Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Wibracje przy przyspieszaniu

MarcinBBA - 2018-11-23, 09:18
Temat postu: Wibracje przy przyspieszaniu
Witam !

Jestem tu świeżakiem, więc gdyby coś był nie tak, proszę mnie pouczyć.

Mam pewien problem i przychodzę tu, bo może dostanę jakąś trafną sugestię.

Otóż jakiś czas temu kupiłem sobie Samuraia 1,3 99'. Po zakupie wymieniłem sprzęgło, pełna regeneracja wałów (krzyżaki, prostowanie, ważenie), łożyska przy ataku do przedniego mostu, skrzynia i kilka małych pierdółek.
Przed tym wszystkim pojawiały mi się wibracje podczas przyspieszania w zakresach od 10 -> 15 km/h i 25 -> 30km/h. Sądziłem, że to któryś z wałów świruje, ale nie. Na tylnim wale, na flanszy założony był dystans ok 6mm (chyba jakiś przysłowiowy Janusz tu był), pomyślałem -> to jest to. Widocznie za mało miejsca ma kompensacja podczas ruszania i z tego brakuje rozpycha i takie cuda się dzieją. Ale to nadal nie to. Dodam, że gdy auto jest zimne jak teraz w chłodne dni, problem drgań przy przyspieszaniu niemal nie istnieje, oraz gdy dopnę przędni most, skala problemu się zmniejsza.
Mam jeszcze na tapecie reduktor do wymiany bo huczy w miarę jak się rozpędzam głośniej.

Pytanie - wyeksplatowany reduktor może taką gnojówe robić? (jak trzymał krótki wał i ruszam tylnim słychać "klik klak".


Jak by ktoś miał jakieś ciekawe tropy, zapraszam do dyskusji :)
Pozdrawiam!

Joszi - 2018-11-23, 16:09

Biorąc pod uwagę jak reduktor jest zbudowany to musiałby być naprawdę w kiepskim stanie żeby takie rzeczy robić.

A jesteś 100% pewien wałów? Ja bym ściągnął tylny wał na próbę i się przejechał

MarcinBBA - 2018-11-23, 16:55

Dzieki!

Waly regenerowal Figura (Bielsko-Biala) a konkretnie pracujacy tam bardzo dobry kolega. Wiec jezeli chodzi o regeneracje, jestem pewien. Natomiast stwierdzil, ze tylny wal jest z innego pojazdu.
Zrobie jak mowisz, wykrece tylny wal i pojezdze.

Reduktor chyba jest w zlym stanie :) :) Przy 80kmh huczy jak sam szatan. Natomiast drga tylko w opisanych zakresach.
Czasami tez nie chce wyjsc z 4h. Poza tymi rzeczami jest ok.

Starscream - 2018-11-23, 21:21

a jakie masz gumy na wieloklinie ?
reduktor daj na luz daj 4 bieg i jeżeli huczy i wyje to cie po kieszeni nie źle wyrwie

MarcinBBA - 2018-11-23, 23:05

Możesz wyjaśnić?
SamNaSamZSam - 2018-11-24, 09:45

a poduszki pod łapami reduktora i pod skrzynią sprawdzałeś? Jakie masz opony? próbowałeś zamienić koła tył/przód albo po przekątnej?
Zawias - 2018-11-24, 15:51

Wały poprawnie złożone- widełki w jednej płaszczyźnie ?
MarcinBBA - 2018-11-24, 18:48

Hej,

Reduktor na N, 4, gaz, no cos tam slychac skrzynie, ale huk to jak myslalem - reduktor.

Sprawdzilem poduszki pod skrzynia, reduktorem - ok
Opon nie ruszalem, wyeliminowalem je ze wzgledu na wystepowanie drgan tylko przy przyspieszaniu.
Reduktor bede mial w Poniedzialek (second hand), wymienie i zobaczymy co sie bedzie dzialo.
Obstawiam wlasnie jego.
Choc na wyjsciach do mostow zadnych luzow, jedna huczy jak szatan, wiec cos w srodku musialo sie rozjechac.
Jak tylko znajde przyczyne, podziele sie informacjami.

