|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - wrazenia i skutecznosc z jazdy na lock right 1530
albert - 2011-07-05, 12:03 Temat postu: wrazenia i skutecznosc z jazdy na lock right 1530 witam
mam pytanie- tylko do uzytkownikow tejze blokady
jak wyglada sytuacja podczas jazdy na asfalcie i w terenie,
czy blokada otwiera sie i zamyka kiedy trzeba,
czy jestescie zadowoleni z blokady?
slyszalem opinie , ze trzeba przyzwyczaic sie do innej charakterystyki jazdy i obslugiwac gazem by blokada nalezycie pracowala
pozdro
apex - 2011-07-05, 13:12
podłączam się do pytania, interesuje mnie czy LR z reduktorem 413 daje rade w trudnym terenie czy od razu lepiej zamontować ten od tysiączka?
albert - 2011-07-06, 22:58
panowie widze ze na glownym piszecie, moze tutaj-przynajmniej zostanie dla potomnych bo tam moze niedługo sie skasowac
Maverick - 2012-02-26, 23:29
odświeżę temat. Ktoś ma i użytkuje w swoim Suzuki?
Zawias - 2012-02-26, 23:49
Ja mam założoną i na razie wszystko gra.Za dwa tygodnie będę po ostrej jeździe i jak będzie tak dalej nie zapomnę o tym napisać.
Maverick - 2012-02-27, 00:11
Zawias napisał/a: | Ja mam założoną i na razie wszystko gra.Za dwa tygodnie będę po ostrej jeździe i jak będzie tak dalej nie zapomnę o tym napisać. |
Dzięki, czekam(y) na dalsze wieści.
Powodzenia:)
slavok - 2012-02-27, 00:57
dobrze wyregulowana daje radę, ale jak ktoś często goni po asfalcie i samochód służy mu do codziennego przemieszczania się po owym to może denerwować ;) w terenie jak najbardziej dobra sprawa.
Zawias - 2012-07-23, 20:14
Z tyłu LR działa bez zarzutu.Teraz pytanie: czy na przód można założyć 4 elementową,czy trzeba 2.
Qwai - 2012-07-23, 22:33
Żadną, LR nie nadaje się do przedniego mostu. Nigdy nie wiesz kiedy się nie rozłączy i zamiast skręcić pojedziesz prosto
Zawias - 2012-07-23, 22:52
Wiesz to z teorii czy praktyki ?
yahoo33 - 2012-07-23, 23:07
Czesc,
Co do wrażeń z jazdy po czarnym: Jeśli już jedziesz to jest git, trzeba tylko odpuszcza c gaz na zakrętach większych łukach żeby blokada mogła się rozłączyć. Lipa jest trochę przy ruszania i skręcie, np. skręt bezpośrednio spod świateł, wyjazd bramy etc. Blokada jest zapięta i jęczy napęd.
Co do wrażeń w terenie: Bajka, na szutrach fura chodzi aż miło, promień skrętu zmniejszył się, generalnie sama przyjemność. Co do błota to w miejscach gdzie musiałem włączać 4x4 przejeżdżałem na samym tyle. Na razie rajdu nie zaliczyłem ale niedługo mam nadzieje się to zmieni.
Pamiętaj że most musi być w bdb stanie, czyt. łożyska na osiach i łożyska w reduktorze też muszą być w dobrym stanie.
Co do LR na przód to na pirat4x4 odradzaja to rozwiązanie, że niby się nie rozłącza ale nie sprawdzone.
Zwias, po ostatnim rajdzie widzisz potrzebę przedniej blokady?
Zawias - 2012-07-23, 23:16
Na warmińskim była taka rzeźnia,że miejscami po płaskim nie dało się jechać.Blokada przodu by się przydała.
Qwai - 2012-07-24, 09:04
Miałem kiedyś z tyłu LR 1530 wiec wiem jak to działa i mam z przodu pneumatyczną więc wiem gdzie jadę jak ją włączę
yahoo33 - 2012-07-30, 10:14
Moja blokada coś ostatnio zaczęła mocno strzelać (brzdękać - jeśli to właściwa onomatopeja), wcześniej tego nie zauważyłem(zrobiłem na niej ok 300 km, wcześniej Zawias ją miał). Na zagranicznych forach piszą, że wszelkie strzelania, metaliczne dźwięki, przy ruszaniu etc. są jak najbardziej normalne. Przy skręcaniu słuchać ładne jak blokada pracuje, ale czasem przy skręcie klikanie jest dość głośne.
