Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - czy warto resor z pod mostu nad most?

DUCHU77 - 2018-06-03, 00:23
Temat postu: czy warto resor z pod mostu nad most?
witam po 5-ciu latach wróciłem znów do samuraja, poprzedniego miałem przerobionego na sprężyny przód i tył, ale to kupę roboty, stąd pytanie kupiłem znów seryjnego ślicznego samurajka założyłem mu wieszaki dwa cale i większe opony typu simex stabilizator zdemontowany, ale to wszystko mało przeglądałem różne filmiki i stąd moje pytanie czy warto przełożyć resory nad most, jak to się później prowadzi po asfalcie, jakie ma wady, może ma ktoś doświadczenie proszę o podpowiedzi i opinię :)
Zawias - 2018-06-03, 08:55

Nie przekładaj,bo auto będzie źle się prowadziło i będzie wywrotne.
egon - 2018-06-03, 13:59

A tam gadasz głupoty ja mam spoa i jakoś nie zauważyłem żeby się źle prowadził a i dacha też nigdy nie zrobiłem,podstawa dobrze wykonanego spoa to drążki reakcyjne z tyłu bo połamiesz wał i resory, no i koła z odpowiednim et plus dystans i zero wywrotności .
DUCHU77 - 2018-06-03, 14:03

a masz może jakieś fotki tych drążków reakcyjnych jak to wygląda :) ?
Zawias - 2018-06-03, 16:10

A co to ma dać. Podnieść środek ciężkości ?
michau - 2018-06-03, 21:57

SPOA wzięło się chyba tylko z padniętych resorów, żeby buda była na sensownej wysokości. Wg mnie nie ma sensu robić. Po pierwsze most zostaje na starej wysokości, czyli prześwit taki sam. Po drugie zakres pracy zawieszenia też się nie zmienia. Po trzecie inwestycja w pracę i części (przewody hamulcowe, jarzma, bo prawie na pewno trzeba je odkręcać diaxem, dystanse wałów). A efekt: wyższy środek ciężkości - tak jak Zawias pisał.
Chyba, że cel, to mega wysoko buda, wielkie koła i stado lasek pod remizą :D

kubuś - 2018-06-03, 22:47

Jak na moje to lepiej zainwestować w porzadne resory, nowe amory, stanie napewno wyzej a i komfort jazdy sie poprawi
stachura44 - 2018-06-05, 11:32

Michau . Ja myslałem że SPOA wzieło sie z USA ;) i po czwarte przy spoa nie haczysz tak resorami jak w ori. Jesli zostawimyy ori przedni stabilizator z tyłu zrobionego traction bara/ drażki reakcyjne to nie ma żadnego problemu z jazdą , esowniem resorów i łamaniem wałów. https://www.youtube.com/watch?v=AHhhmYQLN24 od 3:47 mega wysoka buda . Jaki sens ma obcinanie diaxem jarzma i przewodów hamulcowych??
Starscream - 2018-06-07, 23:09

Pierwsze czym przywalisz do gruszka mostu czy na spoa czy na fabrycznym zaiwszeniu, -szkoda roboty a chyba że ktoś mam manię wysokości dla szpanu :mrgreen:
michau - 2018-06-10, 23:36

Stachura, w stanach szerokości i długości samochodów można mierzyć w boiskach bejsbolowych. Te 10cm w górę czy w dół nie robi różnicy. W samciu myślę, że to spora różnica. O obcinaniu diaxem chodziło mi tylko o jarzma. Często gwinty są skorodowane i ukręcają się przy odkręcaniu.
Każdy robi co chce, ale myślę, że lepiej wrzucić dobre resory i w ten sposób podnieść samochód bez kombinowania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group