Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - Bmw 1.8 IS 31 AT -gumowy układ kierowniczy

amplexus - 2017-02-16, 16:57
Temat postu: Bmw 1.8 IS 31 AT -gumowy układ kierowniczy
Witam
W mojej suce mam silnik 1.8 is, opony 31 at, pióra z przyspawanym przednim wieszakiem za tylne koło, pióra amory old man-a, wspomaganie które było wraz z poprzednim silnikiem czyli 1.9 TD.
Co zrobić żeby luzy na kole sterowym były mniejsze? :lol:
W tej chwili bywa że mam kierownice 45°w lewo jadąc na wprost ( ° ----to kółko od stopni nie było takie proste:D:D
, oraz jak droga jest pochylona to 45° w prawo a cały czas jade na wprost :mrgreen:
Auto nie ma luzów na zawieszeniu-licznik zamykam, ale brak precyzji w tym prowadzeniu..
Pozdrawiam

RadioOp - 2017-02-16, 17:14

Pod jakim kątem masz drążek kierowniczy? Nie za ostro?
SamNaSamZSam - 2017-02-16, 17:22

chyba temat z potencjalnymi rozwiązaniami został wyczerpany tutaj: http://samurai.org.pl/vie...zywa+kierownica
amplexus - 2017-02-16, 18:39

Witaj.
Może się nie zrozumieliśmy, bo nie dokładnie o to mi chodzi.
Nie opisałem, że mam amortyzator skrętu od G klasy,a kierownicę mam na wprost. Wspomaganie też mi hula.Ale ogólnie cały ten układ jest gumowy....
W terenie tego nie czuć ale tak miedzy 40-90km to się jedzie jak wozem 5 tonowym :D płynie... a jak droga jest pochylona to w tedy ta kierownica jest raz w lewo, a czasem w prawo, od podłoża to zależy.Luzów też nigdzie nie ma.(ostatnio drążek w banan wygiąłem:mrgreen:

RadioOp - 2017-02-16, 19:10

Ponawiam pytanie pod jakim kątem biegnie drążek z przekładni do koła. Zapewne masz duży lift i prosty drążek.
Starscream - 2017-02-16, 19:48

No jak zamykasz kredensem budzik to się nie dziw że nie idzie po prostej jak crx:))))) ja to mam pietra przy 100km/h
amplexus - 2017-02-16, 20:06

Sorry za pominięcie.
Lift dokłądnie nie wiem?:/
najwyższe polibusze chyba 5?6 cm bo skrzynia się nie mieśliła.
Wieszak też trochę dłuższy i pióra pewnie +2
Pykne fotke.
p.s jak zamykam budzik też mi się ręce pocą ale to bardziej od wiatru wpadającego do kabiny i podrywania maski-mimo dodatkowych zaczepów.

RadioOp - 2017-02-16, 20:26

Zgodnie z teorią (którą wyczytałem m.in. na forum) drążek powinien być maksymalnie poziomo, żeby niwelować różnice odległości przekładni i zwrotnicy podczas pracy zawieszenia góra-dół. Z oczywistych względów nigdy nie jest to całkiem możliwe.
Niektórzy dają wąsy z mercedesa i przenoszą drążek nad resor, amerykanie dają obniżający wąs do przekładni a druciarze w polszy przedłużają drążek i robią S-link. Sam posiadam i nie mam problemów z pływaniem do ~90km/h. Od 90 do 120 muszę trochę machać kierownicą, ale to chyba normalne. W planach mam dospawanie wzmocnienia.

amplexus - 2017-02-17, 12:44

Hej. Nie wiem czy powinienem to auto zrobić na płaskim , czy na skosie??
Jakiś wielki kąt tego drążka nie jest.
Kolega wyżej co szukał jak zamocować amor skrętu do wąsa, to tutaj możesz zobaczyć-prostokątny ajzol który obejmuje łape i jest skręcony.



Moje pomysły na usztywnienie układu kierowniczego
-może warto maglownice zregenerować?
-czy pompa wspomagania też może jakieś luzy powodować?
-ten drążek z krzyżakiem który z maglownicy wychodzi-może warto wymienić na większy krzyżak i większe wielokliny?
-pogrubienie drążka kierowniczego-tych długich prętów kierowniczych o których kącie mówiliśmy, nie wiem jak one się fachowo nazywają.
jeden po uderzeniu zimą mi się wygiął.

Bo jak auto stoi nie włączone, i ruszam kierownicą, to nie ma nigdzie luzu... ale suma małych luzów widać , że powoduje tą sytuację..

Jeszcze od jakiegoś czasu mam problem z trzęsieniem się najczęściej lewego koła po najechaniu małej dziury przy ok 70km/h- tylko przy tej prędkości
Jaki może być tego powód?



Hałas - 2017-02-18, 00:31

722 088 524
Jak masz jutro po południu czas podjedz i zobaczymy coś tam napsuł :-)

RadioOp - 2017-02-18, 22:26

A może taki eksperyment. Bez wspomagania idealnie obrazuje to problem.
Stoisz przed takim wzniesieniem jak na moim zdjęciu - prostujesz kierownicę i powoli wjeżdzasz prawym kołem. Wtedy (przynajmniej u mnie) kierownica lekko się przekręca co jest (w moim domyślę) spowodowane tym kątem. Nie wiem czy przy wspomaganiu nie przekręci koła zamiast kierownicy.

DUŻY - 2017-02-21, 20:48

przy zawieszeniu na resorach praca zawieszenia zawsze powoduje ruch kierownicy. Wynika to z podstaw trygonometrii... i wszystko jest ok.

