|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Mój Samurai - Odbudowa samca 1.3
Grzech - 2018-06-10, 14:29 Temat postu: Odbudowa samca 1.3 Heja
W połowie kwietnia tego roku nabyłem Samuraja 1.3 na wtrysku 1990r.
Z zamiarem zakupu Samuraja nosiłem się już w zeszłym roku ale pomysł upadł. W tym roku poszukiwania auta trwały 1 dzień, pojechałem i kupiłem najtańszego do 100km. Chciałem tylko, aby miał szerokie mosty, silnik na wtrysku i budę blaszankę. Samochód okazał się wielkim siedliskiem korozji, nadkola przymocowane na piance montażowej, dziury w podłodze, zgnita tylna część ramy, ale nie przejąłem się tym (pomimo braku doświadczenia w blacharce ale na szczęście mam tatę lakiernika :)) i samiec zmienił właściciela.
Pierwsze co zarejestrowałem się na forum, które jest wielką skarbnicą wiedzy, a następnie zaczęły się zakupy, blacha 0,8mm, profile 80x80 grubości 2mm na progi.
Na dzień dzisiejszy cała karoseria jest pospawana, zakonserwowana i polakierowana akrylem. Pod lakier poszedł podkład epoksydowy, a miejsca korozji przeszlifowane i potraktowane neutralizatorem rdzy. Kolejny etap to pospawanie i zabezpieczenie ramy.
W planach:
- wymiana oleju w silniku, skrzyni, reduktorze, mostach,
- wymiana przewodów paliwowych i hamulcowych na miedziane,
- wymiana rozrządu,
- podniesienie na resorach +2 cale (już kupione Mazur leśnik),
- bodylift +2 cale (już kupiony Elastpol),
- poszerzenia buschwacker 15cm (kupione na allegro)
- wymiana tylnych bębnów na tarczówki (tu się zastanawiam czy nie będzie problemów z hamowaniem na śliskim, jaki korektor sily hamowania?)
- przedni zderzak stalowy
- wyciągarka
- opony myślę, że 235/75/R15 typu MT (chciałbym 31'' ale póki co wydaje mi sie, że silnik zbyt słaby)
- odwrócenie trójkątów + dystanse 5mm
- wieszaki są zbyt długie, bo 14cm między otworami i chciałbym wrócić do oryginałów 7cm
kurt_ - 2018-06-10, 20:04
wymiana tylnych bębnów na tarczówki (tu się zastanawiam czy nie będzie problemów z hamowaniem na śliskim, jaki korektor sily hamowania?)
Będzie problem - dupa przed Tobą. Można kupić korektor rajdowy regulowany~200zł.
Na 31" to masz za słabe raczej półośki :) Tak przynajmniej mówią niektórzy zaawansowani na forum:) Inni utrzymują że nic się nie dzieje... ale to zależy od narwania kierownika;)
kurian - 2018-06-15, 07:38
regulator kupuje sie za tyle
https://www.aliexpress.co....42594030V9wSuk
Michal_R - 2018-06-16, 16:55
To jest imitacja nie korektor. Raz że nie działa, dwa że cieknie już w pudełku
stachura44 - 2018-06-16, 20:54
Kiszka - 2018-06-17, 10:26
Korektor dobrze działa. Lepiej ściągnąć z chin, no chyba że wolisz kupić ten sam na allegro za ~180++zł.
Półośki spokojnie wytrzymają 31". Mam, jeżdżę i nic się nie urywa.
Jak nie masz 4:16 lepiej weź mniejsze koła, choć zapewne za rok, dwa kupisz 31 i reduktor:-)
Starscream - 2018-06-17, 12:25
wiecie co ? z chin to se podkoszulki sciągncie albo slipy tylko sie nie obsypcie :))) bo i to sie zdażało. ja sie połakomiłem na baterie podtynkową bo fajana była dobrze że jeszcze regipsu na geberit nie dałem bo ta kur.... zaczęła ciec po 2 tygodniach od montażu !!! A korektor kupić chiński to zabić kogoś albo w najlepszym wypadku siebie
kurt_ - 2018-06-17, 13:52
Star obawiam się niestety, że te reduktory z alle to są jednak te z aliexpresa;)
Tylko marża nasza...
SamNaSamZSam - 2018-06-17, 13:54
obawiam się, że podobnie z większością "baterii podtynkowych" :D
ps.przepraszam za wcinkę w temat, nie na temat ;)
Starscream - 2018-06-17, 22:32
e teraz mam jakąś za grubą kase i jak to jest zrobione widać różnicę nawet kasetę dali że jak się zwali to jedna płytkę zwalasz i wymianka, nawet jest opcja że tą płytkę mozna dokleic do takiej blachy i na magnesie trzyma no ale kosztuje tyle co 10 baterii z aliexpres. Materiał kosztuje
GREGOR - 2018-06-18, 13:23
Korektor siły hamowania nie jest potrzebny.
Też sobie tym zawracałem głowę, kolego mi wybił ten pomysł.
Mam z tyłu zaciski od Alfy 156 GTA, śmigam od ponad roku. Nie ma problemu z hamowaniem (blokowaniem tyłu).
Pozdrawiam
GREGOR
kurt_ - 2018-06-18, 21:23
Gregor Ale jednak wdepniete w podłogę stawiają auto na suchym lekko bokiem.. na mokrym tudzież białym może być gorzej. Jeśli to zabawka tylko w błoto to spoczko...
Żeby nie było jeżdżę bez korektora Ale dupa jest naruwista...
Starscream - 2018-06-19, 16:42
To kolego gregor masz coś skopane na tyle, jedz sprawdzić hamulce. Ja tydzień temu dałem nowe okładziny i bębny to po doszlifowaniu się jak depnę mocno to tył zarzuca a też nie mam korektora już bardzo dawno. Nowe bebny dałem po 8 latach wcześniej było jako tako.Wiec jak może tarcza gorzej hamowac od bębna
Grzech - 2018-06-19, 22:50
Troszkę uaktualnię dokumentację odbudowy. Na karoserię został wrzucony nowy kolor. Zastanawiałem się pomiędzy białym, a czerwonym.
No i rama w polowie omalowana
W międzyczasie zamówiłem nowe uszczelniacze wraz z łożyskami do zwrotnic w przednim moście, stare niestety nie są już szczelne. Dorobiłem też część przewodów paliwowych i hamulcowych z miedzi.
Co do hamulców, póki co oczyszczę bębny i je zostawię. Zobaczę jak to wszystko będzie się zachowywało.
[ Dodano: 2018-07-21, 17:31 ]
Na razie autko przetestowane na łące. Do jazdy po asfalcie trzeba jeszcze ogarnąć parę tematów :). Poniżej fotki
|
|