Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Panharda a drążki kierownicze

filipek - 2018-10-19, 19:26
Temat postu: Panharda a drążki kierownicze
Witam. Jestem świeżo po wymianie mostu przedniego z jimmiego na samuraia ze względu na usytuowanie drążków kierowniczych(problem z poprzedniego tematu), Ale nie jestem pewien położenia drążka panharda względem drążka kierowniczego(ukośnego), wydaje mi się ze powinny byś w jednej inni i pracować wzdłuż jednej osi. Niestety mi wyszło troszkę inaczej ale czy może tak być?

https://www.aukcjoner.pl/...027551-.html#I1

Didymos - 2018-10-19, 20:34

Powinny być w jednej linii, ale nie ma bardzo dużej odchyłki, jest pewna szansa, że będzie się zachowywał poprawnie.
Przetestuj na nierównościach i przy ostrym hamowaniu.

filipek - 2018-10-19, 21:23

Jak na moje oko to jakiś niepożądanych efektów nie zaobserwowałem, ale sprawdzałem to przerzedzając prostopadle przez garb na zwykłej asfaltowej jezdni i spodziewałem się wtedy jakiś zmian toru jazdy lub szarpanie kierownicy ale prowadził się wtedy jak zwykła osobówka no prawie bo przy 50km/h w osobówce już bym niemiła miski :mrgreen: Sprawdzę jeszcze to w terenie przy hamowaniu!


Jednak chyba coś jest nie tak bo jak ostro zahamuje na wybojach to kierownica dosłownie szarpie Prawo-Lewo-Prawo i tak samo w teście na garbie.
żeby nie mieć wątpliwości przerobie mocowanie na moście i na ramie

kostuch - 2018-10-20, 12:50

Drążek skośny też powinien być jak najbardziej poziomo, żeby kierownica nie latała przy zmianie wysokości mostu.
Zobacz sobie obniżone wąsy przekładni w sklepach za oceanem. Albo się przyzwyczaj :-)

filipek - 2018-10-20, 14:30

Narazie wąs to dla mnie rarytas zresztą samurai to nie s-klasa, a taki patent jak drążek w kształcie litery S (czyli w dwoma łukami) raczej nic tu nie zmieni!?
Benny - 2018-10-20, 16:37

Kształt drążka nic nie zmienia, liczy się tylko położenie mocowań. Drążek panharda, tak jak koledzy wcześniej wspomnieli powinien być równolegle do drążka kierowniczego. Wtedy, gdy zawieszenie pracuje góra-dół, oba drążki poruszają się względnie jednakowo przez co wąs zwrotnicy nie rusza się względem mostu.
Do tego co widzę na zdjęciu proponowałbym Ci użycie wąsa (lub dwóch) z MB W126 i przeniesienie drążka kierowniczego wyżej, wtedy bedzie miał podobny kąt co panhard.

bart9018 - 2018-10-21, 10:38

Jezeli panhard nie bedzie rownolegly do drazka kierowniczego ( I jak pisał:"Beny" nie chodzi tu o kształt a o mocowania) to bedzie mocno sciagal przy ostrym hamowaniu
Drązki powinny byc jak najbardziej równoległe ,oczywiscie w granicach garazowej dokladnowci ;-) ;-)

filipek - 2018-10-21, 13:34

Dzięki panowie za cenne rady, narazie przerobiłem mocowanie na moście i przy ramie teraz oba drążki kryją siebie. Wąsy z mercedesa pewnie były by najlepsze, po pierwsze prowadzenie a drugie ze ciężko było nim uderzyć, tym czasem musi być tak jak jest.
baca - 2018-12-31, 16:06

Zakupilem nowy was oczywiscie USA 4calowy za 30 dolarow. I powiem ze jest mega inaczej.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group