|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Knajpa u "Samiego" - Pomoc w wyborze auta
maloszybki - 2017-01-18, 21:52 Temat postu: Pomoc w wyborze auta Cześć,
Jestem na etapie zbierania kasy i od jakiegoś czasu myślę co z nią zrobić. Oczywiście coś motoryzacyjnego. Na początku był pomysł Trabanta 2T, ale okazał się za mały. Mam prawie 2m wzrostu i o ile nad głową mam zdecydowanie więcej miejsca niż w MB W201, czy BMW E30 to w trabim nogi mi się nie zmieściły. Kolejny pomysł to Wartburg. Oczywiście też 2T, a z racji ceny któryś kanciak. Niestety to ustrojstwo ma napęd na przód, a ja mam na takie rozwiązanie uczulenie. Warczyburg jeszcze nie wyjechał z mojej głowy i kolega (ma Wartburga) podsunął mi Ładę. W sumie to zmodernizowane Fiaty, tanie, te stare całkiem ładne (2101 i 2106). Jednak znalezienie wersji z chromami jest dość ciężkie. Pojawił się też pomysł UAZa z TDMu, ale z racji na spalanie odpadł. Przypomniałem sobie o Ładzie. Przecież oni ciągle produkują Nivę! W sumie fajne autko. Ma stały napęd na cztery łapy, jest proste i tanie w naprawie. Trochę pali, ale można to jakoś przeboleć.
Zaczłąem oglądać filmiki na YT i trafiłem na "odcinek" Terenwizji o Vitarze. Od niej do Samuraia nie jest już daleko. Na placu boju pozostały Sami i Vitara, Wartburg 2T i Niva. Czytam i czytam o tych autach, a sytuacja w domu się zmienia i okazuje się, że będzie mi potrzebne drugie auto i to najpóźniej do końca kwietnia pasuje je kupić. No to Wartburg jako daily trochę traci.
W zasadzie Vitara wydaje się być tańsza, ale Samurai wygląda genialnie. Jestem miłośnikiem klasyków, a jego kanciaste kształty bardzo do mnie przemawiają. Jakby jeszcze miał ze 25-30 lat... Łada też fajny temat, ale większość starszych egzemplarzy jest zgnojona.
Teraz do rzeczy.
Jako, że nie znam się na off-roadzie pytanie do Was:
Jakie są wady i zalety Łady w stosunku do Samuraia i Vitary? Weźcie pod uwagę, że auto będzie używane głównie na asfalcie (dojazdy do żłobka i pracy). Chętnie też będę się wybierał na leśne wycieczki, ale raczej nie chcę przerabiać oryginału. Przynajmniej na początku.
Na dyskomfort w aucie jestem dość odporny pod warunkiem, że w miarę komfortowo usiądę za kierownicą, więc myślę, że to nie będzie minus dla Samiego. Między nim, a Vitarą gra toczy się o cenę i ogólną "fajność". Jak już wspomniałem lubię klasyki i jeśli padłoby na Samiego to chętnie wybrałbym starszy egzemplarz i uwalił mu żółte blachy. Tylko czy te starsze nie miały jakichś problemów z gaziorami? Jak wypada porównanie fabrycznej Vitary i Samiego w terenie i na czarnym (tak po krótce)?
Wiem, że pewnie powtórzyłem pytania, które tu padają, ale większość, mam wrażenie, pyta pod kątem zmotania od razu lub trochę później. Ja wolę ori.
Pozdrawiam
kurian - 2017-01-18, 22:05
samurai nie oferuje zbyt wiele miejsca dla 2m osobnika. Na asfalt lepsza vitara. Samurai to taki typowy wół roboczy prosty i spartański do bólu.
szymszym - 2017-01-18, 22:45
kurian napisał/a: | samurai nie oferuje zbyt wiele miejsca dla 2m osobnika. |
przy 191 cm się mieszcze bez walki przy oryginalnych siedzeniach :)
kurian - 2017-01-18, 22:48
kiedyś szwagra wiozłem ma równo 2m i nie był zachwycony. Rada jest jedna trzeba się przymierzyć będąc dryblasem.
