Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Mój Samurai - Suzi // aktualizacja - nowe resory Mazura

Krespo - 2017-04-20, 00:31
Temat postu: Suzi // aktualizacja - nowe resory Mazura
Cześć :)

Na forum jestem nowy ale śledzę je od ponad 2 lat.
Jeżdżę Samuraikiem z 1993 roku wersją Santana.
Przez długi czas doprowadzałem je do stanu normalności czyli jakieś paski, oleje, krzyżaki. Tu jakieś gumki, pierdoły spod stodoły itp.

Maluszek został przeze mnie kupiony w całkowitym oryginale. I tak miało pozostać :mrgreen:

Długo nie wytrzymałem...
Pierwsze zmiany jakie przeprowadziłem to zamontowanie snorkela - kiedyś utopiłem mój samochód osobowy i mam jakieś takie przeczulenie... :D



Tutaj zdjęcie z Samuraikiem brata



Teren stawał się bardziej wymagający



Więc kolejną rzeczą było zamontowanie lepszych opon Fedima Extreme 225/75/15.



Samochód nabrał w końcu charakteru ale nie obyło się bez problemów - trzeba było wyciąć tu i tam aby się wszystko zmieściło bez przycierania.

Tak samochód stał wcześniej na zwykłych AT'kach



A tak po wymianie opon - przednie resory klapnięte na maxa...




Kolejnymi modyfikacjami było założenie lampy ledowej i dedykowanych uchwytów firmy IronTech ( bardzo polecam! ) - Świeci niesamowicie!
Do tego doszły dłuższe wieszaki +2" oraz jakieś chińskie gumy.
Odciągi od krzaków - dają bardzo fajnie rade.





Tak samochód wygląda na chwilę obecną



Kolejne modyfikacje to resory leśnik od Mazura +4cm oraz poszerzenia ala bushwacker.

Samochód będzie na bieżąco modyfikowany ale będę starał utrzymać się go w oryginalnym wyglądzie z lekkim zadziorem.

Pozdrawiam!

woodek - 2017-04-20, 10:58

Fajna furka. Jak pójdzie do góry to będzie się super prezentował.

Co do wyboru zawieszenia, zrób kalkulacje wszystkich części i porównaj jak wypadają w porównaniu z tuningowymi. Moze różnica w cenie nie będzie duża i warto dołożyć.

Co do bushwacker'ów to ładne. U mnie leżą już z pół roku czekając na montaż. Ale coraz częściej zastanawiam się nad pasem transmisyjnym. Za dużo jeżdżę w ciasnym, technicznym terenie. Jeśli już będziesz montował bushwacker'y to tylko i wyłącznie na plastikowe kołki, coś jak to http://allegro.pl/spinka-...6761282383.html Gdy zawadzisz poszerzeniem od drzewo to wyrwie spinkę i tyle. Spinka nie uszkodzi blachy i lakieru.

querly - 2017-04-20, 11:40

Fajny , zadbany samochodzik :-) Czekamy na więcej zdjęć z prac i modyfikacji.
zbuj_12 - 2017-04-20, 13:03

Jak wygląda sprawa z snorkelem nie masz kierunku miałeś przez to jakieś problemy
RadioOp - 2017-04-20, 16:30

Boczne kierunkowskazy są wymagane tylko do ciągnięcia przyczep.
SamNaSamZSam - 2017-04-20, 16:42

RadioOp napisał/a:
Boczne kierunkowskazy są wymagane tylko do ciągnięcia przyczep.

hmm i producenci samochodów nie skorzystali by z takiej okazji by przyciąć koszty i przestać montować boczne kierunki w nowych samochodach? Coś mi się tu nie klei?

RadioOp - 2017-04-20, 16:52

Bo zgodnie z prawem większość pojazdów jest przystosowana do ciągnięcia przyczep. Samuraj zresztą też ;-)
Z mojego kajecika mądrych cytatów:
Cytat:
Kierunkowskazów bocznych:
"Nie wymaga się, jeżeli długość pojazdu nie przekracza 6m i nie jest on przewidziany do ciągnięcia przyczepy; jeśli kierunkowskazy boczne maja wspólne źródło światła z kierunkowskazami przednimi, to dla zapewnienia dobrej widoczności mogą byś zamontowane dwa dodatkowe kierunkowskazy boczne"

Na pewno zgodnie z prawem nie będzie przeglądu gdy auto ma hak a nie ma kierunku.

zbuj_12 - 2017-04-20, 16:57

a naparawku uczyli mnie że musi być po 3 na stronę
Krespo - 2017-04-20, 21:55

woodek napisał/a:
Fajna furka. Jak pójdzie do góry to będzie się super prezentował.

