Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - swap vitara 1.6 16v

tytus - 2011-08-22, 08:44
Temat postu: swap vitara 1.6 16v
Ostatnio zakończyłem żywot mojego silnika i muszę zrobić swap i 1.6 16v z vitary chyba będzie najrozsądniejszy.
Pytanie tylko co muszę kupić razem z tym silnikiem żeby go wpasować w miejsce 1.3 ?
Słyszałem że komputer jest ten sam jak w samcu z wtryskiem ale chciałbym to potwierdzić. Flanszę na skrzynie powienien mieć znajomy.
Ktoś z forum jeździ taką maszyną ? :-)

joj - 2011-08-22, 11:26

a może 1.3 16V ze Swifta tam wpakować? :->

co do 1.6 Vitary to tu masz ciekawy opis gościa, który to robił...:
http://daniels.lumena.com/suzuki/silnik_1.6.htm ;-)

witson - 2011-08-22, 12:08

Tytus komp nie jest ten sam, ten sam to ma Vitara ale 8v, do 16v musisz kupic silnik z osprzetem wiązką i kompem, do tego potrzebujesz flanszy na skrzynie do samuraja żeby to połączyc, koszt spory bo te silniki do najtańszych nie należą, Najrozsądniej kup dobry 1.3 od samca albo 1.6 8v od vitki wtedy będziesz potrzebował flanszy a resztę części zostanie z samuraja tzn kolektory, miska smok.
tytus - 2011-08-22, 12:58

Właśnie się cały czas nad tym zastanawiam bo różnica między 8v a 16v jest 20 koni więc sporo
joj - 2011-08-22, 13:57

tytus napisał/a:
... różnica między 8v a 16v jest 20 koni więc sporo


:shock: jakie 20 koni? :mrgreen:

8v ma ok 82 konie, a 16v ma ich niecałe 97, raptem mniej niż 15 koni... różnicy :mrgreen:

różnica między 8v, a 16v jest taka, że 16v mniej pali... :mrgreen:

tytus - 2011-08-22, 15:56

w necie wyczytałem
Cytat:
The 8-valve 1.6L is rated at 80hp.

The 16-valve 1.6L is rated at 99hp.


więc się na tym oparłem :mrgreen: , a różnica między 70hp-80hp vs 70-99hp to już się trochę robi :-P I w sumie to mi miesza trochę plany.

Czyli do zamiany na 8v wystarczy zakupić goły silnik ?
W przypadku na 16v potrzebny mi będzie komputer+wiązka, kolektor, rozrusznik i coś jeszcze ?

wojtassj - 2011-08-22, 19:07

Niżej alternatywa, żeby się nie kłócić czy diesel lepszy czy benzyna :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Prąd jak wiadomo czyste paliwo to i o dotacje z uni można byłoby się postarać ;-)



Ciekawe ile km można przejechać na akumulatorach :?:

kamilooo - 2011-08-22, 19:33

Tytus to może razem coś poswapujemy hehe ja tez zajechałem 1.3, ale zastanawiam sie nad 1.3 GTI z Swifta 101 ps :> ale jezeli juz miałbym robić swap na Vitare to 8v jest duuzzo łatwiejsze w przekładce:)

ps. Do silnika ze swifta nie potrzebujesz żadnej flanszy do skrzyni i to jest plus, a minus to dziura w scianie grodziowej:)

http://www.youtube.com/watch?v=qmJ_qbDTypM a tu masz film jak to jezdzi poezja:D:D jakbym moja była Honde słyszał:D

tytus - 2011-08-22, 19:46

to widzę że akcja "swap" w naszym regionie :-) flansze mają chłopaki z przeworska bo jak zamawiali to więcej sztuk brali :mrgreen:
chyba jednak zostanę przy 8v

kamilooo - 2011-08-22, 20:02

no dokładnie o flanszy wiedziałem juz wczesniej:) sam juz nie wiem co robic z tym silnikiem z jednej strony chciałbym taką wiertarke GTI a z drugiej ta prostota z vitarka 8v musze podumac :)

w sobote rano jestem w PL i jedziemy na CZarnorzeki jak masz ochote to dawaj z nami :)