SamNaSamZSam - 2017-01-18, 23:09
a obcowałeś wizualnie, mentalnie tudzież na żywo z jakimś Defenderem? To też klasyk, też kanciasty, wydaje się większy ale wciąż z urokiem terenówki.
No i jaki budżet przewidujesz bo to trochę też może ukierunkować poszukiwania.
Didymos - 2017-01-19, 08:27
W defie, wbrew pozorom, w środku jest ciasnota, kierowca siedzi praktycznie na drzwiach, a fotel do tyłu odsuwa się tylko nieznacznie ze względu na przegrodę usztywniającą budę.
Do używania na co dzień i to głównie po czarnym, samuraia w ogóle nie brałbym pod uwagę - dynamika żadna, komfort nie istnieje.
Zdecydowanie byłbym za vitarą, ma większy wybór silników, na czarnym jedzie nieporównywalnie przyjemniej od samca, a w trasie da się nią wyprzedzać coś więcej niż rowery i traktory
maloszybki - 2017-01-19, 15:34
W innym wątku szukam właściciela Samca z Częstochowy. Właśnie do przymiarki. Co do osiągów i komfortu to mam Nissana Serenę. 1.6, 97km, 1500kg. To daje ponad 15kg/km. Całkiem sporo. V max 150, ale przy 110 trudno wytrzymać, więc rzadko przekraczam 90. Jeśli natomiast chodzi o komfort... Silnik jest centralnie, więc jest głośno.z nogami jest ok i głowa mi się mieści, ale żeby widzieć horyzont przy wyprostowanych plecach zdjąłem lusterko i przysłony. Dodam, ze jestem zadowolony i z komfort i osiągów.
Jak idą mi się skontaktować z Maverickiem i oglądnąć jego furę to dam znać o wrażeniach.
Starscream - 2017-01-19, 18:48
To są zabawki z wykorzystaniem czasem na cele pomocnicze. Gdybym nie potrzebował terenowego do roboty na pewno bym nie kupił żeby asfalt zdzierać. Tym bardziej do żłobka dzieci wozić
yenko - 2017-01-19, 20:42
A ja kupiłem nie do pracy tylko do jeżdżenia po czarnym :)
Starscream - 2017-01-19, 20:49
Różne są zboczenia. Ja bym serdecznie miał gdzieś taką jazdę ani przyjemna ani wygodna ani ekonomiczna. Cóż z sondażu wynika że najwięcej terenówek jest zarejestrowanych wskazaniach Warszawie. - może bym motorówkę taką 12m kupił z balastem
kurian - 2017-01-19, 20:51
maloszybki napisał/a: | Co do osiągów i komfortu to mam Nissana Serenę. 1.6, 97km, 1500kg. To daje ponad 15kg/km. Całkiem sporo. V max 150, ale przy 110 trudno wytrzymać, więc rzadko przekraczam 90. |
W porównaniu do tego to samurai z jego parametrami to będzie awans do sportowej fury
RadioOp - 2017-01-20, 20:06
Jak nie znajdziesz żadnego do testów organoleptycznych a będziesz w Tarnowskich Górach to mogę udostępnić ;)
Maror - 2017-01-20, 23:55
Mam 1.93m i wg mnie jest bardzo ok jeśli chodzi o miejsce nad głową
Gorzej jak ktoś jest że tak powiem bardzo "rozłożysty", wtedy faktycznie może być lipa. Ja jestem raczej średniej budowy a mimo to najwygodniej mi się jeździ z opuszczoną szybą kierowcy i ręką położoną na drzwiach
yenko - 2017-01-21, 10:36
Ja mam 170 i udało mi się już przywalić w dach
SamNaSamZSam - 2017-01-21, 14:21
ja też raz przywaliłem w dach i to kolanem* :O
*jak miałem zdemontowany hardtop do wymiany uszczelki i niechcący się owadziłem o oparty o ścianę daszek
yenko - 2017-01-21, 14:48
To się nie liczy :)
ZOO - 2017-02-03, 14:05
?? Nie umiem tego usunąć😛
kurian - 2017-02-03, 14:07
[ Dodano: 2017-02-03, 14:08 ]
?
