Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Wymiana łożyska koła i uszczelniacza pół osi w tylnym moscie

fakir - 2019-07-03, 20:23
Temat postu: Wymiana łożyska koła i uszczelniacza pół osi w tylnym moscie
Witam, czy możecie mi wyjaśnić w jaki sposób wymienić uszczelniacz pół osi i łożyska koła w tylnym moście.
Szukałem schematów budowy tylnego mostu ale noc nie znalazłem.

W jaki sposób są mocowane pół osie w tylnym moście?

samiecterenowy - 2019-07-03, 21:24

http://blog.lowrangeoffro...Rebuild-Kit.pdf
fakir - 2019-07-03, 21:26

To jest od przedniego mostu :-P
samiecterenowy - 2019-07-03, 21:27

Ten link to wymiana przod sorry pomylka
Wojteksk - 2019-07-03, 23:49

tego szukasz?
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Suzuki&ssd=%24%2AKwH9ydjy_Pb7gZqvhf3GyaWxkZaI-fb7-ujx6a6prKGrjvj_oqi2_rC-of2O-POhobEAAAAABhSfgQ%24&vid=10&cid=1814&uid=65308&q=
tu masz pełen katalog
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/pick?c=Suzuki&model=Europe&ssd=%24%2AKwH1r9C9AAAAABmNyWE%24

fakir - 2019-07-04, 05:18

Ooo, dzięki
O to mi chodziło

kejkej - 2019-09-04, 08:29

witam cieknie u mnie olej z tylniego koła i też musze się tym zająć.
znalazłem zestaw łożysk koła
https://allegro.pl/oferta/lozysko-kola-tyl-suzuki-samurai-1-0-1-3-1-9-sj-198-8190678417
a co z uszczelniaczami i łożyskami półosi,bo nie mogę zaleźć żadego zestawu.
wszystkie te 5 rzeczy musze kupic osobno ?
43588-73000 PROTECTOR, OIL SEAL 7 2 K/P,O/Q,VW
09283-48007 OIL SEAL 6 2 K/P,O/Q,VW
43485-73000 RING, BEARING RETAINER 5 2 K/P,O/Q,VW
09262-35036 BEARING 3 2 K/P,O/Q,VW
44131-73001 SPACER, REAR SHAFT 4 2


pozdrawiam

[ Dodano: 2019-09-05, 11:00 ]
bump

Smyk - 2020-11-29, 09:46

Podpowiedzcie jak to jest z tymi lożyskami
Wymieniając główkę tylnego mostu wziąłem się też za łożyska i uszczelniacze, noi trochę nie mam pewności co do ich montażu boję się żeby mi przypadkiem połośka nagle nie wyjechała.

Po próbie montażu pólosi w pochwie łożysko A dokładnie jej zewnwtrzna bieżnia wystaje jakieś 2mm, a wiadomo wewnętrzna jeszcze więcej, początkowo bilem polos żeby dobić do końca, ale po demontażu i pomiarach okazuje się że więcej nie wejdzie. W sumie tarcza kotwiczna ma takie wytłoczenie pod to "wystające " łożysko
Jakoś mi to nie pasuje, bo Stare łożysko z połośką wydawało mi się że siedzi ciasno w pochwie A nowe jakoś za łatwo weszło, W sumie młotek był 3kg.

Podpowiedzcie czy wszystko jest tak jak powinno? Uczę się dopiero tego autka a zamierzałem w zimie śmigać samim do pracy noi nie chciałbym niemilych zaskoczeń :mrgreen:

Zawias - 2020-11-29, 12:44

Są dwa rodzaje łożysk - myślę,że dobrałeś właściwe z odpowiednim odsadzeniem. Pierścień rozgrzany po ostygnięciu zaciska się na półosi i tyle.
SamNaSamZSam - 2020-11-29, 13:43

Jakieś foty byś wrzucił byłoby latwiej
Smyk - 2020-11-29, 19:11



[img]<a href=https://zapodaj.net/9b690c8846221.jpg.html>20201129_172019.jpg</a>[/img]

https://zapodaj.net/9b690c8846221.jpg.html

to będzie tak: łożysko zamontowałem takie jak na zdjęciu -mam szerokie mosty, stare łożysko było w ten samo sposób zamonowane i szerokość łożyska była taka sama
montowałem łożyska i pierścień niby doszło ok
po stronie rączek śrubokrętów jest główka mostu, a po lewej flansza półosi, a suwmiarka pokazuje stronę łożyska i mniej więcej ile wystawało poza pochwke mostu

niby wszystko ok ale dla swojej spokojności wolę podpytać, bo przejechałem się wczoraj po czarnym i przy gwałtownym upuszczaniu gazu tył jakoś mi delikatnie ciekał , i w głowie lampka - półoś :roll:

ale powodów może być wiele - bo wymieniałem też tuleje na resorach może krzywo się to wszystko ułożyło

szczersze to nie wiem jak powinno zachowywać się to auto wzorcowo, mam już w sumie przeszło pół roku, ale zrobiłem nim pewnie ze 100km z czego 99 po lesie :D


obrazek

[URL=]obrazek[/URL]

