Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Opony i Felgi - Jak wrzucić Simexy bez większych przeróbek

Uzytkownik1 - 2019-03-23, 19:38
Temat postu: Jak wrzucić Simexy bez większych przeróbek
Cześć. Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Samuraia. 1999 rok, 1.9 TD PSA, blaszak, sprzęgiełka automatyczne.
Kupiłem go na bardzo ładnych alufelgach 15 cali i oponach typu AT (kopia bf Goodridge) o rozmiarze 205/70/15.
W chwili obecnej nic nie przyciera, chociaż przy skręcie przednich kół opony sa niebezpiecznie blisko nadkoli, myślę,
że około 3-5 cm. Samochód nie będzie używany w jakimś mega ostrym terenie, chociaż mieszkam w górach więc czasem bywa
ciężko. Prześwit jaki ma auto wystarczy mi taki jak jest teraz, chociaż mogło by być więcej. Nie chcę natomiast stracić na mocy
i podnieść spalania za bardzo. Chcę założyć opony typu Simex na te alufelgi. Widzę, że sa rozmiary 215/70/15 i 235/70/15.
Co muszę zrobić w aucie aby jak najmniejszym kosztem wrzucić te opony tak, żeby nie przycierały? Konieczne jest podniesienie
budy czy też wieszaki? Doradźcie bo im więcej o tym czytam tym mniej już wiem. Pozdro :)

Starscream - 2019-03-23, 19:52

na simexach stracisz prędkość i moc to pewne. skoro nie używasz w mocnym terenie no na cholere ci simexy :roll: Masz dziwne spostrzeżenie na sprawę.
Sam mieszkam w górach i gdyby nie to że lubię się pchać w spychaczówki i inne drogi to praktycznie nigdzie simex nie jest potrzebny, ale z druiej strony jak masz serie i założysz simexy to w drogę po LKt nie masz się co brać

SamNaSamZSam - 2019-03-23, 20:32

daj fotkę i pokaż jak to teraz wygląda. 205/70/15 to fabryczny rozmiar i jak w jakimkolwiek ustawieniu koła jest ono bliskie nadkola to podejrzewam że resor masz wywinięty już w drogą stronę i pierwsze co trza by zrobić to zreanimować/wymienić resory żeby trzymały jakąkolwiek parabolę (w tę właściwą stronę)
Uzytkownik1 - 2019-03-23, 23:19

Mam nadzieję, że zadziałają linki bo nie moge tu na forum dodać załączników. Jak trzeba to zrobię lepsze foto.
Co do simexów. Miałem Vitarkę na AT (nadlewki dokładnie takie jak te co mam teraz). Nie dawały sobie rady
w terenie w jaki jeżdżę. Kolega ma samuraja 1.3 benzyna na simexach i jest rewelacja. Wszędzie wychodzi.

Wojteksk - 2019-03-24, 00:01

matko bosko jaki on dopieszczony, szkoda w błoto nim wchodzić
SamNaSamZSam - 2019-03-24, 01:10

Za duzo nie widzę, resor ma jakąś parabolę brzuszkiem do dołu?
Didymos - 2019-03-24, 14:34

Serio masz tam sprzęgiełka automatyczne? Nie spotkałem nigdy takowych w samuraiu, spodziewałbym się raczej sztywnych zabieraków.
Zawieszenie raczej nie pierwszej świeżości, z oponami bardzo nie poszalejesz.
Jak chcesz toto podnieść, to spraw sobie komplet dobrych resorów (np. lovells, ome), reszta to półśrodki.

Hałas - 2019-03-24, 15:36

Nie wiem czemu parabola resora jest uwazana za wyznacznik jakie koła wejdą, wazne jest skrajne połozenie czyli odbój, w innym wypadku będzie dobrze tylko do czasu wykrzyzu lub innego dobicia zawieszenia.

Swoją drogą vitarowe automaty podejdą do samuraia? leniwy się robie na starość :-D

Starscream - 2019-03-24, 20:10

nie wejdą na 100% pierwsze zbiorą te nakładki plastikowe. Ja mam małe koła bo trójkąty i 215 simexy na klapnietych resorach i trójkącie nie odwróconym zabierały o próg a raczej o ta blachę co jest spawany , dodatkowo te wystające "zęby" darły przy skręcie o pióro resoru. Ale było to bardzo dawno i może coś mylę .
prawda jest tak że simex niby 215 a nie wiem jak to jest mierzone skoro np łańcuchy zimowe pasuja mi z iveco daily i nie maja deka luzu

Didymos - 2019-03-25, 08:37

Przy lifcie trzeba obniżyć odboje, to oczywiste.

