|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Knajpa u "Samiego" - zapytanko jaki samurai
pawciotdi - 2011-07-27, 18:25 Temat postu: zapytanko jaki samurai Jakiego samuraia polecacie do jazdy typowo rekreacyjnei i dla mysliwego?
chodzi mi o silnik 1.0 czy 1.3?
rocznik( tak żeby był robiony w Japonii, a nie w angli czy hiszpanii)?
LPG 9 z miłą checią żeby już byl z LPG?
musi być blaszak, ew czy da się dospawać jakieś blachy żeby z kabrio zrobić blaszaka?
kwota do wydania 6 000
MUSI BYC SAMURAI, vitara, feroza odpada za wielkie silniki
gluch34 - 2011-07-27, 22:09
Polecił bym ci Samuraia z 1.3 na wtrysku ciężko by ci było znaleźć japończyka za 6 koła :( , jak chcesz pojeździć dobrze bez dokładki to musisz zapomnieć o LPG bo za 6000 trudno bedzie znaleźć nie zgnitego z LPG ale życze co żebyś znalazł
punix - 2011-07-27, 22:33
Japończyk, hiszpan - mało ważne, ważny stan. Za 6k może być ciężko znaleźć przyzwoity egzemplarz na wtrysku - albo blacharsko, albo mechanicznie będzie słabszy. Chociaż okazje podobno się trafiają
gluch34 - 2011-07-28, 00:32
Kolego może nie wiesz ale jest różnica japończyki nie gniją jak hiszpany :)
punix - 2011-07-28, 01:15
Może jeszcze nie oglądałeś zbyt wielu, ale po kilkunastu latach równie łatwo możesz znaleźć zgnite japońce, jak i zdrowe hiszpany
Kwestia egzemplarza - a gniją wszystkie
albert - 2011-07-28, 10:12
moj hiszpan z 1994 r zawstydziłby nie jednego japonca, . Nie mówie ze nie moze cos sie kryc pod farba ale jak patrze wasze fotki to nie które juz hoho.....
joj - 2011-07-28, 13:21
Kolego, jak dla myśliwego to rzeczywiście tylko blaszanka (broń w aucie). Polecam balszankę z podwyższanym dachem (a'la landrover). Sam m.in. taką jeździłem jako pierwszym Samuraiem. Był to silnik 1.3 na gaźniku i w terenie sprawował się świetnie, a wysoki dach chronił przed uderzeniem głową w dach szczególnie na hoopach, no i ten wygląd Do 6 koła wyniesie Cię tylko jeśli sprowadzisz samemu i samemu wyspawasz (ew. u znajomego mechanika), a LPG to dodatkowy koszt ok 2500-3000pln i tak proponuje zrobić - montować nowy, na starym kilkuletnim wszystko się z reguły już pier....li.
Co do silników 1.0, czy 1.3, jeżeli rekreacyjnie również na trasę to 1.3, czuć różnicę w mocy, jeżeli pytanie czy wtrysk czy gaźnik - wtrysk mniej pali, żwawszy, ale komputer..., a gaźnik można podtapiać i myć, ale co roku po jeździe w terenie musiałem regulować, a to natrętne już było więc sprzedałem...
punix - 2011-07-28, 14:07
Jak będzie gaz, to nie ma większego znaczenia, że to gaźnik
Sekwencji nie ma specjalnego sensu tam ładować - 1500 za instalację spokojnie się zamknie.
Maverick - 2011-07-28, 14:12
a Samurai ma wtrysk wielopunktowy czy jednopunktowy?
Czy da się sekwencje do jednopunktowego wstawić?
punix - 2011-07-28, 14:20
Jednopunktowy wtrysk albo gaźnik - gdzieś koło 2000 pojawiły się egzemplarze z silnikiem jimniego i tam już chyba jest wielopunktowy.
Sekwencję da się wstawić, tylko niepotrzebnie podnosi to koszt instalacji.
joj - 2011-07-28, 14:39
Jimny ma wielopunktowy, ale Samuraia z wielopunktowym nigdy nie widziałem, ani o nim nie słyszałem i raczej takich w EU nie było
pawciotdi - 2011-07-28, 18:01
blaszak dla tego że bedzie woził karme do pasnika, plandeka pewnie szybko by sie podarła, żeby obnizyć koszty to byłbym za 1.0 z lpg, a co do blacharki to ważne żeby rama byla zdrowa, podloge sobie pospawam sam ,a błotniki drzwi to mam w .... no jeśli już wyskoczy otwor średnicy kliku cm to cos pomysle
Suzuka 4x4 - 2011-07-28, 19:10
Ale nie kupuj 1.0 jak kupować to tylko 1.3 na wtrysku :)
P.S nie było nigdy samurai na wielopunktowym :) Były dwa rodzaje wtrysku ale oba był jednopunktowe :)
punix - 2011-07-28, 20:13
Wydaje mi się, że hiszpany (już jako santany) wychodziły dokładnie z tym samym silnikiem, co jimny w tym samym czasie. Ale mogę się mylić
Suzuka 4x4 - 2011-07-28, 21:18
Na pewno nie a szkoda
Marcinek - 2011-07-29, 10:50
Korzystając z tematu chciałbym się dowiedzieć jak to jest w praktyce z tymi wersjami.. Chodzi mi głównie o takie małe porównanie jak się ma jazda terenowa wersji SJ413, SJ410 i samuraia.
