|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Montaż blokad pneumatycznych
Valkyr_87 - 2019-06-04, 10:05 Temat postu: Montaż blokad pneumatycznych
Dotarły do mnie blokady pneumatyczne na przód/tył do samczyka. Odpytałem znajomy warsztat i przyznam, że cena montażu mnie
generalnie rozumiem że jest przy tym trochę dłubania.. ale w kwocie montażu blokad mam nowe półosie wzmacniane na przód... dlatego też zastanawiam się nad samodzielnym montażem - czy ktoś z Was dłubał coś w tym zakresie?
Jak rozumiem montaż blokad wiążę się z:
1. Wyciągnięciem mostu z auta, demontaż półosi, obecnego kosza dyferencjału etc.
2. wymiana łożysk wałka ataku i generalnie wszystkich łożysk i uszczelniaczy
3. Ponowne ustawienie wałka ataku względem koła zębatego, które przekładam ze starego kosza na kosz blokady.
4. Regulacje robi się podkładkami od strony samego ataku jak i wyjścia na zabierak wału - jakieś sugestie jak to zrobić dobrze? Generalnie jak rozumiem trzeba zaakceptować fakt, że wałek będzie składany kilkukrotnie - więc samo łożysko również będzie zdejmowane i zakładane - co oznacza, że należy zorganizować sobie ściągacz łożysk bo wybijanie nie wchodzi w grę.
5. Weryfikacja ustawienia mostu według metody kartki (koło ma się odciskać, jednak nie przerwać papieru) lub na farbę - optycznie sprawdzamy czy zęby należycie pokrywają się pomiędzy walkiem a kołem, tak by zagłębienie koła posiadało jak najrówniejszy ślad po wałku ataku.
6. po ustawieniu skręcamy wałek ataku tuleją rozprężną (ile niutków?)
7. Wiercimy i gwintujemy otwór na wejście przewodu od kompresora.
8. Zabawa z elektryką, która wydaje się relatywnie prosta - pytanko tylko gdzie zamontować kompresor? Pod maską czy w bagażniku?
Przód robimy tak samo, tylko wymieniając przy tym półosie na 26 frezowe.
Czy czegoś nie pominąłem? na co zwrócić jeszcze uwagę? Czy w samuraiu również wybijać bieżnie łożysk wałka ataku? Jeżeli tak to czy macie jakiś patent na ich wybicie?
Przeszukałem forum - i przyznam, że nie znalazłem jako takiej instrukcji - może słabo szukam...
kostuch - 2019-06-04, 12:20
To nie parszywy most Dana gdzie trzeba zrzucać łożysko ataku i dokładać/ujmować podkładek
Może cena montażu nie jest taka zła, jeżeli umówisz się że będziesz im patrzył na ręce i się nauczysz jak to zrobić następnym razem.
Jak spieprzysz (a po pytaniach widać, że jest na to spora szansa), to może wyjść drożej niż za naukę
Valkyr_87 - 2019-06-04, 12:55
Po dłuższym zastanowieniu jednak oddam fachowcowi :)
rumun - 2019-06-05, 11:22
jestes z nad morza? napisz do zawias on jest z trójmiasta i ogarnie Ci to co potrzebujesz , sam lata po rajdach i zna sie na rzeczy
Ari - 2019-10-21, 10:23
Cześć
Że tak się podłączę do tematu😊
Jestem na etapie montażu blokady pneumatycznej na przód:
Główka z tylnego mostu, wzmacniane półosie, blokada HF, nowe łożyska i uszczelniacze– wszystko przełożone i ustawione na zegarze.
Zostały prawdopodobnie dwa małe problemy:
1. W którym miejscu wyprowadzić przewód do kompresora?
W tylnym moście wypada w miejscu gdzie jest sporo miejsca, natomiast w przednim trzeba by poprowadzić przewód nad talerzem lub wstrzelić się w inne miejsce. Co polecacie?
2. Wzmacniana półoś ma trochę większą średnicę. W związku z tym trzeba zmienić simering czy oryginalny da radę? Jeśli trzeba to na jaki ?
Pozdrawiam
Valkyr_87 - 2019-10-21, 14:25
1. Ja mam kompresor w miejscu oryginalnego mocowania lewarka - w sumie polecam... chyba, że chcesz topić auto po dach.. więc wtedy pozostaje Ci kabina
Ari - 2019-10-21, 14:49
Dzięki za info.
Chodzi mi jednak o wyjście przewodu z przedniej główki mostu.
Valkyr_87 - 2019-10-21, 18:42
Zjade na dom to zrobię Ci jutro fotkę jak Hunter mi to zamontowal
Ari - 2019-10-21, 18:49
Super:) Przynajmniej, żebym widział w którym miejscu jest wylot, wtedy pokombinuję żeby przewód wewnątrz gruchy nie dotykał zębatki.
Valkyr_87 - 2019-10-22, 06:51
Poszło na PW.
Ari - 2019-10-22, 08:13
Dzięki:)
Wojteksk - 2019-10-22, 09:21
A to tu nie mogłeś wstawić dla potomnych ? :(
Harry - 2020-05-08, 00:16
Valkyr_87 - montowałeś oryginalne ARB czy jakieś inne?
Jaka cena montażu za oś jeśli mona wiedzieć?
Valkyr_87 - 2020-05-08, 05:01
Montowałem chińczyki, mam na przedzie i z tyłu. Ceny samego montażu nie znam gdyż odrazu Hunter ogarniał mi reduktor, oleje i elektrykę, no i zostawilem u niego stare główki. Ja robiłem też tak, że prosiłem o wyceny i wówczas ocylowaly około 1500 za sam montaż z wymianą półosi na wzmocnione. Wszystkie graty przywoziłem swoje.
Harry - 2020-05-08, 20:33
Już prawie rok używasz, jak się sprawują?
Uzytkujesz lajtowo czy raczej extremalne?
To te po 2500 za oś? Podlinkujesz?
Valkyr_87 - 2020-05-08, 20:43
Ja brałem od mudmastera. Używam rok w między czasie załadowałem 245/75/15 simexa. Ogólnie to tył robi robotę, przód naprawdę tylko w określonych sytuacjach się przydaje. Na rajdach startuje w grupach offroad z elektryczna wyciągarka, nie jest to mega extrem ale lekko też nie mają. Nie miałem z nimi żadnego problemu. W między czasie urwalem wał, kilka mniejszych awarii i podtopień auta, ale blokady działają nawet w pełnym zanurzeniu kompresora, który jest również chińczykiem.
|
|