|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Moment dokręcania śrub silnika
Hubert2000 - 2020-12-26, 21:33 Temat postu: Moment dokręcania śrub silnika Cześć, przymierzam się do remontu silnika 1.3 samiego. Moje pytanie, to czy są gdzieś momenty dokręcania srub w tych silnikach?
Z góry dzięki za pomoc :)
Didymos - 2020-12-27, 13:03
Zmarnujesz czas i pieniądze, a fura dalej nie będzie jechała.
Nie lepiej zainwestować w swap na 1,6?
Instrukcje są bez problemu dostępne w necie np. tu, momenty dokręcania śrub są tam podane.
Starscream - 2020-12-27, 15:02
no to fakt- jak już to lepiej kupić od kogoś 1.3. Ja wczesniej miałem robić na 1.6 już nawet leżął przygotowany do przekładki w końcu podmieniłem na zdrowy 1.3 i dobrze że tak zrobiłem bo teraz młody wsadził BMW i to dopiero zapierdziela to w sumie 1.6 to szkoda się babrać bo i tak nie jedzie w stosunku do 1.8 a z tego co widziałem to w ch... roboty jest i z jednym i z drugim
Valkyr_87 - 2020-12-28, 08:01
Ja przed decyzją o swapie miałem okazje jeździć:
1. 1.6 8v z viertarki - był u mnie w momencie zakupu, ale szybko go zajechałem przez własną głupotę, w mojej ocenie nie ma aż takiego szału - przynajmniej na seryjnych przełożeniach. (koła 215/75/15 sahary
2. 1.3 na wtrysku Samiec - taki wsadziłem ponownie do Samca (dostalem go razem z autem). I na serii to dużo za mało. Wsadziłem reduktor 4.16 i jest ogromna różnica, ale brakuje na dłuższych podjazdach... niestety). 1.3 dawał radę w miarę na 215 (saharach), ale po wsadzeniu 245/75/15 simex'a auto paliło sprzęgło i dławiło się w błocie.
3. 1.8is z BMW - znajomy dał się przejechać, mnie szczerze odstrasza fakt, że auto trzeba wysoko kręcić. Jakoś nie pasuje mi to do mojego stylu, jednak ewidentnie ten motor ma siłę w terenie na seryjnym reduktorze. 31 cali simex nie robił różnicy.
4. 1.9 tdi - i taki zagości u mnie po swapie, ciągnie ładnie od dolu - ale niestety jest stosunkowo ciężki, niemniej to co się da zgubie na wyciągarce i zderzakach. Jeździłem 1.9 w viertarce i tam pasuje mi charakterystyka tego silnika.
Konkludując - jeżeli chcesz robić remont 1.3 - szczerze to chyba tylko dla zabawy. Pytanie jakie koła chcesz wsadzić :)
Didymos - 2020-12-28, 18:11
Taki 1,9 tdi pewnie nic nie cięższy od ISa, 1,8 od bmw jest gabarytowo strasznie duży, jak na swoją pojemność.
Ja tam akurat fanem diesli nie jestem, ale jakbym już musiał mieć, to tylko 1,9 tdi, dostępność gratów jest taka, że te silniki da się kręcić na przeróżne sposoby rozsądnym kosztem. W stanach wkładają je do wranglerów i xj, i spokojnie daje toto radę, samuraia można takim motorem rozerwać na strzępy
Valkyr_87 - 2020-12-28, 19:26
Fakt jest taki że w viertarce poprostu gniecie... I to tylko przy Mapie na 120km... W samcu wiem że jest w PL jeden egzemplarz z mapą ma 170km, nawet gdzieś mam filmik jak to idzie przez błoto. is też daje radę ale ta charakterystyka szlifierki jakoś mentalnie mi nie pasuje w terenie. Normalnie jeżdżę benzyną ale raczej po dziadkowemu.
Co do pytania. Momenty śrub lub/i kąty będziesz miał dołączone do nowej uszczelki pod głowicą... Zakładam że nie kupujesz no name. Niemniej zastanów się czy to jeszcze ma sens finansowy. 500 zł głowica plus gniazda, prowadnice, uszczelniacze. Nowe śruby głowicy, płyn, olej, rozrząd etc. wylądujesz z 1000 zł. Przy dobrych wiatrach, jeżeli głowica będzie szczelna.
Hubert2000 - 2020-12-29, 14:33
Dzięki za odpowiedzi, jednak chyba zrezygnuję z remontu. Zacznę szukać całego sprawnego silnika. Tylko jeszcze myślę czy kupić 1.3 na chodzie i sam go wmontować. Czy ewentualnie jakiegoś SWAPA :/ Nie chciałbym jednak pchać się w większe koszta.
Starscream - 2021-01-04, 18:55
jakoś nie widzę tego żeby zmulić 4.16 na 1.3 Mieszkam w górach i jakos nigdy mi nie brakowało mocy przy jezdzie na reduktorze - no chyba że się chce jak patrolowcy.
Valkyr_87 - 2021-01-05, 05:31
Star. 245/75/15 nalewka simex i piaszczysty długi podjazd... Empirycznie...
|
|