Starscream - 2018-11-24, 20:24

no ten z drugiej ręki to już przerabiałem -co prawda był z wyjciem PTO ale wył jak stado wilków. dopiero sam musiałem zakasać rękawy kupic wszystkie bebechy przy okazji już 4.16 założyłem i teraz jest malina
zobacz jeszcze te gumy na wieloklinie czasem dają nie oryginalne większe i one dostają wibracji ja tak zrobiłem i byłem zdziwiony co tak wibruje

MarcinBBA - 2018-11-29, 13:18

Czesc,

Reduktor z second hand okazal sie dobrym zakupem. Jak ktos z okolic Bielska-B. to polecam faceta z ul. Polnej, zawsze jak sprzedaje sprzet da sie dogadac na ewentualna wymiane w razie nie funkcjonowania. Kupilem od niego skrzynie i reduktor, dziala ok. (wiadomo, ze to uzywka, wiec nie ma co oczekiwac cudow.

Wibracje nadal wystepuja w takim samym natezeniu i w takich samych zakresach predkosci. Wpierw sprobuje wal przekrecic, pozniej sprawdze opony.

@Starscream - gdzie zakupowales bebechy do reduktora? Chce sobie starego zostawic i zregenerowac.

Dzieki za pomoc.

Starscream - 2018-11-29, 19:52

z ulicy Polnej to na 100% Piotrek tez zawsze tam cos szukam ostatnio mi hardtopa w dobrej cenie opylił.
Bebechy tzn 4.16 w USA a łożyska w PL a inne drobiazgi też

MarcinBBA - 2018-11-30, 12:56

Tak, Piotrek.

Dogadałem się z nim, że mi pożyczy wał, przekręcę i będzie wiadomo co i jak.
Choć jeden z użytkowników forum wskazał abym porobił zdjęcia zamontowanego wału, stwierdził, że istotne też jest umiejscowienie na wieloklinie.
Muszę to zrobić, bo mnie szlag jasny trafi :)

kurt_ - 2018-11-30, 14:34

Musisz mieć w jednej osi cześć wychodAca z wału na krzyżak po obu stronach wału. Inaczej wał nie kręci się liniowo.
Zawias - 2018-11-30, 17:21

Sprawdź jeszcze cybanty resorów - czy są dokręcone.
Starscream - 2018-12-01, 17:05

kurt jak bym nie wiedział o co chodzi -to tak to wytłumaczyłeś że ja nie wiem o co chodzi :mrgreen: rozumiesz?
kurt_ - 2018-12-01, 17:13

https://photos.app.goo.gl/ZuH1c9VwXruAGTr8A

Tak ma być złożone

Bambo - 2018-12-04, 14:57

Ja drgania na dźwigni reduktora miałem też przy przyśpieszaniu a w szczególności przy ruszaniu. Okazało się że ta długa łapa pod reduktorem była pęknięta i trochę się wygieła. Naprostowałem ją, pospawałem i od tamtej pory jest ok. Drgania zniknęły.
MarcinBBA - 2018-12-08, 18:56

Czesc,

Jezeli chodzi o symetrie zlozenia walow, jest ok.
Zdjalem tylni wal i drgania staly sie mocniejsze. W takim razie wskazanie na srodkowy wal, miedzy skrzynia a reduktorem.

Jednego nie jestem pewien:
Flansze walu miedzy skrzynia a reduktorem moge byc w roznych plaszczyznach w pionie jak i poziomie? Tzn ze zalozmy reduktor jest nizej i ciut na lewo wzgledem skrzyni. Byc moze tak jak kolega powyzej napisal, ze ktoras z lap sie przesunela?

Jezeli chodzi o zawieszenie - brak luzow, cybanty skrecone (ruszalem kolem i trzymalem palce na laczeniach).

Cos czuje, ze bede musial jechac do serwisu, jezeli nie wymysle nic.

Zawias - 2018-12-08, 19:22

Myślę,że w Twojej okolicy jest jakiś właściciel samca który mógłby pomóc
MarcinBBA - 2018-12-10, 14:42

Przekrecilem wal skynia vs reduktor i identyczne objawy.

Przy maksymalnym zlozeniu walu, ile powinien miec miejsca miedzy flanszami?