Skalpel - 2011-08-22, 20:47

Ja będę brał 1.6 8v. Silniki w naszych Suzukach dostają mocno po dupie i nie przemawia do mnie wyżyłowane 100konne 1.3 ze Swifta. Brzmi fajnie, fajnie pewnie chodzi ale długiego żywota w offroadzie to ja mu nie wróżę.
tytus - 2011-08-23, 13:20

z chęcią bym pojechał ale w tym momencie mogę co najwyżej jako pasażer bo silnik zdechł na dobre :cry:
Koral - 2011-10-03, 17:29

Przyłączymy się do pytania, bo nasz silnik 1.3i też padł. Coś się chyba dzieje w tej małopolsce. :roll:
Też pewnie włożymy vitarę 1.6 8v, jednak czy ktoś to ma już założone? Czy te 12 koni (1.3i ma ich 70) robi taką dużą różnice? Pytam się, bo teraz jesteśmy na etapie montowania zderzaka i wyciągarki. Kilkanaście kilogramów więcej pójdzie na przód i czy ten silnik 8v to wszystko sprawnie będzie ciągnął?
Tytus, jak coś to masz namiary na tych chłopaków z przeworska od flanszy?

tytus - 2011-10-03, 18:22

Chłopaki mieli jedną flanszę w zapasie. Szkoda że wcześniej nie pisałeś to zrobiłbym ci schemat i wyciąłbyś sobie na laserze.
Zależy jeszcze na jakich oponach machasz. Ja planuje jeszcze w tym roku mimo wszystko 4.16 wpakować bo mogę mieć za 1k :-)

Kamil - 2011-10-05, 18:48

i ja się przymierzam do 1.6 8v od vitary, ale i od razu montuje wspomaganie, flansze są na allegro
tytus - 2011-10-05, 21:25

później domontowanie wspomaganie to nie problem :mrgreen: narazie pierszeństwo ma 4.16, później wspoma i samiec skończony z mechaniki - przynajmniej narazie :mrgreen:
punix - 2011-10-05, 22:29

Jeszcze się łudzisz, że nic nowego nie znajdziesz? :mrgreen:
papajazz - 2011-10-06, 17:21

Powiedz jeszcze tylko czy ta cena za 4.16, o której wspominałeś w jakimś innym temacie to pojedyncza okazja czy w razie czego będzie się można do Ciebie uśmiechnąć? :mrgreen:
tytus - 2011-10-06, 19:59

narazie pojedyńcza ;-) ale teraz mi się otworzyło parę kontaktów zza oceanem więc kto wie :mrgreen:
paw3ł - 2011-10-08, 14:12

Jakbyś zrobił siakieś foto-story :) Gdzieś za miesiac bede robił swapa i na pewno się przyda. Jak sie zmotywuje to i 4.16 powstanie, bo 410 zamontowany w samcu a 413 leży w garażu :)
Kamil - 2011-10-08, 17:31

a o jakiej cenie mowa za przełożenie 4.16 ?
sajmonG - 2011-10-15, 14:16

mam pytanko a mianowicie jak sobie radzi suka z silnikiem 1.6 16V??
tytus - 2011-10-15, 19:34

Z tego co się oczytałem to moment jest lepszy w 8v bo z niższych obrotów łapie. Ale moją wiedzę na ten temat wynoszę z neta ;-)
kamilooo - 2011-10-15, 19:36

tytus kupiłes juz silnik zamontowałes? hula wszystko?:)
punix - 2011-10-15, 20:36

W 8V moment jest lepszy, jak jest zamontowana w vitarze - przy swapie trzeba użyć koła zamachowego z samuraia, sporo lżejsze, także ciężko jednoznacznie stwierdzić, jak to końcowo wyjdzie :roll:
tytus - 2011-10-29, 20:02

Dzisiaj po testach :-)
Przesiadka na 1.6 8v to magia :mrgreen: pięknie się zbiera

A teraz poniższe spostrzeżenia:
Jest możliwość przerobienia gaźnikowego na wtrysk tylko kolektor musi być z 1.6
Rozrusznik zostaje samurajowski
Komputery są takie same

punix - 2011-10-29, 21:29

Rozrusznik w 8-zaworowych 1,3 i 1,6 jest po prostu taki sam :-P
corny - 2011-10-29, 21:36

z 16 jest taka roznica ze na 1 przy daniu w palnik traci trakcje ..no ..
jacek1984 - 2011-11-28, 00:14
Temat postu: pyt
Witam
Jestem nowy na tym forum
Szukam warsztatu z okolic Warszawy który podejmie się zmiany silnika z 1.3 na 16 16v

