|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - tylny most
Dziadek - 2011-07-14, 21:51 Temat postu: tylny most Proszę o pomoc.
Luz na wałku atakującym i wyciek oleju. Mam wymontowany most, zdjęte szczęki hamulcowe. Jak zdemontować resztę aby usunąć luz iwyciek.
Jestem "świeżym" posiadaczem Samuraja. wg.tabliczki jest to SJ500 1989r . Proszę również o wyjaśnienie ( ewentualnie wymiary) "Most szeroki" [/b][/i]
[ Dodano: 2011-07-14, 21:56 ]
Death1985 - 2011-07-15, 09:10
No jak chodzi o wycieki z mostu to na mur beton masz uszkodzony uszczeniacze w kazdym sklepie gdzie specjalizuja sie lozyskami to bez problemu znajdziesz uszczelniacze w sumie sa trzy prawa i lewa strona polosi i przy gruszce musisz wziasc wyciagnac zmiezyc wymiary wewnetrzny x zewnetrzny i grubosc i oni ci cos podpasuja albo wziasc ze soba interesujacy uszczelniacz na twojim miejscu wymienil bym wszystkie bo to groszowa sprawa i lozyska przy okazji a co do regulacji luz hmm wiem jedno ze sie ta grusze reguluje nie powiem ci jak bo nie wiem mam od tego kolesia w myslowicach ktory mi to robi chyba ze masz wyrobane zeby to bedziesz musial wymienic ta gruszke a co do wymiaru szerokiego mostu hmmm musial bym wlesc pod auto i zobaczyc i pomierzyc
Mam nadzieje ze troche pomoglem
Pozdro
Didymos - 2011-07-15, 12:58
Luz na ataku oznacza prawdopodobnie wybite łożyska, nie skasujesz tego ot tak, trzeba wyciągnąć główkę mostu, rozebrać prawie na części pierwsze i wymienić łożyska. Po wymianie trzeba ustawić położenie ataku względem talerza, właściwe luzy itp., instrukcja nie przewiduje ponownego użycia tulei rozprężnej między łożyskami ataku. Ja bym nie chciał tego robić
Dziadek - 2011-07-15, 18:25
Didymos napisał/a: | Luz na ataku oznacza prawdopodobnie wybite łożyska, nie skasujesz tego ot tak, trzeba wyciągnąć główkę mostu, rozebrać prawie na części pierwsze i wymienić łożyska. Po wymianie trzeba ustawić położenie ataku względem talerza, właściwe luzy itp., instrukcja nie przewiduje ponownego użycia tulei rozprężnej między łożyskami ataku. Ja bym nie chciał tego robić |
Dzięki
Właśnie jestem na etapie - jak wyciągnąć główkę. Czytałem , że trzeba wybić półosie ale nie jestem pewien.
Jak się nic nie da zrobić to kupię most i znów będę miał dylemat czy ? będzie taki sam. Stąd moje pytanie odnośnie "szerokości mostów. Mój ma 1180mm między kołnierzami do mocowania blach szczękowych. (mierzone miarą taśmową)
Ponieważ pierwszy raz jestem na forum(wogóle) - uczę się również sposobu porozumiewania między użtkownikami.
Dziekuję również za za pierwszą radę
Właśnie przed chwilą wyjąłem. 20.15
pozdrawiam
Kamil - 2011-07-15, 21:35
i ja mam problem, po wymianie uszczelniacza w tylnym moście na wałku od strony wału, słyszę stuki podczas jazdy,
przy okazji wymieniałem krzyżak, ale on pracuje lekko bez oporów
ile maksymalnie może być luzu na obrocie wałka wejściowego w tylnym moście?
Death1985 - 2011-07-17, 02:49
@Wiesz hehe dzisiaj grzebalem przy suce ale zapomnialem ci to pomierzyc bo cmialem spota na poligonie szybko szubko i wylecialo z glowy ale spoko jutro to zrobie
slavok - 2011-07-19, 18:50
Kamil napisał/a: | i ja mam problem, po wymianie uszczelniacza w tylnym moście na wałku od strony wału, słyszę stuki podczas jazdy,
przy okazji wymieniałem krzyżak, ale on pracuje lekko bez oporów
ile maksymalnie może być luzu na obrocie wałka wejściowego w tylnym moście? |
luzy to się mierzy jak się ma dyfer na wierzchu i ustawia się je za pomocą tego koła z dziurkami a nie kręcąc wałem to tak na przyszłość ;)
Dziadek - 2011-07-20, 23:14
Witam!
Pomimo ,że jestem swieżakiem n.t. samuraja - podzielę się informacją jak usunąłem luz i wyciek oleju z z główkimostu. Wykonałem to oczywiście dzięki pomocy forumowiczów i linków które wskazali.(również przy innych tematach)
1.Luz określiłem obracając koło. (sprawdziłem bo przy ruszniu słychać było stuk)
2.Po odkręceniu wału od wałka atakującego stwierdziłem luz tego wałka osiowy ok 2mm i poprzeczny, ponadto ślady wyciekającego oleju przy wyjściu wałka.
3.Recznie obracając za krzyżak odłączonego wału sprawdziłem luz na linii krzyżki,reduktor,skrzynia (były lecz nieduże)
4.Zdemontowałem główkę.
5.Po zdjęciu główki diagnoza się potwierdziła - luzy wałka atakującego i z tym związany luz między wałkiem i tarczą.
