Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - wibracje przy jezdzie

albert - 2011-06-25, 22:38
Temat postu: wibracje przy jezdzie
zauwazylem ostatnio ze auto wpada w wibracje przy około 70- 80 km/h. Co dziwne , wystarczy sie zatrzymac i jechac nawet 90 i nic , po czym to samo. Samochód wpada w wibracje kiedy chce, przy tej samej predkosci raz wpada a raz nie-jak wpadnie wtedy czuje jak kierownoca drzy i czuje jakby kola zaraz miały sie odkrecic :mrgreen:

sugestie?

punix - 2011-06-25, 23:09

Ja mam podobnie, ale przy szybszym ruszaniu, najczęściej w granicach 30-40 - i wychodzi na to, że reduktor kończy żywot :-/
Zwróć uwagę, czy przy tej prędkości wajcha reduktora nie ma ochoty się ulotnić :-P

joj - 2011-06-25, 23:12

a krzyżaki wałów sprawdzałeś?
albert - 2011-06-26, 10:47

krzyzaki poszły na 1 rzut i wywazanie opon, nadal to samo.
co do reduktora- to moze byc i to. Wrzucenie na 2 naped powoduje lekkie zgrzytanie :mrgreen: , wczoraj pojezdzilem troche w terenie i gdy wracalem juz aswaltem- amialem co jechac, bo na zlocik zrobilem wczoraj 240 km - wibracje byly bardzo dokuczliwe.Dziwne tylko ze raz sie pojawialy a raz nie. Łozyska mialem juz troche zmeczone,Wibracje pojawiaja sie nie wiadomo skad i telepie wtedy kierownica i kolami jakby hmmmmmmmm, wiecie zapalacie - a tu pali tylko np. na 1 gar- to takie trzesawisko :mrgreen: Zatrzymywalem sie zeby zobaczyc czy cos nie tak-lukam -dobrze jest i jedzie jak bajka, po kilku km to samo

ot taki mój żywot :mrgreen:


jechac samuraiem taki kawalek drogi tez nie pomaga bebenkom

co????? :mrgreen:

loudner - 2011-06-26, 15:09

punix napisał/a:
Ja mam podobnie, ale przy szybszym ruszaniu, najczęściej w granicach 30-40 - i wychodzi na to, że reduktor kończy żywot :-/
Zwróć uwagę, czy przy tej prędkości wajcha reduktora nie ma ochoty się ulotnić :-P


ja przy takich prędkościach to krzyżaki na wale przednim lub tylnym

albert napisał/a:
krzyzaki poszły na 1 rzut i wywazanie opon, nadal to samo.
co do reduktora- to moze byc i to. Wrzucenie na 2 naped powoduje lekkie zgrzytanie :mrgreen: , wczoraj pojezdzilem troche w terenie i gdy wracalem juz aswaltem- amialem co jechac, bo na zlocik zrobilem wczoraj 240 km - wibracje byly bardzo dokuczliwe.Dziwne tylko ze raz sie pojawialy a raz nie. Łozyska mialem juz troche zmeczone,Wibracje pojawiaja sie nie wiadomo skad i telepie wtedy kierownica i kolami jakby hmmmmmmmm, wiecie zapalacie - a tu pali tylko np. na 1 gar- to takie trzesawisko :mrgreen: Zatrzymywalem sie zeby zobaczyc czy cos nie tak-lukam -dobrze jest i jedzie jak bajka, po kilku km to samo

ot taki mój żywot :mrgreen:


jechac samuraiem taki kawalek drogi tez nie pomaga bebenkom

co????? :mrgreen:


spr sprzegiełka w kołach czy sprężyny sa całe i sie nie załączają jak chcą. Możesz mieć luzy na łożyskach w kołach lub też na wałku atakującym. Rozumiem że krzyżaki spr?

punix - 2011-06-26, 20:42

loudner napisał/a:
punix napisał/a:
Ja mam podobnie, ale przy szybszym ruszaniu, najczęściej w granicach 30-40 - i wychodzi na to, że reduktor kończy żywot :-/
Zwróć uwagę, czy przy tej prędkości wajcha reduktora nie ma ochoty się ulotnić :-P


ja przy takich prędkościach to krzyżaki na wale przednim lub tylnym



Też tak myślałem - tyny wał zero luzu, środkowy to samo. Wymieniłem krzyżaki w przednim, ale nie pomogło :-(

albert - 2011-06-26, 23:17

krzyzaki sprawne, sprzegielka tez-jutro sprawdze łożyska i wal na wieloklinie
loudner - 2011-06-27, 00:24

albert napisał/a:
krzyzaki sprawne, sprzegielka tez-jutro sprawdze łożyska i wal na wieloklinie


często właśnie wal na wieloklinie sie wyrabia i to powoduje wibracje

albert - 2011-06-27, 15:49

rozumiem ze wal na wieloklinie moze halasowac, ale halas jest jak jade na czarnym przy nie zapietym przodzie, a w terenie tyle halasów ze trudno wylapac zwlaszcza ze nie jezdzi sie z taka predkoscia. Dzisiaj wyciagam waly - wrzucam smar i musowo gume oslonkowa. Co do halasu-jeszcze nie wiem, walka trwa... :-D
Prokus - 2011-07-20, 22:52

słuchaj miałem podobna sytulacje. odczuwałem straszne wibracje na kierownicy nawet jak niemiałem zapietego przodu. okazało sie ze były luzy na lozyskach z przodu. wymiana łożysk załatwiła sprawe.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group