Zawias - 2011-11-28, 10:26

Witamy Jacka 1984.
jacek1984 - 2011-11-29, 23:09

Czyli co do warsztatu nie ma co liczyć
Zawias - 2011-11-29, 23:24

Jak nie nabędziesz cierpliwości ciężko Ci będzie w off-road.Jesteś na forum dopiero drugi dzień.Ktoś Ci odpowie i pomorze.Ja jestem jak widać akurat za daleko,żeby w tym temacie pomóc.
tytus - 2011-11-30, 00:41

jest temat o warsztatach na forum, popytaj, poszukaj
Gucio - 2011-12-09, 18:40

Tytus, czyli mówisz że 1.6 8v to super rzecz?? :) bo mam problem Twojego pokroju, a konkretnie silnik na zawsze wyzional ducha... jakbyś mógł to podaj więcej szczegółów :) tzn, za ile kupiłeś, gdzie, na co trzeba uważać, ile wychodzi sam koszt swapa itd :) z górki dzięki za info :)
sajmonG - 2011-12-09, 20:05

obczaj ten filmik http://youtu.be/snsp3IAjWNw
tytus - 2011-12-10, 02:06

Gucio napisał/a:
Tytus, czyli mówisz że 1.6 8v to super rzecz?? :) bo mam problem Twojego pokroju, a konkretnie silnik na zawsze wyzional ducha... jakbyś mógł to podaj więcej szczegółów :) tzn, za ile kupiłeś, gdzie, na co trzeba uważać, ile wychodzi sam koszt swapa itd :) z górki dzięki za info :)


Polecam :mrgreen: najpierw kupiłem na allegro - oczywiście igła itp, jak ściągnąłem miskę to kawałki tłoków wyciągałem, na szczęście udało mi się kasę dostać z powrotem, później od gościa odemnie z okolic kupiłem. Najlepiej weź z działającej vitary która jest na części, to będziesz wiedział co kupujesz. Mi swapa robił mechanik i policzył sobie 400zł co z tego co się orientowałem to małe koszty. Potrzebujesz flanszę żeby połączyć silnik ze skrzynią, kolektor wtryskowy 1.6 (wtrysk od 1.3 nie podchodzi), reszta bebechów z 1.3. Chyba wszystko co chciałbyś wiedzieć :-P

slavok - 2011-12-10, 11:47

No i ważne by kupić silnik z wiązką i komputerem bo szukanie tego później osobno to lipka trochę :)
kamilooo - 2011-12-10, 11:58

ja tam wole moje jeden tszy:) po remoncie na "nowym gazniczku":) bynajmniej wiem co mam i ile pojezdze:)
tytus - 2011-12-10, 12:51

no chyba że wcześniej miał na wtrysku 1.3 to nie trzeba elektryki ruszać :-)
Lexx - 2012-05-27, 22:13

Panowie przymierzam się do wstawienia 1,6 16V z Vitary, mam okazje kupić niedrogo z pełnym osprzętem (poza kompem kt. akurat na ebaju nie brakuje), skrzynia 5ka już jest, kryza to nie problem.
Pytanie mam za to odnośnie ECU, czy po wstawieniu takiego silnika trzeba jechać gdzieś na warsztat w celu pospięcia pod komputer i poustawiania tego i owego?

kostuch - 2012-05-28, 11:46

Lexx napisał/a:

Pytanie mam za to odnośnie ECU, czy po wstawieniu takiego silnika trzeba jechać gdzieś na warsztat w celu pospięcia pod komputer i poustawiania tego i owego?

Nie.

Lexx - 2012-05-28, 12:40

Czyli kolejny argument przemawiający za swap'em :-)

[ Dodano: 2012-05-30, 22:07 ]
Przepraszam że post pod postem, ale jak edytuję to pewnie szybko pomocy nie uzyskam.
Na chwilę obecną trudno powiedzieć czy będzie 16V czy 8V zależy co bliżej i kompletne gdyż czas teraz ma znaczenie. Pytanie mam odnośnie stacyjki, czy trzeba ją wymienić z racji występowania immobilaizera?

farba - 2013-01-21, 15:45

panowie potrzebuje info na temat swapu na 1,6 8v z vitara do samiego 1,3 na gazniku??
kostuch - 2013-01-21, 16:52

farba napisał/a:
panowie potrzebuje info na temat swapu na 1,6 8v z vitara do samiego 1,3 na gazniku??


