Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Szybko padające uszczelniacze pochwy/półos przedniego mostu

Qwai - 2017-07-13, 11:00
Temat postu: Szybko padające uszczelniacze pochwy/półos przedniego mostu
Cześć

Problem jest z szybko padającymi uszczelniaczami przednich półosi. Wygląda na to jakby był za duży luz pomiędzy pochwą a półosią.
Niestety wydaje mi się że nie ma tam żadnej wymiennej tulei??

Jedyna o której wiem to tuleja prowadząca przegub ale ona chyba nic tu nie ma do rzeczy?
Raz na kilka rajdów muszę to wymieniać a auto podróżuje na lawecie więc wydaje mi się że to bardzo często.

Prośba o Wasze sugestie.

Pozdrawiam
Tomek

SamNaSamZSam - 2017-07-13, 11:22

ja bym sugerował przyglądnąć się właśnie tej tulei: https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Tuleja-prowadzaca-przegub-w-piascie-Vitara-Samurai-Jimny/215

Zdaje się, że Starscream walczył podobnie i dopiero wymiana tulei rozwiązała kłopot. Można też pewnie całą piastę używkę w dobrym stanie za mniejsze pieniądze dostać i testowo podmienić.

bulimierz - 2017-07-13, 11:35

Tuleja prowadząca przegub musi być w dobrym stanie, bo stanowi podparcie dla przegubu, który jest podparty w koszu i we wspomnianej wcześniej tuleji lozyskowej. W przeciwnym wypadku masz duży luz promieniowy układu półoś-przegub.

[ Dodano: 2017-07-13, 11:36 ]
Przepraszam, Sam już to zasugerował, jak już pisałem... problem z czytaniem mam :mrgreen:

Qwai - 2017-07-13, 13:24

Popatrzę na nią jak będę rozbierał most ale jestem trochę sceptyczny. Na samym przegubie jest tyle luzu żeby rozwalić simering.
Coś powinno ograniczać "bicie" półosi na wyjściu z pochwy.

bulimierz - 2017-07-13, 13:27

To dobrze, nie należy walić na ślepo, bo wujek tak powiedział.
kostuch - 2017-07-13, 16:29

Przecież półoś pozycjonuje się z jednej strony w kole koronowym a z drugiej w sprzęgiełku/zabieraku.
Jeżeli przegub jest ok, to nic nie ma prawa rozbijać uszczelniacza który jest (mniej więcej) między tymi punktami.
Chyba że umiera koło koronowe (u mnie np było popękane) albo sprzęgiełko albo koszyk w przegubie.

Można doraźnie włożyć też mniejszy uszczelniacz - może już wydarło rowek na półosi?

Salata123 - 2017-07-13, 21:01

Może być jeszcze krzywa pochwa. Niedrożne odpowietrzenie, szczególnie, że masz blokadę, przy około 4-5 barach olej przeciska się już każda guma :mrgreen:
bulimierz - 2017-07-13, 22:02

Sprzegielko nie pozycjonuje przegubu.
Podparcie od tej strony zapewnia tuleja slizgowa zabudowana w zwrotnicy.

Qwai - 2017-07-14, 08:32

Odpowietrzenie jest drożne.

Widzę że jesteście dość jednoznaczni. W wolnej chwili rozłożę to i zweryfikuję te tuleje.

Dzięki za pomoc

Salata123 - 2017-07-15, 08:04

Tuleja al zgoda przegubu jest w czopie piasty :-)
bulimierz - 2017-07-15, 21:26

Kolego Sałata, a na polski mógłbyś to przełożyć?
Starscream - 2017-07-15, 21:40

Tak samo walczyłem i wymieniłem te tuleje + dałem ciaśniejsze simeringi bo półoś już podtarta. Chyba drugi rok albo trzeci kulam bez wycieku. Te ciaśniejsze simeringi są węższe ale to nie przeszkadza wystarczy nie wbijać do oporu.
Winne są tylko i wyłącznie te tulejki to taka informacja dla tych co chcą dorobić jakąś ideologie:)))

DUŻY - 2017-07-16, 17:56

Starscream napisał/a:
....
Winne są tylko i wyłącznie te tulejki to taka informacja dla tych co chcą dorobić jakąś ideologie:)))


Bananowa pochwa też może być winna.

Starscream - 2017-07-16, 18:38

To już skrajności, a to zwykły materiał eksploatacyjny, podlegający wymianie.
Salata123 - 2017-07-16, 23:17

bulimierz napisał/a:
Kolego Sałata, a na polski mógłbyś to przełożyć?


Pisałem, że tuleja z fosforobrązu, osiująca przegub, osadzona jest w czopie piasty a nie w zwrotnicy. :-)

bulimierz - 2017-07-17, 07:56

Ahaaaaa... Dzieki. Tak po prawdzie to wolałbym się dowiedzieć czy nasze sugestie pomogły w czymkolwiek.
Słabo czytam, dlatego podręcznika nie przypisuje, o wybaczenie proszę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group