Zawias - 2020-11-29, 19:58

Łożysko odsadzeniem w kierunku mocowania koła ! pierścień na gorąco wbity na półoś do łożyska.Wychodzi na to ,że ok.
markoni7 - 2020-12-31, 00:55

Witam,
Proszę o pomoc/wyjaśnienie.
Jak to jest z łożyskami tylnych półosi. Kupiłem zestaw SKF VKBA 1971. Łożysko jak we wszystkich innych zestawach ma szerokość 17mm. Jednak po dobiciu półosi w pochwie mostu łożysko wystaje jakieś 3-4mm więc jakbym dokręcał blachę to łożysko się zablokuje. Jak rozumiem dedykowane lożysko ma bieżnię wewnętrzną szerszą a zewnętrzna jest węższa niż 17mm. Jak mam to zmontować i czego mi brakuje.

SamNaSamZSam - 2020-12-31, 08:10

Brakuje Ci pierścionka dystansowego do tego łożyska takiego jak tutaj na foto https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Lozysko-tylne-Samurai-Jimny-SKF/754
markoni7 - 2020-12-31, 11:04

Dzięki za odpowiedź, wytłumacz mi jeszcze jakie zadanie ma ten pierścień, bo w tej chwili łożysko wystaje z pochwy i już mam dystans bo blacha nie dochodzi do pochwy. Zastanawiam się czy nie powiększyć otworu w blasze, żeby wewnętrzna bieżnia łożyska obracała się swobodnie a blachę śrubkami dociągnąć do pochwy.
Wojteksk - 2020-12-31, 11:53

łożysko trochę wystaje z pochwy, tarcza kotwiczna nachodzi na zewnętrzną część łożyska, a na to przychodzi blaszka z 4 śrubami (10 -> https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Suzuki&ssd=%24%2AKwHf6_qenKS-k4XarNvH94eTs7Sq29TZ2MrTy4yLjoOJrNrdgo-X25Kcg9-s2t2BgpcAAAAAG_Jm6A%24&vid=10&cid=1421&uid=68520&q=)

A sensu w dystansie to ja nie widzę, może jak już złożyli samca w fabryce to zostawiał 4 ślady i dodali ten dystanski xD

markoni7 - 2020-12-31, 12:35

Widziałem gdzieś na filmiku ta blachę, tylko czy można ją gdzieś w PL kupić.
A poza tym trzeba będzie w w blasze kotwicznej zrobić otwór żeby łożysko weszło(wystająca z pochwy część).

Wojteksk - 2020-12-31, 12:54

wkładasz tą blachę z śrubami, potem tarcze kotwiczną, potem nabijasz łożysko, potem na gorąco pierścień
żadnego otworu nic nie robisz, ja dałem jeszcze tarcze kotwiczne do piaskowania i malowania proszkowego, bo syfu tam przez 27 lat się nazbierało :P

przerabiałem całą akcje z 2-3 tyg temu
na allegro udało mi się kupić
https://allegro.pl/oferta/mocowanie-tarczy-hamulcowej-suzuki-samurai-sj413-9648700991 pisz do gościa może ma jakieś dojścia jeszcze

są dwa nr tej części 53821-80040 i 53001b83040

markoni7 - 2020-12-31, 13:13

Według mnie musiałeś wycinać otwór w tarczy kotwicznej ponieważ łożysko wystaje ok 4mm z pochwy więc nie dokręciłbyś tarczy kotwicznej a ta blacha za tarczą dopiero stanowi zabezpieczenie łożyska
Wojteksk - 2020-12-31, 14:25

Jedyne co wycinałem to łożysko i pierścień ale to tylko z półosi

tak to wygląda:
https://zapodaj.net/72c247b26ab3e.jpg.html

żeby to złożyć wkładasz blachę z 4 śrubami, potem możesz ale nie musisz tarcze kotwiczna, montujesz łożysko+pierścień i wkładasz to do mostu, blachę wraz z tarcza dokręcasz do pochwy (nakrętki od strony dyfra)

