Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Resory - klepanie dobór - dyskusja

Maverick - 2010-08-31, 12:56
Temat postu: Resory - klepanie dobór - dyskusja
OK. Dzięki za info, pokombinuje ze wspomnianymi przez Ciebie opaskami plastikowymi.
Wczoraj kupiłem zderzak made by suzukownia, za kilka dni już będzie na aucie, a dzisiaj jeszcze jadę do kowala żeby przeklepał resory.
Tutaj pytanie:
Zderzak waży około 30kg, wyciągarka, która przyjdzie najprawdopodobniej 40 - 50 kg.
Czy dokładać jeszcze po jednym piórze do przednich resorów?
Co poradzicie?

Myszon - 2010-08-31, 13:11

Klepanie nic nie da to po pierwsze. Jak dołożysz zderzak + 30 i winch + 50kg to po paru jazdach wywinie ci resory w druga strone. Albo kup po jednym lub nawet 2 pióra alebo odrazu sprzedaj oryginalne resory na allegro - 400zl weźniesz od ręki za 4szt - dołóż ok 1200zl i masz OME - dopiero na OME jazda suzuką jest normalna i przyjemna. Wszystkie inne metody niestety przyczyniają się jedynie do sporej irytacji i skutecznie zniechęcają do jazdy. Śmiem twierdzić że pierwsza inwestycja w suke to powinny być właśnie resory OME.
Maverick - 2010-08-31, 15:40

Myszon, źle nie mówisz. Natomiast na chwilę obecną pieniądze potrzebne gdzie indziej. Teścia znajomy to kowal, za śmiesznie pieniądze przeklepie pióra. Ile wytrzymają tyle posiedzą a później zmiana na OME, albo Mazurowe.
Dzięki za rady.

Myszon - 2010-08-31, 17:09

Po klepaniu różnica będzie widoczna do pierwszego wyjazdu, już to przerabiałem - szkoda zachodu z wyciąganiem i wsadzaniem tego bo kompletnie nic to nie daje niestety. Resory wróca po góra 3 wyjazdach do pierwotnego kształtu. Co do resorów OME a Mazura - to oczywiście kupisz które zechcesz natomiast różnica między nimi jest jeszcze bardziej kolosalna niż miedzy zwykłymi a ome a cenowo nie różnią się jeśli sprzedasz stare.

Jak chcesz mieć niezly lift i komfort jak w merolu to załóż sobie zmote z resorów FSO - komfort jaki taka zmota daje nie równa się z żadnymi innymi - natomiast minusy sa takie że wystają droche z przodu i autko sie robi troche bardziej wywrotne przy ostrych manewrach, plusem natomiast jest bajecznie niska cena.

Maverick - 2010-08-31, 18:04

Jak Admin będzie czytać, nasze posty, to poproszę o zmianę tematu, ponieważ z linki prędkościomierza przeliśmy na temat resorów.
Ale nic, kontynuując. Wróciłem od kowala. Diagnoza nieciekawa, nie ma na stanie piór z takimi wymiarami, jak są na Samuraiu, żeby je wzmocnić.
Tak więc, powoli odkładam kasę na nowy zestaw.
Czy ktoś z użytkowników miał na samochodzie zestaw Iron Man? Możecie się podzielić opiniami?

Myszon - 2010-08-31, 18:53

Iron Man - jedynie słyszałem że twardsze od ome i żadnych rewelacji. Dobrze ci radze z OME - mi tez ktoś doradził i chwała mu za to. Ostatnim użytkownikiem który kupił nowy zestaw ome to PrzemoCK - kupił miesiąc temu i wiem że jest zadowolony.
PrzemoCK - 2010-08-31, 19:26

Witam, kolego ja polecę Ci zestaw dedykowany właśnie pod takie potrzeby: zakupiłem zestaw OME - przód resory CS13F - plus 75 kg oraz na tył CS39R plus 50 kg. Idealne pod planowane dociążenie auta. Resory są komfortowe i mają opinię niełamliwych w przeciwieństwie do Iron Man czy TraiMaster. Ja za całość dałem 1580 zł
Maverick - 2010-08-31, 19:30

