Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Elektryka i Oświetlenie - Alternator LANOS - problem :(

Phantom - 2019-08-02, 18:14
Temat postu: Alternator LANOS - problem :(
Zakładam nowy temat bo w kontynuacji nie pokazuje się jako nowy post i pewnie nikt nie czyta. Prośba do admina o połączenie wątku.

Przerosło mnie to chyba 😞 altek wsadzony. Podpięty. Sprawdzam napięcie na wolnych- 13,6V w porywach na 14V

Auto jakoś dziwnie zaczęło falować obrotami,silnik lekko zaczął się ruszać jakby jeden gar nie chodził. . A na końcu jak wyłączyłem kluczyk- silnik nadal chodził. Odpialem minus- dalej chodzi. Plus - dalej chodzi :cry: :shock:

Trzeba byli przekręcić kluczyk na rozruch i rozrusznik chyba go zdławił.

Jakieś sugestie? 😞

PS
Co gorsza zauważyłem takiej coś (nie wiem czy tak było wcześniej niż nie) - koło pąsowe to od wisko ociera o obudowę rozrządu. Czy naprężenie paska klinowego przy założeniu, ze koło pąsowe alternatora jest milimetr głębiej m, mogło przestawić koło pąsowe wisko? :o
Nie jestem żadnym mechanikiem, elektrykiem, elektronikiem. Po prostu lubię sobie ubrudzić ręce czasem.

Z góry dzięki za chęci

kostuch - 2019-08-03, 16:00
Temat postu: Re: Alternator LANOS - problem :(
Phantom napisał/a:
A na końcu jak wyłączyłem kluczyk- silnik nadal chodził. Odpialem minus- dalej chodzi. Plus - dalej chodzi :cry: :shock:

Trzeba byli przekręcić kluczyk na rozruch i rozrusznik chyba go zdławił.

Jakieś sugestie? 😞


Zabij natychmiast ogniem, zanim złoży jaja i się rozmnoży laugh


Nie odpina się na działającym silniku akumulatora - grozi to uszkodzeniem elektroniki komputera.
Popraw podłączenia prądu - podpiąłeś się w złym miejscu (za zapłonem).
Jak nie wiesz o co chodzi, to lepiej daj to elektrykowi, bo zjarasz auto.

Phantom - 2019-08-03, 18:21

Dzięki za odp. Chyba rzeczywiście tak się skończy, że podjadę do elektryka bo tam tylko dwa kabelki były i to jeszcze zje...łem :o
Bojkaym - 2019-08-04, 22:47

W wiązce oryginalnego alternatora są 2 małe przewody w takiej wtyczce ( u mnie był biały z czerwonym i czarny z białym paskiem ). Trzeba było odpiąć ten czarny by móc zgasić auto, bo wpięty podtrzymywał sygnał i auto po odpaleniu nie reagowało na stacyjkę przez to że w nowym altku było jedno miejsce na małe przewody sygnałowe. Zapewne też przez to straciłem sygnał obrotomierza. To taka metoda na szybko jeśli masz taką samą wiązkę :p .
Phantom - 2019-08-06, 11:55

No i skończyło się tym, że dorwałem ori Bosha 70A z Samca. Wsadzony p&p ale zastanawia mnie lądowanie. I na lanosowym i na dance’owym mam poniżej 14V na wolnych obrotach.

Kabel aku- B+ nawet gruby wiec nie podejrzewam że na nim traci się napięcie. Pasek naciągnięty.
Prad na B+ i obudowie 14.09V

kostuch - 2019-08-06, 13:45

Regulatory napięcia w alternatorach mają rozrzut parametrów.
Poza tym napięcie ładowania zmienia się z temperaturą.
14V jest OK.

Phantom - 2019-08-07, 09:44

Dziękuję. Podskoczyłem do elektryka dla świętego spokoju (prąd w aucie to jednak nie prąd w paluszkach z pilota TV) :)

Dałem przewód dodatkowy z B+ na (+) aku.
Niestety auto padło... ale o tym inny temat :(

domynio3 - 2019-12-15, 19:30

A możesz powiedzieć co nie tak podłączyłeś?

Też przymierzam się na założenie altka z Lanosa

FRUTA - 2020-01-20, 17:34

Czy ktoś kto montował ostatnio alternator z Lanosa wie jaki wtyk jest potrzeby. Kupiłem alternator bez wtyczki i muszę gdzies kupić tylko za Chiny nie wiem gdzie i jaki. Może ktoś poratuje zdjęciem albo linkiem.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group