|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Body lift a lift na resorach
Pan samochodzik - 2020-11-30, 18:47 Temat postu: Body lift a lift na resorach Witam wszystkich.
Zastanawiam się nad tematem założenia body lifta. Mam już lift 2 cale zrobiony na resorach i nie mam pewności czy ten body lift podniesie auto cokolwiek wyżej. No i drugi temat to zaspawanie przedniego dyfra (jest już na wykończeniu) i zrobienie w ten sposób 100% blokady przy załączeniu przedniego napędu. Jeśli dobrze rozumiem przy rozpiętych sprzegiełkach nie powinno przeszkadzać w jeździe po asfalcie?
Zawias - 2020-11-30, 18:55
Zaspawanie przodu to nie najlepszy pomysł. Zaspawaj i sam się przekonasz po pierwszych zakrętach w terenie.
Pan samochodzik - 2020-11-30, 19:05
Mówisz że wiecej problemów niż korzyści? Widziałem że maja samuraie zakładane blokady na przód. Aż tak mocno pogorszy się skręt?
Tanto - 2020-11-30, 19:56
W jakim celu chcesz robić lift budy?
Zawias - 2020-11-30, 20:01
Tez uważam,że 2 cale w zupełności wystarczą. Wyżej to robi się chybotliwy kiosk ruchu. Co do blokady to owszem,ale pneumatyczna rozpinana,a nie spawlock !
Wojteksk - 2020-12-01, 00:34
spaw to tylko na tył, a iście w górę bo tak to tylko strach na zakrętach xD
Pan samochodzik - 2020-12-01, 07:47
No ja rozumiem, bo w większości wątków jest to samo pisane ,że po co i że wóz drabiniasty. Ale chciałbym wiedzieć czy to dodatkowo podniesie auto czy nie
Skoro tak piszecie rozumiem że 2 cale na resorach i dodatkowo 2 cale na budzie to będzie inna wysokość. Zależy mi na prześwicie , bo uzytkuje auto w taki sposób że mi go brakuje. Samurai nigdy się dobrze nie prowadził. Duże opony Mt, lift - rajdowka to nigdy nie będzie. Ale jak mi się wiesza w koleinach to chce to poprawić.
Zawias - 2020-12-01, 09:11
Jak nie założysz dużych kół to i tak będzie się wieszał na mostach.
Valkyr_87 - 2020-12-01, 09:34
Ja miałem lift 2cale (resor + wieszaki) + 45mm lift budy. Samuraja na bok przewróciłem już 3x :) Generalnie - lift budy nie zwiększy prześwitu (gruchy mostu, reduktor - kaganiec jeżeli masz)... zrób to od drugiej strony - dobierz koła jakie chcesz i do nich dopiero zaadaptuj lift zawieszenia tyle ile będzie niezbędne. Zamiast liftu możesz np. wyciąć nadkola.
Co do spawlocku na przód. Ja mam u siebie pneumatyczne blokady przód i tył. I uważam, że to najlepsze rozwiązanie. Spaw lock dramatycznie zwiększa kąt skrętu (różnica prędkości obrotowej kół) co przy manewrowaniu pomiędzy drzewami na rajdach jest kluczowe. I teraz jeżeli założysz (poglądowo), że przy blokadzie na tył promień skrętu zwiększa się o 20% to przy zapiętej blokadzie na przednim moście masz 60% gorzej. Na asfalcie w zimie nie utrzymasz tego auta w zakręcie powyżej 30km/h
Tanto - 2020-12-01, 19:30
Pan samochodzik napisał/a: | Zależy mi na prześwicie , bo uzytkuje auto w taki sposób że mi go brakuje. Samurai nigdy się dobrze nie prowadził. Duże opony Mt, lift - rajdowka to nigdy nie będzie. Ale jak mi się wiesza w koleinach to chce to poprawić. |
Nie chcesz 'się wieszać'? Rozwiązanie jest proste - zamontuj między most a koło reduktory portalowe, dostaniesz prześwit jakiego nie da Ci żadna opona nie wymagająca cięcia karoserii w samuraiu. Tu masz przykład takiego rozwiązania zastosowanego w nowym Jimny'm https://youtu.be/Prgo7fLerLo?t=34 na dzień dobry +15 cm
Zawias - 2020-12-01, 20:17
Rosjanie mają fabryczki zajmujące się tym.
Tanto - 2020-12-01, 20:26
W tym zamontowali produkt niemiecki, rok temu kosztowały ok 9 tys. euro. Przy ściąganiu rosyjskich trzeba dobrze sprawdzić opinie o producencie, bo oglądałem kiedyś 'sekcję zwłok' nowych reduktorów (nie pamiętam do czego były) to można było się przerazić.
Faktem jest że montują to do czego się da i to rozwiązanie robi robotę.
ps. znalazłem https://www.youtube.com/w...gA3yQyBSmg&hd=1
Wojteksk - 2020-12-01, 23:29
ciekawe czy by od takiego MTZ'a szło by przerobić
Valkyr_87 - 2020-12-02, 08:16
9k euro kusi jak nic :) za sztukę? wiem, że niektórzy w samcu latają na 33' MT'kach ale to już przesada - 31; to max.
