Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Elektryka i Oświetlenie - Silnik wycieraczek.

Yabu - 2011-08-10, 22:54
Temat postu: Silnik wycieraczek.
Mam pytanie na temat silnika wycieraczek. Jak u Was działa (chodzi mi o dźwięk)? Czy działa cichutko i płynnie czy też nie? Bo u mnie od "nowości" pyrczy i nie wiem czy to normalne czy też jest uszkodzony. (wszystko działa, nic nie śmierdzi ale na dłuższą metę ocip*eć można) :-P Pytam bo nie chcę żeby się okazało że wydałem kasę na wymianę sprawnego elementu. ;-)
zawada - 2011-08-10, 23:08

yabu roskrec sobie ten silniczek od wycieraczek i przeczysc byc moze za durzo wody sie dostało ,a przy okazji wymien sobie ten tawot co tam jest i przeczysc scierzki powinienes wiedziec o co mi chodzi ;-)
Yabu - 2011-08-11, 17:41

Już to zrobiłem dawno temu ale nic nie pomogło. Może troszkę szybciej chodzi, ale jak pyrczał tak pyrczy. Nawet gdy jest nieobciążony.
albert - 2011-08-11, 21:26

u mnie nie pyrczy
Yabu - 2011-08-11, 22:49

Czyli mam walnięty silnik. :-P Dzięki za info. Już zamawiam "nowy". ;-)
joj - 2011-08-12, 02:04

to co byś się nie rozmyślił nad zakupem nowego - mój też chodził niemal bezszelestnie... ;-)
Dawid77 - 2011-09-18, 14:55

Yabu pomogła wymiana silniczka ?
Yabu - 2011-09-18, 20:24

Jeszcze z braku czasu nie wymieniłem. :-P Ale na pewno przed zimą się za to wezmę. :-D
Dawid77 - 2011-09-18, 23:51

pytam bo mi wycieraczki podobny odgłos zaczęły wydawać i zacinać sie chwilke po włączeniu i trzeba było je ręką ciągnąć do góry a na dół same się już wracały , i po sobotniej jeździe w terenie już mnie trafiło i po powrocie odrazu zabrałem się za rozebranie tego wszystkiego żeby zobaczyć co się tam porobiło :evil:
Skalpel - 2011-09-19, 21:13

Yabu, a po co wymieniasz silniczek, skoro wycieraczki robią swoją robotę? :D
tytus - 2011-09-21, 09:55

Skalpel niektórzy jeszcze jeżdżą samcami na codzień :-P
Skalpel - 2011-09-21, 11:16

Hola hola! Ja też jeżdżę na co dzień! Wczoraj np byłem w Tesco! O tak :D


Uploaded with ImageShack.us

tytus - 2011-09-21, 13:04

na strasznym zadupiu mieszkasz skoro masz taki dojazd :-D :-D
papajazz - 2011-09-21, 18:01

Albo Tesco gdzieś tanio tereny pod market kupiło ;-)
Fotka super.

moziembl - 2012-08-25, 18:36

Panowie gdzieś był temat że można dać silnik od wycieraczek od audi czy czegoś takiego ale nie mogę namierzyć.
SamNaSamZSam - 2012-08-25, 18:55

moziembl napisał/a:
Panowie gdzieś był temat że można dać silnik od wycieraczek od audi czy czegoś takiego ale nie mogę namierzyć.


to chyba tutaj ostatni post kolega meenia mówi, że wsadzał od a4: http://samurai.org.pl/vie...ght=wycieraczek

moziembl - 2012-08-25, 20:08

Dzięki coś mi świtało, ale nie mogłem znaleźć :) :) :)
SamNaSamZSam - 2013-05-25, 12:54

Może komuś się przyda:

A. są co najmniej dwa różne typy silniczków występujących w "Samuraiach" (piszę w "" bo nie znam się na tym który to sj413, Samurai, a od kiedy Santana). Dla uproszczenia mój silniczek wyjęty z Santany rocznik 2000 będę nazywał "nowy typ", a silniczek jaki nabyłem drogą kupna z niewiadomego rocznika nazwę "stary typ"

Różnice:
1. Delikatnie różny rozstaw trzech śrubek montażowych do blachy mocującej (chyba trzeba by rozwiercić jeśli nie macie blachy skompletowanej z danym silniczkiem)
2. Delikatnie inna obudowa silniczka (bez znaczenia) i tego "ślimaka" - w starym typie metalowa, w nowym typie plastikowa
3. Na deklu starego typu odczytałem napis Nippondenso, nowy typ to Doga
4. Stary typ nie ma kabla masowego. Masę bierze z karoserii z blachy montażowej. Nowy typ ma oddzielny, dodatkowy kabelek masowy do podłączenia gdzieś w desce rozdzielczej do masy (może być do tej metalowej poprzeczki, itp). Wtyczki są takie same i kable zasilające zgodne.
5. Kulka wchodząca w druty mechanizmu jest większa w starym typie niż w nowym typie. Dlatego jeśli chcecie zamieniać silniczki typami to tę blachę z kulką trzeba przełożyć również. Wielokliny są zgodne.


