Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Problem z grzaniem się silnika

mateusz4442 - 2011-06-19, 12:18
Temat postu: Problem z grzaniem się silnika
Jestem posiadaczem samuraia z silnikiem citroenowskim z poloneza wraz ze skrzynią, problemem jest to że się strasznie grzeje. Wsadzona jest chłodnica z Żuka, co zrobić żeby pozbyć się problemu? Liczę na pomoc.
albert - 2011-06-19, 15:03

kilka pytan
- po pierwsze wkladasz oryginalny od samuraia czujnik tylko musisz dotoczyc przejsciowke
- jaka temperature ma czujnik wentylatora
- czy wogóle masz wentylator
- chlodnica zuka od jakiego silnika(pojenosc)
- jak wysoko masz zbiornik wyrównawczy do chlodnicy
narazie starczy :mrgreen:

joj - 2011-06-19, 20:43

Po pierwsze to zwykłe Witam by się przydało, bo to nie tylko forum jednego zapytania, uzyskania odpowiedzi i olania Towarzystwa ;-) , ale coś więcej. Taka mała rodzinka 8-)
A po drugie grzeje się jest mało precyzyjnym zapytaniem. Podaj szczegóły. Jak to wygląda dokładnie, kiedy się to dzieje, czy było od poczatku,czy powstało z czasem, itp.
Pozdrawiam. 8-)

ilio - 2011-06-19, 22:18

faktycznie silnik szybko się grzeje , mam to u siebie

sprawdz i napisz :
termostat
czujnik temperatury
zmierz temperaturę płynu w chłodnicy

jesli masz oryginalny czujnik z silnika diesla to nie pasuje do deski suzuki

albert - 2011-06-19, 23:31

ilio jakby termostat walnal to by bylo odwrotnie-szlo duzym obiegiem i by byl niedogrzany
wojtassj - 2011-06-20, 12:27

U mnie też silnik się grzeje ale przy włączonych światłach. Jazda bez świateł, wskaźnik temp waha się w okolicach 3/4 skali. Włącze światła, wskaźnik jest na maxa. Alternator mam oryginalny z suzuki. Czujnik temp cieczy też z suzuki tyle, że z przejściówką.

Dotyczy to upalnych dni, gdy jest chłodniej jest lepiej ;-)

Jestem w trakcie montażu świateł do jazdy dziennej led i mam nadzieje, że problem ustąpi. Zawsze to będzie 8W a nie ponad 100W.

albert - 2011-06-20, 16:37

wojtass , wyłacz światła :mrgreen:
masz dobra latarke z dioda :shock:

ilio - 2011-06-20, 17:59

tak to jest jak się zostawia orginalną chłodnicę suzuki do silnika diesela VW

chłodnica z benzyny ma mniejszy wydatek cieplny

ogłaszam konkurs : kto pierwszy po SWAPIE przegrzeje silnik :)

[ Dodano: 2011-06-20, 18:00 ]
albert napisał/a:
ilio jakby termostat walnal to by bylo odwrotnie-szlo duzym obiegiem i by byl niedogrzany


albecik termostat jak walnie to albo jest otwarty wiecznie albo zamknięty wiecznie

albert - 2011-06-20, 18:45

masz racje moze sie zawiesic lub zamknac i jest do wyrzucenia. Wydaje mi sie ze to nie jest jednak przyczyna grzania auta. Normalna sprawa ze termostat sie zalacza i przelacza obieg wody i to jest wiadomo sprawa gdy auto sie zagrzeje i przeciez w tych warunkach powinien chodzic normalnie. Gdyby to bylo przyczyna to kazde ayto po zadzialaniu termostatu by sie grzało, a tak nie jest.
Wiec strzelałbym w co innego, lecz moge sie oczywiscie mylic

chyba czekac na autora watku i kilka informacji wiecej :lol:

ilio - 2011-06-20, 19:13

albert napisał/a:
masz racje moze sie zawiesic lub zamknac i jest do wyrzucenia. Wydaje mi sie ze to nie jest jednak przyczyna grzania auta. Normalna sprawa ze termostat sie zalacza i przelacza obieg wody i to jest wiadomo sprawa gdy auto sie zagrzeje i przeciez w tych warunkach powinien chodzic normalnie. Gdyby to bylo przyczyna to kazde ayto po zadzialaniu termostatu by sie grzało, a tak nie jest.
Wiec strzelałbym w co innego, lecz moge sie oczywiscie mylic