Łożysko przejdzie zawsze przez tarcze kotwiczną, coby półoś nie wyjechała potrzebna jest ta blacha, tylko ona trzyma całą półośkę
Tarcza przechodzi ciężko ale przechodzi :)

Szczęśliwego nowego :) Czas się sponiewierać:P

Didymos - 2020-12-31, 14:34

Coś mi tu nie pasuje, jeśli łożysko jest dobrze dobrane i osadzone, to tarcza kotwiczna musi się dać normalnie przykręcić bez żadnego cięcia, dorabiania blaszek i ch** wie jakich guseł.
Po to jest to przetłoczenie w blasze tarczy, żeby tam wlazła bieżnia zewnętrzna łożyska, a tarcza dała się przydusić do mostu bez luzu, blokując jednocześnie bieżnię zewn. łożyska.
Te tłoczone blaszki na cztery śrubki są do innej konstrukcji tarczy (występowały np. w sj410), z resztą to imho lepszy wynalazek, ale nie panaceum na dziwne przypadki.
Dystansik, który wrzucił Sam, zakłada się w przypadku użycia łożyska z bieżnią wewnętrzną o takiej samej szerokości jak zewn.

@Wojtek - jeśli możesz wyjąć półoś bez zdejmowania tarczy kotwicznej, to albo miałeś tak oryginalnie, albo ktoś wyciapał tarczę, ale bez tej blachy na 4 śruby nic nie będzie trzymało łożyska.
Jak mniemam, @markoni ma akrurat to częściej spotykane rozwiązanie, gdzie tarcza kotwiczna trzyma łożysko i trzeba ją ściągać razem z półosią.

markoni7 - 2020-12-31, 16:41

Dokładnie tak, żeby zdjąć blachę kotwiczą trzeba wyjąć półoś i zbić łożysko ponieważ otwór w blasze ma mniejsza średnicę niż średnica zewnętrzna łożyska. Co do wystawania to podfrezowanie na łożysko w pochwie ma niecałe 14mm szerokość łożyska 17mm stąd musi wystawać. Wydaje mi się, że w przypadku łożyska z bieżnią wewnętrzną szerszą niż zewnętrzną to ta wewnętrzna ma 17mm a zewnętrzna musi być ok 14mm żeby po wbiciu licowała z krawędzią pochwy lub delikatnie wystawała.
Cała ta sytuacja też mnie trochę zdziwiła ale myślę, że i tak muszę kupić łożysko z bieżnia wewn szerszą bo blaszki dystansowej nie dostanę, nie za bardzo rozumiem tylko zestawów z dodatkowym pierścieniem skoro mi wystaje na prawie 4mm to jak będzie jeszcze pierścień dystansowy to tarcza kotwicza będzie jeszcze dalej oddalona od pochwy, chyba że w tym zestawie łożysko jest węższe niż 17mm a sprzedający podają błedną informację.

Didymos - 2020-12-31, 20:28

Bieżnia zewnętrzna ma mieć właśnie 17 mm.
Ja dalej nie rozumiem z czym dokładnie masz problem?
Próbowałeś to w ogóle poskręcać, czy jak zobaczyłeś, że bieżnia wystaje, to odpuściłeś?
Otóż wystaje, bo ma wystawać, a tarcza kotwiczna ma ją docisnąć i unieruchomić.
Łożysko z szerszą bieżnią wewn. ma szerokość owej bieżni bodaj 22 mm, zewn. zaś powinna mieć 17 mm.
Jeśli zamiast takiego łożyska chciałbyś założyć łożysko 6207, które ma obie bieżnie o szerokości 17 mm, to musisz dać pod łożysko wspomniany pierścień dystansowy.
W niektórych zestawach tylnej piasty faktycznie trafia się łożysko z szeroką wewn. bieżnią i pierścień dystansowy, mimo, że nie jest on w tym zestawie do niczego potrzebny. Najpewniej niektórzy producenci nie do końca rozumieją w czym rzecz.