OK, polecasz jakiś sklep? czy kupowałeś po prostu przez Internet?
Carlos - 2010-08-31, 20:16

Witam Maverick.. :-) Dołącze się do tematu odnośnie klepania resorów u kowala.. Ja moje dałem do zrobienia w Bielsku-Białej na Kępie Hałcnowskiej.. Podniosłem Suze 5cm i już oram na tym zestawie ponad rok.. dodam ze auta nie oszczędzam na wyjazdach a mam założony zderzak i wyciągarke a w zimie do tego dochodzi pług.. przednie resory maja dołożone pióro i szczerze to siadły może 3 cm mierząc do nadkola.. Wiec u mnie sie sprawdzaj.. a koszt niewielkie..

Pozdrawiam 8-)

LIROY - 2010-09-01, 21:44

Ja miałem podobny problem-tyle że na rajdzie złamałem główną lagę z przodu.Pojechałem z oboma resorami do kowala w mojej okolicy który nawet do tirów resory dorabia.Za wymianę złamanej lagi na nową oraz regenerację drugiego resora zapłaciłem 150 zł.Po założeniu ich Suzuk podniósł się o kolejne 4 cm mimo ciężkiej podstawy pod wyciągarkę i samego wincha(ogółem jakieś 60-70 kg).Rok orania i regenerowany lekko przysiadł o jakieś 1,5 cm,a naprawiany dalej się trzyma:).Dwa tygodnie temu złamałem tylną lagę i teraz też z oboma resorami odwiedzę kowala z Tadzina koło Brzezin.Mam nadzieję że zrobi je równie dobrze co przednie:).
Drago - 2010-09-02, 18:04

Ja swojego Samuraia przyciągnąłem od niemiaszków (stał gdzieś w szopie u jakiegoś Helmuta) stan był rzeczywiście rewelacja z wyjątkiem resorów, które był dość mocno siądnięte... Słyszałem o kombinacjach z dokładaniem piór od dużego fiata truck'a itp. ale jako laik uznałem, że chcę zrobić to porządnie i żeby trochę po służyło. Wybór padł na Ironman'a - tak mi doradzili w warsztacie 4x4 w którym mi przeglądali furę. Jako że zawias był pierwszą modyfikacją w moim aucie, nie było w nim wyciągarki solidnych zderzaków orurowania i innego szpeju który nieco waży, zdążyłem się przekonać o tym że jest zajeb.... twardo i czuć każdą nawet najmniejszą nierówność. Dopiero w miarę motania i upływu czasu jak samurai przybrał na wadze zaczęło być trochę bardziej ludzko, ale ilekroć wsiąde do samuraia kumpla który ma zawias seryjny to komfort w nim jest taki w porównaniu z moim samuraiem, jak w citroenie a w pojeździe wolnobieźnym :lol: Nie było natomiast żadnych historii z pęknięciami itd. Raz przysunąłem wieszakiem w kamień na zjeździe i sie ciutek wygieło jedno pióro, ale każde by sie wygieło Pozdrawiam
Maverick - 2010-09-03, 14:14

Drago, u Ciebie który Iron Man siedzi? A,B, czy C?

PrzemoCK, dasz namiary na miejsce gdzie kupiłeś swój zestaw OME?

PrzemoCK - 2010-09-03, 15:08

http://allegro.pl/show_us...php?uid=2480298

ale nie polecam gościa jako sprzedawcy, nieterminowy, zwodzi. 1x przesłał same tylne 4 szt. zamiast 2+2

Drago - 2010-09-04, 12:55

Przyznam szczerze że nie wiem, ale podobno Iron jest policzony dla tych co chcą obciążyć auto idąc w kierunku wyciągarek zderzaków itp. Resory o miększej charakterystyce będą miały tendencje do szybszego siadania...
radex1 - 2010-10-06, 21:47

ja dzis zalozylem raesory od LUBLINA I i nawet dobrze to wyglada . teraz czekam na jazde probna
Maverick - 2010-10-07, 00:00

Radex1 wrzuć jakieś foty, jak wygląda Twój Sami na takim resorze, co dokładnie trzeba było przerobić, żeby taki zestaw miała ręce i nogi?
radex1 - 2010-10-07, 20:55

jak poskrecam to wszystko do kupy to wtedy porobie pare fotek . A resory to dorabialem w Redzinach lub w Czestochowie ul. podhalanska . Wiem ze szerokosc resora jest 6 cm. a grobosc to 8 mm. zostaly wlorzone 4 sztuki.

