Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - OME kilka pytań

miczo1 - 2017-02-13, 09:55
Temat postu: OME kilka pytań
Witam, dotarł dziś do mnie komplet nowych resorów OME +25 kg w mega promocyjnej cenie i zastanawiam się nad twardością poliuretanów. Czy między 75sha a 95 sha jest duża różnica?Nie ukrywam że mało jeżdżę w terenie, więcej po asfalcie. Aha jest sens zamawiać nowe cybanty, bo w sumie są tanie - chyba po 23 zł - czy zostawić stare?
Acha i tak z drugiej beczki, warto kupić do tego oryginalne amory OME? Auto planuję zostawić dożywotnio, cena za jaką znalazłem jest niezła. Zastanawiam się czy ważne są dobrej jakości amory w zawieszeniach na resorach? Poprawią one znacząco pracę zawiasu?

Starscream - 2017-02-13, 17:51

Nie wiem jak w one ale czasem może braknąć cybantów.
miczo1 - 2017-02-14, 07:53

No a jest sens kupić te dedykowane amorki? Poprawi to jakoś pracę zawiasu?
woodek - 2017-02-14, 10:17

Ja odczułem dużą różnicę gdy zmieniłem amory vitara/polonez na profendery. Ale ja jeżdżę głównie w terenie. Prędkość z jaką da się jechać po dziurawych drogach, łąkach etc się zwiększyła. Ale czy można to nazwać komfortem? Raczej nie. Zawieszenie z tymi amorami dużo lepiej robi/pracuje, ale komfortowym tego nie da się nazwać.
miczo1 - 2017-02-14, 11:07

O profenderach dobrze piszą, też nad nimi myślałem, ale mam OME w ich cenie więc stwierdziłem że wezmę chyba do kompletu
woodek - 2017-02-14, 12:10

Bierz. Jakby gas legend były tańsze pewnie też bym je wziął i by trochę lepiej robiły z lovellsami (w końcu dedykowane do nich). Ale cena weryfikuje nasz decyzje, więc wziąłem najtańsze markowe dedykowane do samca. I nie żałuję decyzji. A trochę już popracowały. Szczególnie teraz w zimie dostają po dupie w te mrozy. Lekka dupa w samcu dużo mniej skacze na nich.
miczo1 - 2017-02-14, 13:49

Ja właśnie pomyślałem że dosyć tych wynalazków z lublinów i omeg, czas coś porządnego założyć co będzie pracować jak powinno :-) Ja ma tył z LTka to tak mi skacze to gówno tyłem że dramat.
Starscream - 2017-02-14, 16:14

Wiesz jak mało w terenie jeździsz i uważasz to kup. Ja niby wyczynowo nie jeżdżę ale amortyzator to ze 3 razy urwałem. Wiec ja bym nie dał tyle za amortyzatory. A tak kupisz za grosze i strat brak
miczo1 - 2017-02-15, 10:22

Wyrwałem za 289 zł sztuka więc myślę że warto. Ja zresztą mam auto na firme więc zawsze coś tam poodliczam i mam taniej :-)

[ Dodano: 2017-02-15, 13:30 ]
Mam jeszcze pytanie, australijskie zawieszenia mają stronę kierowcy deko wyżej, rozumiem że jako że ruch tam lewostronny to muszę dać prawy przedni resor na lewą stronę?

woodek - 2017-02-15, 14:29

Nie. To nie chodzi o ciężar kierowcy. Samurai jest cięższy po prawej stronie po prostu. Ja założyłem tak jak producent kazał i auto stoi prosto. Możesz znaleźć na forum posty użytkowników, którzy założyli odwrotnie i potem zmieniali.
miczo1 - 2017-02-15, 15:08

Aha, nie doczytałem, dzięki woodek,
Ari - 2017-02-15, 21:11

Miczo bardziej istotne jest jak są oznakowane.
Kangury po wyprodukowaniu dają do testów na elastyczność - wtedy opisują każdy resor: 0,+ lub -

Idealne to 0 z 0
Dobre to - z -
Dobre to + z +
Dopuszczane to 0 z +
Dopuszczane to 0 z -
Nie dopuszczane to - z +

Więc pamiętaj, że przód oprócz tego, że masz stronę prawa, lewa to musi się zgadzać z moim opisem.

Pozdro.

miczo1 - 2017-02-16, 02:24

To u mnie na wszystkich jest +
Ari - 2017-02-16, 09:03

To bardzo dobrze.
miczo1 - 2017-02-16, 13:26

To jeszcze dopytam.
Wkładam teraz z powrotem oryginalne wieszaki i zestaw tulei który dostałem posiada śruby z podkładkami tylko do tych dużych tulei przy wieszakach.
Gdybym chciał mieć wszystkie śruby funkiel nówki to jakie muszę zamówić do tych mniejszych tulei? Chodzi mi o średnicę, długość, klasę twardości, czy potrzebne jakieś podkładki itp?

woodek - 2017-02-16, 22:34

Oryginalne wieszaki maja po jednej stronie większy otwór, a po drugiej mniejszy. Jeśli chcesz wymienić na nowe, to będzie trzeba te mniejsze otwory rozwiercić. Średnice śruby dobierz taką jaka ci wejdzie. Klasa 8.8 chyba wystarczy, ale jak w sklepie będą mieli np 10.9 to bierz, różnica w cenie przy kilku sztukach znikoma. Co do długości to złóż wszystko i zmierz ile ci trzeba. Idealnie by było gdyby gwint zaczynał się dopiero gdy śruba wyjdzie z gumy/tulei.

