|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Mocowanie tylnych pasów bezpieczeństwa
WielkiB - 2018-02-03, 11:54 Temat postu: Mocowanie tylnych pasów bezpieczeństwa Kupiłem jakiś czas temu Santanę z 99r., ale była tylko z przednimi siedzeniami (choć zarejestrowana na 4 osoby). Niedawno kupiłem siedzenia i pasy na tył, ale mam problem z montażem pasów. O ile mocowanie zwijacza w karoserii było tylko zaklejone naklejką, to górne mocowanie ucha jest chyba czymś metalowym zaślepione, ale nie chcę na siłę tego rwać. Jeszcze gorzej jest z dolnym mocowaniem ucha pasa (nie zamkiem pasa) bo w ogóle nie widzę miejsca mocowania, stąd proszę mi podpowiedzieć jak zamontować dolne i górne ucho tylnego pasa w Santanie (może jakieś zdjęcia poglądowe)?
kostuch - 2018-02-03, 21:27
Przy fotelach były tylko pasy biodrowe.
Eeee... dotyczy cabrio oczywiście. Miałem kiedyś blaszankę, ale nie pamiętam jak tam było. Nigdy się nie poniżyłem do tego stopnia żeby jechać z tyłu
kurt_ - 2018-02-03, 21:52
Kostuch w Cabrio jak był pałąk z tylu to byly na nim pasy cgyba ;)
WielkiB - 2018-02-04, 16:36
Czasami wożę chrześniaka z tyłu, stąd chcę bezpieczeństwa dla niego. Znalazłem wczoraj zdjęcie dolnych mocowań, stąd to już ogarnąłem, ale pozostaje mi problem górnego ucha pasa
Arek - 2018-02-04, 18:40
Ori mocowania u góry nie było. Jak pisał Kostuch - tylko biodrowe. Ewentualnie montaż w dachu niczym w Oplu lub Seacie pozostaje....
Sqarek - 2018-02-05, 09:48
Ja w mojej blaszance mam (chyba) oryginalne mocowania. Mam w budzie przyspawane nakrętki, w które wkręcam śruby z pasów.
WielkiB - 2018-02-05, 16:39
Sqarek,
Poproszę o jakieś zdjęcia tego mocowania? Wygląda to na fabryczne spawy?
Sqarek - 2018-02-05, 18:07
Zdjęcia mogę zrobić jutro po południu. I tak wygląda to na oryginał bo jest to przygrzane, przyspawane od wewnętrznej strony blachy.
WielkiB - 2018-02-05, 20:57
Dzięki, czekam z niecierpliwością
Sqarek - 2018-02-06, 15:36
https://imgur.com/a/kVuoU
Ppd tą tuleją dystansową jest otwór w blesze i tam jest przygrzana nakrętka.
WielkiB - 2018-02-06, 15:57
Dzięki Sqarek.
Czyli pozostaje mi wiercić otwór i spawać nakrętkę - niestety na tzw. sztukę, ale zacząłem już ten temat, więc muszę skończyć.
Sqarek - 2018-02-06, 16:48
Spoko powodzenia w motaniu. Ja swojego sam rozkręciłem do najmniejszej śrubki i sam skręciłem wiec jak tylko czegoś poyrzeba to zawsze postaram się pomóc.
Michal_R - 2018-02-08, 00:00
Wspawaj płytkę https://www.rallyshop.pl/...ytka-z-nakretka i po problemie.
WielkiB - 2018-02-08, 21:28
Super, dziękuję za pomysł - tego nie znałem
woodek - 2018-02-09, 09:18
Jeszcze można użyć nitonakrętki
kurt_ - 2018-02-09, 14:04
Nitonakrętka do pasów chyba słaby pomysł... chyba tylko, żeby była...
WielkiB - 2018-02-11, 22:43
Zostanę przy temacie przyspawania nakrętki
kurt_ - 2018-02-12, 10:57
WielkiB lepiej taką blaszkę wyspawaj i wspawaj blaszkę nakrętka do blachy karoserii. Bedzie solidniej. Chyba że to pasy tylko do przeglądu;)
Sqarek - 2018-02-12, 15:03
Też jestem za wspawaniem takiej bleszki z natrętką zawsze lepiej będzie się trzymać i nie przegrzeje się tak sama natrętka.
Wystarczy tylko wywiercić otwór o średnicy natrętki, wsadzić natrętkę i obspawać samą blache. Bez wycinania budy.
kurt_ - 2018-02-12, 19:26
Moim zdaniem rada błędna;)
Bo. żeby to się dobrze trzymało to albo trzeba dobrze umieć spawać to raz. Dwa, żeby "obspawać" nakrętkę do okoła i żeby się nie zacisnęła też trzeba wiedzieć co robić... (Mówię z praktyki:) wspawałem m14 drobno gwintowe i dobrze obspawałem... miałem wkręconą śrubę podczas spawania... twardośc 12.9 :) kur***y leciały na odlełość jak wykręcałem rurką... a w końcu odciąłem...)
Lepiej wywiercić dziurę w blaszce taką, żeby śruba z gwintem przeszła, nakręteczkę przyspawać od spodu PUNKTOWO w 3...6 miejscach i nakrętką do karoseriii w wywierconą dziurkę. tak spawanie nakrętki będzie tylko zapewniało brak odkręcania się jej, a za trzymanie będzie robić nakrętka zaparta o blaszkę...
WielkiB - 2018-02-12, 23:13
Kurt, ja rozumiem o co Tobie chodzi, ale dodam, że w mojej budzie, tam gdzie powinno być fabryczne zamocowane mocowanie pasa, jest już "jakieś" fabryczne wzmocnienie w tym miejscu (tak jakby to było przygotowanie pod przyszły montaż pasów), tylko wydaje mi się, że jest ono czymś zaślepione. Podważałem to solidnym śrubokrętem, ale to śrubokręt nie wytrzymał. Ruszyłem z małym wiertłem, jednak nie wiem co mnie tam głębiej czeka, stąd mój post.
Natomiast nadal wydaje mi się, że ta blaszka z nakrętką będzie jednak najlepszym rozwiązaniem - już zamówiłem na allegro. Jednocześnie bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem.
Sqarek - 2018-02-14, 13:02
Jeżeli masz tam jeszcze zaślepke to uważaj z wiertłem bo pod taką zaślepką może być już przyspawana oryginalna nakrętka i wiercąc możesz w niej gwint popsuć.
Możesz delikatnie zeszlifofać tą zaślepke szlifierką :)
WielkiB - 2018-02-15, 16:56
Wierciłem raczej na środku 3mm wiertłem, ale nie do końca (do blachy). Spróbuję jeszcze lekko DREMELem przeszlifować, tak jak piszesz i dam znać.
Dzięki Sqarek za pamięć.
|
|