|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - TBI problem z wtryskiem - falujące obroty
maloszybki - 2019-04-26, 19:56 Temat postu: TBI problem z wtryskiem - falujące obroty Po różnych perypetiach i porażce dwóch mechaników auto jakoś jeździło, ale był odpięty czujnik temperatury, żeby ECU działało w trybie awaryjnym. Doszedłem do tego, że uszkodzony jest regulator ciśnienia paliwa. Jak już byłem umówiony na wizytę u kolejego mechanika na zamontowanie i ustawienie nowego, uniwersalnego regulatora (oryginał 950zł) to samiec pokazał elektryczne pazurki.
Mam wyjętą cewkę WN i hallotron z aparatu zapłonowego. Znajdzie się w okolicy ktoś z Samuraikiem TBI i dobrym serduszkiem i pozwoli przeszczepić na chwilę te części do swojego auta?
Jutro napiszę więcej, jak sobie odpocznę po pchaniu tego jedno tonowego malca.
[ Dodano: 2019-04-27, 22:13 ]
Wygląda na to, że padła pompa paliwa. Na razie auto stoi u mechanika, bo sam tego cholerstwa nie wyciągnę.
[ Dodano: 2019-05-28, 22:42 ]
Auto wróciło wczoraj. Wymienione:
- pompa paliwa
- przewód paliwa (stary się rozleciał i zatkał ten metalowy)
- olej (płukanka 2x)
- MAP sensor
- O-ring wtryskiwacza
Wtryskiwacz sprawdzony wcześniej w dość prosty sposób, ale chodzi płynnie, nie zacinał się w rękach, a sitko było ładne.
Na dzień dobry było spoko. Zrywanie przyczepności samym gazem, jazda ze stałą szybkością, ale potem... Jak się zagrzeje to między 2, a 3 tysiące obrotów przy utrzymaniu stałej szybkości Samiec dostaje czkawki. Na postoju przy tych obrotach faluje, co widać na filmie. Wyraźnie słychać sprężynę kiedy powoli dodaję i odpuszczam gaz. Myślałem, że może to TPS, ale nie zauważyłem przeskoku w oporze jak ruszałem przepustnicą, a do tego po odpięciu czujnika temperatury problem całkowicie znika.
Macie Panowie sugestie co dalej robić, żeby naprawić malucha?
Nie sprawdzałem jeszcze czy po naprawie paliwo leci powrotem z regulatora ciśnienia.
https://youtu.be/PxeKv8V86Rc
Hałas - 2019-05-29, 10:56
Podbijam post na prośbę autora
kurt_ - 2019-05-29, 17:47
Na postoju faluje na ciepło tylko czy na zimno też?
maloszybki - 2019-05-29, 19:34
Tylko na ciepło. Takie falowanie jest też podczas jazdy. Wtedy, wiadomo, szarpie autem.
Sprawdziłem, że to wynika z braku paliwa, tzn. jak obroty spadają to wyraźnie widać, że wtryskiwacz nie podaje dawki.
slavok - 2019-05-29, 20:28
ja miałem podobne problemy jak mi spadało napięcie na pompie i komputerze. Gdzieś zaśniedział kabel i takie jaja się robiły.
Spróbuj testowo zacisnąć wężyk paliwowy od powrotu zaraz za wtryskiem.
kostuch - 2019-05-30, 11:01
Znowu szukanie magicznej śrubki do pokręcenia...
W manualu podane są ścieżki diagnostyczne - wszystkie zaczynają się od sprawdzenia ciśnienia paliwa.
To że wtryskiwacz nie siika równomiernie, nie musi byc przyczyną ale np skutkiem czegoś innego (np. głupiejącej sondy lambda).
maloszybki - 2019-05-30, 19:03
Przerywający wtryskiwacz pisałem właśnie jaki objaw, nie przyczynę. Dzisiaj zauważyłem, że w trybie awaryjnym też "robi kangura", ale znacznie delikatniej i ciężko to wywołać. Na postoju nie ma szans. Do tego paliwo wraca z regulatora. W weekend serwisówka w dłoń i do dzieła!
[ Dodano: 2019-06-20, 11:48 ]
Długo mnie nie było. Na 4 auta tylko samcem dało się jeździć, ale przez to nie miałem kiedy się nim zająć. Może w ten weekend.
|
|