Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - Szukam części do suzuki samurai - korektor siły hamowania

Patryk - 2018-01-04, 15:38
Temat postu: Szukam części do suzuki samurai - korektor siły hamowania
Witam,

poszukuje dla taty samochodu części korektor siły hamowania. Nigdzie nie jest dostępne.
Mam nadzieje że mi tutaj pomożecie może ktoś ma sprawny na sprzedaż albo wie gdzie dostać taki nowy.
(bo zawsze słyszę że do tego modelu niestety nie ma)

suzuki samurai 1.3 1998 51kW
vin VSESJ00V00205635

Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc.

W załączniku zdjęcie części.

Pozdrawiam,
Patryk

SamNaSamZSam - 2018-01-04, 23:14

Wrzuć proszę zdjęcie na jakiś serwer fotek typu imgur.com bo ja np. tej foty nie widzę.

Pytałeś w ASO? Co się stało z obecnym korektorem?

Patryk - 2018-01-05, 12:30

Tu proszę zdjecie.

https://imgur.com/a/NxHmK

hamulec niby jest ale łapie w samej podłodze albo wcale

SamNaSamZSam - 2018-01-05, 14:25

Patryk napisał/a:
hamulec niby jest ale łapie w samej podłodze albo wcale


Na takie objawy to po mojemu korektor w ścieżce diagnostycznej dałbym daleko za sprawdzeniem samoregulatorów w bębnach, średnicy bębnów i grubości okładzin, zapowietrzenia układu. Nie ma hamulca z tyłu czy z przodu też? Ręczny działa? Jak podpompujesz kilka razy pedałem to łapie wcześniej?

stachura44 - 2018-01-05, 14:39

powiedz ojcu niech z poloneza trucka załozy. nowki chodza po 50pln. i nawet pasuje na sruby ;-)
RadioOp - 2018-01-12, 16:43

Obawiam się, że taki objaw to felerne samoregulatory. Sam mam z nimi odwieczny problem i te same objawy.
Junior - 2018-01-17, 11:07

Dokładnie jak koledzy piszą raczej samoregulatory. A jesli bębny będą do wymiany (o ile to santana) to taniej wyjdzie przerobic na tarcze...
Starscream - 2018-01-21, 20:29

w sumie jak masz do wymiany bębny to zawsze taniej wyjdą tarcze a jeśli ciut drożej to na pewno lepiej
Sloma1988 - 2018-01-21, 22:03

tylko jak to ma sie pozniej do prowadzenia np w trakcie gwaltownego hamowania? czy to prawda ze bez korektora dupa potrafi wyprzedzic?
Sqarek - 2018-02-22, 16:48

Sloma1988 napisał/a:
tylko jak to ma sie pozniej do prowadzenia np w trakcie gwaltownego hamowania? czy to prawda ze bez korektora dupa potrafi wyprzedzic?


Tak. Znajomy tak ma. Kupił samuraia bez korektora i przy mocniejszym hamowaniu, w szczególności na mokrym asfalcie, samochód stawia bokiem. Samurai niestety jest lekką konstrukcją szczególnie z tyłu i bez korektora takie rzeczy będą się działy.

notatnik21 - 2018-02-24, 16:16

kurde, sam szukam rozwiaznaia teraz
Starscream - 2018-02-25, 18:24

Sqarek napisał/a:
Sloma1988 napisał/a:
tylko jak to ma sie pozniej do prowadzenia np w trakcie gwaltownego hamowania? czy to prawda ze bez korektora dupa potrafi wyprzedzic?


Tak. Znajomy tak ma. Kupił samuraia bez korektora i przy mocniejszym hamowaniu, w szczególności na mokrym asfalcie, samochód stawia bokiem. Samurai niestety jest lekką konstrukcją szczególnie z tyłu i bez korektora takie rzeczy będą się działy.

Bzdury jakieś gadacie - ja ma bębny korektora już nie mam od początku czyli 8 lat i jezdzi się normalnie, to jest tak zbędny badziew jak przedni stabilizator, korektor to na tarcze mozna założyć przy pompie taki regulowany

robertisyn - 2018-08-05, 20:18

ktoś kiedyś rozbierał ten korektor??? Co tam drzemie w środku???Jakiś tłoczek z o-ringiem???
fakir - 2019-01-03, 17:32

Czy ktoś z was dysponuje schematem układu hamulcowego od samuraia z 97 roku?
Widzę, że dwa przewody wychodzą z pompy, jeden idzie na zaciski przednie, a drugi na bębny z tyłu?

Gdzie znajduje się dokładniej korektor siły hamowania i jaką on pełni funkcje?


U mnie również ściąga auto do prawej przy gwałtowniejszym hamowaniu, po wstępnych analizach okazało się, że samoregulatory w bębnach są zapieczone, oraz w przednim prawym zacisku tłoczek nie cofa się jak powinien i koło stawia opór.

Samoregulatory już sobie ogarnąłem i chodzą jak talala, pozostaje kwestia zacisków, wymienię reperaturki w obu.

W sumie to trzeba uważać na tą blaszkę (zapadkę) która obraca zębatą nakrętką na ramieniu samoregulatora, ponieważ przy mocno cofniętych szczękach i szybkim deptaniu na hamulec zapadka samoregulatora nie nadąża wracać i zeskakuje z zębatej nakrętki, a następnie nie działa jak powinno, także po założeniu bębnów kiedy jesteśmy pewni że szczęki rozeszły się i opierają się o powierzchnie cierną bębna warto zdemontować bęben i skontrolować czy zapadka samoregulatora jest na swoim miejscu.


Ale wcześniej chciałbym wiedzieć jak funkcjonuje ten układ i czego się spodziewać.

kurt_ - 2019-01-03, 19:56

Znajduje sie na ramie od srodka, wchodzi do niego przewód i idzie na tył na prawy beben, z niego na lewy.
W regulatorze jest "zmniejszane" ciśnienie.

Starscream - 2019-01-03, 22:21

i generalnie jest do niczego nie potrzebny :mrgreen: :mrgreen:
fakir - 2019-01-04, 00:39

Aha, czyli jeden z przewodów pompy hamulca idzie na przednie zaciski, a drugi przewód z pompy idzie ma ten śmieszny regulator a z niego idą dwa przewody ma bębny?
kurt_ - 2019-01-04, 07:26

Jak mnie pamięć nie myli to wszystko idzie przez niego w oryginale... Nie mam oryginału więc ciężko powiedzieć :)
fakir - 2019-01-21, 19:45

to o to chodzi? https://allegro.pl/oferta/korektor-hamowania-fso-polonez-lucas-nowy-oryginal-7516960476
Starscream - 2019-01-21, 20:58

nie
korektor
pierwsze zdjęcie z naszego forum

fakir - 2019-01-23, 06:18

Mam wersje Santana z systemem hamulcowym lucas, i u mnie korektor ma jedno wejscie i wyjscie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group