Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Tylna półoś - zerwane śruby

chowano - 2018-10-11, 10:13
Temat postu: Tylna półoś - zerwane śruby
Witam,

Jak w temacie chciałem wymienić łożysko i uszczelniacz jednak przy demontażu pourywały się śruby.
Pytanie dość laickie, ale laikiem jestem czy moge użyć nowych śrub z marketu budowlanego (takie posiadam) czy potrzebne są jakieś "specjalne" może twardsze?

Pozdrawoam

SamNaSamZSam - 2018-10-11, 11:34

Ktore sruby konkretnie?
chowano - 2018-10-11, 12:20

Te 4 śruby mocujące półoś do piasty (jeśli nie mylę pojęć).
Odkręcałem z tyłu bębna (nakretka, to urwałem) reszta śruby widoczna jest w bebnie, śruba na klucz 12.

p.s.
Twardość śruby 5.6 albo 5.8 , nie moge tego teraz sprawdzić.

stachura44 - 2018-10-11, 14:48

ja mam na 5,8 i nic sie nie dzieje .
Didymos - 2018-10-11, 15:08

Dałbym 8,8 dla świętego spokoju i większego prawdopodobieństwa odkręcenia w przyszłości.
kostuch - 2018-10-11, 17:11

Ale to szpilki są a nie śruby
bart9018 - 2018-10-11, 18:21

Chodzi mu chyba o śruby trzymające tarcze kotwiczne
Faktycznie są to małe szpilki bo maja radelka ale można je zastąpić srubami
Ja używałem zazwyczaj 8.8

chowano - 2018-10-11, 22:42

mea culpa... jak zauważył kolega bart, chodziło o tarcze kotwiczną (tarcza na której montowane są szczęki, regulator), której chyba nawet nie trzeba ruszać do wyciągania półosi.
kurt_ - 2018-10-12, 07:16

Dobry zwyczaj nie dawaj nigdzie śrub z marketu tylko przynajmniej 8.8.... jest spora szansa że 4.x lub 5.x upierdzielisz za rok przy odkręcaniu, tak jak pisał didymos...
bulimierz - 2018-10-12, 18:41

Szpilki zastepujemy nowymi szpilkami DEDYKOWANYMI do danego rozwiązania. Nie stosujemy w samochodach śrub poniżej 8 klasy, a jak stosujemy, to nie propagujmy tego jako zdrowego rozwiązania. To samo tyczy się śrub powyżej 10 klasy, do połączeń spreżanych. Operujmy w granicach klasy 8 i 10, powinno być bezpiecznie i bezproblemowo.
Jeżeli miejsca nie są szczególnie upierdliwe, stosujemy dostępne środki zabezpieczające przed rozkręceniem, sprężane czy chemiczne, nie ma znaczenia w konstrukcjach amatorskich.
Niedawno wrzucilem na twardosciomierz szpilke zakupiona w zaprzyjaznionej hurtowni, klasa 10.9 czyli Rm w granicach 1000
Wynik z przyrządu 26 HRC... dupa nie klasa 10.9 , srodek klasy 8.8.

Starscream - 2018-10-12, 20:33

a mnie to się wydaje że uwalił śruby trzymające całą tarczę kotwiczną do kołnierza mostu to są cztery normalne śruby ja tam juz dwa razy wymieniałem łzysko i zawsze daje 5.8 bo szybciej urwę niż musze kręcić :mrgreen:
A tak z praktyki nie zawsze teoria podręcznikowa= życie -twarda sruba jest krucha i czasem potrafi ją uwalić szybko. Ja to wytestowałem np na blokadach sworzni w koparkach - jak sworzeń tłucze na boki podczas pracy to sruby 10.9, 8.8 nie mogły tygodnia przerobić bo je ucięło a jak się dało 5.8 albo najlepiej szpilke budowlaną to i 2 miesiące było ok. bo ona jest miękka i czasem ja wygięło , wyszlifowało ale nie pękła. kij ze srubą ale jak odpadła i wyjechał sworzeń to kupa straszna jeszcze jak się zgubił w bocie :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group