B. w swojej Santanie zainstalowałem bez większych przeróbek nowy silnik od "Passat, Polo, Golf", Nr katalogowy VW 131955113/251955119. Taki jak na tej aukcji: http://allegro.pl/show_item.php?item=3244576056

Przeróbki jakie musiałem wykonać to:
1. uciąłem wtyczkę od starego silniczka (nowy typ) i na końcach kabla zarobiłem małe konektorki pod przyłączenia na silniku od POLO. Dorobiłem oddzielny kabel masowy, choć to chyba nie jest konieczne bo silniczek POLO ma również masę z obudowy tego "ślimaka" tak jak w silniczku "starego typu".
2. wieloklin silniczka POLO ma nieco większą średnicę (chyba zaczyna się stożkiem 8mm i dalej rozszerza, podczas gdy w Suzukowym jest to chyba coś koło 6-7mm) więc trzeba go rozwiercić w tej blaszce z kulką zdjętej ze starego silnika, najlepiej w stożek. Dodatkowo porobiłem małe nacięcia dłutkiem coś na wzór oryginalnego wieloklinu.

Cała reszta działa plug and play a silniczek w pierwszych testach sprawuje się wyśmienicie, wycieraczki chodzą płynnie, normalnym tempem. Nie leniwią się i robią swoją robotę.

Tutaj kilka chaotycznych fotek: http://imageshack.us/g/1/10163722/ Jeśli kogoś temat zainteresuje bardziej to jeszcze dopstrykam porównanie silniczków stary typ i nowy typ i jakoś uporządkuję foty.

albert - 2013-05-25, 20:10

SaMNasaM z rekawiczkami
chirurgiem jestes czy weterynarzem :mrgreen:
takie amerykanskie rekawiczki do roboty zawinoles?

SamNaSamZSam - 2013-05-26, 12:46

Heh to jedyne rękawiczki w których jestem w stanie coś robić przy Samcu i względnie czyste dłonie zachować (czyt. takie, że idzie je doszorować szczoteczką i pastą BHP na koniec dnia). Ponieważ na co dzień uprawiam pracę biurową i mam kontakt bezpośredni z klientami to dość istotny dla mnie aspekt, choć dłonie traktuję bardzo użytkowo i specjalnie o nie nie dbam.

A co do profesji to można zaryzykować stwierdzenie, że w tychże rękawiczkach praktykuję ginekologię obserwując co i rusz nowe za przeproszeniem dziurki w budzie mojej Suzanny i oczywiście nie mogę się powstrzymać przed... no właśnie, wystarczy powiedzieć, że dziurki "robią się" większe ;)

Dany44 - 2013-05-26, 14:10

Zgadza się praca biurowa rządzi się swoimi prawami. Dodatkowo ja mam skórę taką, że jak umyje ręce to nawet jak niczego nie robię to i tak za dwie godziny mam brudne, za dużo magnesu jem chyba :-)
Rekawiczki najlepsze z biedronki coś ponad 3 zł za 10 sztk. (czy inaczej 5 par) :-)

skfarek - 2014-01-22, 11:46

Cześć wszystkim. Koledzy to do rozebrania mechanizmu wycieraczek trzeba deske zdejmować?? Bo mi tez wycieraczki chodzą bardzo wolno. Może by ktoś pomógł jak tą deske zdjąć i co rozebrać, bo widziałem z obu stron deski takie klamry ale po ich odpięciu deska nie schodzi. Pozdro
SamNaSamZSam - 2014-01-22, 11:54