chyba czekac na autora watku i kilka informacji wiecej :lol:


silnik to grzałka a układ chłodzenia to szklanka z wodą , na chłopski rozum

im mniejsza szklanka a większa grzałka to chyba woda sie szybciej zagrzeje

joj - 2011-06-20, 21:03

Autor chyba poszedł szukać pomocy na forum Citroena i to jest najlepsze rozwiązanie :-P Dlaczego chłodnica od żuka, jak mogła być od C15...? Tak jak w oryginale...
Tu raczej będzie termostat, ale po co gdybać, skoro pytanie zadane w sposób niedokładny...

ilio - 2011-06-20, 21:44

joj napisał/a:
Autor chyba poszedł szukać pomocy na forum Citroena i to jest najlepsze rozwiązanie :-P Dlaczego chłodnica od żuka, jak mogła być od C15...? Tak jak w oryginale...
Tu raczej będzie termostat, ale po co gdybać, skoro pytanie zadane w sposób niedokładny...


lepsza jest z poloneza trucka diesla duża i gruba , reszta to półśrodki

joj - 2011-06-20, 22:03

silnik w polonezie pochodzi z C-15, więc jaka Polonezowa lepsza? Kto jak kto, ale producent silnika lepiej wie jaka chłodnica jest dobra... :shock:
ilio - 2011-06-20, 22:13

joj napisał/a:
silnik w polonezie pochodzi z C-15, więc jaka Polonezowa lepsza? Kto jak kto, ale producent silnika lepiej wie jaka chłodnica jest dobra... :shock:


i powiedz mi jeszcze że C15 waży tyle co Polonez truck i masa pojazdu nie ma żadnego znaczenia w kwestii obciążenia silnika


http://www.info-gol.com.p...olonez-1.6.html

wojtassj - 2011-06-20, 22:57

A kto powiedział, że zostawiłem oryginalną chłodnicę?????????????

Na tej z suzuki to już dawno przyczyniłbym się do ocieplenia klimatu.

Chłodnicę mam miedziano-mosiężną z taunusa 2.8 V6 coś takiego jak na foto:


joj - 2011-06-20, 23:04

ilio, a ile waży Samurai? tyle co Polonez Truck, czy tyle co C-15??? ;-)
punix - 2011-06-21, 01:50

Waży mniej, ale z drugiej strony dochodzą większe koła, błoto zamiast asfaltu i żyłowanie silnika na niskim biegu - przynajmniej w terenie :-P
joj - 2011-06-21, 12:20

punix napisał/a:
żyłowanie silnika na niskim biegu

a to przepraszam, ja mojemu w dupę nie dawałem, ale skoro ktoś montuje Diesla do upalania w terenie, to popełnia największy życiowy błąd :lol:

punix - 2011-06-21, 12:38

Zawsze miałem wrażenie, że swapy w samuraiu robią właśnie ci, którzy upalają w terenie, do zwyczajnej jazdy najczęściej zostaje 1,3 :-P
joj - 2011-06-21, 12:50

ale do Swapa dajesz mocny silnik, a nie płaczącego diesielka o mocy takiej samej jak 1.3... 8-)
wojtassj - 2011-06-21, 13:42

Po to robi się SWAPA, żeby właśnie zastąpić to piłowanie silnika benzynowego w terenie na rzecz spokojnego klekotania ;-)
Tam gdzie benzynę trzeba było piłować tam dieselkiem prawie bez gazu przejedziesz :lol:

Poprzednio w tym terenie co jeździłem i musiałem piłować gaźnika, żeby przejechać to spalałem ok 20l benzyny, teraz w tym samym terenie spokojnie 5l oleju napędowego wystarcza :-P

albert - 2011-06-21, 13:44

joj a ty jezdzisz na placzacym benzyniaczku 1.3?
wojtass- 5l? :shock:

ilio - 2011-06-21, 15:13

joj napisał/a:
ale do Swapa dajesz mocny silnik, a nie płaczącego diesielka o mocy takiej samej jak 1.3... 8-)