Skoro manuale z samuraia da się przełożyć do vitary z pomocą 2 mm podkładki, to w drugą stronę pewnie też jest opcja, np. z pomocą tokarki :mrgreen:

Uzytkownik1 - 2019-03-25, 17:02

Zrobiłem kilka zdjęć zawieszenia. Jeśli trzeba więcej to dajcie znać.
Panowie nie ukrywam, że środki na przeprowadzenie "operacji" raczej okrojone. Innymi słowy chciałbym to zrobić w miarę tanio. Jakie było by w moim przypadku najsensowniejsze rozwiązanie?

Zawias - 2019-03-25, 20:21

Resory prawie proste. Jeżeli miałoby jeździć sporadycznie w terenie,to odwrócone trójkąty i opony 225x75x15. Resory trochę przewalcować. Jak uzbiera kasę 4.16.
samiecterenowy - 2019-03-25, 20:43

Prawie takie jak byly w mojej Santanie, po wizycie i habrowaniu jestem bardzo zadowolony z pracy ekipy od resorow ze Slaska. Ktos pisal, szkoda kasy na habrowanie, ja juz wiem, ze NIE. Do tego wieszaki 2, poliuretany, amorki.
Hałas - 2019-03-26, 08:20

Porównanie z serią:
https://www.youtube.com/watch?v=pQQfPOGdHvM

Starscream - 2019-03-26, 11:46

jak pojezdzisz z 5 lat na tych klepanych resorach to wtedy oceniac mozesz czy to dobre czy nie. Ja wiem że to g... warte. Robiłem takie zabiegi w inych sprzetach i kicha straszna. Ostatnio w iveco mnie naszło i po ok. roku musiałem poduszki wsadzic
SamNaSamZSam - 2019-03-26, 12:00

nie no po 5 latach to chyba i markowe tracą parabole. To przecie część "zamienna", która podlega normalnemu zużyciu w trakcie eksploatacji.
Uzytkownik1 - 2019-03-26, 15:58

Panowie poprawcie jeśli coś namieszam, ale czy taka opcja była by w miarę sensowna:

1. regeneracja resorów - w okolicy jest taki polecany gość "Warsztat Kowalski Naprawa Resorów Roman Kądziołka, Myślenice". Cena ok 170 zł za sztukę z dołożeniem jednego pióra. Tylko, że podałem mu w rozmowie telefonicznej, że mam 3 pióra a teraz patrzę, że są 4. Czy dokładać do piątego pióra?

2. wieszaki 2 cale https://allegro.pl/oferta/wieszaki-resorow-2-cale-polibusze-suzuki-samurai-7881438655

3. lift budy https://allegro.pl/oferta/poliuretan-body-lift-karoserii-suzuki-samurai-45mm-7461705491

4. dystanse kół https://allegro.pl/oferta/dystanse-30mm-5x139-7-suzuki-jimny-samurai-7594479697

5 kopia simex 215/70/15 na te alufelgi które mam

6. odboje - tylko jakie?

Czy taki układ ma jakiś sens? Chciałbym trochę poszerzyć auto. Mogą być takie dystanse kół? Wiem, że to taki bieda zestaw ale niestety fundusze ograniczone.

Co do regeneracji resorów u tego pana. Kolega regenerował tam resory w samuraju i w pickupie Maździe, która woził spore ciężary i strasznie chwali. Wg niego po latach nic się nie dzieje.

Starscream - 2019-03-26, 22:22

SamNaSamZSam napisał/a:
nie no po 5 latach to chyba i markowe tracą parabole. To przecie część "zamienna", która podlega normalnemu zużyciu w trakcie eksploatacji.

no ja ci powiem że mam z przodu mazury leśniki wzmacniane i pierwszy raz chyba je miałem na pierwszym zlocie w bukowinie i dalej sa wygięte jak kosa :mrgreen: a jeszcze mają wieszaki +2. z tyłu mam OME chyba 2-albo 3 rok i też nie widać wiekszego klapnięcia bo jesienia spawałem ucho amortyzatora i go wyciągałem to chodzi tam gdzie chodził a zaleznie od roboty to samuraj doładowany jak osioł w Palestynie -jak mi płytki przywieźli zima i niedało sie wjechać w drogę gdzie mam budowę to pakowałem w niego po 700kg bo palety na drodze były. Samuraj przeżył a kręgosłup nie :-(
Ludzie chwalą bo co maja gadać jak się wtopili :mrgreen: Ja też wtopiłem pare razy i gadam jak jest. Moim zdaniem szkoda wyciągać odkręcać wozić zakładać a potem i tak qpa Jak robisz dla siebie to choć te mazury leśniki sobie kup a będziesz zadowolony odpuść lift budy, dystanse, wieszaki zainwestuj w porządne resory od tego zacznij. Ja też próbowałem wykiwać zasady różnymi półsrodkami :mrgreen: i tak na koniec wylądowałem z nowymi resorami

alientm - 2019-03-27, 07:28

Mam podobne wrażenie że lepiej iść w nowe liftowe resory, odpuszczając wieszaki i lift budy. Przy resorach +2" u mnie spokojnie mieszczą się simex 235/70/15 (jakieś 71cm wysokości), do tego dystanse chyba 25mm na stronę. Jedynie opona przy skręcie na przekosach tarła o mocowanie oryginalnego zderzaka - wystarczyło lekko je podciąć.