Tylko przy zawieszeniu z panhardem i równoległym poprowadzeniu drążków panharda i kierowniczego, oraz ich zbliżonych długościach można wyeliminować całkowicie to zjawisko (mowa oczywiście o zawieszeniu ze sztywnym mostem).

amplexus - 2017-02-22, 12:39

Hej.
Nie do końca rozumiem pojęcie "sztywnego mostu" :oops:
Wczoraj Hałas ruszył do akcji jak szatan shuffle , dokrecił co sie dało, efekt trochę sztywniejszy cały układ, ale koło nadal wpada w drgania przy ok 60 km/h. W układzie kierowniczym brak luzów, wiec chyba kolejnym krokiem będzie przejście na równoległe drążki...

Starscream - 2017-02-22, 17:58

Zgadzam sie. Wystarczy przejechać sie jimny. Już dawno dałem spokój takim drobiazgów. Samuraj jest jak mały traktor i tyle.byle nie waliło metalicznie i prosto jeździł a i hamował. A reszta to przypadłość konstrukcji :mrgreen:
amplexus - 2017-02-22, 18:16

Ale samurai ma klase:) a jimny... to fakt-zawieszenie moze bardzo ladnie pracowac-tylko raz jechalem na OME.
7 lat go robie wiec nie spieszy mi sie..Pol srodki mnie nie interesuja:)
masakra

DUŻY - 2017-02-22, 19:28

amplexus napisał/a:
"sztywnego mostu"


Sztywny most czyli taki jaki masz w samim. Inny typ to niezależne zawieszenie (nie masz mostu jako całości, półosie na wierzchu -jak osobówka).

Jak chcesz zobaczyć dobre zawieszenie to wpadnij do mnie do garażu na Grunwald. Teraz stoję pocięty bo robię klatkę, ale zawieszenie można poodgapiać :P Mam też przerobione mocowanie reduktora z kagańcem o które pytałeś w innym wątku i odciążone półosie o które będziesz pytał jak do tego IS'a założysz porządne koła i blokadę :P

amplexus - 2017-02-22, 19:40

Tak tez przypuszczalem-ale nie spotkalem sie z tym okresleniem:)
Kaganiec juz w drodze:)
Uzywalem 31 simexy..ale jak zalozylem 31 AT to sie "zakochalem"..
Po31 simexach mialem wygieta pochwe mostu i wygieta polos..
Teraz mam juz obspawana pochwe..
Blokada tylu jest-na przod odkladam:)
Rzuc nr telefonu na priv to sie odezwe jak auto bedzie jezdne ssamurai

Hałas - 2017-02-22, 21:20

DUŻY napisał/a:


Jak chcesz zobaczyć dobre zawieszenie to wpadnij do mnie do garażu na Grunwald.


Widze skromy jak zawsze :-D

kostuch - 2017-02-23, 12:22

Hałas napisał/a:
DUŻY napisał/a:


Jak chcesz zobaczyć dobre zawieszenie to wpadnij do mnie do garażu na Grunwald.


Widze skromy jak zawsze :-D


Wahacze z dwóch nagich mieczy znalezionych na polu zrobił :mrgreen:

bulimierz - 2017-02-23, 12:47

kostuch napisał/a:
Hałas napisał/a:
DUŻY napisał/a:


Jak chcesz zobaczyć dobre zawieszenie to wpadnij do mnie do garażu na Grunwald.


Widze skromy jak zawsze :-D


Wahacze z dwóch nagich mieczy znalezionych na polu zrobił :mrgreen:

Dupa tam, jakich znalezionych... Z litosci mu oddali, coby nie błądził dłużej ;-)

amplexus - 2017-02-25, 14:03

Offftoooooop:)
Troche szukalem ale nie znalazlem nic na naszym forum..
Widze,ze czesto ludzie zmieniaja mocowania drazkow.Sorry za opisowe tlumaczenie,ale nie znam fachowego nazewnictwa.
Drazek ktory idzie w moim przypadku od wspomagania mocuja do wasa ktory jest przykrecony do 4 srub przy kuli,przez co oba drazki sa w poziomie-ktos tak ma?jaki tego efekt?

Zawias - 2017-02-25, 16:01

To masz chyba założony wąs z mercedesa.
DUŻY - 2017-02-27, 21:26

bulimierz napisał/a:
kostuch napisał/a:
Hałas napisał/a:
DUŻY napisał/a:


Jak chcesz zobaczyć dobre zawieszenie to wpadnij do mnie do garażu na Grunwald.


Widze skromy jak zawsze :-D


Wahacze z dwóch nagich mieczy znalezionych na polu zrobił :mrgreen:

Dupa tam, jakich znalezionych... Z litosci mu oddali, coby nie błądził dłużej ;-)



E tam z litości.. sam zaje*ałem. W życiu trza se radzić samurai2 . Teraz szukam jakichś ajzoli na klatkę... te co na złomie mają ciężko wygiąć. Może ma ktoś parę ram z roweru Ukraina to bym za jabola przyjął?



@Zawias jak na 4rech śrubach do zwrotnicy to a'la calmini albo lor. Taki kit na łożysko zwrotnicy.

amplexus - 2017-02-28, 16:33

Moja czesc samochodu jest po 1.9 Td-czy to prawda ze maglownica w 1.9 td a w 1.3 sa rozne?inna ilosc obrotow?
SamNaSamZSam - 2017-03-01, 10:55

nie maglownica a przekładnia chyba, w TeDeju jest ze wspomaganiem więc różnić się będzie od klasycznej 1.3 bez wspomagania. Czy jeszcze czymś to nie wiem. W końcówce produkcji do 1.3 też dodawali wspomaganie i wówczas nie wiem czy w ogóle czymkolwiek się różni.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group