Aha i jeszcze te resory zostaly wygiete 23 cm. a orginalne mialy 13 cm. czyli mozna bedzie juz skakac po duzych ROWACH - HE HE :mrgreen:





sory poprawka - trzeba włożyć 3 pióra od Lublinka
najpierw główny resor ten dłuzszy
pióro 2 średnie
pióro 3 małe

Maverick - 2010-10-20, 22:20

Radex1, powiedz proszę, ile mniej więcej kosztowało Cię zrobienie zawieszenia na elementach lublina? Jak Ci się sprawuje całość?
radex1 - 2010-10-21, 16:41

Czee no więc tak resory
zakupiłem na złomie za 100 zł.
wygięcie resorów na dwie strony
140 zł. a reszte zrobiłem SAM


A jeszcze trzeba dokuipć
tuleje od Lublina (przód)
do resorów - 22 zł.
cybanty od Żuka 20 zł.
i przerobić podsawe pod
pióra z blachy gr. około
0.5 lub 0.6 8-)

corny - 2010-10-21, 20:56

powiedz szybciutko jak tam zkomfortem bedzie bo jesli suzi ma 3 oiora 6 i jest twardo a ty tam wtryniles 4 piora 8 ...hmmmmm ...czekam na odpowiedz
radex1 - 2010-10-22, 07:21

Witam
Ja nie wsadziłem 6 szt.
piór od Lublina tylko
3 sztuki
- 1 te główne z uszami
- 2 te średnie
- 3 te małe z podstawą
;-)

corny - 2010-10-23, 17:09

ja nie pisze ze wsadziłeś 6 sztuk tylko zwiększyłeś grubość pióra o 2 mm ..... samurai ma 6 mm a ty wtryniałeś 8 mm.. wiec sie zastanawiam jak to bedzie pracować tym bardziej ze lublin jest dużo cięższym pojazdem
radex1 - 2010-10-23, 23:20

AHA
no wiec jeszcze niewiem
jak to bedzie chodziło
ale znajomy tak ma i
sobie nie wybrzydza

A ja też tak zastosowałem
bo niestety
na orginałach z SUZI
nie wytrzymały mi
mocowania pióra głównego
z uszami i mi poprostu
popękały resory

ignac1wfm - 2011-01-01, 19:37

Kombinuję właśnie żeby założyć taki zestaw: główne od Samuraia, a pomocnicze od Poloneza. Tylko nie wiem, czy z przodu też założyć 2 pióra pomiocnicze, czy 1 jak w oryginale??? A przy okazji CZY KTOŚ MIAŁ DO CZYNIENIA Z ZESTAWEM RESORÓW I AMORTYZATORÓW "X-SHOCK DAKAR"? NA ALLEGRO JEST TAKI ZA NIECAŁE 2 TYS. MACIE JAKIEŚ OPINIE ALBO SPOSTRZEŻENIA???
Yabu - 2011-02-02, 19:45

Ja jestem bardzo zadowolony z efektu hamrowania moich resorów. Autko się nieźle podniosło i dużo lepiej się prowadzi (kiedyś jeździłem prawie na odbojach. :mrgreen: ) Co do siadania resorów hamrowanych to wszystko zależy od tego jak je ktoś wyklepie. Kowal u którego ja je klepałem to najpierw je podgrzewa palnikiem i potem klepie.
Koszt hamrowania jest dość znośny. Ja zapłaciłem 220zł za sam przód. 50zł za wyklepanie każdego resora i 60zł za każde dodatkowe pióro.

