|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Elektryka i Oświetlenie - Podłączenie alternatora 120A TDI.
makus - 2020-01-03, 00:55 Temat postu: Podłączenie alternatora 120A TDI. Zamontowałem alternator 120A od silników TDI. I teraz pytanko, z niego wychodzą 2 piny. Do mojego samurajowskiego (bosh 55a) idą 2 kable ( nie licząc tego od +) ale już na samym alternatorze jest tylko 1 pin. Jak to połączyć?
Didymos - 2020-01-03, 08:42
Masz tam na obudowie przy gnieździe jakieś opisy typu D+ DF albo L DFM, czy coś w ten deseń?
Na styk D+/L dajesz kabel od kontrolki, DF/DFM zostawiasz wolny, w samuraiu nie znajdzie zastosowania.
makus - 2020-01-03, 21:28
Dzięki, czyli ogólnie jak nie będzie podłączony to tylko na desce rozdzielczej nie będzie sygnału że nie ładuje.
Didymos - 2020-01-05, 11:49
Toć napisałem gdzie podłączasz kabel od kontrolki, jak go poprawnie podłączysz, to będziesz miał sygnał na desce.
Drugi kabel z samuraiowej wtyczki (+ po stacyjce) nie ma w tym alternatorze zastosowania, nie podłączasz go nigdzie.
Z kolei styk DF alternatora nie ma zastosowania w samuraiu i też niczego tam nie podłączasz.
Jedyne czego potrzebujesz to podpięcie grubego kabla do akumulatora i kabla do kontrolki.
Sieman - 2021-04-11, 14:10
Ja u siebie zamontowałem alternator od volvo v40 1.9 o mocy 125A. I teraz moje pytanie, na obudowie mam B+, W, L. Podłączyłem przewód plusowy pod B+, akumulator jest ładowany, ale nie przy odpalaniu nie ma kontrolek od ładowania, jak podłączyć przewody od samca, żeby pojawiała się kontrolka ładowania.
Teraz drugie pytanie, przy max obciążeniu (wentylator i światła) i rozgrzanym silniku mam na aku 13,2, natomiast na altku 14. Rozumiem ze powinienem dołożyć dodatkowy przewód masowy i plusowy od altka, wprost do akumulatora? Grubość przewodów 25mm2 i bezpiecznik 125a?
|
|