|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Pomoc przy naprawie mostu
Death1985 - 2010-08-19, 09:31 Temat postu: Pomoc przy naprawie mostu Składałem most w Samuraju i jest to szeroki most i teraz mam pytanie z jaka siła trzeba dokrecic srubę ta co wychodzi z gruszki i obraca wałem napedowym bo wiem ze nie moze byc za mocno i tez nie moze byc za slabo :? bo wiem ze to sie dokręca kluczem dynamometryczny
PPP - 2010-08-20, 19:54
Siema mam coś co ci się przyda chyba to oto ci chodzi
pozdro :D dokładnie to nie wiem ale to chyba to pierwsze
Death1985 - 2010-08-25, 16:23
Dzieki wielkie za Pomoc :) juz myslalem ze nikt nie bedzie znal odpowiedzi na moje dziwne pytanie :)
Myszon - 2010-08-25, 17:41
Twoje pytanie nie było dziwne - poprostu nikt z nas chyba jeszcze tego rozdziału nie przerabiał :)
Pozdro.
Death1985 - 2010-08-30, 09:43
No dlatego sie zarejestrowalem na tej stronie bo widze ze duzo jest tu ciekawych informacji i jak sie poprosi o pomoc to zawsze ktos pomoze bo wszystkiego nie mozna wiedziec
PPP - 2010-09-01, 19:04
Dokładnie kolego dokładnie pomogę jak mogę pozdro
LIROY - 2010-09-01, 20:27
Witam.Ja to przerabiałem osobiście,bo mój dyfer jest już wiekowy więc musiałem planować tuleję centrującą między łożyskami żeby skasować luz na wałku ataku.Co do dokręcania nakrętki to "na chama"przez rurę3/4 cala o długości 70 cm-tylko dobrze zaklepać chyba że masz nakrętki samokontrujące ;).Tylko wał przykręcać i w teren:):):)
dudi - 2014-03-18, 12:18
witam panowie co z ta tulejka rozprężną dawać nową jak tak to gdzie kupić?
stachura44 - 2014-03-18, 17:08
w sklepie z czesciami do suzuki:) nigdzie indziej tego nie dostaniesz i raczej nic nie dopasujesz a cena delikatnie zwala z nóg
droidboo - 2014-03-18, 18:04
dudi napisał/a: | witam panowie co z ta tulejka rozprężną dawać nową jak tak to gdzie kupić? |
Tak jak napisano wyżej w Polsce jest to drogie. Jeżeli przez ostatnie pół roku nie rozpinałeś ataku co drugi weekend, to złóż z tą co masz i zobacz, czy da się normalnie spiąć łożyska. Ja u siebie kilka razy rozbierałem dyfer i nie zauważyłem żadnych akustycznych różnic w użytkowaniu mostu, łożyska dało się spiąć bez problemu.
KSikorski - 2014-03-18, 20:23
Tulejka kosztuje 109zł. Czasem da się starą zreanimować, ale nie zawsze.
Metody z dokręcaniem rurą "na chama", to się nadają ale do warsztatu Cytryna i Gumiaka. Na pewno nie będzie zgodnie ze sztuką
[ Dodano: 2014-03-18, 20:25 ]
[quote="droidboo"] dudi napisał/a: | to złóż z tą co masz i zobacz, czy da się normalnie spiąć łożyska. |
Nie szkoda roboty, żeby składać i sprawdzać jak będzie? Potem znowu rozbierać i poprawiać?
W manualu jest cała procedura opisana krok po kroku i jeśli się ją przejdzie to musi być dobrze. Jeśli uzębienie jest zbyt zużyte to nie będzie dało się ustawić luzu wg procedury
stachura44 - 2014-03-18, 22:13
[quote="KSikorski"]Tulejka kosztuje 109zł. Czasem da się starą zreanimować, ale nie zawsze.
Metody z dokręcaniem rurą "na chama", to się nadają ale do warsztatu Cytryna i Gumiaka. Na pewno nie będzie zgodnie ze sztuką
[ Dodano: 2014-03-18, 20:25 ]
droidboo napisał/a: | dudi napisał/a: | to złóż z tą co masz i zobacz, czy da się normalnie spiąć łożyska. |
Nie szkoda roboty, żeby składać i sprawdzać jak będzie? Potem znowu rozbierać i poprawiać?
W manualu jest cała procedura opisana krok po kroku i jeśli się ją przejdzie to musi być dobrze. Jeśli uzębienie jest zbyt zużyte to nie będzie dało się ustawić luzu wg procedury |
rura 3/4 70cm jest prawie jak klucz dynamo... jak się zaczyna giąć to znaczy ze trzeba przestać dokrecać
KSikorski - 2014-03-18, 22:17
Rzecz w tym żeby nie odkształcić tulei za mocno, bo wtedy diabli biorą całą regulację.
droidboo - 2014-03-18, 23:22
Jak można zreanimować taką tuleję? Ona powinna się odkształcać sprężyście. Jeżeli nie jest przeciągnięta, to powinna być dobra. Wkładasz atak w główkę i spinasz z wagą łożyska. Stówka za nową to jeszcze nie tak najtragiczniej, ale jak stara dobra...
yahoo33 - 2014-03-19, 08:20
Można zreanimować w imadle ;) ściskając tuleje równomiernie i mierząc ile się wydłużyła.