Most ma nowe łożyska, łożyska na wałku nowe, więc blokada powinna mieć dobre warunki pracy. Może coś się wysypało, sprężynki?
@Zawias: Czy u Ciebie też ta blokada czasem tak strzelała?
kostuch - 2012-07-30, 11:26
Mam już trzecią blokadę w moście (najpierw była 1510, potem 1530 a teraz znów 1510).
Zrobiłem na nich po asfalcie ładnych parę tysięcy km, więc trochę wiem o ich zachowaniu.
Jeżeli przy ruszaniu strzela, to już bardzo źle - za duże luzy w koszu, krzywy most, padnięte łożyska, zużyte zęby blokady, padnięte sprężynki - do wyboru
Na zakrętach ma regularnie klikać albo być stale spięta - najlepiej brać zakręty albo z całkiem wciśniętym sprzęgłem albo przyspieszając. Wszelkie kombinacje z hamowaniem silnikiem, półgazem, etc. powodują niekontrolowane strzały.
Jeżeli strzeli raz na parenaście kilometrów to nie jest nic złego - trzeba się przyzwyczaić.
yahoo33 - 2012-07-30, 11:48
Kostuch,
Dzięki za info., łożyska nowe, luz na koszu min. tak więc możliwe sprężynki albo zjechana blokada.
Fakt że stuki pojawiają się rzadko w zasadzie, gdzieś czytałem że wpływ może mieć różne ciśnienie w oponach, trące hamulce, nierównomiernie zużyte opony etc.
Pojeżdżę jeszcze trochę więcej i się zobaczy ;)
kostuch - 2012-07-30, 15:02
yahoo33 napisał/a: | gdzieś czytałem że wpływ może mieć różne ciśnienie w oponach, trące hamulce, nierównomiernie zużyte opony etc.
Pojeżdżę jeszcze trochę więcej i się zobaczy ;) |
Ja u siebie musiałem poprzekładać koła, bo się okazało że nalewki mają nieco inny obwód i jadąc na wprost miałem co kilkanaście metrów kliknięcie
Ciśnienie też musi być takie samo.
Generalnie blokada ta jest mocno wymagająca.
ps.
Luz na koszu to nie to samo co luz w koszu. Blokada musi mieć odpowiednią ilość miejsca, żeby się rozpinać.
Zawias - 2012-07-30, 19:44
U mnie oryginał - na prostym też strzeli-łożyska wymienione wszystkie przy montażu.
kostuch - 2012-07-30, 22:38
To jeszcze dodam, że przedtem miałem firmy Detroit Locker a teraz Spartan.
Spartan dużo solidniejszy mimo że nie ma renomy Detroit'a.
A 1510 i 1530 to tylko oznaczenia rodzajowe określające czy blokada jest dwu czy cztero elementowa.
jeżu - 2012-07-31, 08:52
kostuch napisał/a: | Mam już trzecią blokadę w moście (najpierw była 1510, potem 1530 a teraz znów 1510).
Zrobiłem na nich po asfalcie ładnych parę tysięcy km, więc trochę wiem o ich zachowaniu.
Jeżeli przy ruszaniu strzela, to już bardzo źle - za duże luzy w koszu, krzywy most, padnięte łożyska, zużyte zęby blokady, padnięte sprężynki - do wyboru
Na zakrętach ma regularnie klikać albo być stale spięta - najlepiej brać zakręty albo z całkiem wciśniętym sprzęgłem albo przyspieszając. Wszelkie kombinacje z hamowaniem silnikiem, półgazem, etc. powodują niekontrolowane strzały.
Jeżeli strzeli raz na parenaście kilometrów to nie jest nic złego - trzeba się przyzwyczaić. |
Z mojego doświadczenia z LR 1530 wynika, że na zakrętach na czarnym najlepiej nie przyspieszać i nie zwalniać, wtedy blokada rozłącza się równomiernie klikając.
|
|