Zawias - 2020-12-02, 09:05
Wszystko zależy od głowy i nogi kierownika. Ja mam powzmacniane mosty i 33 boggery.
Valkyr_87 - 2020-12-02, 12:29
Zawias - w zielonym? Ostatnio mijałem Cię w żukowie i jak dla mnie brykasz serią :) Chyba, że ten z miniaturki to odrębne jeździdełko.
Zawias - 2020-12-02, 16:41
To moje pierwsze auto,ale miło wspominam tego diesla. Musimy się kiedyś spotkać. Mamy rodzinkę w Egiertowie. Teraz jeżdżę czarnym samcem .W tym roku wygraliśmy puchar Pomorza i Kościerzyny.
Pan samochodzik - 2020-12-02, 17:50
Ok. Dzięki wszystkim za pomoc. 9 tys euro raczej nie wchodzi w grę , natomiast kwestia opon jak najbardziej.
Tanto - 2020-12-02, 19:06
Valkyr_87 napisał/a: | 9k euro kusi jak nic :) za sztukę? |
z tego co pamiętam pisali o komplecie, bez ewentualnych podatków i transportu. Niestety producent nie podaje nigdzie ceny (a przynajmniej nie znalazłem) tylko info na telefon.
9 tys. euro odstrasza, ale 250 tys. rubli brzmi bardziej normalnie (+ ewentualne poprawki po producencie ). Poniżej oferta producenta którego zjechał pan z powyższego filmu, w sumie nie sprawdzałem czy wyciągnęli wnioski i poprawili niedociągnięcia. Tłumaczenie z googla bo nie chce mi się tego ręcznie tłumaczyć, poprawiłem tylko największe bzdury.
Gdybym bardziej ambitnie użytkował auto, to pewnie bym się skusił.
Cytat: | SJ-1.28x1kz: opuszczanie 1,28, przekładnia śrubowa, do felg od 15 cali zalecamy opony do 30 cali. Koszt: Standard = 205000, Extreme = 225000 rubli.
SJ-1.42x1kz: opuszczanie 1,42, przekładnia śrubowa, dla felg od 15 cali zalecamy opony do 33 cali. Koszt: Standard = 205000, Extreme = 225000 rubli.
SJ-1,66x1kz: opuszczanie 1,66, przekładnia śrubowa, do felg od 15 cali zalecamy opony do 35 cali. Koszt: Standard = 205000, Extreme = 225000 rubli.
SJ-1,9x1kz: opuszczanie 1,9, przekładnia śrubowa, do kół od 16 cali zalecamy opony do 38 cali. Koszt: Standard = 215000, Extreme = 235000 rubli.
SJ-2,63x1kz: opuszczanie 2,63, przekładnia śrubowa, do kół od 16 cali zalecamy opony do 1100 mm. Koszt: Standard = 235000, Extreme = 255000 rubli.
SJ-3x1kz: opuszczanie 3, przekładnia śrubowa, do kół od 17 cali zalecamy opony do 1300 mm. Koszt: Standard = 245000, Extreme = 265000 rubli.
SJ-3,4x1kz: opuszczanie 3,4, przekładnia śrubowa, do kół od 18 cali zalecamy opony do 1400 mm. Koszt: Standard = 255000, Extreme = 275000 rubli.
Istnieje możliwość wykonania KR według specyfikacji klienta, koszt do ustalenia.
2. Półosie tylnej osi, wielokliny po obu stronach, para = 15000r. Pozycja obowiązkowa.
3. Felgi, z dużym plusem kompensujące wydłużenie toru przy montażu KR. Dzięki nim Twój SUV nie będzie przypominał łazika księżycowego, po zainstalowaniu CD tak jak w poprzednich modelach. Dźwignia jest zbliżona do standardowych wymagań, co zmniejsza obciążenie sternika. Zestaw 4 kół, od 35 000r.
4. Hamulce tarczowe, zestaw na dwie osie = 15000r, z funkcją hamulca ręcznego + 10000r. |
Valkyr_87 - 2020-12-02, 20:05
No ale i tak sporo... Jeżeli Zawias lata na 33 boggerach to 33 MTki tez dźwignie... Choć u mnie chyba za duży moment na takie koła pomimo wzmocnienia chyba wszystkiego co było możliwe.
[ Dodano: 2020-12-02, 20:05 ]
A daj tanto na PW namiar na tego producenta...
Tanto - 2020-12-02, 20:32
namiar to nie tajemnica, jako reklamę też chyba nikt tego nie potraktuje, to wrzucam tu http://voin4x4.clan.su/in..._reduktora/0-20
tylko jakby co to uprzedzam że opinie o jakości wykonania są różne, na pewno to nie to co te niemieckie.
|
|