6.Zdemontowałem mechanizm różnicowy - pozostała obudowa z wałkiem atakującym
7.Powyjęciu uszkodzonego uszczelniacza stwierdziłem, że luz wynika ze złego założenia łożysk.(dwa łożyska stożkowe a między nimi tuleja rozprężna)
8.Wybiłem wałek z łożyska (od strony wału)
9.Ślady osadzenia łożyska i długość tulei wskazywały,że łożysko nie dochodziło do tulei i dlatego nie był ustalony luz łożysk.
10.Bieżnia ,koszyk i rolki były ok
11.Zamontowałem ponownie dobijając łożysko do wyczucia oporu kontrolując za każdym uderzeniem luz
12.Luzu nie wyczuwałem a wałek obracał sie lekko.
13.Zamontowałem mechanizm różnicowy i wyregulowałem tarczami luz między zębatką wałka a tarczą (2 łożyska stozkowe)
Pozostały drobne luzy wynikające z luzu na wieloklinach i satelitach.
Zrobiłem parę fotek jak się nauczę opisywać i ktoś byłby zainteresowany to zamieszczę.
Długość pochwy mostu 1200mm (szeroka czy waska ?)
Pozdrawiam
vsh - 2011-07-21, 14:07
jak masz zdjecia to wrzucaj zawsze komus sie moze przydac :) dla jednych rzeczy banalne sa dla innych nieodgadnięta zagadką ;)
pzdr
Buniek85 - 2011-08-10, 19:53
witam, zauwazylem ze zaczol ciec tylny most w miejscu gdzie laczy sie z walem napendowym czy to wina uszczelniacza???
jakie powinien miec wymiary, moze ma ktos jakis nr katalogowy
tytus - 2011-08-10, 23:38
Dziadek napisał/a: |
Zrobiłem parę fotek jak się nauczę opisywać i ktoś byłby zainteresowany to zamieszczę.
|
Wrzucaj wrzucaj, nie każdy jest mechanikiem od początku więc wszystkie tutoriale są mocno pomocne
Buniek85 - 2011-08-11, 16:42
czy to jest ten uszczelniacz co wchodzi w polaczenie mostu tylnego z wałem http://allegro.pl/uszczel...1729851093.html
Dziadek - 2011-08-15, 20:36
Buniek85 napisał/a: | witam, zauwazylem ze zaczol ciec tylny most w miejscu gdzie laczy sie z walem napendowym czy to wina uszczelniacza???
jakie powinien miec wymiary, moze ma ktos jakis nr katalogowy |
Witam !
Uszczelniacz wałka : 40x72x10 ja zastosowałem 40x72x12 dwuwargowy - kupiłem w sklepie z częściami do ciągnikow rolniczych (w sklepach z częściami samochodowymi nie mieli ) - ok 10zł
Ponieważ w związku z wyciekiem oleju musiałem usunąć luz na łożyskach wałka - przeczytaj mój wcześniejszy post.
Wysłany: 2011-07-20, 23:14
Witam!
Pomimo ,że jestem swieżakiem n.t. samuraja - podzielę się informacją jak usunąłem luz i wyciek oleju z z główkimostu. Wykonałem to oczywiście dzięki pomocy forumowiczów i linków które wskazali.(również przy innych tematach)
1.Luz określiłem obracając koło. (sprawdziłem bo przy ruszniu słychać było stuk)
2.Po odkręceniu wału od wałka atakującego stwierdziłem luz tego wałka osiowy ok 2mm i poprzeczny, ponadto ślady wyciekającego oleju przy wyjściu wałka.
3.Recznie obracając za krzyżak odłączonego wału sprawdziłem luz na linii krzyżki,reduktor,skrzynia (były lecz nieduże)
4.Zdemontowałem główkę.
5.Po zdjęciu główki diagnoza się potwierdziła - luzy wałka atakującego i z tym związany luz między wałkiem i tarczą.
6.Zdemontowałem mechanizm różnicowy - pozostała obudowa z wałkiem atakującym
7.Powyjęciu uszkodzonego uszczelniacza stwierdziłem, że luz wynika ze złego założenia łożysk.(dwa łożyska stożkowe a między nimi tuleja rozprężna)
8.Wybiłem wałek z łożyska (od strony wału)
9.Ślady osadzenia łożyska i długość tulei wskazywały,że łożysko nie dochodziło do tulei i dlatego nie był ustalony luz łożysk.
10.Bieżnia ,koszyk i rolki były ok
11.Zamontowałem ponownie dobijając łożysko do wyczucia oporu kontrolując za każdym uderzeniem luz
12.Luzu nie wyczuwałem a wałek obracał sie lekko.
13.Zamontowałem mechanizm różnicowy i wyregulowałem tarczami luz między zębatką wałka a tarczą (2 łożyska stozkowe)
14 Założyłem uszczelniacz 40x72x12
Pozostały drobne luzy wynikające z luzu na wieloklinach i satelitach.
tytus - 2011-08-22, 19:56
Dziadek napisał/a: |
Witam!
Pomimo ,że jestem swieżakiem n.t. samuraja - podzielę się informacją jak usunąłem luz i wyciek oleju z z główkimostu. |
moziembl - 2012-04-10, 22:49
Odświeżając temat, czy warto brać taki zestaw
http://allegro.pl/lozyska...2262833009.html
Czy lepiej kupić łożyska oddzielnie i uszczelniacze oddzielnie ? Znalazłem Koyo za 130 PLN parka
|
|