Zawias - 2020-12-31, 21:07

i ten dodatkowy pierścień może się później przydać.
markoni7 - 2021-01-01, 10:54

Problem polega na tym, że tarcza kotwicza z trudem dochodzi do pochwy (po dokręceniu 4 śrub) a wtedy łożysko się przestaje obracać(nie można kręcić półosią). W dalszym ciągu nie rozumiem co ma dawać pierścień dystansowy?
Didymos - 2021-01-01, 11:28

Napisałem wyżej - pierścienia używa się tylko przy montażu łożyska 6207 (z równymi bieżniami), do łożyska z szerszą bieżnią wewn. nie ma zastosowania.
A Ty to łożysko założyłeś właściwą stroną na półoś, bo może tu leży problem?
Trochę trudno mi wyobrazić sobie sytuację, że wymieniłeś zużyte łożysko na takie samo nowe i nagle nie da się tego poskładać.

SamNaSamZSam - 2021-01-01, 13:13

I czy aby pierścień zaciskowy dobrze siadł i dobity do samego końca?
markoni7 - 2021-01-01, 13:52

Usystematyzujmy bo pojawił się chaos.
Łożysko mam z równymi bieżniami, pierścień zabezpieczający dobity tak jak powinno być, ale on nie wpływa na osadzenie półosi bo tylko uszczelniacz na nim chodzi. Skoro podfrezowanie w pochwie jest 3mm węższe niż bieżnia łożyska to musi wystawać. Blacha kotwiczna jak się ją rękami dociśnie do łożyska to jeszcze brakuje jakieś 1,5mm śrubkami mogę ją dokręcić i praktycznie dochodzi do pochwy ale wtedy nie można obrócić półosi więc wychodzi na to że blacha kotwiczna przytrzymuje wewnętrzną bieżnię łożyska.

Nie zastosowałem pierścienia dystansowego bo go w zestawie nie miałem, ale zastanawiam się co on ma zmienić bo rozumiem, że powinien być nabity na półoś najpierw przed łożyskiem.[/b]

Zawias - 2021-01-01, 14:17

Jeżeli nie było tego cienkiego pierścienia ,to wcześniej trzeba było wymienić zestaw cały na taki z innym łożyskiem,albo na taki z pierścieniem.
Didymos - 2021-01-01, 16:37

No to tak trzeba było od razu...
Łożysko 6207 bez dystansu nie będzie robiło, półoś wchodzi za głęboko i zapiera się o sworzeń satelitów, a jak dociągasz łożysko, to wszystko się kleszczy.
Właściwa kolejność w takiej sytuacji, to dystans → łożysko → pierścień zaciskowy.

markoni7 - 2021-01-01, 18:17

Dzięki za informację, w końcu się dowiedziałem o co chodzi z pierścieniem i dlaczego półoś mi się blokuje.
Niestety do zdjęcia łożysko z tuleją i nabicie nowego zestawu.
A tak poza tym dla wszystkich Najlepszego w Nowym Roku

Wojteksk - 2021-01-02, 09:37

Didymos napisał/a:

@Wojtek - jeśli możesz wyjąć półoś bez zdejmowania tarczy kotwicznej, to albo miałeś tak oryginalnie, albo ktoś wyciapał tarczę, ale bez tej blachy na 4 śruby nic nie będzie trzymało łożyska.
Jak mniemam, @markoni ma akrurat to częściej spotykane rozwiązanie, gdzie tarcza kotwiczna trzyma łożysko i trzeba ją ściągać razem z półosią.


U mnie tarcza kotwiczna przechodzi przez łożysko, na to przychodzi ta blacha z 4 śrubami i trzyma łożysko w pochwie (tak jak na rysunku który zamieściłem wcześniej)

Maciej G. - 2021-09-18, 08:13

Witam,

Mam dwa pytania może trywialne ale kto pyta nie błądzi:
1. Czy aby wyjąć pół oś tylną wystarczy odkręcić cztery śruby przy kole i cała wyjeżdża, czy są jakieś dodatkowe zabezpieczenia ?
2. Czy aby wyjąć pół oś trzeba spuścić olej z mostu ?

Z góry dzięki za odpowiedzi :-)

Wojteksk - 2021-09-18, 10:21

ad 1. Te co trzymają tarcze kotwiczną i powinno wyjść (element 10): https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Suzuki&ssd=%24%2AKwGIvK3Jy_PpxNKN-4yQoNDE5OP9jIOOj52EnNvc2dTe-42K1djAjMXL1Ij7jYrW1cAAAAAA9x3WRQ%24&vid=10&cid=1421&uid=68520&q=

ad2. Nie trzeba i tak jak podlewarujesz to przeleje się na drugą stronę, ale warto zobaczyć czy to jeszcze olej jest :P

Zawias - 2021-09-19, 11:13

Jak łożysko poleciało to opiłki mogły dostać się do oleju, więc nie oszczędzam i wlewam nowy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group