|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Problem z napędem 4x4 w Samuraiu Sj 413 97r
kaligra - 2011-06-29, 09:49 Temat postu: Problem z napędem 4x4 w Samuraiu Sj 413 97r Problem jest nastepujacy. Gdy jezdze samochodem z napedem na 2H wszystko jest oky. Gdy zalaczne naped na 4H napedy się silnie napręzaja a nawet blokuja tak ze jadac po asfalcie co chwile ktores kolo sie zablokuje i zapiszczy. Jadac po szutrze jest to mniej odczuwalne ale mimo wsyzstko czuc ze szarpie calym samochodem.
Czytalem kiedys ze ktos mial podobny problem jak mial opony o roznym rozmiarze na przodzie i tyle. Ja mam jednakowe.
Jedno co zauwazylem to wały byly zle zlozone ( przod i tyl) z jednej strony jak wal byl pionowo to z drugiej byl obrocony o 90 stopni.
Wyrowanlem waly tak ze patrzac na wal z gory mam otowry na krzyzak jednakowo, ale mimo wszystko to nie pomoglo.
Nawet jak probooje popchac samochod to idzie idzie i nagle sie blokuje.. Niezaleznie czy jest na 4H czy na 4L.
Zrobilem tez taka probe ze odpiolem tylni wal i wlacyzlem na 4H tak ze tylko przod ciagnal. Samochod jechal normalnie nic sie nie dzialo z przednim mostem.
Dzwigajac samochod do gory z napedy zalaczam na 4H i wszystko chodzi okej.
Wydaje mi sie ze problem jest taki jakby jeden most krecil się szybciej a drugi wolniej i stad te naprezenia.
Pozycyzlem waly od kolegi, zakrecilem je ale jest to samo.
Prosze o pomoc.
punix - 2011-06-29, 17:26
Na 4x4 nie jeździ się po czarnym, chyba, że tylko prosto
jeżu - 2011-06-30, 07:39
Jak kolega wyżej pisze na czarnym tylko 2H, 4H i 4L tylko na podłożu umożliwiającym uślizg kół. Przyczyna jest brak centralnego mechanizmu różnicowego.
kaligra - 2011-06-30, 08:48
No tak, ale jak pisze na szutrze jade i czuje jak sie kola blokuja i szarpie napedami. Jak mam samochod na asfalcie i zalacozny naped 4H i go pcham na wprost to powinnem go upcchać, a on idzie idzie i sie blokuje .
punix - 2011-06-30, 08:57
Sprawdź, czy przypadkiem nie masz różnych przełożeń w mostach.
kaligra - 2011-06-30, 11:31
jak to sprawdzic?
punix - 2011-06-30, 13:18
Przednie koło do góry, pokręcić wałem, policzyć ilość obrotów wału i koła, później podnieść tylne, wrzucić na N i to samo. Jeśli wyjdzie tyle samo, masz takie same przełożenia
Didymos - 2011-07-01, 12:33
Można prościej, koła z jednego boku do góry, zapiąć 4x4, luz w skrzyni, zrobić np. kredą znaki na kołach, później z 10 obrotów kołami i sprawdzasz, czy oba koła zrobiły tyle samo obrotów.
|
|