poczekaj smyku i poszukaj mocnych swapów na allegro z pouwalanymi półosiami

albert - 2011-06-21, 15:40

ze ma tyle samo koni-to dobrze, wiadomoz, ze teoretycznie wszystko powinno chodzic bez obrywania czegokolwiek. Co z tego, ze wrzucisz wiecej konikow jak trzeba modyfikowac pozostałość. Skoro starcza silnik 1.3, tym bardziej z innym(lepszym :mrgreen: ) momentem obrotowym bedzie sprawdzal sie dieselek- i co wojtass pisal-spalanie to bajka :-P

ilio wie co mówi
smyku jeden :mrgreen:

ilio - 2011-06-21, 16:50

albert napisał/a:
ze ma tyle samo koni-to dobrze, wiadomoz, ze teoretycznie wszystko powinno chodzic bez obrywania czegokolwiek. Co z tego, ze wrzucisz wiecej konikow jak trzeba modyfikowac pozostałość. Skoro starcza silnik 1.3, tym bardziej z innym(lepszym :mrgreen: ) momentem obrotowym bedzie sprawdzal sie dieselek- i co wojtass pisal-spalanie to bajka :-P

ilio wie co mówi
smyku jeden :mrgreen:



albert bracie wiesz co mówisz


patrząc na Sj i Samuraia historycznie to żaden seryjny silnik nie miał więcej niż 90 KM a silniki mocniejsze były hamowane .

Cała walka to ten samochodzik to jego masa, ma być lekki jak piórko

Wynika to z delikatniej konstrukcji Samuraja który nie potrzebuje dużej mocy do jazdy w terenie .
Brak mocy nadrabiany jest zmianą przełożeń w reduktorze i małymi kółeczkami 205/70R15.

Jesli to co napisałem wydaje się być bzdurą polecam montaż mocniej benzyny przynajmniej 136Km
np. Omega 2.0 16V ze skrzynią i założenie dużych kół np. 31"

ciekawe gdzie się --- podzieje moment obrotowy na odcinku koło zamachowe - sprzęgło - krzyżak wału -reduktor - krzyżak - gruszka mostu - półoś - przegub - koło ?

tyle wstępu

punix - 2011-06-21, 17:17

Tak z ciekawości - który silnik miał 90KM? :-)
Zawsze mi się wydawało, że najmocniejsze były wersje z końca produkcji z silnikiem z jimniego (80-80KM).

ilio - 2011-06-21, 17:38

punix napisał/a:
Tak z ciekawości - który silnik miał 90KM? :-)
Zawsze mi się wydawało, że najmocniejsze były wersje z końca produkcji z silnikiem z jimniego (80-80KM).


W Samuraiu

1905cm TD - 63KM od PSA orginalnie 90 KM

i

1870cm D - 64KM od Renault

wojtassj - 2011-06-21, 21:26

Ludzie....

czy już każdy post na tym forum musi się kończyć nie dość że odbiegnięciem od tematu to jeszcze kłótnią???

temat "grzanie silnika" a koledzy piszą o włosach na klacie...żenada.
Szkoda ludzi którzy znają się na rzeczy ale niestety na tym forum nie ma dla nich miejsca...
Dobrze, że zakładają swoje fora..

albert - 2011-06-21, 23:41

ilio daj na luz, wiadomo masa to zaleta, ale kto np w terenie jezdzi na wspomnianych przez ciebie oponach 205/70,chyba ze zobaczyc jak marchewka rosnie na ogródku
daj benzyniaka 136 i urywaj polosie po 2 wyjezdzie, no chyba ze wzmocnisz je ale to nastepna przeróbka
zeby nie mącic- kazdy ma swój rozum i zrobi jak uwaza. Zalozylem dieselka bo wiem co sami111 robi tym silniczkiem w terenie, gdzie seryjne autka zostaja w tyle. To moja ocena i nie zamierzam sie kłocic, Twoja opinia moze byc inna i oto chodzi. Byloby nudno zeby kazdy z kazdym sie zgadzal
5 l w terenie to rzeczywiscie malo ale spokojnie 8-max 9, wiecej nie wezmie

ilio pije browara za Twoje zdrowie :!: :mrgreen:

joj - 2011-06-22, 00:32

albert napisał/a:
5 l w terenie to rzeczywiscie malo ale spokojnie 8-max 9, wiecej nie wezmie

a widzisz :-D , i o to mi chodziło... każdy czasami bajki tu powiada, a inni wtajemniczeni to powielają i legendy rosną w siłę.
Szczególnie popularnym staje się wkładanie słów w czyjeś usta, mówicie coś o benzyniakach rzędu 100KW, a czy ja użyłem takiego określenia? Więc po co ta dyskusja. Na 1.3 od Swifta 66KW daje radę i to wystarcza na spokojną jazdę po terenie, mocniejszy silnik? To nie znaczy, że ma to być V6, ale ze spokojnym kierowcą i to da radę.