Inna sprawa że przy szerokich mostach i szerszych dystansach zrobił sie problem wystających opon po za obrys auta, a fajne i solidne poszerzenia swoje kosztują.

Didymos - 2019-03-27, 08:45

Resory można przewalcować albo przeklepać, ale pod warunkiem, że nie są mocno zużyte i są z dobrego materiału, inaczej faktycznie efekt krótkotrwały.
Dokładanie piór bez sensu, jeśli nie zmienia się obciążenia samochodu, zawieszenie się usztywni i przestanie dobrze wybierać.
Nowych, markowych resorów i tak żadna rzeźba nie zastąpi, jedynie konwersja na sprężyny :mrgreen:

Uzytkownik1 - 2019-03-27, 16:07

No to same złe wieści. Niby proste zawieszenie na piórach a tu 2500 zł trzeba wydać żeby miało to ręce i nogi. Chyba nie będę nic robił jednak. :-|
Starscream - 2019-03-27, 20:31

oglądając Twoje fotki stwierdzam ze te resory już masz do wymiany. Bo są prostem jak dechy. Lada chwila bedzie parabola w drugą strone, wiec jak masz zamiar to auto miec to musisz je wymienic
Uzytkownik1 - 2019-03-30, 10:18

Kolejne osoby, które pytam w rejonie polecają mi klepać t resory. Są bardzo dobre opinie o tym kowalu z Myślenic. W związku z brakiem funduszy chyba zaryzykuję.Gdy siądą kupie lepsze resory (choć tu luzie jeżdżą na klepanych już parę lat i jest ok - sam oglądałem).

I teraz. Dokładać wieszaki 2 cale? Robić lift budy? Poczytałem tematów i ile ludzi tyle opinii. Jak się wy na to zapatrujecie przy takim bieda lifcie?

I jeszcze pytanie nie na ten dział ale króciutko. Linka od gazu jest do wymiany. W sklepach u nas nie ma. Znalazłem tą:
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Linka-gazu-Samurai-1.9-TD/811
ale wygląda inaczej niż ta którą mam w aucie:
https://zapodaj.net/485fc0c6f21c0.jpg.html

Brak na przykład tego cylinderka w połowie linki. Skąd wziąć pewną linkę?

Starscream - 2019-03-31, 19:17

weź przejedz się na Leśniku albo jeszcze lepiej na OME - co będe ci dużo mówił tym ludziom też to poleć :mrgreen:
Na takich geniuszy najlepszy jest zlot samuraja jak zjada się różne auta na różnych kombinacjach i wtedy można porównać -okazuje się potem że racje czasem mocno topnieją. To tak jak by biegać w klapkach -mozna ale ani wygoda ani wyniki nie są zadowalające
Też mam znajomych co na byle czym śmigają - potem zdziwieni że moje zawieszenie tak wybiera :mrgreen: a co ja tam mam za auto w porównaniu z niektórymi. Albo że np 4.16 do niczego nie potrzebne , albo wspomaganie a potem zdziwienie "jak żeś tam wyjechał nie dusiło ci??? :shock: "
znam to wszystko bo tez leczyłem samuraja półśrodkami początkowo :mrgreen:

SamNaSamZSam - 2019-04-01, 11:22

Uzytkownik1 napisał/a:


I jeszcze pytanie nie na ten dział ale króciutko. Linka od gazu jest do wymiany. W sklepach u nas nie ma. Znalazłem tą:
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Linka-gazu-Samurai-1.9-TD/811
ale wygląda inaczej niż ta którą mam w aucie:
https://zapodaj.net/485fc0c6f21c0.jpg.html

Brak na przykład tego cylinderka w połowie linki. Skąd wziąć pewną linkę?


bierz tutaj: https://www.linor.pl/prod...samurai-1-9-td/ będzie pasować.

Uzytkownik1 - 2019-04-01, 18:06

Dzięki wielkie.
Co powiecie na te felgi?
https://www.olx.pl/oferta...html#416221a118

Coraz bardziej zastanawiam się nad sprzedażą obecnych kół i kupna felg trójkątów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group