SamNaSamZSam - 2017-02-03, 14:34
ΩΠφ®≈¢ƒ
ZOO - 2017-02-03, 14:37
A. Tak. Sprawdzałem czy mi jednak wstawia posty na forum. Bo napisalem całe opowiadanie z godzine temu w tym właśnie miejscu i... nie ma.
A chciałem się podpiąć pod temat. Jeśli nikomu to nie przeszkadza. I podpytać czym się kierowaliście wybierając Samiego?
Wszyscy warsztatowcy mający koligacje z 4x4 z którymi do tej pory gadałem. Mataczą na rzecz Patrola.
Ja szukałem w zasadzie vitary ale jeszcze się nie ukierunkowałem. I już mam taki bajzel we łbie że hej!!😨
SamNaSamZSam - 2017-02-03, 15:03
jedną z opcji jest... po prostu kupienie czegoś :) to się sprawdza, jak nagenerujemy sobie oczekiwań i zagmatwamy się tak bardzo w podjęciu dobrej decyzji, że finalnie nie jesteśmy podjąć żadnej. Znakomita większość informacji i konsekwencji pojawia się dopiero po podjęciu decyzji, więc zachęcam do przyjęcia pierwszego zakupu jako iteracji wstępnej, początku własnej drogi. Skoro kupiłeś to możesz i sprzedać, ewentualne "straty" będą zwyczajnie ceną jaką zapłacisz za naukę. To normalne, że nauka kosztuje. Kup coś :)
kurian - 2017-02-03, 15:03
ZOO pytanie jak twoje pojawiło sie juz wiele razy, http://samurai.org.pl/vie...t=57&start=2340 tam co jakiś czas pisze cos co wpisuje się w odpowiedź na twoje pytanie.
Określ, budżet i potrzeby. Potem zajrzyj na allegro i porównaj ceny aut - samurai, vitara, patrol a potem ceny części do nich. Pomyśl o spalaniu i o tym jak gabaryty auta wpływają na jego zachowanie w terenie.
edit1:
Albo posłuchaj Sama. Kup coś, a reszta wyjdzie sama
edit2: na Facebookowej giełdzie części do suzuk jest kilka ceikawych ofert.
ZOO - 2017-02-03, 15:54
Patrola nie chce na pewno
Dzięki za linka Kurian.
Ja znam swoje potrzeby i budżet na tą chwilę. Ile mogę dołożyć itp.
Mnie interesuje czym Wy się kierowaliście?
Opini w necie jest jak z rękawa i 50% na plus 50% na minus dla każdego modelu.
A chodzi o to...przyznam się,że prowadziłem dziś rozmowę z właścicielem warsztatu w woj.Mazowieckim znany zdaje się warsztat robią przeglądy po rajdach i modernizacje.
Który na wszystkie sposoby starał mi się wyperswadować Samuraja.
podkreślając zalety Patrola.
Że w ogóle padaka i dać sobie z tym spokój. Bo resory, mała moc, i w ogóle dupa.
już lepiej vitarę jeśli już. Bo w sama się nie opłaca wkładać kasy..blabla chyba że w grube tysiące żeby sukcesy jakiekolwiek osiągać w rajdach. I że właściciele samurajów nic nie robią tylko siedzą i je naprawiają i to sami,żeby kasy nie ładować więcej.
I
Więc byłem ciekaw czym się kierowali w zakupie ich użytkownicy.
Żeby to skonfrontować z tą opinią i ze swoją.
Nie było nawet mowy o konkretnym egzemplarzu.
