|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - skrzynia z żuka
ilio - 2010-08-07, 19:04 Temat postu: skrzynia z żuka http://www.suzuki-samurai.nl/volvo/volvo-eng.html
przekładnie z volvo cięzko jest namierzyć
ale w polskiej wersji można spróbować założyc skrzynie z żuka
z naciskiem na można spróbować
flansze połączyć na sprzęgle gumowym a wieloklin na - wale z jednym krzyżakiem nasadzanym na wieloklin
ciekawe czy się zmieści pod podłogą i czy długość będzie się zgadzała
http://allegro.pl/item116..._3_biegowa.html
przełożenia skrzyni 3 lub 4 biegowej
Przełożenia biegów [I / II / III / IV / R]
3,11 / 1,77 / 1,00 / - / 3,74
3,75 / 3,37 / 1,48 / 1 / 3,75
suzi dostanie prawdziwe żółwie biegi
ale nie zyska na wyższej prędkości bo skrzynia ma przełożenie na 4 biegu 1
mcs0 - 2012-02-16, 22:01
no ciekawy pomysł:) jako pomysłodawca jedno głośnie zostałeś wybrany na pionierskie zmotanie tego patentu
patrząc na 1 link by trzeba kolejną wajchę dać pomiędzy dwoma obecnymi i jakoś usprzęglić?? albo wrzucać te biegi tylko stojąc....poza tym ja sie nie znam i mogę się mylić
jeżu - 2012-02-17, 08:40
ilio jeśli masz taką skrzynie pod ręką to pomierz, jestem ciekawy czy wejdzie w miejsce walu skrzynia-reduktor.
dodge - 2012-02-17, 10:15
dł-25cm ,szer-20cm, wys-22cm +- ja mam wersie 3 piegową zamontowaną w ciapku
mcs0 - 2012-02-18, 19:42
to jakie było by przełożenie jak by wbić na żukowskiej na I i na samurajowej np I?? żuk 3,75 i samurai 3.652 i to sumujemy?? wychodzi 1:7,402 co do zwolnienia to jak na żukowatej wbijesz III albo IV to masz przełożenie 1 czyli jak by nie było tej skrzyni
ze strony Danielsa
przełożenia (1 bieg) 3.652
(2 bieg) 1.947
(3 bieg) 1.423
(4 bieg) 1.000
(5 bieg) 0.864
(wsteczny) 3.466
przełożenie dyferencjału 3.727
jak źle myślę to mnie sprostujcie:)
ilio - 2012-02-18, 19:57
mcs0 napisał/a: | to jakie było by przełożenie jak by wbić na żukowskiej na I i na samurajowej np I?? żuk 3,75 i samurai 3.652 i to sumujemy?? wychodzi 1:7,402 co do zwolnienia to jak na żukowatej wbijesz III albo IV to masz przełożenie 1 czyli jak by nie było tej skrzyni
ze strony Danielsa
przełożenia (1 bieg) 3.652
(2 bieg) 1.947
(3 bieg) 1.423
(4 bieg) 1.000
(5 bieg) 0.864
(wsteczny) 3.466
przełożenie dyferencjału 3.727
jak źle myślę to mnie sprostujcie:) |
przełożenia się niestety mnoży ...
1:13,7
na pierwszym biegu pierwszej skrzyni i pierwszym drugiej prędkość max 5 km/h dobre pod stromą asfaltową górkę
niestety ale nie jestem w stanie wyliczyć momentu obrotowego lub skręcającego na półosi napędowej
mcs0 - 2012-02-19, 10:09
1:13,7 a do tego 5.125 w moście to może być za wolno ... chociaż kto wie:) jak ma się skrzynkę żukowską to warto spróbować
ilio - 2012-02-19, 13:32
mcs0 napisał/a: | 1:13,7 a do tego 5.125 w moście to może być za wolno ... chociaż kto wie:) jak ma się skrzynkę żukowską to warto spróbować |
dobre jako rockcrawler do jazdy normalnej 80% przełożeń się nie nadaje
mcs0 - 2012-02-19, 21:48
ktoś będzie musiał to zrobić jako pierwszy:) przeglądając pirate4x4 to 90% samców ma takie zmoty no ale oni to tylko rockcrawler lubują samiec z takimi przełożeniami to by się chyba wygrzebał ze wszystkiego
jeżu - 2012-02-20, 07:18
ilio napisał/a: | mcs0 napisał/a: | 1:13,7 a do tego 5.125 w moście to może być za wolno ... chociaż kto wie:) jak ma się skrzynkę żukowską to warto spróbować |
dobre jako rockcrawler do jazdy normalnej 80% przełożeń się nie nadaje |
Jakby to inaczej policzyć to okazuje się całkiem sensowne. Liczyliście przełożenie względem skrzyni biegów. Po przemnożeniu skrzyni żuka i reduktora od 413 otrzymujemy przełożenia zbliżone do aftermarketowych reduktorów 6,5 i 4,16:
3,11*2,26=7,02
1,77*2,26=4,00
mcs0 - 2012-02-20, 08:34
to wtedy by trzeba na samuraiowej skrzyni na IV jeździć
1.00*3,11*2,26=7,02
1,00*1,77*2,26=4,00
jeżu - 2012-02-20, 12:33
mcs0 napisał/a: | to wtedy by trzeba na samuraiowej skrzyni na IV jeździć
1.00*3,11*2,26=7,02
1,00*1,77*2,26=4,00 |
Celowo nie umieściłem w obliczeniach samuraiowej skrzyni biegów, ponieważ jest ona elementem niezmiennym w obu przypadkach. Celem było porównanie przełożeń z dodatkową skrzynią żuka z przełożeniami reduktora 4,16 i 6,5 ale bez dodatkowej skrzyni. Jak widać powyżej wbijając pierwszy bieg na skrzyni żukowskiej mamy mniej więcej przełożenie jak na reduktorze 6,5:1, wbijając dwójkę jedziemy mniej więcej jak z reduktorem 4,16, po wbiciu trzeciego biegu wracamy do oryginału czyli 2,26. Jeśli moje rozumowanie jest błędne to proszę o sprostowanie mojej wypowiedzi.
sokratesb - 2012-02-22, 16:15
Ciekawie by się tak jeździło.
Czyli z taką skrzynią V-Max Samiego byłby taki sam jak na oryginalnej skrzyni na czwórce?
Suzuka 4x4 - 2012-02-22, 18:09
to ponad 130 :) ale oczywiście mowie z góry :) he he
sokratesb - 2012-02-22, 21:29
No właśnie z góry. Szkoda, że w tej żukowskiej nie ma piątki o takim przełożeniu około 0,5.
A czy żukowska skrzynia nie jest zbyt mało trwała? Ponoć się synchronizatory szybko rozsypywały. No chyba, że slavok, emil lub ktoś inny zrobi jakieś trwalsze to wtedy super będzie.
jeżu - 2012-02-23, 14:40
sokratesb napisał/a: | Ciekawie by się tak jeździło.
Czyli z taką skrzynią V-Max Samiego byłby taki sam jak na oryginalnej skrzyni na czwórce? |
Jeżeli wbijesz najwyższy bieg w skrzyni żukowskiej (3 lub 4 zależnie od wersji) to otrzymasz przełożenia oryginalne samuraia, takie jak przed zamontowaniem skrzyni z żuka.
|
|