Jest to wykonalne :mrgreen:

A o co konkretnie pytasz?

farba - 2013-01-21, 19:34

gdzies wyczytalem ze jest mozliwosci wsadzenia gaznika z pony do silnika z vitary.
i tu pytanie co potrzeba. jak z elektryka przy takim swapie.
I co ewentualnie jeszcze musialbym kupic razem z silnikiem??

kostuch - 2013-01-21, 19:37

farba napisał/a:
gdzies wyczytalem ze jest mozliwosci wsadzenia gaznika z pony do silnika z vitary.
i tu pytanie co potrzeba. jak z elektryka przy takim swapie.
I co ewentualnie jeszcze musialbym kupic razem z silnikiem??


Bez sensu...
Popsujesz dobry silnik zasilaniem gaźnikowym.
Musisz mieć silnik, obrać go z osprzętu wtryskowego i dorobić jakąś flanszę na kolektor ssący żeby na nim postawić gaźnik.
Kiedyś były nawet gaźnikowe vitary - może uda ci się znaleźć fabryczny kolektor pod gaźnik, ale na 99,9% nie będzie od razu pasować do pony.

farba - 2013-01-21, 20:35

podobno kolektor pasuje z samuraja.
a powiedz mi przy swapie na 1,6 16v potrzebuje kompa z wiazka.
czy cos jeszcze potrzebuje??

kostuch - 2013-01-21, 21:46

farba napisał/a:
podobno kolektor pasuje z samuraja.
a powiedz mi przy swapie na 1,6 16v potrzebuje kompa z wiazka.
czy cos jeszcze potrzebuje??

Cały osprzęt - to oczywiste.
Plus pompa paliwa o wyższym ciśnieniu.

corny - 2013-01-21, 22:24

a przede wszystkim flansze co by wogole to z miejsca ruszylo i od czego ten silnik vitra czy swift ?? bo dochodzi przerabianie smoka
majo - 2013-01-21, 23:00

Silnik z vitary gaźnikowej(mam taki:),flansza(do połączenia skrzynki 1.3 z motorkiem 1.6),łapa prawa silnika do skrócenia -20mm(do przesunięcia mocowanie poduszki silnika -40mm w tył),miska olejowa z samuraia(smok robimy z dwóch pół od vitki pół od samca)jak masz spoa to nie trzeba miska się mija z mostem,kolektor z samiego(lub vitara gaźnikowa),gaźnik oczywiście pony 1.5,cała elektryka to prąd z 15 + na zaworek w gaźniku,wydech na przelocie 2" i całkiem ładnie to jeździ.
Przynajmniej ja tak dość długo miałem i tam gdzie inne wozy 1.0 1.3 wyły na obrotach mój sami pracował w zakresie 3000-4000 rpm.

farba - 2013-01-22, 10:06

majo moglbys mi przyblizyc temat elektryki czy wiazka z samiego pasi jak z czujnikami itp
silnik musze miec oczywiscie z calym osprzetem??
sorki za az tyle pytani ale jeszcze nigdy nie wymienialem silnika na inny i mam troche obawy czy podolam :D

majo - 2013-01-22, 19:18

Silnik z całym osprzętem(masz już?)mam do sprzedania jakby co.
Jeżeli sami był na gaźniku to instalacja pasi bez problemu(nawet wtyczka od alternatora jest taka sama:),jedyne co to prąd + z 15 na zaworek w gaźniku.
A jakby na wtrysku to troszkę więcej roboty,ale też mogę pomóc,coś podpowiedzieć.

farba - 2013-02-21, 08:56

panowie mam pytanie co do swapu na 1,6 8v
a dokladnie mi chodzi o kable z aparatu zaplonowego ktory gdzie idzie sa dwa.

kostuch - 2013-02-21, 10:44

farba napisał/a:
panowie mam pytanie co do swapu na 1,6 8v
a dokladnie mi chodzi o kable z aparatu zaplonowego ktory gdzie idzie sa dwa.