(tzn. była ale on go nie widział tylko chciałem się umówić na sprawdzenie przed zakupem.
no to się rozpisałem.
rumun - 2017-02-03, 16:04
większość kieruje sie ceną, ceną części , i wagą samuraia, ktoś Ci powiedział że patrol jest lepszy, większość zależy od grubości portfela, patrol jest droższy i dużo droższe części do niego, chociaż jest debilo odporny w terenie, za te pieniądze co kupisz jakiegoś patrola w miare stanie , to możesz kupić taniego samuraia dołożyć do niego to co byś miał dać za patrola i masz porządny samochód, ja np jak bym miał jeździć turystycznie a nie po rajdach to pewnie że jak by mnie było stać to bym kupił coś większego i wygodniejszego.
szymszym - 2017-02-03, 16:10
ZOO napisał/a: |
A chodzi o to...przyznam się,że prowadziłem dziś rozmowę z właścicielem warsztatu w woj.Mazowieckim znany zdaje się warsztat robią przeglądy po rajdach i modernizacje.
Który na wszystkie sposoby starał mi się wyperswadować Samuraja.
podkreślając zalety Patrola.
Że w ogóle padaka i dać sobie z tym spokój. Bo resory, mała moc, i w ogóle dupa.
|
Pierniczenie o Szopenie :)
Ja samuraiem to głównie do pracy jeżdżę (w Warszawie własnie - jak masz ochotę przymierzyć się do cywilnego samuraia - zapraszam), ale jak wybrałem się na rajd w klasie extreme (bo poza tym był turystyk, co mi szacowne grono forumowe wyperswadowało) i zobaczyłem jak jeżdzą patrolami (a jeżdżą 'tank style': rura, rura, rura.... winda) to stwierdziłem, że samurai to jest to :) - było miejsce, gdzie patrole orały na windach a ja przejechałem górą.
A napisałeś co Ty tą terenówką chcesz robić? Bo to też determinuje typ :)
Pozdrawiam,
Szym
yenko - 2017-02-03, 16:23
Ja kupiłem samca bo np mi sie z wyglądu podoba to auto :) a w terenie jeszcze nic nie uszkodziłem więc gadanie że się ciągle psuje to można między bajki wsadzić. A jak się coś zepsuje to naprawa kosztuje xxx a w takim patrolu to xxx xx np :)
SamNaSamZSam - 2017-02-03, 16:27
ja kupiłem bo mi się podobał, a jak nim jedziesz to krzyczy "patrz na mnie" :)
ZOO - 2017-02-03, 16:33
szymszym napisał/a: | ZOO napisał/a: |
A chodzi o to...przyznam się,że prowadziłem dziś rozmowę z właścicielem warsztatu w woj.Mazowieckim znany zdaje się warsztat robią przeglądy po rajdach i modernizacje.
Który na wszystkie sposoby starał mi się wyperswadować Samuraja.
podkreślając zalety Patrola.
Że w ogóle padaka i dać sobie z tym spokój. Bo resory, mała moc, i w ogóle dupa.
|
Pierniczenie o Szopenie :)
Ja samuraiem to głównie do pracy jeżdżę (w Warszawie własnie - jak masz ochotę przymierzyć się do cywilnego samuraia - zapraszam), ale jak wybrałem się na rajd w klasie extreme (bo poza tym był turystyk, co mi szacowne grono forumowe wyperswadowało) i zobaczyłem jak jeżdzą patrolami (a jeżdżą 'tank style': rura, rura, rura.... winda) to stwierdziłem, że samurai to jest to :) - było miejsce, gdzie patrole orały na windach a ja przejechałem górą.
A napisałeś co Ty tą terenówką chcesz robić? Bo to też determinuje typ :)
Pozdrawiam,
Szym |
Pewnie,że chcę Jeśli tylko, masz chęć udostępnić i ponawijać to w każdej chwili prawie.
