|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Samurai olej :/
Pietrekp - 2018-05-20, 08:57 Temat postu: Samurai olej :/ Panowie, Mój samiec hiszpan 93r. brał duzo oleju.
Postanowiłem zregenerować głowice (poprawa gniazd zaworowych uszczelniacze i planowanie).
Głowica w porządku, nowa uszczelka pod nią, a Sami olej bierze dalej...
Wycieków brak, siły mu jak na samuraja nie brakuje, sprężanie dobre.
Dodam że pierscienie wymienione a leje 15w-40.
Co to moze być ???
SamNaSamZSam - 2018-05-20, 09:26
a po czym wnosisz, że silnik bierze olej? jak go ubywa to może po prostu gdzieś wyciek jest :)
bulimierz - 2018-05-20, 09:29
Czesc. Ma byc 10w, nie 15w (temat olejow byl walkowany, poszukaj)
Po drugie powoli, jezeli swiezo wymieniles pierscienie to daj sie mu ulozyc. Po trzecie, robiles szlif i nadwymiarowy asortyment zostal zalozony, czy moze tylko pierscienie zostaly wymienione na nowe, nominalne? Owalizacja cylindra zostala zmierzona?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2018-05-20, 09:32 ]
No i pisalismy w tym samym momencie. Tyle ze ja, jak zwykle rozwleklem.
Pietrekp - 2018-05-20, 09:54
Olej znika na bagnecie a pod samochodem nigdy nie zauważałem plam
Pierscienie wymieniał mi mechanik ale jeszcze przed zmianą głowicy ponieważ jeden silnik zdechł i wymieniałem na inny :)
[ Dodano: 2018-05-20, 10:11 ]
Dodatkowo Pierscionki były sprawdzane, cylinder zalany i zostawiony na jakiś czas
kurt_ - 2018-05-20, 10:46
A wycieku na pewno nigdzie nie ma? Któryś uszczelniacz się nie zmęczył?
Pietrekp - 2018-05-20, 10:47
wycieku niema, uszczelniacze na głowicy wymienione pierscionki trzymają a samiec kopci i bierze olej
kurt_ - 2018-05-20, 10:49
To jak kopci == wiesz gdzie znika olej:>
Moźe jednak pierścionki nie trzymają jak trzeba i tu masz problem...To że trzymały kiedyś tam kiedyś...I pytanie jakie zadał Buli wciąż aktualne, czy nie za małe?
Pietrekp - 2018-05-20, 10:56
Niewiem czy to coś wnosi do sprawy ale przy wymianie głowicy kolega zalewał cylindry i płyn nie uciekał.
Czy możliwe żę słupek jest gdzieś pęknięty stąd bierze sie znikanie oleju?
bialy bill - 2018-05-20, 11:15
Mój brał ok. 1l/100km. Okazało się że był zgięty korbowód.
bulimierz - 2018-05-20, 13:09
Kurde, moze ktorys z uszczelniaczy puscil przy montazu, czlowiek bledy popelnia, wiem po sobie.
Pekniety slupek? Watpie. Silny jest, idzie rowno, nie kopci, jak mniemam? Nie wchodzil ktorys tlok ciezej przy montazu? Z najprostszych rozwiazan to, zowalizowane cylindry, padniety uszczelniacz, blad przy wkladaniu tlokow.
Owalizacja nie wystepuje w tym samym stopniu na calej wysokosci cylindra, wiec na nafte to sobie mozna. Znaczy ja bez zadnej zlosliwosci, z natury ham jestem.
kurt_ - 2018-05-20, 13:28
Pisał że kopci;)
Pietrekp - 2018-05-20, 13:40
Kopci. Pracuje rowno, moc ma, pali od sztycha. Jedyny problen to kopcenie i branie oleju
bulimierz - 2018-05-20, 13:45
Hmm... ja bym zdjal dekiel, rizpial zawory i wymienil uszczelniacze na nowe. Podeprzesz tlokiem. To najtansza mozliwosc, pozniej juz tylko rozbiorka endżina zostaje.
[ Dodano: 2018-05-20, 13:48 ]
A glowice sprawdzali w warsztacie u kolegi, czy robila to firma o "glowicowej" specjalizacji?
Pietrekp - 2018-05-20, 13:51
Firma ktora się tym zajmuje. Nawet po stanie głowicy idealnie okreslili co stało się
Ze starym silnikiem ;)
bulimierz - 2018-05-20, 15:13
Zobaczcie wpierw na uszczelniacze. Nie myli sie tylko ten, co nic nie robi... wiec wszystko jest mozliwe.
Powodzenia.
Pietrekp - 2018-05-25, 10:36
Panowie wszystko jest ok, natomiast w grubym wezu z pokrywy zaworow (odma?) Znalazlem olej. Mozliwe ze to przyczyna?
|
|