Do komputera idą :-)
Chyba nie chcesz powiedzieć, że robisz swap bez schematu elektrycznego?

farba - 2013-02-21, 17:39

kostuch mi chodzi o dwa kable czarny i zolty o nic wiecej i to nawet ma byc podloczony tak jak w samim z silnikiem 1,3 gaznik
kostuch - 2013-02-22, 09:42

farba napisał/a:
kostuch mi chodzi o dwa kable czarny i zolty o nic wiecej i to nawet ma byc podloczony tak jak w samim z silnikiem 1,3 gaznik


Farba,
Mieszasz straszliwie. :->
W vitarze 8v jest czujnik halla (tak jak we wtryskowym samuraiu) i wychodzą z niego trzy kabelki do komputera.

farba - 2013-02-22, 17:43

no to ja mam dwa. dobra malo wazne juz jest opanowane :D
albert - 2013-02-25, 11:46

jakby ktos potrzebowal silnik 1.6 z vitki podaje numer do kolesia od ktorego kupilem wspomaganie kierownicy, kolesia nagral mi kolega kevin

gosc ma cala vitke na czesci - sinik mowi w dobrym staie, podaje numer . 603642336

tytus - 2013-02-28, 22:37

jakbyś potrzebował gaźnik do tego 8v to mi leży na "śmieciach" ;-)
kaczmarr_ - 2013-03-30, 23:04

Nie wiem czy wniose cos nowego do tematu.. Obecnie wsadzilem 1.6 8V w rame samuraia..

Niech cos trzasnie tego co napisal kiedys gdzies ze to dziecienne proste i bezproblemowe..

Otoz problem jest juz na wstepie: po przerzuceniu lap silnika z 1.3 do 1.6 okazalo sie ze NAWET otwory na sruby od strony pasazera sie roznia rozstawem -problem latwy do rozwiazania ,rozwiercamy otwory wiertlem fi13.. Nastepny problem to miejsce mocowania owej lapy na silniku.. Jest wysunieta do tylu przez co silnik stoi po skosie -mi najszybciej i najprosciej wyszlo odciecie mocowania lapy od ramy i przespawanie je okolo 3cm w strone kabiny

Silnik juz prawie.. Ale.. Wspomaganie.. Przekladnia ze wspomaganiem jest wieksza od zwyklej i rowniez ma inny rozstaw srub -tylko 1 z 3 pasuje ;]
Malo tego.. Pompa vitarowska na orginalnym stelazu za bardzo odstaje od silnika i nie miesci sie w ramie.. Tutaj z opresji wybrnalem powiekszajac "banana" od regulacji naciagu paska i doszlifowujac miejsce w mocowaniu tak zeby kolo pasowe moglo zblizyc sie do silnika. Pompa i przekladnia juz zamocowane ,pozostalo dobranie paska i spr czy wszystko razem zagra

Skrzynia.. "wystarczy flansza" pasuje na orginalne mocowania i rozstaw srub.. JASNE ;]
Do przeszczepu potrzeba: flansze ,kolo zamachowe z samuraia ,kpl sprzeglo z samuraia i rozrusznik (jeszcze nie sprawdzalem czy pasuje od vitary).Sruby rozstawem pasuja tylko 2gorne -ale zeby za latwo nie bylo trzeba rozwiercac otwory w skrzyni tak aby M12 przeszly. Z bocznymi srubami jest problem taki ze w 1.6 otwory sa rozmieszczone szerzej po okolo 1,5cm na strone. Nie da rady tutaj przykrecic flanszy do srzyni jednymi srubami (wezszy rozstaw na flanszy),a nastepnie przykrecic calosc do sailnika (szerszy rozstaw na flanszy) poniewaz glowki "wewnetrznych" srub stworza dystans miedzy flansza a plaszczyzna silnika -z pomoca przyszla wiec spawarka. Orginalne szpilki wychodzace ze skrzyni przycialem na 5mm i obszlifowalem na stozek ,nastepnie przystawilem flansze i przyspawalem ja do owych obrzynkow. W moim przypadku flansza byla nie dokladnie zwymiarowana i musialem poszerzac zewnetrzene boczne otwory po 5mm -przecinarka plazmowa -swoja droga BOSKIE urzadzenie przy jakichkolwiek pracach przy samochodzie
Obecnie silnik jest zesparowany ze skrzynia (bez sprzegla) ale widze juz kolejny problem ,a nawet 2problemy..

