Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Problem ze zmianą biegów

mr nightmmare - 2011-08-11, 16:58
Temat postu: Problem ze zmianą biegów
Witam,

Mam problem ze zmianą biegów po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Kiedy auto jest zimne nie ma z tym problemu, natomiast jak przejadę kilkadziesiąt kilometrów to mam straszny kłopot z wrzuceniem jedynki najbardziej ale i inne biegi sprawiają kłopot, jedynka praktycznie nie chce wskoczyć, a co którąś zmianę biegu słyszę zgrzytanie. Z tego co czytam w internecie to podobno wina zużytego sprzęgła ale nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi, mam nadzieje że to nie skrzynie biegów. Proszę o pomoc, jestem początkującym użytkownikiem i wszelkie wskazówki będą pomocne. Auto to Suzuki Samurai 1.9 D 2002

Pozdrawiam serdecznie.

KSikorski - 2011-08-11, 19:16

Na mój gust sprzęgło działa tak na samo na zimno i na gorąco ;-) Natomiast gorący olej przekładniowy jest dużo rzadszy więc zużyte synchronizatory i inne bajery dają znać o sobie... ;-) Skrzynię kupisz za nie więcej niż 200zł.
joj - 2011-08-11, 20:41

olej, regulacja sprzęgła, poduszka skrzyni, regulator drążka zmiany biegu, dużo opcji...
dodge - 2011-08-11, 20:51

podobny problem miałem w pajero zaczą bym od oleju
Zawias - 2011-08-19, 19:37

Problem miałem ten sam.Wymieniłem linkę sprzęgła i usunąłem z niej gumowy zderzak który jest zakończeniem pancerza linki przy skrzyni.Jest na razie ok.
shagger - 2011-08-20, 23:32

A u mnie jest inny problem z jedynką - mianowicie żeby ją wrzucić muszę się całkowicie zatrzymać. Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły silnik. Jest to kłopotliwa sprawa szczególnie podczas jazdy w terenia. Pozostałe biegi są ok a właśnie ta jedynka jest jakby niezsynchronizowana. Co to może być? Ma ktoś jakiś pomysł?
Zawias - 2011-08-20, 23:44

Spróbuj podciągnąć trochę sprzęgło.
OjciecMocyMroku - 2011-12-27, 18:02

A jak się podciąga linkę sprzęgła?

Mam ten sam problem co opisany w pierwszym poście. Nasila się - takie mam wrażenie. W momencie kiedy nie mogę włożyć biegu - tzn jest bardzo ciężko z tym (już po jakimś czasie jeżdżenia) to przydusza silnik i spadają obroty jak naciskam na lewarek i próbuję wrzucić bieg. To chyba więc kwestia wysprzęglania - tylko dlaczego dzieje się tak jak już trochę samochód był w ruchu?

Zawias - 2011-12-27, 18:19

Sprawdź ten amortyzator gumowy na lince.Ja go wyrzuciłem i dałem dużą podkładkę z tworzywa.Podciąga się z dołu zmniejszając luz na lince dokręcając nakrętkę na lince i kontrując drugą.
OjciecMocyMroku - 2011-12-27, 21:26

Dzięki - póki co leżę chory w łóżku (i zastanawiam się nad przyczyną opisanego stanu) ale za kilka dni wezmę się za to ;)
kulczaswrz - 2012-04-14, 20:06

Mam podobny problem. Nie zredukuje podczas jazdy biegu z 2 na 1 bo zgrzyta, tzn da się ale jest to nie miłe dla ucha i jeszcze bardziej zapewne dla auta. Jak ledwo co się toczy auto da się już wrzucić 1 bieg. mechanik mówił że tak poprostu może być z uwagi na to kiedy byl wyprodukowany, że tak dawniej robili. :-|
slavok - 2012-04-14, 20:21

nie robili.... albo Ci sprzęgło do końca nie wysprzęgla albo się synchronizator 1 biegu posypał.
Zawias - 2012-04-14, 20:51

Jak obroty silnika są za wysokie to zawsze zgrzyta.
slavok - 2012-04-14, 20:54

no chyba nie wrzuca 1 z międzygazem hehehe
Hałas - 2012-04-14, 21:53

Ja też stawiał bym na synchronizator
Jak by sprzęgło padało to na moje oko na każdym biegu by się to działo.

A spróbował bym właśnie wbić bieg po przegazówce (swoją drogą nie odczytałem intencji slavoka z ostatniego posta :roll: )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group