Oto efekt:








Suzuka 4x4 - 2011-02-02, 20:17

Na prawdę fajnie ci to wygląda , jeszcze lift na wieszakach i będzie gitara ;-)
Yabu - 2011-02-02, 20:32

Tylko nie wiem czy wieszaki +5 nie będą za długie. (Bo amorki już są nieźle wyciągnięte)
Suzuka 4x4 - 2011-02-02, 20:35

A masz oryginalne ??
albert - 2011-02-02, 20:41

wieszaki plus 5 tylko jak dobre amorki lub jak wrzucisz nowe
Skalpel - 2011-02-02, 20:42

Amorki od lublina i jedziesz :D
Suzuka 4x4 - 2011-02-02, 20:44

I vitki
Yabu - 2011-02-02, 21:06

W sumie z przodu mam jeszcze dobre a z tyłu mam nówki Kayaby to szkoda wymieniać. ;-)
Suzuka 4x4 - 2011-02-02, 21:08

No to jak ta to masz w zupełności racje a myślałeś coś nad oponkami ??
Yabu - 2011-02-02, 21:20

At'ki mi wystarczają. :-)
Suzuka 4x4 - 2011-02-02, 21:25

A kiedy lecisz na bagna :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: z testować zawias :mrgreen:
Skalpel - 2011-02-02, 21:37

Jeśli założysz wieszak +5 to nie ważne, że to Kayaba ;) Na normalnej drodze będzie spoko, ale przy krawędziach jakichś dziur, kiedy koło będzie musiało nagle opaść to nie wystarczy ich.
Yabu - 2011-02-02, 21:37

Na razie jeżdżę po szocie żeby podocierać wszystko po remoncie mostu. Po jakichś 300km wszystko posprawdzam i można potaplać się w błotku. :-D

[ Dodano: 2011-02-02, 21:38 ]
Skalpel napisał/a:
Jeśli założysz wieszak +5 to nie ważne, że to Kayaba ;) Na normalnej drodze będzie spoko, ale przy krawędziach jakichś dziur, kiedy koło będzie musiało nagle opaść to nie wystarczy ich.


No wiem, dlatego nie zakładam większych wieszaków. :shock:

Suzuka 4x4 - 2011-02-09, 19:21

Mam do kolegów takie pytanie dziś brat był na kępie Chałcnowskiej i gościu tam klepie resory i robi nowe miał ktoś od niego nowe resory ???
Yabu - 2011-02-09, 20:21

Ja u niego tylko klepałem i zrobił to bardzo dobrze. Co do nowych resorów to zależy ile sobie za nie zaśpiewa ale ja bym chyba poszedł w OME. ;-)
Suzuka 4x4 - 2011-02-09, 20:30

Ponad 300 zł :-) A ja bym wolał Loovels co ty na to lepsze od OME??
Yabu - 2011-02-09, 20:34

Tego Ci nie powiem bo nie wiem. Wiem że oba są zajebiste bo od kangurów. :->
Suzuka 4x4 - 2011-02-09, 20:42

:mrgreen:

Dzięki za odpowiedzi ;-)

Yabu - 2011-02-09, 20:47

Spoko. ;-)
Suzuka 4x4 - 2011-02-09, 20:50

Kurde jeszcze mi tylko leżą te opony 225/75/15 czy takie znajdę blisko mnie ;-(
Yabu - 2011-02-09, 21:05

W Wadowicach chyba można takie dostać. Glob-Gumy
Suzuka 4x4 - 2011-02-09, 21:11

No własnie chyba nie bo jak patrze na ta strone to pisze że nie ma ;/
PrzemoCK - 2011-02-10, 08:54

a skąd dokładnie jestes suzuka? a w ogóle to nie topic od opon:P
Suzuka 4x4 - 2011-02-10, 20:08