Jeden to taki iz mam wraznie ze kolo zamachowe od samuraia oparlo sie na wardze miski olejowej i bedzie o nie przycieralo ale to okaze sie po zalozeniu spowrotem kola od vitary i sprawdzeniu jaka szczelina powstaje z tym kolem

Drugi problem jest taki ze flansza ma 5mm grubosci ,a po wstepnych pomiarach miedzy jedna a druga skrzynia wyszlo mi ze walek jest w vitarowskiej skrzyni schowany 10mm glebiej w stosunku do silnika - nie wiem teraz czy czasem 5mm wiecej walka nie bedzie problemem przy zakladaniu skrzyni.. To sie rowneiz okaze na dniach ;]



Obecnie czekam na tarcze spiekowa ,poniewaz po zapewnieniach jakie wynalazlem na necie sprzeglo bedzie pasowalo od vitary.. Otoz NIE ,nie pasuje ,skrzynia samuraia nie pomiesci srednicowo ani docisku ani kola zamachowego z vitary. Samej tarczy od vitary rowniez nie wscisniemy do kola i docisku z samuraia -musi byc caly komplet zaadaptowany z samuraia tj: kolo zamachowe i kpl sprzeglo




Gdzies wyzej wyczytalem ze komputer do silnika 1.6 8V pasuje od 1.3 wtryskowego..
Same komputery(oba leza na biurku w garazu obok siebie) juz na starcie roznia sie wielkoscia i oznaczeniami ,czyli rowniez konstrukcja wewnetrzna.. Poza tym osprzet sterujacy praca silnika (czujniki itp) sa inne przy 1.3wtrysku i inne przy wtrysku od 1.6 -jakim cudem wiec ma takowy komputer pasowac?!

Jezeli jednak jest KTOS KTO ZASTOSOWAL TO OSOBISCIE i faktyczni mu to hasa to prosze o wypowiadanie sie ale jezeli jeden ziutek z drugim ziutkiem wyczytali ze stefan slyszal od kolegi ojca ze takie cos bangla ,bo dziadek jego zony jest mechanikiem i STWIERDZIL ze powinno dzialac -niech lepiej zamiast glupio gadac ,madrze to przemilczy ,bo znowu jakis JA lub ktos inny wyczyta te brednie na necie i przy montazu dostanie piany bo sie okaze ze jednak NIE WSPOLGRA jedno z drugim ,i tak jak w moim przypadku jestem w plecy na odsylaniu tarczy od vitary i oczekiwaniu na tarcze od samuraia ,w plecy takze jest na kosztach wysylki

Lexx - 2013-03-30, 23:48

No to robi sie ciekawie :roll: dzis po raz enty przegladalem temat zeby upewnic sie ze moj swap moze dostac zielone swiatlo, tyle ze akurat flansze mam dobrze zwymiarowana, komp z wiazka od Vitki i Suzanna na wtrysku, spawania sie tez nie boje a wspomagania na razie nie bedzie . . . tylko co z tym walkiem ??
sokratesb - 2013-03-31, 00:03

A jeszcze przed chwilą chciałeś to V4. :-P
Lexx - 2013-03-31, 00:05

1.6 juz prawie rok w garazu lezy ;) mial byc do esjota jak mi pasek poszedl ale zawory wyprostowalem bo bylo latwiej.
sokratesb - 2013-03-31, 00:18

A to 1.0 nie jest bezkolizyjny? No jak w 1.3 pójdzie pasek, to nic się nie dzieje chyba... Nie?
Lexx - 2013-03-31, 00:20

1.0 kolizyjny, ja mialem tam silnik F8A z LJ80 800tka ;) tez kolizyjny.
rybagosc - 2013-04-01, 12:27

panowie ja mam kupiona flansz
e pod silnik jak ktos chce abym odrysowal na tekturce dokladny wymiar dac znac symbolicznie za przesyłkę na konto i resztę sobie ogarniecie samemu

Qwai - 2013-04-02, 08:52

Jak możesz to mi odrysuj tylko pls dokładnie :-D
Wyślę taniej linkę i będziemy kwita

rybagosc - 2013-04-02, 09:28

no to ok wyslij linkę a ja na adres z wysyłki podeślę wzór na flanszę
zajxt - 2015-04-07, 19:41