Ja zostawiłem oryginalne śruby w wieszakach.

miczo1 - 2017-02-18, 01:13

woodek, troche pomarudze bo nie wiem jak wkleić zdjęcie :-)
http://poliuretany.olkusz...awieszenia.html

dorobił mi dzisiaj gość identyczne wieszaki jak oryginalne tylko z mm grubszej blachy. Zastanawiam się, bo te duże 4 poliuretany mają oryginalną śrubę z nakrętką, tuleje metalową i podkładki.
Jak składam te dwa mniejsze poliuretany, od mocowania resora do wieszaka id od mocowania resora do uchwytu przy ramie (od środka samochodu) to są one w sumie z 2 mm węższe od tego większego poliuretanu, nie mają metalowych tulejek w środku i podkładek i są bez śruby. Dokupiłem do nich śruby takie jak mówiłeś, o identycznej długości.
I tak mam je zamontować że wkładam z dwóch stron w ucho resora, w środek śrubę którą dokupiłem i tylko tyle?
Nie trzeba tam dokupić przynajmniej jakiś podkładek czy coś?

SamNaSamZSam - 2017-02-18, 01:22

a nie prościej zajrzeć do manuala? rysunek 17-1-1 (lub 17-2-1 dla tylnego zawieszenia) wydaje się wszystko objaśniać.

Dodatkowo tutaj masz taki schemacik dla santany: https://www.megazip.net/z...pension-3818640

woodek - 2017-02-18, 12:02

Podkladki nie są potrzebne, ale zaszkodzić nie zaszkodzą. Nakrętkę wziąłeś samokontrujaca? I teraz mi przyszlo do glowy ze z drobniejszym gwintem by pasowało żeby się nie odkrecala.
miczo1 - 2017-03-02, 16:35

Panowie z tą wagą samuraja to mit który dzisiaj został obalony, samurai wyważony jest tak jak trzeba, resor o większej paraboli dlatego jest od pasażera, bo po prostu tam jest grubszy most, i żeby wszystko równo stało, to resor jest bardziej wygięty i to wyrównuje nam oś mostu do poziomu.
lukawa - 2017-03-02, 18:11

miczo1 napisał/a:
Panowie z tą wagą samuraja to mit który dzisiaj został obalony, samurai wyważony jest tak jak trzeba, resor o większej paraboli dlatego jest od pasażera, bo po prostu tam jest grubszy most, i żeby wszystko równo stało, to resor jest bardziej wygięty i to wyrównuje nam oś mostu do poziomu.

popcorn no ma to jakiś sens

kostuch - 2017-03-02, 19:54

miczo1 napisał/a:
Panowie z tą wagą samuraja to mit który dzisiaj został obalony, samurai wyważony jest tak jak trzeba, resor o większej paraboli dlatego jest od pasażera, bo po prostu tam jest grubszy most, i żeby wszystko równo stało, to resor jest bardziej wygięty i to wyrównuje nam oś mostu do poziomu.

A nie jest tak, że stopki którymi most leży na resorach są różnej wysokości, powodując że odległość resorów od osi mostu z obu stron jest taka sama?
No i chyba tylko dla wąskich mostów.

Gdyby było tak jak piszesz, to fabryczne resory też musiały by być dedykowane na prawą i lewą stronę.

miczo1 - 2017-03-02, 21:14

I wydaje mi się że orginalne które zdjąłem mają różną parabolę i od pasażera jest nieco dłuższy
woodek - 2017-03-03, 10:09

miczo1, wg tej teorii powinieneś mieć dużo mniejszy prześwit pod prawym resorem.

Owszem most jest tu trochę grubszy, bo i cybanty w tym miejscu są większe. Ale nie aż tyle, aby zniwelować różnicę między wysokością resora prawego i lewego (w przypadku lovellsa było to kilka cm). Akumulator masz po prawej, reduktor też po prawej, koło zapasowe też po prawej. Taki zabiego jest wypadkiem pewnie wszystkich tych składowych.

Najważniejsze że jest już potwierdzone info przez kilka osób, że różnica między resorami nie wynika tylko z tego po której stronie siedzi kierowca.

miczo1 - 2017-03-03, 10:38

No, ale nie wynika też z rozkładu mas bo obciążyłem go testowo na prawą stronę 200 kg i nadal stał krzywo. Jakbyś miał samochód do tego stopnia źle wyważony to byś go położył na pierwszym zakręcie. Resor prawy jest minimalnie dłuższy i ma większą parabolę bo mocowanie resora do mostu w stosunku do strony kierowcy jest kilka centymetrów niżej przez zwiększoną średnicę mostu i po prostu ten resor jest specyficzny. Jak wyjmiesz most z kolami to jest idealnie w poziomie, ale punkty zaczepienia mostów już nie..
yenko - 2017-03-03, 16:39

Mazury sa rowne i jakos sami stoi prosto
Starscream - 2017-03-03, 20:33

Ja to nie wiem jak z tym staniem :mrgreen: Ja to różne opcje ćwiczyłem jedna laga nowa reszta stara, główna nowa i krótka też. Zawsze było prosto. A tu takie kombinacje.
Ari - 2017-03-03, 22:07

Sprawdź, czy przypadkiem nie dali Ci jednego z innym ".
miczo1 - 2017-03-03, 23:38

..
bulimierz - 2017-03-04, 09:20

Aledrogo... Dobry opis... Czysty zysk... Polska

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group