|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - chek engine caly czas...
kowalek - 2011-07-28, 18:28 Temat postu: chek engine caly czas... Witam kolegow. trafilem na to forum w poszukiwaniu rozwiazania problemu. swiei mi sie w moim samim CHEK ENGINE, a raczej mruga. mig____mig_mig____mig____mig_mig......itd. czyli kod 12 czyli nic sie n ie dzieje? nie ma znaczenia czy mam tylko przekrecony zaplon, czy silnik chodzi. dodam, ze gniazdo diagnostyczne(chyba, bo takie na 4 piny kolo akumulatora z gumowa zaslepka) nie jest zmostkowane. a auto normalnie sie zachowuje/ prosze o pomoc.
Death1985 - 2011-07-29, 13:23
ten kod oznacza ze jest wszystko ok z twaja suka wiec martwic sie nie musisz mozesz zrobic prosta rzecz wez odepnik kable od akumulatora i powino ci to znikanc wiem ze tam trzeba jescze zrobic jaks sekwecje wolne obroty potem szybkie gdzies to w postach bylo napisane ale tak to oznacze ze jest oki wiec mozesz smialo jedzic z tym
kowalek - 2011-07-29, 16:12
ok, fajnie, ale tak jak pisalem kontrolka pali sie caly czas a ja nie wywolywalem wyswietlania bledow. odlacze jeszcze akumulator.ale dzieki i pozdrawiam.
i jednak nic nie dalo odlaczenie akumulatora. a z tymi sekwencjami nic nie znalazlem. moze ma ktos jeszcze jakis pomysl, oprocz tego by jechac do elektryka:P
... i kolejny raz dopisuje sie do tego postu, wszdziie pisze, zeby zmostkowac przedow fioletowo-zolty i czarny. a u mnie sa przewody:
- czarny
- niebieski
- niebiesko-zolty
- fioletowy.
wiec ktore mam polaczyc by zczytac chek engine?
....ze 2 godz pozniej.
chyba rozwiazalem problem:) kontrolka chek mrugala caly czas czyli tak jak by zlacze diagnostyczne bylo zmostkowane. czy je mostkowalem czy nie to samo caly czas. wiec stwierdzilem ze musi byc gdzies zwara. ale znalazlem gdzies opis i byly fotki przy bezpiecznikach i tam znajduje sie jeszcze jedna kostka ktora laczy kabel NIEBIESKO-ŻOLTY i CZARNY, i to sa te same przewody co w kostce diagnostycznej. ktos po prostu przed moim kupnem cos grzebal i polaczyl wtyki. pozdrawiam, mam nadzieje, ze to ta przyczyna i moze sie komus przyda.
thor997 - 2011-08-06, 14:25
Witam, podłącze się pod temat, żeby nie zawalać forum. Sprawa ma się tak: Suzuki Samurai, 1,3 na wtrysku, od jakiegoś czasu po odpaleniu miga "check engine", aczkolwiek z nie czuje, żeby z autem coś się działo (tracił moc czy coś), ta kontrolka nie daje mi jednak spokoju . W jaki sposób odczytuje się to miganie, bo widzę, że piszecie o jakiś kodach lub gdzie diagnosta ma podłączyć komputer, żeby sprawdzić co jest nie tak, bo nie mogę znaleźć wtyczki. Z góry dzięki za podpowiedź i pozdrawiam.
joj - 2011-08-06, 16:23
z tego co pamiętam to kod czyta się w następujący sposób:
"xy" i "-", gdzie x to pierwsza cyfra kodu, y to druga cyfra kodu
x - cyfra odczytywana po szybkiej ilości mrugnięć
y - cyfra odczytywana po wolniejszej, w stosunku do szybkiej, sekwencji mrugnięć diody
- przerwa oddzielająca kody
kowalek - 2011-08-10, 10:20
wtyczke-gniazdko diagnostyczne masz kolo akumulatora z czterema pinami i taka gumowa zaslepka. musisz polaczyc kable-piny o kolorach NIEBIESKO-ŻOLTY i CZARNY, albo tak jak wyzej pisalem jak bylo u mnie pod kierownica.
kody
12--- W pamięci urządzenia sterującego nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzające
13--- Sonda lambda lub jej obwód
14--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
15--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
21--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
22--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
23--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
24--- Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
25--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
31--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
32--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
33--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
34--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
41--- Sygnał zapłonu lub obwód
42--- Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
44--- Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
Barti77 - 2013-01-26, 19:54
Czołem.
Potrzebuję pomocy błąd 45 na wyższych obrotach 4000 traci moc jakby wchodził w
tryb awaryjny?
Co robić co to może być może mieliście podobne przypadki
Dzięki za ewentualne sugstie
kostuch - 2013-01-27, 13:58
Barti77 napisał/a: | Czołem.
Potrzebuję pomocy błąd 45 na wyższych obrotach 4000 traci moc jakby wchodził w
tryb awaryjny?
Co robić co to może być może mieliście podobne przypadki
Dzięki za ewentualne sugstie |
Sprawdź idle switch w TPS, bo komputerowi się wydaje że cały czas jest zamknięta przepustnica.
|
|