Dokładnie to Czernichów koło Żywca
zygizz - 2011-02-24, 23:08

jeszcze jedno pytanie w sprawie resorow, na tyl moge dopasowac od lublina, na przod witara, a macie moze jakies inne sprawdzone opcje??
Po regenracji resorow, i wieszakach +50 nie moglem przykrecic amorkow, okazaly sie za krotkie :/
Obecne w max rozciagnieciu maja po okolo 40cm :/

Suzuka 4x4 - 2011-02-26, 11:57

Czy jak załoeże 2' wieszaki i tyle samo resory będzie bakować wąsa i bedzie mniejszy skręt ??
Sami - 2011-05-20, 21:25

Ja dałem wyklepać resory w Bielsku-Białej na Kępie Hałcnowskiej. Za wyklepanie i dołożenie po jednym piórze z przodu oraz klepanko i wymianę piór z tyłu
(były pęknięte) zapłaciłem 520zł.Ale teraz to niebo a ziemia w porównaniu do tamtych starych. Będę je zakładał za nie długo (bo jeszcze została rama do
konserwacji po piaskowaniu, mosty już czekają po kapitalce) to napisze jak fura wygląda i jak się jeździ na nich.
Gdzie tam do końca :-(

Skalpel - 2011-05-21, 00:35

zygizz napisał/a:
jeszcze jedno pytanie w sprawie resorow, na tyl moge dopasowac od lublina, na przod witara, a macie moze jakies inne sprawdzone opcje??
Po regenracji resorow, i wieszakach +50 nie moglem przykrecic amorkow, okazaly sie za krotkie :/
Obecne w max rozciagnieciu maja po okolo 40cm :/


Powyższa opcja jest najlepsza i sprawdzona. Nie ma co kombinować.

punix - 2011-05-31, 20:57

Zamówiłem wreszcie nowe resory, jak dobrze pójdzie, to w weekend będę zakładał - i tu rodzi się pytanie - jakie śruby będę potrzebował? Obstawiam, że stare trzeba będzie potraktować szlifierką :-(
8.8 jak sądzę powinny spokojnie wystarczyć, ale jaki rozmiar śrub zakupić - będę robił w sobotę, więc jak zdejmę pierwszy resor, to większość sklepów może być już zamknięta, chciałbym kupić wcześniej :-)

tytus - 2011-05-31, 21:56

Przypomnij mi jutro smsem koło 2 to ci podam bo gdzieś leżą stare śruby
vsh - 2011-06-02, 23:54

punix napisał/a:
Zamówiłem wreszcie nowe resory, jak dobrze pójdzie, to w weekend będę zakładał - i tu rodzi się pytanie - jakie śruby będę potrzebował? Obstawiam, że stare trzeba będzie potraktować szlifierką :-(
8.8 jak sądzę powinny spokojnie wystarczyć, ale jaki rozmiar śrub zakupić - będę robił w sobotę, więc jak zdejmę pierwszy resor, to większość sklepów może być już zamknięta, chciałbym kupić wcześniej :-)


M12x100 z niepełnym gwintem 8.8 twardość - takie ja wstawiałem, choc u mnie łatwiej było dostać 110 co w niczym nie przeszkadza ;) tylnie wieszaki mają mniejszy gwint chyba, ale ja wymieniłem wieszaki i poszły te same śruby co przód. pzdr

punix - 2011-06-05, 13:44

Dzięki za wymiary. Wczoraj pojawił się drugi problem.
Jak rozciągnąć resory (+2"), żeby można je normalnie zamontować? Zacząłem od wymiany tylnych - przykręciłem do wieszaka, ale nie mogę dociągnąć przedniej części :-| Próbowałem już podkładać lewarek pod resor, rurkę 1/2" między ucho resoru a ramę (bez rurki też próbowałem, było gorzej), ale dalej brakuje kilku milimetrów, żeby włożyć śrubę. Czy jest na to jakiś sprytny sposób? ;-)