Najbardziej ciekawi mnie jak sprawuje się w terenie SJ410 w porównaniu z pozostałymi wersjami, ogólnie litrowy silnik o niewielkiej mocy na pierwszy rzut oka nie nastraja pozytywnie, może wydawać się, że w niektórych momentach może brakować mu mocy, ale patrząc dalej w czysto techniczne dane jest to samochód sporo lżejszy z krótszymi przełożeniami zarówno reduktora jak i mostów, tylko ja, jako na razie teoretyk jazdy terenowej, nie bardzo wiem jak to wpływa na zachowanie w błocie:) Zwróciłem jeszcze uwagę, że w SJ410 często można spotkać się z blokadą tylnego mostu, co jak przypuszczam również wpływa pozytywnie na właściwości jazdy.
Zastanawia mnie również kwestia rozwojowości tych modeli, SJ 410 raczej nie jest dobrą bazą do większych modyfikacji, a jak powszechnie wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia a raczej jeżdżenia.. I jeszcze jedna kwestia, jak jest z częściami zawieszenia, są one kompatybilne między wersjami?
pawciotdi - 2011-07-29, 16:17
koledzy dzieki z apodpowiedzi a szerokie mosty od kiedy wyszly? mi zalezy na ekonomice raczej niz na osiagach tak wiec 1.0 wystarczy do rekreacji i polowań , a poszalec lubie ale audikiem :)
[ Dodano: 2011-07-29, 16:30 ]
a jeszcze jedno pytanie czy wąskie mosty są gorsze bo sie psuja czy gorsze bo w terenie slabiej auto sie spawuje
Suzuka 4x4 - 2011-07-29, 19:42
Gorsze są dla tego że będzie więcej wywrotny
[ Dodano: 2011-07-29, 19:45 ]
A lepsze znów dla tego że będą dawać rade większym oponą i nie będą się uśmiechać :)
punix - 2011-07-29, 20:44
A gorsze, bo nie ma wzmacnianych półosi, jeśli chodzi o rozwojowość
Suzuka 4x4 - 2011-07-29, 20:47
Eeee na pewno ?? z tego co ja wiem są takie specjalne zaciski na pół oście żeby je nie rozwalało , tylko nie wiem jak się to nazywa
punix - 2011-07-29, 20:49
Te wzmocnienia pasują chyba do szerokich i wąskich, ale to jednak nie są półosie HD
Osobna kwestia, że ze względu na cenę rzadko kto takie wrzuca
gluch34 - 2011-07-30, 00:21
wąskie i szerokie mają plusy i minusy wąskie wieksze koła ale i staje sie szybciejszy i zarazem słabszy .
Didymos - 2011-07-30, 22:53
Wąskie mosty gną się podobnie jak szerokie, mam wąskie mosty od 410 i pogięte miałem oba.
Pewnie większość to wie, ale dla niewiedzących napiszę:
SJ410 - wąskie mosty, przełożenie 4,11, mniejsze przekładnie główne i dyfry (może kiedyś jak się będę nudził, to pomierzę średnice kół talerzowych), cieńsze półosie przednie i mniejsze przeguby (półosie z przegubami pasują od SJ413), tylne półosie to samo co SJ413.
SJ413 - wąskie mosty, przełożenie 3,909, przekładnie główne większe - ta sama średnica talerzy co w samuraiu i vitarze z przodu, grubsze przednie półosie i przeguby.
Samurai - szerokie mosty, przełożenie 3,727, reszta chyba wiadomo.
Szerokie mosty w Europie od '88 w USA chyba od '85.
Wspomniane wzmocnienia zakłada się na przeguby, a nie półosie, do oryginalnych przegubów od SJ410 nie będą pasowały.
Jak już napomknąłem, jeżdżę na mostach od SJ410 i przy kołach 215R15, odpukać, jeszcze nic nie uwaliłem, poprzedniemu właścicielowi za to udało się pogiąć oba mosty, chyba miał cięższe kopyto
|
|