Ja ścisnąłem tak, żeby wydłużyła się 1mm. No i skręcanie nie na chama tylko trzeba mierzyć, z jakim oporem kręci się wałek.
KSikorski już pisał wszystko jest jasno opisane w manualu. Choć 20 letniego dyfra nie złożysz już jak orginału ; )
droidboo - 2014-03-19, 10:18
yahoo33 napisał/a: | Można zreanimować w imadle ;) ściskając tuleje równomiernie i mierząc ile się wydłużyła.
Ja ścisnąłem tak, żeby wydłużyła się 1mm. No i skręcanie nie na chama tylko trzeba mierzyć, z jakim oporem kręci się wałek.
KSikorski już pisał wszystko jest jasno opisane w manualu. Choć 20 letniego dyfra nie złożysz już jak orginału ; ) |
Dyfra nie złożysz jak fabryka oczywiście:) ale ja tak bym sobie raczej nie reanimował tulei, bo ona musi być symetryczna, żeby prężyła łożyska z którejś strony bardziej, poza tym jej końce muszą być względem siebie równoległe:)
Gdzie można ją kupić za 109zł, jakiś namiar? Czeka mnie niedługo wymiana przełożeń, to taka wiedza może się przydać :)
Fajnie mają w stanach, bo tam takie części, to w każdym kiosku można kupić i za na prawdę normalne pieniądze
Hałas - 2014-03-19, 11:11
Najbliższe ASO
droidboo - 2014-03-19, 11:57
Stówa w ASO, to jakieś wietrzenie magazynów musi być
kuba84 - 2014-03-19, 12:28
Tak czytam i czytam i nie mogę uwierzyć w jaki sposób regenerujecie dyferencjały. Tmi sposobami to tylko wyrzucone pieniądze w błoto, a i czasu szkoda.
Tuleja musi być nowa za każdym razem!!! Dokręcanie na "pałę" to porażka. Żeby to dobrze ustawić wałek musi zacząć się obracać pod odpowiednią siłą. Potem trzeba wyregulować luz między zębami, sprawdzić odcisk itp, itd, a i jeżeli jeździłeś z wywalonymi łożyskami ataku może być tak że nie będziesz w stanie tego dobrze ustawić żeby most byl cichy.
Oddaj to do kogoś kto się zajmuje regeneracją dyfrów albo tańsza opcja kup inny
dudi - 2014-03-23, 17:05
dzięki za info ale wstawię starą wygląda dobrze jutro złożę i się zobaczy
droidboo - 2014-03-23, 19:28
Jak mozesz, to zmierz jej dlugosc. Bedziemy mogli porownac z innymi.
pilaw - 2014-03-23, 20:29
nowa to chyba 54 mm
KSikorski - 2014-03-24, 15:47
Mam nową tulejkę na półce w domu, w piątek będę mógł ją pomierzyć. Tulejka od Samuraia kosztowała w ASO jakieś 50zł, cena poszła dwukrotnie w górę po tym jak wycofano tulejkę samuraia i zastąpiono ją tulejką od jimniego (funkcjonalnie się nie różnią). W ogóle warto pytać o ceny części w ASO Suzuki, czasem można się mile zaskoczyć i okazuje się że szukanie używki jest bez sensu.
droidboo - 2014-03-24, 22:55
KSikorski napisał/a: | Mam nową tulejkę na półce w domu, w piątek będę mógł ją pomierzyć. Tulejka od Samuraia kosztowała w ASO jakieś 50zł, cena poszła dwukrotnie w górę po tym jak wycofano tulejkę samuraia i zastąpiono ją tulejką od jimniego (funkcjonalnie się nie różnią). W ogóle warto pytać o ceny części w ASO Suzuki, czasem można się mile zaskoczyć i okazuje się że szukanie używki jest bez sensu. |
Czy dobrze rozumiem; są takie same? Długość średnica, niczym się nie różnią?
KSikorski - 2014-03-25, 14:34
Tak. Suzuki wycofało tuleję od samuraia i w zamian proponuje tuleję od jimniego.
Właściwie to cała główka jimniego z tylnego mostu jest zamienna z główką samuraia. Można wsadzić tak jak jest do tylnego mostu lub do przedniego w przypadku stosowania wzmocnionych półosi.
droidboo - 2014-03-25, 14:46
Dzisiaj zmierzyłem używaną tulejkę z dyfra z vitary. Fabryka złożyła to, później ktoś rozebrał i ja kupiłem, więc tylko raz założona; ma dł 55,5 mm.
radex1 - 2014-03-25, 15:43
CZEE
A wiecie może po ile chodzą tylne mosty z blokadą do SUZI
bo przypadkiem wpadł mi w ręce
Zawias - 2014-03-25, 15:44
Szeroki ?
|
|