Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Suzuki samurai 1.3 gaźnik 'AISAN" JAK podłączyć ?

varook2 - 2017-11-14, 19:26
Temat postu: Suzuki samurai 1.3 gaźnik 'AISAN" JAK podłączyć ?
Witam wszystkich, zmieniam gaźnik z ponego 1.5 z ręcznym ssaniem na oryginalny gaźnik AISAN z automatycznym ssaniem, i teraz problem jest w tym ze samiec nie miał nigdy ssania automatycznego, z gaźnika wychodzą trzy przewody elektryczne , potrzebuje jakieś zdjęcia gdzie te kable mają iść czy coś dodać, czy przerobić ?? samiec pali bez podłączenie tych kabli tylko trzyma 3tys obrotów i falują lekko... proszę o pomoc
acze - 2017-11-14, 23:16

A po co wsadzasz ten oryginalny? Co było z Ponym nie tak?
Oryginalny gaźnik miał ssanie automatyczne, nie pamiętam czy przypadkiem nie miał tego na podstawie temperatury wody (coś słyszałem, ale nie jestem pewny).
Do tego jakieś patenty z podnoszeniem obrotów przy wzroście obciążenia elektrycznego, itd.

Generalnie rzeźba ludowa.

varook2 - 2017-11-15, 09:37

Gaźnik od ponego wymaga regeneracji, ponieważ palił 100L/100km i puszcza paliwa w pod ciśnienie,dlatego chce zmienić na oryginalny który jest w bardzo dobrym stanie... tylko te ssanie żeby tylko jak złapie temperaturę żeby mu puszczało klapke, jeśli chodzi o obciążenie prądu nie potrzebuję tego
acze - 2017-11-15, 11:13

No w oryginalnym ssanie jest automatyczne: http://forum.difflock.com...46f6e353e11b113
Oczywiście podciśnieniowo, jak wszystko w tym gaźniku.

Tylko nie widzę, czy woda ma przechodzić przez gaźnik, czy jest po prostu obok.

Z tego co widzę po obrazkach da się przerobić na ręczne ssanie.

varook2 - 2017-11-15, 14:23

Dzięki kolego za link :) Z tego co mi się wydaję to chyba w korpusie gaźnika płyn krąży, ale dalej nic nie wiem o podłączeniu tych dwóch "czujników" dwa zdjęcia gaźnika i tych nieszczęsnych przewodów...

http://www83.zippyshare.com/v/BK7eUf2z/file.html

http://www83.zippyshare.com/v/COafzKGP/file.html

SamNaSamZSam - 2017-11-15, 15:29

chyba w manualu jest opisany właśnie gaźnik AISAN-a... :roll:
varook2 - 2017-11-15, 16:28

No jest jest w manualu, tylko o elektryce jego niema nic gdzie jaki kabel z trzech ma iść, a jak patrzę na schemat instalacji to nic nie rozumiem, które to w ogóle są te dwa czujniki na schemacie...
manias79 - 2017-11-15, 16:32

SamNaSamZSam napisał/a:
chyba w manualu jest opisany właśnie gaźnik AISAN-a... :roll:


Tak jest i to bardzo piękne opisany (in inglisz of kors) http://www.suzuki4x4.net/manual/

varook2 - 2017-11-15, 18:05

Możesz podesłać mi linka który to dokładnie, bo nie chcą mi się ładować wszystkie
manias79 - 2017-11-15, 18:52

http://adf.ly/1OBzB4 lub wejdź na np. chomikuj.pl i poszukaj "SJ413 factory manual".
Didymos - 2017-11-15, 21:30

Na gaźniku nie ma żadnych czujników, kable są od elektrozaworu, skoro są trzy, to najmarniej od dwóch elektrozaworów, niektóre ułomne wersje z usa miały gaźnik i dodatkowo kompa do sterowania różnym ekobadziewiem.
Jeden elektrozawór odcina paliwo do dyszy wolnych obrotów i ten koniecznie musi być podpięty, drugi to chyba było jakieś ekoodpowietrzenie komory pływakowej, sterowane przez kompa, podłącz na oba zawory + po stacyjce (i oczywiście masę gdzieś na silnik), analiza naoczna, ewentualnie multimetr powinny wystarczyć do rozkminienia gdzie który kabel.
Dawno z tym gównem nie miałem do czynienia (i oby już nigdy), ale coś mi się kojarzy, że ssanie było uruchamiane podciśnieniem za pomocą zaworu termicznego, m.in. dlatego przez gaźnik przechodzi ciecz chłodząca.
W manualu jest dokładnie rozrysowany i opisany każdy element tego gaźnika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group