Przede wszystkim jaką masz budę? Cabrio? Hardtop? Masz kładzioną ramkę szyby? Jeśli tak to wystarczy położyć ramkę żeby obadać co jest grane. Zdejmowanie deski to dość żmudne i upierdliwe działanie zwłaszcza za pierwszym razem. W kolejnych podejściach idzie już łatwiej. Ale... są też różne deski :) określi się co do budy i rodzaju deski (rocznik, kształt zegarów, najlepiej poka jakąś fotkę) to się znajdzie jakaś naoczna wskazówka.
Maverick - 2014-01-22, 12:05

a jak są klamki do odpięcia to nie wskazuje to na cabrio?
Chyba że blaszanka też coś takiego ma, chociaż nie zwróciłem nigdy uwagi.

skfarek - 2014-01-22, 12:12

Bude mam cabrio. I szyba się kładzie. Ale jesli się okaze ze trzeba wyjąć mechanizm i silnik to bez odkręcania deski da się to zrobić??
SamNaSamZSam - 2014-01-22, 12:46

Niech jeszcze ktoś to potwierdzi, ale jak pamiętam swoje kombinacje to silnik jest przykręcany do ramki a mechanizm jest ukryty wręcz w ramce więc kładąc szybę będziesz mógł to zrobić. U mnie (deska nowego typu) i tak trzeba było odkręcić co najmniej 3 śruby w desce na podszybiu które trzymały deskę z ramką razem.
Maverick - 2014-01-22, 12:57

Na 100% jak położysz szybę, to razem z silnikiem wycieraczek.
U mnie delikatnie trzeba palcem podważyć deskę, żeby silnik przeszedł, bo jest delikatna kolizja.
Szybka robota.

Didymos - 2014-01-22, 13:12

Dokładnie, po złożeniu ramki wszystko jest na wierzchu.
moziembl - 2015-01-14, 07:57

Ja mogę dodać że numer katalogowy bosch-a dla tego silniczka 0 390 241 132
Sloma1988 - 2017-12-26, 16:29

ja znowu znalazlem Pana ktory zaleca zrobic jak na filmie a dopiero pozniej wyciagac silnik

https://www.youtube.com/watch?v=Cv3JyofAnoA

Phantom - 2019-01-17, 14:10

Odkopię temat.

Kojarzy ktoś który kabel z silnika to +, który - ? Mam ramkę luzem i chcę spr. czy silnik działa czy muszę przełożyć ze starej ramki.

Wiem już, że trzeba dać plus z aku na kabel plus, a minus do ramki (masy).

Wojteksk - 2019-01-17, 18:20

Trochę się podepnę, ale z innej beczki trochę :P
Wycieraczki zatrzymują mi się na środku szyby, raz na jakiś czas uda mi się że zatrzymają się nisko. Gdzieś da się to jakoś ustawić :?

kurt_ - 2019-01-18, 07:15

Phantom napisał/a:
Odkopię temat.

Kojarzy ktoś który kabel z silnika to +, który - ? Mam ramkę luzem i chcę spr. czy silnik działa czy muszę przełożyć ze starej ramki.

Wiem już, że trzeba dać plus z aku na kabel plus, a minus do ramki (masy).


Po przeczytaniu tego nie weim czy trolujesz czy miales zly dzien :D

yogier123 - 2019-01-18, 08:58

Wojciechu
Jak zatrzymuja sie nietypowo to musisz zdemontowac silniczek i mechanizm.. i tam podobno jest jakas blaszka ktorej trza sie blizej przyjzec.. Jak masz kladziona szybe to dostep jest oki po jej polozeniu... jak blaszanka to demontaz dechy Cie czeka ale niech ktos mnie poprawi jezeli sie myle

Phantom - 2019-01-18, 10:44

kurt_ napisał/a:
Phantom napisał/a:
Odkopię temat.

Kojarzy ktoś który kabel z silnika to +, który - ? Mam ramkę luzem i chcę spr. czy silnik działa czy muszę przełożyć ze starej ramki.

Wiem już, że trzeba dać plus z aku na kabel plus, a minus do ramki (masy).


Po przeczytaniu tego nie weim czy trolujesz czy miales zly dzien :D


Nie no poważnie. Mam poucinane w nim kable. Jest ich chyba z 6. Na fotach z olx widzę ze powinna być kostka.

Wojteksk - 2019-01-18, 15:07

yogier123 napisał/a:
Wojciechu
Jak zatrzymuja sie nietypowo to musisz zdemontowac silniczek i mechanizm.. i tam podobno jest jakas blaszka ktorej trza sie blizej przyjzec.. Jak masz kladziona szybe to dostep jest oki po jej polozeniu... jak blaszanka to demontaz dechy Cie czeka ale niech ktos mnie poprawi jezeli sie myle

Tak też myślałem że bez rozebrania się nie uda
To muszę do listy dopisać i zrobić jak będzie cieplej.
Na te chwilę:
1. Zamontowanie linki od prędkościomierza
2. Naprawa nagrzewnicy
3. Wymiana uszczelki szyby
4. Wycieraczki
Oczywiście blaszak więc zabawy będzie na parę godzinek, pewnie odkopie temat jak już się za to zabiorę. Dzięki za odp.