swap 1,6 16v akurat robiłem koledze,to temat odgrzeje


https://www.facebook.com/...&type=1&theater

a tu gotowy

https://www.facebook.com/...&type=1&theater

bart9018 - 2015-04-07, 21:33

w realu wyglada pieknie :mrgreen: :mrgreen:
zajxt - 2015-04-10, 22:42

i fajne pracuje ssamurai
tytus - 2015-07-05, 21:41

Panowie prosiłbym o pomoc ludzi którzy wykonali ten swap.
Mam iskrę na świecach ale silnik nie chce odpalić. Korzystam z popularnego schematu warbirda ale część rzeczy się tam nie zgadza :/
Czy ktoś ma schemat do europejskiej wersji ?
Pompa paliwa jest nowa, ciśnienie powinno podawać dobre, nowe przewodu paliwowe + nowy filtr paliwa.
Czy można wyjść z założenia że skoro jest iskra to elektryka jest ok ? Czy ktoś ma pomysł co można sprawdzić ?
Jutro kupuje nowe świece i bo wcześniejsze były upaćkane... Kable były nowe.
Silnik przed wyciągnięciem z vitary odpalałem...
Jeszcze jedna sprawa - po skończeniu kręcenia to 'wyje' mi jedna "wtyczka", ta koło tps'u. Tak ma być ?

zajxt - 2015-07-05, 22:37

spróbuj zapalić na plaku ,wyć nic nie powinno
kostuch - 2015-07-06, 10:48

Kolejność zapłonu.
Ewentualnie wał przekręcony o 360

tytus - 2015-07-06, 18:01

kolejność ustawiłem wg poniższego zdjęcia


Czyli jeszcze sprawdzić TDC ?

krzyszaj - 2015-08-23, 10:45

SWAP 1.6 16V
[img]



[ Dodano: 2015-08-23, 10:30 ]


[ Dodano: 2015-08-23, 10:30 ]
[/img]

Sloma1988 - 2017-04-23, 22:03

Kryszaj a u Ciebie jak wygladal SWAP? tez wiele rzeczy nie pasowalo przy przekladaniu z balerona?
zajxt - 2017-04-24, 07:02

Przy swap-ie na baleno

miska olejowa do wymiany lub przerobienia
obudowa termostatu od suzuki ignis lub dorabiana
dorobienia rurki prowadzącej wodę z tyłu silnika do chłodnicy
flansz silnik skrzynia
przerobienie dolotu powietrza do filtra lub adaptacja innego
przesunięcie mocowania prawej łapy silnika
przerobienie mocowania linki sprzęgła
przerobienie linki gazu
przedłużenie przewodów sondy lambda
kolektor wydechowy do wymiany

i to chyba wszystko

[ Dodano: 2017-04-24, 07:03 ]
https://www.facebook.com/...?type=3&theater

Sloma1988 - 2017-04-24, 07:11

Czyli w rankingu swapa pod wzgledem jak najmniejszej rzezby prowadzi 1.6 8v?
zajxt - 2017-04-24, 07:16

Przy swap-ie na 1.6 8v tylo flansza silnik/skrzynia i przesunięcie mocowania łappy
no i w obu przypadkach dochodzi jeszcze przeróbka instalacji elektrycznej

Sloma1988 - 2017-04-24, 07:18

Czyli 1.6 8v najlepiej brac z wiazka i kompem
zajxt - 2017-04-24, 07:26

najmniej pracochłonny ,wiązka i komp obowiązkowo
Sloma1988 - 2017-04-24, 07:43

Przerobienie lapy tak w ramach acislosci polega na calkowitym jej odcieciu od ramy i przyspawaniu w innym miejscu?
szymszym - 2017-04-24, 09:24

Sloma1988 napisał/a:
Czyli w rankingu swapa pod wzgledem jak najmniejszej rzezby prowadzi 1.6 8v?


jest jeszcze SOHC z jimnego.

Sloma1988 - 2017-04-24, 09:25

Ale rzezba tak czy siak
szymszym - 2017-04-24, 11:13

Sloma1988 napisał/a:
Ale rzezba tak czy siak


podobno ani trochę. Pasuje do skrzyni bez cudów, do mocowań chyba również. Przeszukaj forum.

piotrbod - 2017-04-27, 14:07

Siema!
Ja przed chwila zrobilem taki swap i jest nastepujaco:
Auto mialem na gazniku.