Zawias - 2018-12-10, 16:48

15-20 mm.
k-750 - 2018-12-10, 22:40

Miałem podobne objawy, tydzień temu to naprawiłem. U mnie padł krzyżak i uszkodził końcówkę wału. Kupiłem inny używany wał, i się zdziwiłem że jest parę rodzajów długości i wymiarów krzyżaków. Może masz zamontowany jakiś niewłaściwy?
Wał kupiłem u tego gościa z ul. Polnej z Bielska i też mogę polecić. Ma całą szopę używanych części, z ceną się dogadałem, zna się na Samuraiach.

MarcinBBA - 2018-12-14, 12:29

Czesc,

Pozyczalem od niego wal i przekrecalem na probe, ale objawy identyczne.

Zawias - 2018-12-14, 19:05

Sprawdziłeś dobrze luzy w przednich kołach ? Pokręć kołami i zerknij,czy nie mają bicia.
MarcinBBA - 2018-12-16, 19:54

Sluchajcie, taka sytuacja: zaladowalem na tyl okolo 200kg i prawie wibracji nie bylo czuc, po zapieciu 4h kompletnie nie wyczuwalne na budzie, jedynie wybierak reduktora sie trzepal jak rece Malenczuka(jak zwykle).
Przyszlo mi do glowy takie cos, poprzedni wlasciciel wmontowal wydech bodaj z tico, brakuje elastycznej przelotki i jest "na sile" spiety do skrzyni na gumowej poduszce. Nie moglem ostatnio odkrecic sruby a nie chce ucinac bez jakiejkolwiek szansy na diagnoze, ze to moze powodowac przenoszenie owych drgan na bude.

Moze mi jakis Samuraiowiec powiedziec jedna rzecz: czy na 2H jak daje buta na dolnej skali predkosci, to czy czuje jakies drgania na wybieraku reduktora, czy jest on ciagle wolny od jakichkolwiek bic.

Dzieki!

Starscream - 2018-12-16, 20:53

wybierak reduktora nie powinien bardzo wariować -sprawdź koła jeszcze , opony A masz lift w tym aucie ? może masz most krzywy z tyłu i jak go doładowałeś to siadł niżej i wtedy kąt między mostem a reduktorem się zmienił
Ja mam np wibracje przez przedni wał ale w granicach 40kmh-60kmh ale wiem że to wina wału przedniego

MarcinBBA - 2018-12-18, 08:02

Hej,
Tylko ze jak zdemontowalem tylni wal objawy byly identyczne a nawet intensywniejsze.

Kola? Ale co sprawdzic?

SamNaSamZSam - 2018-12-18, 10:23

No a sprawdziles łapy i poduszki wszystkie? Silnika też? Przy przyspieszaniu pewnie silnik "wstaje" i może zmieniać kąt pracy skrzynia-reduktor. Krzyzaki na krotkim wale moga nie miec luzow ale byc zatarte w jakims zakresie i wibruje. Jaki stan wieloklinu na wejsciu wala do skrzyni?
kostuch - 2018-12-18, 15:41

Ja bym wziął taśmę i kontrolnie "przybandarzował" reduktor do łap na sztywno.
Może być rozerwana poduszka albo zerwany gwint na śrubie jakiejś.
Lewarek nie ma prawa "latać" przy przyspieszaniu.

Starscream - 2018-12-18, 17:52

ja mam zestaw kół letnich :mrgreen: takie balony bulwarowe do lansu i jak jest ciepło to git ale jak temp spadnie poniżej 0 to by ci protezy wytrzęsło w aucie -chyba twardną i robia się jajowate przejedziesz z 3km i spokój ale delikatnie bija -dobrz e ze na nich nie da się jezdzić zima bo slizgaja strasznie.
wiec sprawdz opony - pożycz koła itp przeciez cuda to tylko w Kanie Galilejskiej były

Zawias - 2018-12-18, 20:03

Kiedyś tylna półoś wygięła się w samcu w banan. Koło biło niemiłosiernie. Podniósłbym tył i na tylnym napędzie zakręcił kołami.
Joszi - 2018-12-19, 15:43

No właśnie, daj go na jakieś klocki, odpal, wrzuć bieg i zobacz pod autem co tam się dzieje

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group