Co do wyboru zawieszenia, zrób kalkulacje wszystkich części i porównaj jak wypadają w porównaniu z tuningowymi. Moze różnica w cenie nie będzie duża i warto dołożyć.

Co do bushwacker'ów to ładne. U mnie leżą już z pół roku czekając na montaż. Ale coraz częściej zastanawiam się nad pasem transmisyjnym. Za dużo jeżdżę w ciasnym, technicznym terenie. Jeśli już będziesz montował bushwacker'y to tylko i wyłącznie na plastikowe kołki, coś jak to http://allegro.pl/spinka-...6761282383.html Gdy zawadzisz poszerzeniem od drzewo to wyrwie spinkę i tyle. Spinka nie uszkodzi blachy i lakieru.


Już kupione. Właśnie dzisiaj otrzymałem kurierem nowe Leśniki od Mazura. Wyglądają konkretnie! Nie mogę się doczekać jak je założę. Ale najpierw amorki musze kupić jakieś.
Dzięki za rady. Jak kupię bushwackery to się odezwę ok? :)

Co do snorkela to nigdy nie miałem problemów przy policji lub na stacji diagnostycznej podczas przeglądu.
W sumie to mi to nie przeszkadza ale jednak jak zjeżdżam z ronda to zawsze się cykam, że samochód który czeka na wjazd nie widzi, że sygnalizuje zjazd z ronda.

[ Dodano: 2017-04-21, 01:31 ]
woodek napisał/a:
Fajna furka. Jak pójdzie do góry to będzie się super prezentował.

Co do wyboru zawieszenia, zrób kalkulacje wszystkich części i porównaj jak wypadają w porównaniu z tuningowymi. Moze różnica w cenie nie będzie duża i warto dołożyć.

Co do bushwacker'ów to ładne. U mnie leżą już z pół roku czekając na montaż. Ale coraz częściej zastanawiam się nad pasem transmisyjnym. Za dużo jeżdżę w ciasnym, technicznym terenie. Jeśli już będziesz montował bushwacker'y to tylko i wyłącznie na plastikowe kołki, coś jak to http://allegro.pl/spinka-...6761282383.html Gdy zawadzisz poszerzeniem od drzewo to wyrwie spinkę i tyle. Spinka nie uszkodzi blachy i lakieru.


Myślisz, że te plastikowe spinki dadzą radę utrzymać poszerzenia? nie będzie problemu z luzowaniem się ich?

woodek - 2017-04-21, 09:07

Spokojnie dadzą radę. Jak dasz na wkręty, to gdy zawadzisz np o drzewo, poszerzenie się odkształci i wyrwie wkręta(y). Jak dasz na śruby to może ci pogiąć błotnik. Na takie spinki są montowane plastiki w quadach. Są one właśnie po to aby nie kaleczyć elementów metalowych i nie pozwolić się połamać plastikowym.
Starscream - 2017-04-21, 16:30

Jednak leśniku. Na początku bedziesz zdziwiony że twardo. Wywal stabilizator jak jeszcze masz.
Krespo - 2017-04-21, 20:47

Starscream napisał/a:
Jednak leśniku. Na początku bedziesz zdziwiony że twardo. Wywal stabilizator jak jeszcze masz.


Teraz tylko czekać, aż je zamontuje. Ale nie prędko z braku czasu :(
Borykam się z amortyzatorami. za choinkę nie wiem jakie...

Wyrzucenie stabilizatora da mi większy wykrzyż, czy coś jeszcze?
Są jakieś wady usunięcia stabilizatora?

woodek - 2017-04-21, 22:28

Jeśli chodzi o stabilizator, to zależy jak użytkujesz samca. Ma do dobrze śmigać w terenie, czy raczej to samochód na co dzień, a w teren tylko czasami. To samo pytanie musisz sobie zadać wybierając amortyzatory.
Krespo - 2017-04-22, 01:03

woodek napisał/a:
Jeśli chodzi o stabilizator, to zależy jak użytkujesz samca. Ma do dobrze śmigać w terenie, czy raczej to samochód na co dzień, a w teren tylko czasami. To samo pytanie musisz sobie zadać wybierając amortyzatory.