Ja wiem, że chcę nieduże, niedrogie w utrzymaniu autoz napędem na 4 łapy. Którym jak wjade na dziurawe w humor drogi Podlasia to spokojnie przejadę. I będę miał z tego jeszcze frajdę którym na dachu przewiozę ew. kajak, wjadę w "las" na grzyby,jagody i po prostu Jak połknę chaczyk off road'u głębiej to będę mógł w miarę łatwo zmodyfikować auto w razie potrzeby.
W miarę bezawaryjne, które jak już się ew zepsuje to "śrubokrętem i drutem" naprawię na miejscu. Oczywiście w cudzysłowiu jak widać. i takie które spokojnie własnymi siłami będę mógł zbudować a właściwie na początek doprowadzić do stanu z czasów prawie po wyjechaniu z fabryki. Przyjaciela szukam po prostu
Jak już pytasz zarabiam raczej średnio ale na tyle,że po zakupie auta DZIŚ dam radę włożyć w nie do wakacji ze 3 tysie conajmniej. i w ten sposób chciałbym mieć po prostu sprawne w 99% auto. Do jazdy
Dodam jeszcze,że z początku szukałemSV Long 20V6 bo był duży jak dla mnie. Ale w miarę upływania czasu ustaliliśmy w domu, że jak będzie ciut mniejsze to też się upchniemy. Bagażnik na dach jakiś i heja!
szymszym - 2017-02-03, 17:37
ZOO napisał/a: |
W miarę bezawaryjne, które jak już się ew zepsuje to "śrubokrętem i drutem" naprawię na miejscu. Oczywiście w cudzysłowiu jak widać. i takie które spokojnie własnymi siłami będę mógł zbudować a właściwie na początek doprowadzić do stanu z czasów prawie po wyjechaniu z fabryki. Przyjaciela szukam po prostu
Jak już pytasz zarabiam raczej średnio ale na tyle,że po zakupie auta DZIŚ dam radę włożyć w nie do wakacji ze 3 tysie conajmniej. i w ten sposób chciałbym mieć po prostu sprawne w 99% auto. Do jazdy
Dodam jeszcze,że z początku szukałemSV Long 20V6 bo był duży jak dla mnie. Ale w miarę upływania czasu ustaliliśmy w domu, że jak będzie ciut mniejsze to też się upchniemy. Bagażnik na dach jakiś i heja! |
jak przyjaciela - to samurai!!! :)
z doswiadczenia wiem, ze doprowadzenie do stanu fabrycznego albo wymaga zdecydoiwania i duzego zapasu czasu i/lub gotówki, albo jest działąniem prowadzącym asymptotycznie do fabryczności :)
O zarobki nie pytam, ja nie z urzędu skarbowego :), a 3k pln na WSTĘP ma szanse wystarczyć :)
Pamiętaj, że przy 4 miejscach samurai bagażnika nie posiada :)
Mieszkam na S Warszawy, tam też pracuje. Nie widzę problemu z demonstracją.
Pozdrawaim
ZOO - 2017-02-03, 19:15
No to idzie PW.
to jest minus. Ale mnie wystarczą 3 miejsca😃
Starscream - 2017-02-04, 18:39
Wolę moją koparkę niż patrola Wjedzie tam gdzie patrol może pomarzyć pali tyle samo albo i mniej I jeszcze zarabia na siebie. A patrol nie. Części tak samo drogie
ZOO - 2017-02-04, 19:47
No ładnie. Nikt prawdy nie powie chahaha.
Ja wolę kupićbo ... nie podobają mi się na razie patrole(zbyt krowiaste)Jeszcze mi się wydaje, że części są tańsze i że mniej pali.
ssslavo - 2017-02-08, 22:11
Samurai ma jedną wadę-nie można nim pojechać na wyprawę/wycieczkę bardziej/ takie 3-4tys.km
a. bo za ciasny
b. w połowie takiej wycieczki czuł bym się jak wyrzucony bez spadochronu z samolotu.
Poza tym ma same zalety.
|
|