|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - Drganie na kierownicy
piotrek998 - 2019-01-06, 14:28 Temat postu: Drganie na kierownicy Witam, jest to moj pierwszy post na forum, wczesniej tylko obserwowalem.Mam problem z drzeniem kierownicy, zdarza sie to tylko podczas szybszej jazdy glownie po asfslcie. Mianowicie po zaliczeniu jakiejs dziury,czy tez nierownosci na drodze,kierownica szarpie na lewo I na prawo w takim stopniu,ze konieczne jest zatrzymanie sie, bo nie ma mozliwosci prowadzenia auta....
Amortyzator skretu jest ok, lozyska w obu kolach nowe co jeszcze moze byc na rzeczy?
Pozdrawiam
Starscream - 2019-01-06, 19:09
łożyska na zwrotnicach może
SamNaSamZSam - 2019-01-07, 12:33
Może luz na przekładni kierowniczej ?
Zawias - 2019-01-07, 12:38
Cybanty dokręcone ?
piotrek998 - 2019-01-14, 14:25
Witam, po raz kolejny....
Niestety w samuraju objawy sie nasilily...
Bylem dzisiaj w stacji diagnostycznej, brak jakichkolwiek luzow w ukladzie kierowniczym,lozyska wymienione. Jeszcze bede sprawdzal dzisiaj opony I felgi bo tez mechanicy to sugerowali.
michau - 2019-01-15, 10:30
Nie wiem, to się wypowiem... Przy sprawdzaniu luzów dobrze jest też podnieść samochód. Nie raz usłyszałem od diagnosty, że wszystko jest ok, a sworzeń stukał. Dopiero dobry mechanik na podnośniku kolumnowym znalazł luz.
Drugie moje przemyślenie to kąt zwrotnicy. Masz sprężyny, jakiś lift? Przy podnoszeniu zawieszenia na sprężyna kąt mógł się zmniejszyć (cały most obrócił się bardziej ku przodowi).
kostuch - 2019-01-15, 14:24
piotrek998,
Napisz jaki masz lift i rozmiar kółek.
Efekt jest często powodowany przez zbyt duży kąt na skośnym drążku.
Równie często trzeba się do tego po prostu przyzwyczaić, bo żadne czary nie pomagają
piotrek998 - 2019-01-15, 19:53
Przyzwyczaic sie nie da bo przy 20 km/h nie da sie auta na asfalcie utrzymac...
Autko z 91 r. Bez zadnyxh przerobek....
Felgi proste,opony michelin alpin 195/80/r 16
Obnizylem cisnienie w kolach na tabliczce wskazane 1,4 a wulkanizator jak sie okazalo nabiil 2,5 przy zmianie na zimowki...
Zobaczymy moze cos pomize.... testowac sie bardzo nie da bo u mnie do pasa sniegu😁
Starscream - 2019-01-15, 21:09
to własnie ja testuje
SkoczekPL - 2020-10-28, 12:53
piotrek998 napisał/a: | Przyzwyczaic sie nie da bo przy 20 km/h nie da sie auta na asfalcie utrzymac...
Autko z 91 r. Bez zadnyxh przerobek....
Felgi proste,opony michelin alpin 195/80/r 16
Obnizylem cisnienie w kolach na tabliczce wskazane 1,4 a wulkanizator jak sie okazalo nabiil 2,5 przy zmianie na zimowki...
Zobaczymy moze cos pomize.... testowac sie bardzo nie da bo u mnie do pasa sniegu😁 |
Odświeżę kotleta :)
I co Ci wyszło ?
Kurcze bo mam podobnie, miałem opony kopie Simexa (31') i było spoko, teraz założyłem MTki Goodricha i na czarnym tak od 40/50 km w górę mam mega wibrę na kierownicy ....:) zrzucę dziś troszkę ciśnienia z opon zobaczymy czy pomoże.
czacha - 2021-01-21, 11:40
U mnie tak się działo jak założyłem szerokie koła. A teraz mam tak, że przy kręceniu kierą po krótkim ruchu kierownicy czy to w lewo, czy w prawo jest opór, później jest ok, i znów opór. Co to może być? Przegub, łożyska? Ciśnienie sprawdzałem, jest OK.
SamNaSamZSam - 2021-01-21, 11:55
masz wspomaganie? może przegub...
czacha - 2021-01-21, 12:31
Mam wspomaganie. Sprawdzałem i jest delikatny luz na łożyskach w kole (ale jest naprawdę delikatny), więc nie sądzę żeby to było przyczyną. Obstawiałbym kolumne kierowniczą lub właśnie przegub. Ale w przypadku przegubu to przy 4x4 coś by pewnie gruchotało? Tak mi się wydaję.
[ Dodano: 2021-01-21, 12:32 ]
Dodam, że kolumna jest sucha, nie widać na niej żadnych wycieków.
SamNaSamZSam - 2021-01-21, 13:40
a krzyżaczek na tym patyku od kierownicy? Może tam się coś zatarło i blokuje w jakimś ułożeniu. Jeszcze jak ten patyk przechodzi przez budę to tam powinna być taka tulejka, lubi się wytrzeć albo zniknąć, można prysnąć jakimś smarowidłem chić przy wspomaganiu to by bardziej piszczało niż dawało opór
sokratesb - 2021-01-21, 19:23
Też stawiam na zatarty krzyżak w układnie kierowniczym. Efektem może być właśnie być miejscowy opór przy machaniu fajerą. ;)
A takie drgania jak autor tematu to może być tzw. "death wobble" (https://autokult.pl/37065,co-to-sa-drgania-smierci-death-wobble-w-samochodzie). U mnie pomogło zmniejszenie luzu na przekładni kierowniczej.
czacha - 2021-01-29, 09:22
Zgadza się koledzy. Padł krzyżak. Zna ktoś może wymiary takiego? Na forum znalazłem wzmiankę o 16x38. Tylko czy to będzie ten. Nie chcę go uziemiać wolę kupić i od razu wymienić.
|
|