|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Buda w środku i na zewnątrz, Zderzaki - Uszkodzony błotnik przód - od strony kierowcy
Valkyr_87 - 2019-06-28, 14:03 Temat postu: Uszkodzony błotnik przód - od strony kierowcy Koledzy - krótkie pytanie - muszę wymienić przedni błotnik od strony kierowcy (przygotowuje się do ogarnięcia auta Novolem - Cobrą) - widzę, że można kupić gotowy element. Czy ktoś już go wymieniał? Ktoś może mi potwierdzić czy dobrze mi wydaje się, że jest on jedynie przykręcany do reszty budy? W necie nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Nie widzę też u siebie zgrzewów, które miałbym rozwiercić by go zdemontować.
Hałas - 2019-06-30, 11:38
Jak zaden magik nie robił blacharki to jest odkręcany
Odkręcasz zawias drzwi, 1 śruba od strony drzwi, 3 od strony koła 2 od komory silnika.
zdejmujesz atrape i tam nie pamietam ile śrub ale są dobrze poukrywane.
ze złych wiadomości przygotuj się,ze śruby z łbem na śrubokręt albo odkręcasz spawarką albo przecinakiem
Valkyr_87 - 2019-07-01, 08:02
Dzięki wielkie :) Zamówiłem cały element, zrobię dla potomnych jakieś fotostory. Znając życie czeka mnie sporo gwintowania :(
Joszi - 2019-07-03, 16:11
Do tych śrub na śrubokręt od zawiasów bardzo fajnie sprawdza się taki wykrętak udarowy co go młotkiem pukasz 😁💪
Valkyr_87 - 2019-09-15, 18:14
Dwa dni walki... I siedzi nowy błotnik na miejscu. Niestety pas przedni muszę wyrzezbic sam lub kupić. Ale ważne że w końcu miałem czas to zrobic. Teraz tylko nowe drzwi, szyby. Poprawka ramki szyby czołowej i mogę szykować auto do raptora.
Fakt jest taki że artysta rzeźbiarz był wcześniej i poprzedni błotnik miałem wklejony na gumę, silikon i piankę montażowa do okien... Od strony grodzki również radosna twórczość. Muszę jeszcze go pociąć ale siedzi na miejscu.
kurt_ - 2019-09-15, 20:58
Gratki, pianka świetna rzecz:D Zwłaszcza jak chcesz progi spawać, a pianka w środku :D
Valkyr_87 - 2019-09-22, 19:25
Koledzy walka trwa. Wyklepalem co miałem wyklepac. Wyspawałem co miałem wyspawac. Pora na trochę szpachli i malowanko. Plan jest taki że całość samca zmatowie, na zewnątrz i wewnątrz. Na to epoksyd novol 365 i po zmatowieniu chce dać Cobre z barwnikiem.
Ktoś coś próbował? Ja robiłem zderzak przód. Pół bez podkładu pół z epoksyd em. I to drugie trzyma się do dziś. Reszta się łuszczy.
alientm - 2019-09-23, 12:25
Podkład epoksyd to podstawa, dopiero na podkład ewentualny szpachel, poprawki i na niego jeszcze raz podkład - tak jak robiłem. Używałem Novol PROTECT 360, po 3 latach mam pozytywne odczucia. Najgorzej sprawdził się tam gdzie był kładziony na progi z czarnej blachy (profila), obawiam się że nie przyłożyłem się do dobrego odtłuszczenia tych profili przed malowaniem. Na podkład dałem "LAKIER poliuretan DTM pół-połysk VALSPAR DEBEER" - mocny i twardy (farba przemysłowa?), fajnie się sprawdza ale nie mam porównania do Cobry czy Raprota. Gdzie na YT sa filmy jak coś nie poszło przy tych Raptorach, no ale wiadomo nie każdemu musi wyjść.
Valkyr_87 - 2019-09-24, 06:40
dzięki - u mnie niestety prace jednak się przedłużą, bo wczoraj naszła mnie ochota na wyprostowanie zderzaka... i cóż... nie poszło po mojej myśli... (brak zdolności, nerwów i pośpiech...) więc będę musiał zrobić nowy lub zamówię puzzle z olx'a. Stwierdziłem, że dobrze byłoby dołożyć jeszcze próg który uchroni moje nowozdobyte i potencjalnie pomalowane drzwi przed uszkodzeniem.
@alien - ten valspar jaką ma strukturę? na to dajesz jakiś klar czy pozostawiasz bez żadnych dodatków? napiszesz coś więcej o tym jakim pistoletem i ciśnieniem to ogarnąłeś? Ja mam zbyt mały kompresor na całe auto więc będę raczej wypożyczał ze składu budowlanego na jedną dobę.
alientm - 2019-09-24, 07:40
Ja kupowałem dokładnie w kolorze 26U (suzuki biały)
TB510 poliuretan z antykorozją pełen połysk (na zewnątrz auta)
TB510 poliuretan z antykorozją pełen połysk z dodatkiem środku poprawiającego anty-korozję i podnoszący grubość warstwy (do wewnątrz auta)
na zderzaki kupiłem poliuretan DTM w kolorze czarnym z antykorozją półpołysk z dodatkiem grubopowłokowym
niby ten dodatek powoduje że warstwa jest bardziej barankowata ale nie bardzo to widać.
malowanie na prawdę tanim zwykłym pistoletem oraz malutką sprężarką, ale ja nie malowałem całego auta, bardziej od progów w dół (budę) oraz całą podłogę wewnątrz.
Nie wiem czy te farby to aktualnie najlepszy stosunek cena/jakość. Aktualnie robię poprawki i kupiłem tez tego producenta - ale w czasach cobry czy raptora jest dylemat.
|
|