vsh - 2011-06-05, 13:56

punix napisał/a:
Dzięki za wymiary. Wczoraj pojawił się drugi problem.
Jak rozciągnąć resory (+2"), żeby można je normalnie zamontować? Zacząłem od wymiany tylnych - przykręciłem do wieszaka, ale nie mogę dociągnąć przedniej części :-| Próbowałem już podkładać lewarek pod resor, rurkę 1/2" między ucho resoru a ramę (bez rurki też próbowałem, było gorzej), ale dalej brakuje kilku milimetrów, żeby włożyć śrubę. Czy jest na to jakiś sprytny sposób? ;-)


ja robiłem na odwrót - najpierw mocowałem przednią część - a później wieszakiem odpowiednio nim ruszając zakładałem tył - bez żadnych rurek i innych lewarków ;) resory ome +2 żeby nie było ale wieszaki też wymieniałem na dłuższe + 1 cm ;)

punix - 2011-06-05, 14:21

Wieszaki mam standardowe, wydaje mi się, że nie ma znaczenia, od której części zacznę - wieszak i tak był już maksymalnie dogięty do antywywijacza :-?
tytus - 2011-06-05, 15:42

haha czyli trafiłeś na ten zajebisty problem :mrgreen: zęby sobie na tym zjadłem
ja robiłem to tak:
jeden lewarek od dołu a 2gi lewarek opieram o mocowanie odboju i na dwa lewarki to rozciągałem, dojście do tego patentu mi trochę zajeło ale sprawdzona i beznerwowa metoda :-P

Didymos - 2011-06-06, 10:34

Ja w takiej sytuacji naciągałem resor długą rurą, jeden koniec opierasz w połowie resora, zaczepiasz resor w pobliżu ucha do rury np. łańcuchem, pasem i napierasz na drugi koniec rury odginając resor, a lewarkiem dopychasz resor do wieszaka. Samemu raczej nie do zrobienia 8-)
Siwy - 2011-06-06, 16:58

ja do zakładania resorów zrobiłem rozpierak jutro wstawię fotki :mrgreen:


Zrobiłem go z tego co miałem pod ręką więc wygląd nie jest zachwycający ;-)

loudner - 2011-06-15, 23:24

a co myslicie o resorach o uaz
tytus - 2011-06-16, 13:54

Siwy napisał/a:
ja do zakładania resorów zrobiłem rozpierak jutro wstawię fotki :mrgreen:


Zrobiłem go z tego co miałem pod ręką więc wygląd nie jest zachwycający ;-)


Och nie, ale brzydki :mrgreen:

Suzuka 4x4 - 2011-10-22, 19:38

Odkopie temat no ale do rzeczy :mrgreen:

Jeszcze parę miesięcy temu jak by mnie ktoś zapytał jak najtaniej podnieść samurai to bym odpowiedział ... wyklep resory załóż dłuższe wieszaki :mrgreen:
No ale dziś jestem trochę mądrzejszy przez to że wiem co się dzieje z klepanym resorem "Japońca" ;-) I wiem z jakiego materiału jest wykonany resor , jest to stal "ciągniona " i jej włókna lecą w Lini prostej na całej długości resora i gdy je będziemy klepać młotkiem to się te włókna po zrywają i z takiego resora nic nie już :-> Samuraiem będzie się jeździło jak taczkami i po jakim czasie zaczną pękać :cry: Jedynie co można zrobić z resorami w Samuraiu to można je wywalcować :mrgreen: Po takim walcowaniu samurakie fajnie się prowadzi i można powiedzieć że "łapie fajne wykrzyżę " :mrgreen:

kozioł - 2011-10-23, 12:10

Witam proszę o radę.
Po zamontowaniu wciągary troche mi się wyprostowały resory i nie wiem czy tak można jeździć.
Amortyzatory chyba też są za krótkie z tego co teraz widzę ponieważ jak podniosę na lewarku samochód to kolo opada tylko 5 cm i to juz koniec amortyzatora a robił mi to ponoc wspaniały fochowiec a że ja nie zabardzo sie znam na tym wiec mu zaufałem.
Powiedzcie wiec koledzy co mozna z tym zrobić - habrować resory i dolożyć jedno pióro czy już tylko wymiana na nowe i jakie amortyzatory najlepiej zamontować

papajazz - 2011-10-23, 13:51

Ja miałem hamrowane resory i dołożone po piórze, ale bez wyciągarki i na oryginalnym zderzaku, przy dodatkowych obciążeniach będę zakładał nowe od OME albo Mazura. Wydaje mi się, że w Twojej sytuacji klepanie nie ma większego sensu. Aczkolwiek to tylko moja prywatna opinia ;-)
kozioł - 2011-10-23, 15:03