Pioterrvs888 - 2019-02-14, 21:30

Na 90% silnik dupnięty. Miałem tak w smarcie, wymiana załatwiła temat.
kostuch - 2019-02-15, 09:46

Pioterrvs888 napisał/a:
Na 90% silnik dupnięty. Miałem tak w smarcie, wymiana załatwiła temat.

Pracujesz w jakimś ASO? :mrgreen:
Jakby silnik był uszkodzony, to by nie kręciło wcale.
Pod dekielkiem obudowy jest płytka ze ścieżkami po których ślizgają się sprężyste kontakty - otworzyć, sprawdzić, wyczyścić, dogiąć, złożyć.
Jeżeli zdarło ścieżki albo połamało kontakty, to naprawa nieco trudniejsza, ale też wykonalna.

Pioterrvs888 - 2019-02-16, 18:17

kostuch, Nie w ASO nie pracuje napisałem na podstawie autopsji. Pierwszy bieg wycieraczek zatrzymywał wycieraczki gdziekolwiek. Silnik na wyższych biegach działał normalnie, czyszczenie nie pomogło więc wymieniłem.
Phantom - 2019-06-21, 23:00

Panie i Panowie.
Dzisiaj chciałem zamontować do nowej ramki, mój stary silnik. Podpinam do kostki (ciegna dopięte). Zapłon, wajcha na wycieraczki i ... nic.

Ktoś podpowie czy mi się wydaje ale po pośpiechu powinien zakręcić. Tak?

Napewno był sprawny przy demontażu ze starej ramki.
Jakieś sugestie?

SamNaSamZSam - 2019-06-22, 02:00

A mase ma dobrą? Moze jak ramka raptorem pomalowana to nie ma masy.
Phantom - 2019-06-22, 08:35

Tez o tym pomyślałem, ale miejsce gdzie są śruby od silniczka to jest zwykła blacha, bez raptora.
SamNaSamZSam - 2019-06-22, 11:31

Zapodaj jakieś podłaczenie silniczka na krótko, jak zadziała to instalacja może gdzieś rozpięta jesze po drodze. Jak nie zadziała to kup nowy do skody/vw, szkoda zachodu z reanimacją starego po mojemu.
Phantom - 2019-06-22, 13:28

Dzięki. Może dziś jak pogoda pozwoli to się będę bawić z tym.
Urdyn - 2021-05-10, 14:16

Cześć! Mój silnik wycieraczek padł. Szukam nowego aczkolwiek nie znam się na tym prawie wcale. Jeżdżę Samuraiem blaszakiem. Czy możecie mi podpowiedzieć gdzie i jaki silnik wycieraczek kupić?
SamNaSamZSam - 2021-05-10, 16:53

ja Ci radzę tutaj: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=34943#34943 a jeśli możesz sobie pozwolić na taki luksus to sugeruję najpierw wyjąć stary i dobrać taki sam po prostu od dowolnego samochodu.
Urdyn - 2021-05-23, 11:57

A może wie ktoś od jakich aut silniczek mógłby pasować? Mowa o przednim. Ewentualnie gdzie szukać w internecie takiego silniczka?
SamNaSamZSam - 2021-05-24, 10:19

Cytat:
. w swojej Santanie zainstalowałem bez większych przeróbek nowy silnik od "Passat, Polo, Golf"

Urdyn - 2021-05-26, 15:39

Czyli obojętnie jaki silnik wycieraczek kupię z tych wymienionych wyżej aut będzie pasować? Wiem, że może wychodzę na głąba, ale nie znam się na tym zupełnie
kostuch - 2021-05-27, 10:39

Silnik wycieraczek to raczej jest sprawny (chyba że się szczotki skończyły).
Najczęściej problem jest z wytartymi ścieżkami albo pogiętymi stykami na płytce sterującej.
Wyjąć z auta, otworzyć, wyczyścić, złożyć, zamontować z powrotem.

To pierwsze może w blaszaku zająć nieco czasu :)

Urdyn - 2021-06-13, 18:25

A jeżeli miałbym kupować silnik wycieraczek to jaki? I gdzie? Z góry wielkie dzięki za pomoc

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group