Samuraika użytkuję na codzień. Jest to moje jedyne auto. Ale nie wariuje nim na drogach, jeżdżę jak emeryt :D
Przy montażu resorów, usunę stabilizator i obaczę jak to się zachowa.
Jeśli będzie coś nie tak to zamontuje spowrotem :)

SamNaSamZSam - 2017-04-22, 01:34

mi się urwało jedno mocowanie stabilizatora, to na poprzeczce ramy, zdjąłem i żadnej różnicy nie zauważyłem. Mam też leśniki i vitarowe amory na przodzie.
lukawa - 2017-04-22, 09:44

"Bez stabilizatora jest lepiej w terenie", to trochę na wyrost powiedziane, bo przecież na trawersach robi się mniej stabilnie, można to naprawić dając dystanse na koła, zamiast stabilizatora. A większy rozstaw kół, to nie tylko większa stabilność, to także jeszcze większy wykrzyż :-P
Krespo - 2017-04-22, 09:48

Panowie a spora bedzie różnica w wykrzyż bez stabilizatora? Gra warta zachodu?
lukawa - 2017-04-22, 10:04

spora :-D , warta, bo zachodu tam ni ma :mrgreen: odkręcasz 4 łatwo dostępne śruby i wyjmujesz stabilizator, a zrobisz to na parkingu bez lewarka.
SamNaSamZSam - 2017-04-22, 10:28

chyba 6 śrub :D
Starscream - 2017-04-22, 21:46

Ja mam samuraja na codzien nie ma stabilizatora, reduktor 4.16 i jazda ok. Trzeba sobie jasno powiedzieć że w tym aucie nie ma komfortu i jakie by sie nie założyło resory czy amortyzatory. Dla osoby która pierwszy raz jedzie to dramat. Dla nas coś się zmieni w 5%.
Do tego trzeba się przyzwyczaić i polubić.

Krespo - 2017-05-03, 21:01

Mała aktualizacja.

Dziejszego dnia w końcu założyłem resory Mazura leśnik ( + około 4cm).
Samurai narazie stoi bez amortyzatorów, seryjne w ogóle się nie nadawały, były za krótkie. Muszę pomierzyć długości na wykrzyżach i coś dobrać.
Nie obyło się bez problemów. Jedno jarzmo nie chciało się odkręcić i pekło... zrobiłem prowizorkę i jakoś jest ok ale muszę pilnie kupić.abilni

Usunięty został stabilizator tak jak doradzaliście. Nie odczułem jakiejś negatywnej zmiany. Może przy szybszym pokonywaniu ronda lekko przechyla ale wciąż jest bezpiecznie i stabilnie.

Poniżej kilka fotek jak to wygląda:

Przed montażem. Klapnięte na maxa resory...



Założone resorki. Suzi stoi znacznie wyżej.





Mam wrażenie, że tył stoi wyżej niż przód :)



Tutaj różnica pomiędzy starymi oryginalnymi resorami a Mazurowymi leśnikami.



Wykrzyż niesamowicie poprawiony :OO W końcu można przejechać z pełną przyczepnością przez rów itp. Tu jeszcze sporo brakowało do końca wykrzyżu.



Kolejne modyfikacje wkrótce! :D

SamNaSamZSam - 2017-05-03, 22:07

przedłużyłeś odboje, czy tam w ogóle je masz? Bo tak kilka parowków jeszcze zaliczysz i się "S" porobią albo zawias klapnie jak stary.
Krespo - 2017-05-03, 23:49

Mam odboje oryginalne. Będą wymieniane za niedługo na nowe dłuższe.
querly - 2017-05-04, 18:49

Fajnie teraz stoi na tych resorach :) i tak jak SamNaSamZSam pisze odboje kombinuj bo zaraz ci klapną . Jak wrażenia po pierwszej jeździe ?? Przewody coś kombinowałeś z długością czy nie ?
Krespo - 2017-05-04, 18:54

Odboje juz mam, czekają na założenie. Kupiłem bycze jaja o długości 10cm kazdy.
Przewody hamulcowe starczają idealnie ale dla świetego spokoju wymienię na dłuższe.
Odczucia sa mega świetne ale póki nie kupie amorków to sie nie dowiem do końca 😀
A dzisiaj cos mi zaczęło pukać podczas przyspieszania i cofania ... Eh ciagle cos... 😞

DUŻY - 2017-05-04, 21:33

Krespo napisał/a:

A dzisiaj cos mi zaczęło pukać podczas przyspieszania i cofania ... Eh ciagle cos... 😞


Cybanty tył na pewno dokręcone? :mrgreen:

Krespo - 2017-05-04, 23:59

Jeden mi pękł i jest zrobiona chwilowo prowizorka, mam nadzieję, że to to :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group