Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Elektryka i Oświetlenie - Check engine przy zapalonych światłach

szymi0088 - 2017-03-14, 12:22
Temat postu: Check engine przy zapalonych światłach
Witam koledzy mam taki problem w moim samcu. Jak zapalę światła to włącza się check engine i zaczyna szarpać auto także przy włączonych kierunkowskazach i nawiewie, jak wyłącze światła wszystko wraca do normy nawet po włączeniu kierunków i nawiewu wie ktoś czemu tak się dzieje. Pozdrowionka
SamNaSamZSam - 2017-03-14, 13:18

ja bym zaczął od poprawienia styków/sprawdzenia stanu kabli masowych na silniku i karoserii
szymi0088 - 2017-03-14, 14:13

No i kolega mechanik to zrobił mimo to nie pomaga
SamNaSamZSam - 2017-03-14, 14:38

no to dalej wiązka do przeglądniecia na okoliczność przetarć/zwarć, skoro kolega mechanik ogarnia to niech idzie dalej tropem elektryki, albo napisze co już zrobił to się nie będziemy powtarzać...
mrpaulo - 2017-03-15, 15:45

Znajdź kogoś kto ma dokładny multimetr (tylko nie marketówe) przypnij do minusa akumulatora i sprawdzaj spadki napięcia na kostkach, potem w gnieździe bezpieczników i np. w gnieździe zapalniczki - bez obciążenia, następnie obciążenie i powtórka. Ustalisz czy to kwestia spadku napięcia.

Ostatnio grzebałem jak przerabiałem światła na przekaźniki bo też miałem duże spadki, ale silnik nie wariował. Kostki trzeba czyścić specjalnymi środkami, aby poprawić przewodność (np. WURTH takie robi jedne do czyszczenia a drugie do konserwacji poprawiające przewodność) a nie "przetrzeć".

Jak dla mnie:
- masy - warto wyprowadzić dodatkowe przewody masowe do środka i sprawdzić te pod maską oraz klemy aku (w samuraju światła są sterowane masami)

- plus - w wiązce od strony aku idzie główny przewód zasilający - biały z żółtymi paskami grubszy od pozostałych- wychodzi z wiązki i przechodzi przez kostkę przy akumulatorze na dole obok takiej dużej szarej kostki (sprawdź czy jest ok). Warto rozpruć wiązkę w górę od tej kostki gdyż tam jest jego łączenie i dalej idzie już do kabiny. U mnie tam właśnie był spadek napięcia gdyż łączenie pordzewiało/śniedź. Teraz przy obciążeniu mam spadek max 0,4 V.

Kluczem do znalezienia spadków jest dokładny miernik. Do czyszczenia styków najlepiej kupić, oprócz środków, patyczki jak do uszu:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group