Silnik 1.3 16V z jimny G13B SOHC (jednowałkowy) (nie mylic z silnikiem swift GTI o tym samym oznaczeniu)
- Silnik do skrzyni pasuje, kolo zamachowe te same co samuraj
- Łapa od strony prawej (przy rurze chlodzenia) musi byc od jimny
- łapa od strony lewej musi byc od samuraja - troche rozni sie ksztalt. Byc moze łapa od jimny tez by wlazla, tylko silnik by sie o pol centymetra przesunal.
- rozrusznik samuraj
- wentylator samuraj
- kolo pasowe z samuraja nie pasuje (wiecej srub)
- kolo pompy wody chyba nie pasuje (szerszy pasek rozrzadu) i kolo musi byc odsadzone dalej o bodajze 6mm. Ja uzylem kola pompy wody jimny.
- kola pasowe mam zrobione nastepujaco: kolo pasowe od jimny orginalne (dwie rolki). Na rolce blizej silnika mam wspomaganie na pompie vitary (przerobione mocowanie orginalne vitary). Na rolce dalej od silnika mam alternator BMW. MOcowanie alternatora mocowane do glowicy (dwie sruby), nad pompa wspomagania. Wycialem dziure w masce, bo alternator sie nie miesci, ale dzieki temu jest wysoko
- kola pasowe, alternator, pompe mozesz zostawic jimny i nie kombinowac, ale alternator malutki i nisko
- trzeba podciac szlifierka mocowanie linki sprzegla, bo koliduje z czyms (nie pamietam) - diax, minuta roboty
- elektryka :) - ja wyjalem wiazke silnikowa z calej wiazki jimny, przedluzylem ja i komputer zainstalowalem na dachu. To byla najwieksza robota.
- zostawilem orginalny imobilajzer, przykleilem kluczyk do czytnika pastylki ze stacyjki i przykleilem do komputera
- czujnik temperatury wody dziala poprawnie w zegarach samuraja gaznikowego, wiec podejrzewam ze jest to we wszystkich samurajach, sj-tach i jimnikach kompatybilne. Trzeba znalezc odpowiedni kabelek ktory idzie na zegar (nie ten ktory idzie na komputer - tam sa jakby dwa czujniki w jednym, czujnik 3 PIN)
- problamatyczne jest polaczenie kolektora ssacego z orginalnym filtrem, ja mam jakas kombinacje z kibel-rur zrobiona + guma od samuraja. Ale troche sie boje caly czas ze to spadnie w wodzie i zlapie wode.
- obrotomierza jeszcze nie podlaczylem
- wydech pasuje chcoiaz nie wiem czy srednica samurajowa nie za mala. Do kolektora pasi bez przerubek.
- wkurzajace jest to, ze przestajesz miec dostep do rozrusznika, z racji wiekszego kolektora ssacego.

Reasumujac: mechanicznie proste, elektrycznie duzo roboty, ale do ogarniecia.

Jak miales na gazniku silnik, to mozesz robic po swapie TATATATATATA :)
W wodzie zanurzony caly chodzi bez problemu, bez zadnego dodatkowego uszczelniania czujnikow czy kostek. Na pochyleniach zjazdach i podjazdach tez w koncu dziala :)

Have fun :)
Piotrek

Sloma1988 - 2017-04-27, 18:24

no Chlopie, kawal dobrego artykulu! oby Ci sluzyl bezproblemowo po przeszczepie
piotrbod - 2017-04-27, 21:19

Sloma1988 napisał/a:
no Chlopie, kawal dobrego artykulu! oby Ci sluzyl bezproblemowo po przeszczepie


:) Jest juz pomysl na mały upgrade :)

Wazna uwaga! Kupowac silniki na cewkach, zadne starsze wersje z aparatem zaplonowym. Ma byc na cewkach, bo w wodzie to robi rewelacyjnie!

Samochod zanurzony w wodzie z woda przykrywajaca maske - chodzi na wolnych obrotach bez problemu :) Mozesz wyplynac z samochodu i go zostawic. Duza szansa ze jak wrocisz to bedzie pyrkal pod woda dalej :)


I od razu zapytam: Czy glowica 1.3 16v jest taka sama jak 1.6 16V ? To ze kolektory pasuja to wiem. Ale czy kanaly, zawory takie same ?

Piotrek

kostuch - 2017-04-28, 08:15

piotrbod napisał/a:


Wazna uwaga! Kupowac silniki na cewkach, zadne starsze wersje z aparatem zaplonowym. Ma byc na cewkach, bo w wodzie to robi rewelacyjnie!


Są plusy dodatnie i plusy ujemne niestety.
Te cudowne cewkofajki montowane na pokrywie zaworów dosyć szybko się rozsypują z powodu wibracji i udarów termicznych.
Wg mnie dużo żywotniejszym rozwiązaniem (i tańsze) są cewki zewnętrzne montowane poza silnikiem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group