Wiesz może gdzie najtaniej można kupić resory OME i jakie amorki najlepied podpasować.
tytus - 2011-10-23, 15:09

szukaj po allegro, ceneo itp Kiedyś tanio mieli w Wadowicach i miałem blisko to nie płaciłem za przesyłke
temat amorów był tyle razy wałkowany że wystarczy poczytać temat o lifcie

kozioł - 2011-10-23, 16:20

co o tym myślisz? http://allegro.pl/najleps...1839408153.html
tytus - 2011-10-23, 18:32

To są mazurowe, ja osobiście nie lubie półśrodków i wolę dołożyć i mieć coś markowego z gwarancją.
Kosa - 2011-12-12, 22:01

Panowie mam problem!! Dzisiaj w lesie urwałem obydwa resory z tyłu!! Pasują do suczki z jakiegoś innego auta??
Zawias - 2011-12-12, 22:06

Urwałem,czy połamałem ?
punix - 2011-12-12, 22:29

Jeżeli są złamane pióra główne, to raczej nie masz specjalnej alternatywy. Dodatkowe można wykorzystać z dużego fiata bodajże.
atkin1 - 2011-12-12, 22:59

miał ktoś do czynienia z firmą TES, która w Polsce produkuje resory? Nie wiem, czy robią do samuraia ale z tego co słyszałem to asortyment mają dość spory i większość idzie na eksport. -> www.tes.pl
Zadzwonię tam niebawem i jak coś się dowiem to dam znać

Zawias - 2011-12-12, 23:02

Nie wyważa się otwartych drzwi.
Kosa - 2011-12-13, 08:06

Złamały się główne lagi
jeżu - 2011-12-13, 09:12

Głównej lagi nie dobierzesz od niczego bez przeróbek. Pióra pomocnicze nie pasują od dużego fiata. Pasują za to od małego fiata, trabanta i syreny.
punix - 2011-12-13, 09:38

Hm, wziąłem do od danielsa.
Cytat:

Pióra do tylnych resorów pasują ze starego Fiata 125p lub Daci ta sama szerokość i grubość. Rozstaw uchwytów jest inny, można nimi tylko uzupełniać pióra jeśli główne jest dobre. Jako całość nie nadają się, ale jako uzupełnienie innych połamanych spisują się dobrze.

Widać wszędzie zdarzają się pomyłki.

jeżu - 2011-12-13, 11:30

punix napisał/a:
Hm, wziąłem do od danielsa.
Cytat:

Pióra do tylnych resorów pasują ze starego Fiata 125p lub Daci ta sama szerokość i grubość. Rozstaw uchwytów jest inny, można nimi tylko uzupełniać pióra jeśli główne jest dobre. Jako całość nie nadają się, ale jako uzupełnienie innych połamanych spisują się dobrze.

Widać wszędzie zdarzają się pomyłki.


Strona danielsa ma już swoje lata. Może tu chodziło jakaś starszą generację "kredensa". Jakiś czas temu szukałem takich piór od 125p i okazało się, że są o około 1cm za szerokie.

miodzio_1985 - 2011-12-13, 13:56

Kosa napisał/a:
Panowie mam problem!! Dzisiaj w lesie urwałem obydwa resory z tyłu!! Pasują do suczki z jakiegoś innego auta??


A tutaj próbowałeś?
http://allegro.pl/idealne...1945676564.html

darus - 2011-12-29, 00:21

Witam Panowie

Będę hemrował resory a poźniej chciałbym założyć przekładki teflonowe.
Od czego mogę dopasować, gdzie mogę je kupić?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group