
gunio - 2019-12-03, 22:48
Witam,
Mam Samuraia 1.9 td. z silnikiem XUD9SD, od pewnego czasu przymierzam się do wymiany pompy wtryskowej z Lucasa na Boscha.
Poniżej zamieszczam listę modeli aut w, w których były montowane te silniki oraz część modeli pomp wtryskowych w nich montowanych. Nadmienię, iż szukam pompy z auta o mocy 90 -92 KM
Model Output Notes Model of car
XUD9 65 PS (48 kW; 64 hp) Diesel Citroën BX, Peugeot 205 Export, Peugeot 309, Talbot Horizon
XUD9 A 71 PS (52 kW; 70 hp) ROVER 200 MK2 D
Citroën Berlingo
FSO Polonez
Citroën BX
Lada Niva
XUD9 TE/L 92 PS (68 kW; 91 hp) Diesel turbo with intercooler
Citroën ZX
Citroën Xsara
Citroën Jumpy
Peugeot 306
Peugeot 405
Peugeot Expert
XUD9 SD 63 PS (46 kW; 62 hp) Diesel turbo catalyst Suzuki Samurai
XUD9 SD 75 PS (55 kW; 74 hp) Citroën Xantia
Peugeot 406
Suzuki Baleno
Lada Niva
XUD9 TE/Y 90 PS (66 kW; 89 hp) Diesel turbo with intercooler catalyst Citroën Xantia
XUD9/Z 68 PS (50 kW; 67 hp) Diesel catalyst Hyundai Lantra
Citroen Evasion
o BOSCH – 0 460 494 341 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 370 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 371 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 384 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 411 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 412 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 423 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 986 440 156 – Pompa wtryskowa
Peugeot 306
o BOSCH – 0 460 494 370 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o BOSCH – 0 460 494 388 – Pompa wtryskowa
Peugeot Expert
o BOSCH – 0 460 494 370 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 384 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 388 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 411 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 412 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 423 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 986 440 156 – Pompa wtryskowa
Moje pytanie brzmi, którą pompę wybrać? Nr różnią się ostatnimi 3 cyframi. Z wcześniejszych postów wynika, że panowie zamontowali pompy o nr 0460494278 0460494344, niestety tych nr nigdzie nie widzę. Skoro nr pomp powtarzają się w różnych autach i producentach to czy ma to znaczenie którą wybrać? Czy istnieją katalogi pomp Lucasa i ich odpowiedników Boscha? Wtedy bym miał pewność
TFU - 2019-12-05, 14:34
Ostatnie trzy cyfry dotyczą typu instalacji elektrycznej zaworu egr, o ile dobrze pamiętam. Bez znaczenia.
gunio - 2019-12-07, 10:43
Ok dzięki wielkie
|
|