|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Nie odpala, brak reakcji na gaz.
Bartekoczko - 2020-03-06, 17:44 Temat postu: Nie odpala, brak reakcji na gaz. Cześć, mam problem z Samim. Jest to 1.3 mono z 96 roku (Santana). Przeszukałem forum ale nic podobnego do mojego przypadku nie znalazłem. Jeżeli coś było a nie znalazłem to wielkie sorki.
Przejdę do konkretów a mianowicie:
Sami zakupiony jako nie odpalający w Niemczech, było widać, że coś robili z pompką w zbiorniku więc na początek, żeby to wyeliminować to bańka z paliwem i pompka zewnętrzna podłączona a nadal cisza. Iskra jest, wtrysk ładnie rozpyla. Rozrząd na znaki, zapłon ustawiony jak powinien choć było na początku 1234 teraz ustawiłem 1342 i odpala na moment 3-4 sekundy i gaśnie. Nie reaguje na gaz. Na samostart jakoś reaguje więc jak długo jak psikam tak chodzi ale reakcji na gaz nie ma. Komputer podmieniony. Powoli nie mam już nowych pomysłów. Czy w tych modelach dzieje się coś z przepustnicami, czy może z ssaniem jest coś nie tak?? Z góry dziękuję za jaką kolwiek podpowiedź.
Valkyr_87 - 2020-03-06, 18:59
Piszesz ze paliwo masz, iskrę masz. Czyli być może brak trzeciego składnika. Zostaja więc dwie możliwości. Sprawdź czy dolot powietrza nie jest czymś zapchany. Np u sąsiada szczur wlazł w dolot i auto nie chciało jechać. Rozbierz i sprawdź przepustnice czy reaguje i wogole się otwiera.
Na koniec kolejność zapłonu... Nie wiem co j jak masz poskładane na powinienem mieć u siebie 1342 a mam podpięte 1234 działa i jest git. Tylko ja mam 1.6 8v z vitki
zajxt - 2020-03-07, 14:17
Przepustnica jest sterowana linką więc jeśli linka jest cała to powinna się otwierać,natomiast przepustnica steruje TPS który daje sygnał do kompa o paliwie,najlepiej i chyba najprościej podmienić monowtrysk
Bartekoczko - 2020-03-07, 20:56
Dolot zapchany nie, bo przy odpiętej rurze od filtra tez nic się nie dzieje. wywala błąd TPS, wiec w poniedziałek będzie inny więc podmienię i zobaczymy co dalej.
frank_lucas - 2020-03-07, 22:11
Skąd dorwałeś TPS'a? Bo też szukam
Valkyr_87 - 2020-03-08, 18:48
Tps? Zawsze wydawało mi się że co najwyżej spowoduje falowanie na biegu jalowym, ale żeby auto nie odpalalo? No intryguje mnie ten przypadek. Jak widać jeszcze wiele nie wiem o samczyku
Bartekoczko - 2020-03-08, 20:36
Też tak mi się wydaję, ale cóż chwytam się każdej deski ratunku. Zobaczymy, ustawię TPS'a i pewnie wszystkie wężyki od podciśnienia bo jeszcze tylko to do głowy przychodzi. Widać, że jestem rzadkim przypadkiem
frank_lukas trafił mi się na alledrogo całkiem przypadkiem i w dobrej cenie więc brałem na zapas. Za chwilę pewnie skompletuje osprzęt na drugiego samiego
frank_lucas - 2020-03-09, 07:53
Chyba i ja zacznę kupować graty do swojego na zapas :)
Valkyr_87 - 2020-03-09, 08:48
Zajxt ma większe doświadczenie i jeżeli mówi, że może to być przyczyna :) to ja mu wierze :)
co do zapasów :) Ja szczerze polecam.. niestety ale powoli z niektórymi częściami zaczyna się robić problem. Ja póki co w swoich zapasach przed każdym rajdem przygotowuje zestaw tj. zapasowy drążek kierowniczy, zapasowa końcówka drążka krótkiego, zapasowe półosie, zapasowy wał tylny, komplet naprawczy do przewodów hamulcowych + przewód elastyczny plus oleje i płyny :) Póki co statystyka wskazuje 5:1 :) czytaj - 5 rajdów ukończonych przed czasem (awarie), i tylko jeden ukończony na kołach na zaszczytnym 13! Miejscu :D
kostuch - 2020-03-09, 13:22
Typowy samurai "ma wywalone" na sprawność TPS i będzie działał. Może odrobinę mniej ekologicznie, ale będzie. Wystarczy odpiąć i spróbować odpalić (ale nie całą wtyczkę, bo jest wspólna z wtryskiwaczem, jeżeli dobrze pamiętam).
Jeżeli chodzi na samostarcie, to znaczy że nie sika wtryskiwacz - zdjęć dolot i patrzeć oczami, czy przestaje.
Może być umierający, albo regulator ciśnienia umiera, albo kabelki przegniły.
frank_lucas - 2020-03-09, 14:48
Samurai działa poprawnie, tylko mam check engine na jałowych obrotach.
Bartekoczko - 2020-03-10, 23:28
Wtrysk daje paliwo, tylko nie wiem czy nie za dużo bo raczej zalewa świece. A spotkał się może ktoś z przypadkiem, że iskra była a był uszkodzony moduł zapłonowy i nie odpalał ( bo może gubił iskrę, bądź była za słaba)??
kostuch - 2020-03-11, 09:55
Bartekoczko napisał/a: | Wtrysk daje paliwo, tylko nie wiem czy nie za dużo bo raczej zalewa świece. A spotkał się może ktoś z przypadkiem, że iskra była a był uszkodzony moduł zapłonowy i nie odpalał ( bo może gubił iskrę, bądź była za słaba)?? |
Skup się.
Jeżeli na samostarcie (czyli ręcznym wtryskiwaczu ) chodzi, to znaczy że masz dobre dwa składniki z trzech - iskrę w odpowiednim momencie i powietrze.
Czyli coś nie tak z paliwem. Wtryskiwacz może zarówno zalewać jak i dawać za mało. Powody najprawdopodobniejsze takie jak już wymieniłem.
Bartekoczko - 2020-03-11, 19:32
Skupiony jestem i to bardzo😎. Wspomniałem, że odpala na samostart ale tylko na 3-4 sekundy. Dalszej reakcji brak. Wtrysk działa prawidłowo( podmieniony inny i cały czas to samo). Dziś rozebralem przepustnice i między przepustnicą a kolektorem jest przegnita uszczelka i podejrzewam, że łapał fałszywe powietrze. Teraz czekam na komplet nowych uszczelek i zobaczymy 😀jak to nic nie pomoże to podmienię jeszcze regulator ciśnienia tak jak sugerujesz.
kostuch - 2020-03-11, 23:16
Gubisz się w zeznaniach
Z pierwszego postu: "...Na samostart jakoś reaguje więc jak długo jak psikam tak chodzi..."
Nie wymieniaj regulatora. To nie ASO żeby naprawiać auto na chybił-trafił. Możesz zaślepić na próbę powrót paliwa uzyskując max ciśnienie.
Zakładam że sprawdziłeś ciśnienie jakie daje pompa wg manuala?
Przegnita uszczelka pod przepustnicą również nie spowoduje zgaśnięcia silnika.
Bartekoczko - 2020-03-28, 16:02
Długo mnie nie było ale czas napisać co było z Samim. Temat można zamknąć. Sami chodzi, wymieniony moduł zapłonowy oraz cały komplet uszczelek przepustnicy.
|
|