ktoś rzucił denne pytanie, niesprecyzowane, a stado wygłodniałych na punkcie "niesienia pomocy" wilków rzuciło się do boju o to kto odgadnie przyczynę czegoś co co nie zostało nawet objaśnione. ;-)

Czy uważacie, że zgadywanki typu, tototo i jeszcze to, albo wszystko, pomogą? Takie licytacje możecie prowadzić przecież na offtopie. Mnie to bawi dlatego dałem wam podwaliny do zejścia z linii tematu. 8-)

A apropos tych chłodnic: ta z Poloneza ma średnicę kanalików prawie dwa razy mniejszą od oryginalnej montowanej w 1.9TD Samuraia, więc chłodnica C-15 o kanalikach pośrednich między obydwoma da radę i temperatura będzie optymalna, zważywszy, że powierzchnie wymiany są niemal jednakowe.

Dobra, idę uczesać włosy na klacie i luli. Buziaki dla pomagających inaczej :mrgreen:

tytus - 2011-06-22, 10:09

dla was majstry to osobny temat trzeba stworzyć :mrgreen: nie oftopować bo nowy się przestraszył i boi się pisać :->
albert - 2011-06-22, 10:27

chlodnice oryginalna z poloneza to raczej nie wlozysz do samca bez przeróbekz racji swoich gabarytow, ja wlozylem od peugota 1.9d i pasuje idealnie. W chwili obecnej poza niezbyt precyzyjnym wskaznikiem- wentylator nie włacza mi sie podczas jazdy na czarnym wogóle, tylko jak wjezdzam w teren, ale po pierwsze mam czujnik wentylatora w przedziale 77-82 stopnie, po drugie mam reczny wlacznik na 2 wentylator w razie W, po trzecie w terenie to musi sie właczyc. Polecam wiec tą chlodnice.

A my tu tak gadamy i gadamy a wlasciciela watku nie ma..

propozycja- nie piszemy nic , póki mistrz szpadli i patelni nie odpisze
bo to pewno kucharz i obiera ziemniaki caly dzień... :-D

tytus przynajmniej dbamy o twoje zdrowie i dostarczamy codzienne porcje zdrowego smiechu... :mrgreen:

joj - 2011-06-22, 14:32

albert napisał/a:
chlodnice oryginalna z poloneza to raczej nie wlozysz do samca ... my tu tak gadamy i gadamy a wlasciciela watku nie ma..

propozycja- nie piszemy nic , póki ... nie odpisze ... :mrgreen:

miło mi, że po tak długiej dyskusji doszliśmy do wspólnego konsensusu, tylko dlaczego tak późno... :lol:

Tytus, jedna prośba: Skasuj to słowo: "---" napisane przez ilio, bo wyrażasz tym samym aprobatę niekulturalnego stylu pisania na forum... :evil:

tytus - 2011-06-22, 16:31

nie dopatrzyłem wcześniej 8-)
ilio - 2011-06-22, 17:54

no panowie do roboty


chłodnica z poloneza owszem pasuje ale trzeba wyciąć przedni pas

ale pasuje chłodnica z pierwszych polonezów i 125p

uroczyście ślubuje nie używać słów powszechnie uważanych za obelżywe a w szczególności z błędami rażąco ortograficznymi

albert - 2011-06-23, 12:11

ilio ja na twoim miejscu bym nie slubowal, wszak jesteś wyrywny i moze cos sie wyrwie :mrgreen:
ilio - 2011-06-23, 15:39

albert napisał/a:
ilio ja na twoim miejscu bym nie slubowal, wszak jesteś wyrywny i moze cos sie wyrwie :mrgreen:


się wie , grzeczny będę


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group